Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda CR-Z

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
    Bij een C-max is mijn vatje begrip ook snel leeg trouwens
    Dat is geen argument en niet eens on-topic.
    Maar als je mijn motieven wil weten:
    - Na een zwikzwak van rugoperaties heb ik nood aan een hoge instap.
    - Om diezelfde reden ga ik nooit offroad dus ik hoef geen SUV
    - Mijn dochtertje van 3 maand kan vlot op de achterbank, zonder me de pleuris te bukken en heffen aan de maxi-cosi.
    - Voor al haar bagage (en dat is heel wat!) blijft er voldoende ruimte over.
    - Desondanks stuur ik (bij solo ritjes wel te verstaan) toch graag sportief en dan is het onderstel van een focus in een monovolume wel het betere werk.
    - Mijn 2.0l stinkstoof duwt na wat ECU verbeteringswerk onze mini-mobilhome in zowat 8,8s naar 100. Dat is geen sprintbom, maar best ok voor 'that kind of car'. Hernemingen zijn nog leuker.
    - Omdat sportief op onze Belgische wegen beperkt is, is mijn gemiddeld verbruik nooit boven 6.0/100km geraakt. Met de overschot koop ik ander leuks (rammelaars and stuff, )
    - Omdat het 'maar' een Ford is staat hij voor een zachte prijs, zo aangekleed als ie maar kan, op mijn oprit.

Zonder een groot deel van die argumenten had daar vast en zeker een civic gestaan!
    Omdat ik het bestelwagengevoel van een drie-zits-bank niet over mijn hart krijg is het ook geen FR-V.

Comment

• johan, op aw mag je je eigen auto niet kiezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
        Niet in het minst eigenlijk.
        Ik zou me veel slechter voelen als ik met een diesel monovolume moest rijden.
        'Als jij mijn wagen niet leuk vind vind ik jouw wagen ook niet leuk' - filosofie en einde discussie, geloof ik.
        Maar mijn keuze is gedeeltelijk afgedwongen door moeder natuur, what's your excuse?
        Toch veel plezier ermee.
        Last edited by ; 13/08/2010, 22:31.

Comment

• Als jij een CR-Z leuk zou vinden zou ik nog altijd niet vallen voor een diesel monovolume hoor. Ik heb gewoon het type auto als voorbeeld genomen waar ik echt een hekel aan heb. Monovolumes, breaks en SUV's zijn een nachtmerrie voor mij.

Comment

Ik heb gewoon het type auto als voorbeeld genomen waar ik echt een hekel aan heb. Monovolumes, breaks en SUV's zijn een nachtmerrie voor mij.
            Toevallig dan toch geen break of toch geen SUV ... als voorbeeld.
            Hopelijk blijft moeder natuur je goed gezind, dat het nooit een opgelegde keuze zal worden.
            Al zou dat wel leren relativeren in wat nu juist een nachtmerrie mag zijn, en wat een verruimde blik is.

Omdat ik al een paar zegjes meer deed dan mijn bedoeling was over deze CR-Z heb ik hem intussen al meer (op foto) gezien dan me anders zou gelukt zijn...
            en vind ik hem qua uiterlijk toch wel iets hebben...
            Nu wat power, als het zou mogen..

Comment

Leuk

Ik kijk er nog meer naar uit nu.
              Ik rij er nu bijna 2 maanden mee en ik denk zowat de eerste cr-z te hebben in Antwerpen.En nog altijd blijft deze auto me verbazen,zowel in comfort,rijhouding,vlotheid.
              En zoals de autojournalist van autogids zei dat hij zelden een auto heeft gereden met de perfecte rijhouding moet ik dat beamen,nog nooit zo goed gezeten in een auto.Heb wel de Gt versie gekocht en dat schilt ook wel in doeltreffendheid,vooral regen sensor is zeer comfortabel zeker bij zeer matig regenweer,je zit dan niet constant de peddelen op en aan,lichtsensor is eigenlijk ook een leuk ding.En vooral de stereoketen is uitmuntend,zelden zo mooi geluid gehoord,vooral met de ipod.
              Zoals ik al zei liever wat meer pk's gehad(zelfde prestaties dan de civic s,140 pk),en in de lagere toeren zelfs nog beter.Maar dat heeft me niet belet de 124 pk te kopen,en zelfs ik rij eigenlijk zelden in sportstand.(ondertussen al een boete opgelopen).

