Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda CR-Z

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat ik wel jammer vind is dat ze je onder druk zetten om dit weekend te beslissen. Je krijgt geen korting maar wel 1000 euro accessoires, bvb parkeersensoren matjes enz...Deze is enkel dit weekend. Volgens hen kunnen ze geen korting geven.

Daarna eens naar een andere dealer geweest en deze geeft dan wel 1680 euro korting ipv die accessoires. Maar geeft dan weer minder voor overname huidige civic ( verschil 1300 euro).

En die testrit is een ritje rond de blok met een verkoper naast of achter je dat noem ik geen testrit.

We twijfelen, ik vind het een heel mooie wagen, enkel het dashboard vind ik niet zo mooi die koker waar de toerenteller in zit vind ik niet mooi en ook alle andere indicators zijn er maar op gesmeten vind ik. Ander nadeel is dat die achterbank echt niet te gebruiken is.
    Bijkomende vraag is of je er een trekhaak kan laten opzetten? Staat nog niet bij de accessoires.

chrismir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrismir Bekijk Berichten
      Wat ik wel jammer vind is dat ze je onder druk zetten om dit weekend te beslissen. Je krijgt geen korting maar wel 1000 euro accessoires, bvb parkeersensoren matjes enz...Deze is enkel dit weekend. Volgens hen kunnen ze geen korting geven.

Daarna eens naar een andere dealer geweest en deze geeft dan wel 1680 euro korting ipv die accessoires. Maar geeft dan weer minder voor overname huidige civic ( verschil 1300 euro).

En die testrit is een ritje rond de blok met een verkoper naast of achter je dat noem ik geen testrit.

We twijfelen, ik vind het een heel mooie wagen, enkel het dashboard vind ik niet zo mooi die koker waar de toerenteller in zit vind ik niet mooi en ook alle andere indicators zijn er maar op gesmeten vind ik. Ander nadeel is dat die achterbank echt niet te gebruiken is.
      Bijkomende vraag is of je er een trekhaak kan laten opzetten? Staat nog niet bij de accessoires.

chrismir

Als je een deftige testrit wil kan je best in de week eens terug gaan, tijdens zo'n lanceringsweekend is het ergens normaal dat de testritjes van korte duur zijn, want iedereen wil wel eens met de wagen rijden. Ik heb mijn testrit in de week gedaan met de CR-Z en ik heb zo lang kunnen rijden als ik wou.

Ik denk niet dat er een trekhaak op kan gehangen worden. Volgens mij is hij daar niet voor gehomologeerd.

Comment

Voila t'is al in kannen en kruiken. We hebben hem besteld. Zaterdag komen er de parkeersensoren & armsteun op en dan de week daarna mogen we hem gaan ophalen.

Er kan inderdaad geen trekhaak op maar die enkele keren per jaar dat we naar containerpark moeten vragen we het wel aan schoonouders

chrismir

Comment

Vanmorgen eentje gespot op de brusselse ring ter hoogte van de bocht van Vorst.
          De DLR's vanvoor deden wat vreemd aan vond ik en de motorkap duikt iets te veel naar mijn zin, maar verder een heel herkenbaar CRX profiel en kontje
          Zal wel succes hebben denk ik !
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Knappe wagen.
            truth is in the eye of the beholder

Comment

De eerste cr-z's zijn binnen,volgende week rij ik ermee.
              Toch straf,eerst in Augustus,gisteren kreeg ik te horen eind juli en vandaag,hij is binnen???
              Toch geen testauto van journalisten geweest?
              Vind het verdacht.

Comment

Chrismir, proficiat met je prachtige aankoop!!! (Heb ik je ook al op het zonnepanelen forum gezegd )

Jupiter, heb jij ook eentje gekocht?

Er staan er hier in elk geval genoeg op de parking, dus als de dealer een pre-order heeft geplaatst, waar jouw keuze toevallig tussen zit is het best mogelijk dat je hem snel hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
                  Chrismir, proficiat met je prachtige aankoop!!! (Heb ik je ook al op het zonnepanelen forum gezegd )

Jupiter, heb jij ook eentje gekocht?

Er staan er hier in elk geval genoeg op de parking, dus als de dealer een pre-order heeft geplaatst, waar jouw keuze toevallig tussen zit is het best mogelijk dat je hem snel hebt.
                  Ja,bedankt,het is wel geen R-type(volgend jaar),maar voor mij is dit type gewoon genoeg.Het is geen spurtbommetje.Heb er mee gereden en dit is gewoon een zeer vlotte wagen.Zeer stabiel,en echt een wagen om kilometers mee af te leggen,echt aangenaam om in te vertoeven hoor.
                  Zuinig ook in verbruik,dat telt wel mee aan de pomp,die je niet zoveel zal zien:-).De CR-Z ziet eruit als een sportauto,maar is te gebruiken als een kilometer slokkop.Vandaar hybride.

Comment

Eerst en vooral proficiat ook aan jou Jupiter (wanneer zien we hem verschijnen op het forum?)

Eigenlijk is een hybride vooral ontwikkeld om "rondje rond de kerk" te rijden. Voor autostrade doeleinden heb je andere wagens, hier speelt het hybride totaal niet mee (of eigenlijk wel, maar dan niet in de "ecologische" zin van het woord hybride )

Je auto zal je batterij bijladen op het moment dat je veel afremt (dat zie ik op de autostrade niet echt gebeuren).

