Oorspronkelijk geplaatst door chrismir
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Honda CR-Z
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk BerichtenBij is het andersom,ieders zijn goesting hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenTestrit is aangevraagd
Comment
-
Versta deze wagen echt niet..
Met alle respect voor zij die hem toch kopen of leuk vinden,
dat hele 'smaken verschil gedoe' en de reden
waarom we niet allemaal achter mijn vrouw zitten.
De verhouding voor/achter klopt gewoon niet. Er zit iets excentriek in beide
wat perfect zou kunnen werken maar samen... Alsof de voor en achterkant
elk een eigen designer had.
De optische verwijzing naar de 80's/90's CRX is er wel.
De aandrijving daarentegen!
Waar ik helemaal gek op draai is het voorop stellen om economisch te rijden in een sportief opgesteld bakkie..
Ik krijg die combinatie niet gemaakt in mijn hoofd en vraag me echt af hoe je die achter het stuur voor mekaar krijgt.
Ik snap economisch rijden en ben er helemaal niet tegen.
Maar is deze CR-Z al wel zo economisch?
Honda geeft een gemiddelde van 5,0l aan de pomp. Als dat al mooi is voor een benzine, is dat in deze tijd al vrij normaal voor een
diesel(tje) en die diesel scheelt hem al een pak aan de pomp. Laat staan dat je even door trapt met deze hybride. En dat is voor mij een dubbele dood.
Het lijkt een economisch braaf beestje, hoewel het dat eigenlijk niet is (of het alleszins beter kan), in een sportief jasje, hoewel hij dat ook niet is?
Honda kennende (en zeker het merk niet afbrekend) beschikt ook deze telg over best wat rijplezier.
Honda gekend (en als persoonlijke voorkeur) hadden ze beter een hoogtoerig vtec krachtbron in een oldskool CRX-jasje (met hooguit wat moderne details) gestoken en
een dikke lpi-tank ipv een nutteloze achterbank als optie.
Een electromotor in een Jazz lepelen kan altijd nog.. (baby in sight?)
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenIk vind u raar
ZALIG!!!
Hoort thuis in humor topic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
Hoort thuis in humor topic.
Ik had toch graag geweten waarom iemand hem zou kopen.
Uit smaak kan ik nog aannemen, die verschillen nogal eens, merkenliefde ook.
Maar dan is mijn vatje begrip toch wel leeg..
Comment
-
Stel nu:
Je wilt een kleine sportieve wagen, die ook nog een beetje past in het huidige "groene" klimaat, je wilt absoluut geen stinkende diesel want je doet niet veel km's, en je hebt maar 2 plaatsen nodig
Daarenboven ben je geen massadier en wil je er toch een beetje uit springen in het verkeer.
Dan past de CR-Z toch ideaal in het plaatje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk BerichtenDeze CR-Z ook vind ik.
Ik had toch graag geweten waarom iemand hem zou kopen.
Uit smaak kan ik nog aannemen, die verschillen nogal eens, merkenliefde ook.
Maar dan is mijn vatje begrip toch wel leeg..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenIk kom van een Mercedes Diesel dus dat verwacht ik zeker niet. Ik wil terug benzine maar de electromotor zorgt er voor dat de hernemingen iets vlotter gaan dan bij een normale 1.5 benzine heb ik me laten vertellen. Klopt dit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk BerichtenVersta deze wagen echt niet..
Met alle respect voor zij die hem toch kopen of leuk vinden,
dat hele 'smaken verschil gedoe' en de reden
waarom we niet allemaal achter mijn vrouw zitten.
De verhouding voor/achter klopt gewoon niet. Er zit iets excentriek in beide
wat perfect zou kunnen werken maar samen... Alsof de voor en achterkant
elk een eigen designer had.
De optische verwijzing naar de 80's/90's CRX is er wel.
De aandrijving daarentegen!
Waar ik helemaal gek op draai is het voorop stellen om economisch te rijden in een sportief opgesteld bakkie..
Ik krijg die combinatie niet gemaakt in mijn hoofd en vraag me echt af hoe je die achter het stuur voor mekaar krijgt.
Ik snap economisch rijden en ben er helemaal niet tegen.
Maar is deze CR-Z al wel zo economisch?
Honda geeft een gemiddelde van 5,0l aan de pomp. Als dat al mooi is voor een benzine, is dat in deze tijd al vrij normaal voor een
diesel(tje) en die diesel scheelt hem al een pak aan de pomp. Laat staan dat je even door trapt met deze hybride. En dat is voor mij een dubbele dood.
Het lijkt een economisch braaf beestje, hoewel het dat eigenlijk niet is (of het alleszins beter kan), in een sportief jasje, hoewel hij dat ook niet is?
Honda kennende (en zeker het merk niet afbrekend) beschikt ook deze telg over best wat rijplezier.
Honda gekend (en als persoonlijke voorkeur) hadden ze beter een hoogtoerig vtec krachtbron in een oldskool CRX-jasje (met hooguit wat moderne details) gestoken en
een dikke lpi-tank ipv een nutteloze achterbank als optie.
Een electromotor in een Jazz lepelen kan altijd nog.. (baby in sight?)
Wat het verbruik betreft,verbruikt de cr-z wel meer dan 7 liter in sportstand,en als ik de hele tijd in eco mode rijdt,wel onder 5 liter.Wat ik meestall doe in file en autostrade,wat ik wel opmerk,in eco dat ie vlot gaat in de hoge toeren,dus zeker geen slak is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk BerichtenStel nu:
Je wilt een kleine sportieve wagen, die ook nog een beetje past in het huidige "groene" klimaat, je wilt absoluut geen stinkende diesel want je doet niet veel km's, en je hebt maar 2 plaatsen nodig
Daarenboven ben je geen massadier en wil je er toch een beetje uit springen in het verkeer.
Dan past de CR-Z toch ideaal in het plaatje.
Maar voel je jezelf dan niet de pineut als de minste stinkende dieselstoof je met vier man
aan boord naar de pleuris rijdt in je sportief 2-zits bakje?
Ik meen heus niemand te beledigen, en probeer te begrijpen waarom, in een wereld van zoveel alternatieven, je toch voor deze wagen zou gaan.
Comment
Comment