Let wel: gezien dit een manuele versnellingsbak is heb je geen regeneratie als je remt en ontkoppelt tegelijk (omdat je dan de electromotor loskoppelt) dus steeds remmen in versnelling of op de motor.

Comment

We hebben hem sinds maandag en zijn echt super tevreden. 1 minpuntje er is een probleem met de parkeersensoren. We hebben er achteraan laten plaatsen deze werken perfect maar de boordcomputer geeft steeds melding van de voorste sensoren terwijl er geen op zitten vooraan. Dus zal nog even terug moeten naar de garage. Verder is het verschil tussen eco en sport enorm. Zelfs mijn vrouw vind het . Maandag voertuig laten inschrijven en vandaag woensdag al roze kaart in de bus.

Christophe

Comment

Foto's??? Eigen threadje opstarten zodat we kunnen meegenieten.

Comment

Foto's??? Eigen threadje opstarten zodat we kunnen meegenieten.
                          Foto's heb ik hier gepost:

Christophe

Comment

Ik Japan zijn ze al volop aan het uittesten welke vtec blokjes ze allemaal in de CR-Z krijgen

Comment

Nu 2 dagen aan het rijden met de cr-z.
                              Eerste indrukken,positief.Hoewel ik de eerste 1000 kilometers vrijwel kalm moet rijden(zeker de eerste 300 kilometers voor de remmen).
                              Dit is een gt versie,dus je de wagen werkt voor je(licht,parkeer,regen,alles automatisch),maar het parkeer sensor hoor ik nauwelijks(dus instelling geluid hoop ik,nog te zoeken).
                              Rijden is gewoon subliem,een combinatie van sport en reisbak(daar heb je een hybride versie voor),rechtuitstabiliteit,en je vlot in de bochten werken,geen probleem,hou je van comfort,zoek dan naar een ander auto,dit is wel een sportauto,dus nu niet echt hard afgeveert,maar je voelt wel de staat van het wegdek goed.Verwacht geen spurtbommetje hoor.Daarvoor moet naar een ander en hogere prijsklasse naar op zoek.Vlot,zeker in sportstand,meer niet,en meer hoeft voor mij niet.M'n benzinemeter daalt echt enerverend naar nulstand.
                              Looks?Ja,iedereen kijkt naar je(auto),jong en oud,zeker nu de wagen pas uit is.
                              Dit is een auto voor eco's,en autoliefhebbers,die zoeken naar looks,en een eerder vlotte wagen in het huidige verkeer.Spurtbommetjes freaks,zoek naar een ander auto.Maar je betaald dubbel als je gaat tanken,en alleen even aan het rode licht je in de kijker zetten?
                              Voorlopig dit verslag na 2 dagen.

Comment

Ja dat die parkeer sensor te stil is erger ik me ook aan. Maar bij mij is er ook nog een foutmelding. Ik zie constant het symbool van de wagen met voorste sensoren terwijl er helemaal geen sensoren op staan vooraan enkel achteraan.

Christophe

Comment

aiaiai
                                  europesche kwalen

Comment

Heb hem donderdag een uurtje kunnen testen, en hij viel heel goed mee! Waarschijnlijk gaat de Type R in de verkoop (die komt namelijk toch nauwelijks buiten) en komt dit in de plaats.

Wie interesse heeft in een Type R met nauwelijks 15000 km, laat maar iets weten

Comment

400 km op de teller nu.En zoals een bekend auto tijdschrift zei 'het gaat verbazend vlot vooruit'.en dit is ook zo,nog 600 km min of meer kalm rijden,maar soms geef ik hem de sporen,en zie je in sportstand en zelfs in normaal dat het zeer vlot vooruit gaat.Soms zie je gastjes met hun sportkarretjes en pk's naast mij komen staan,om eens te zien wie de snelste is,zij uiteraard met niet zoveel verschil,maar kunnen achter de hoek wel gaan tanken weeral.Terwijl het me verbaast hoe zuinig de cr-z is,en kan zijn.Het concept idee van honda dat ik verguisde toen ik hoorde van een nieuwe crx te bouwen in hybride vorm is voor mij helemaal omgeslagen in gewoon subliem.Tuurlijk als je echt van optrekken en racen houd zoek dan naar iets anders.Daar zijn andere wagens voor(en ik had ook belangstelling in de renault megane coupe RS).Maar als je de helft minder naar een tank station moet rijden en een beetje groen denkt,kies je voor dit.
                                      Wat me wel voor de borst stuit is dat dit soort auto's en tegenwoordig voor vele auto's,er geen bescherming meer is met rubberen strips.Want vroeg of laat heb je het toch zitten hoor.Iemand die nonchalant uitstap en de deur gewoon opengooit,en je staat er maar naast op een parking?
                                      Dus nog altijd supper content,wie heeft hier nog een cr-z eigenlijk?

Comment

Heb hem donderdag een uurtje kunnen testen, en hij viel heel goed mee! Waarschijnlijk gaat de Type R in de verkoop (die komt namelijk toch nauwelijks buiten) en komt dit in de plaats.

Wie interesse heeft in een Type R met nauwelijks 15000 km, laat maar iets weten
                                        Als je met de cr-z ook nauwelijks mee ga buiten komen,kun je gerust een jaartje rijden zonder te tanken

Comment

• Na ongeveer 3 weken dit weekend hem een eerste poetsbeurt gegeven, want wit zie je echt snel vuil op he . Leuke wagen he, niet het gevoel van optrekken als de CRX van toen maar eens je boven de 40 komt is dat niet meer zo belangrijk zeker

Christophe

Comment

Working...
                                          X