Comment

• Hier ook één van de eerste in Oost Vlaanderen met de CR-Z. 2000 km's op de teller en ik merk dat hij los begint te lopen .
                Enige groot minpunt zijn de parkeersensoren. De sensoren werken wel maar het volume van de beeper is zo stil dat je als de radio aanstaat deze niet hoort.

Had ik dat geweten had ik mijn geld aan een andere optie gehangen.
                Hij gaat vandaag binnen voor die foutieve melding van voorste sensoren, terwijl er geen opzitten. Aan dat te stille geluid kunnen ze niks veranderen, zou softwarematig zijn. Misschien als er nog meer klachten komen gaan ze bij Honda wakker worden. Maar ik moet de eerste maanden geen oplossing verwachten.

Christophe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chrismir Bekijk Berichten
                  Hier ook één van de eerste in Oost Vlaanderen met de CR-Z. 2000 km's op de teller en ik merk dat hij los begint te lopen .
                  Enige groot minpunt zijn de parkeersensoren. De sensoren werken wel maar het volume van de beeper is zo stil dat je als de radio aanstaat deze niet hoort.

Had ik dat geweten had ik mijn geld aan een andere optie gehangen.
                  Hij gaat vandaag binnen voor die foutieve melding van voorste sensoren, terwijl er geen opzitten. Aan dat te stille geluid kunnen ze niks veranderen, zou softwarematig zijn. Misschien als er nog meer klachten komen gaan ze bij Honda wakker worden. Maar ik moet de eerste maanden geen oplossing verwachten.

Christophe
                  Ik zal het ook eens melden in m'n Honda garage,ik ook moet telkens m'n radio stiller(zeg maar af) zetten.
                  En voor de rest heb ik zeker geen klachten over deze wagen.De vraag is hoelang de batterijen het zullen uithouden.Maar je krijgt wel 8 jaar garantie op de motor,elek.motor en batterijen of tot 160.000 km.Dus honda heeft wel zelfvertrouwen over hun techniek.
                  Ook gemerkt als trouwe Autogids lezer dat honda cr-z één van de hoogste scoren heeft in hun eindbalans over een auto,zelfs de volvo S60 scoort niet hoger in hun laatste uitgave.

Comment

• Honda CR-Z met nieuwe turbomotor op komst

De Honda CR-Z valt momenteel een beetje tussen wal en schip: de hybride is niet wegenbelastingvrij en biedt te weinig vermogen voor de echt sportieve rijder. Honda heeft door dat er ruimte is voor een snellere versie en werkt daar ook daadwerkelijk aan.

Dat meldt Autocar. De huidige Honda CR-Z heeft een aandrijflijn bestaande uit een 1,5-liter viercilinder benzinemotor (114 pk), een 14 pk elektromotor en een handgeschakelde versnellingsbak. In de nieuwe versie maakt de atmosferische viercilinder plaats voor een 1,6-liter turbomotor. De Honda-ingenieurs in het Japanse Tochigi-ontwikkelingscentrum werken momenteel aan die downsizemotor.
                    De turbomotor is niet alleen voor de CR-Z, want ook bijvoorbeeld de Civic profiteert in de toekomst van het blok. Volgens bronnen in Japan komt het blok in twee vermogensvarianten: eentje met 160 pk en een met 200 pk. Die laatste variant vindt waarschijnlijk z’n weg naar de nieuwe Honda Civic Type-R, die in z'n vorige gedaante 201 pk had.
                    Op de SEMA Tuningshow in Las Vegas stond al een serie (optisch) getunede Honda’s CR-Z. Honda heeft nog geen mededeling gedaan over een introductiedatum. Aangezien de turbomotor er nog niet is, duurt het volgens onze inschatting nog minimaal twee jaar tot we de snelle CR-Z kunnen begroeten.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• De eerste zonder striping en tankplank graag

Comment

• Ale, ze hebben het dan toch door dat er een snellere variant mag komen.
                        Dat hadden ze toch ook van in het begin kunnen weten
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 160 pk,ik weet niet of dat toch o zoveel sneller zal gaan dan de 124pk versie.De 200 pk versie darentegen.
                          Auto van het jaar...In Japan.
                          En eigenlijk snappen de meesten de filosofie niet van de CR-Z,is moeilijk een markt te doorboren die zicht alleen bindt aan cijfers,van hoe vlug de wagen optrekt(vooral belangrijk voor de jeugd).
                          Denk maar eens aan de Honda nsx maar 240 pk's,maar hoe vlot hij de ferrari's en lamborghini's in die tijd eraf reed in de bochten.
                          Op gebied van veiligheid scoort de CR-Z ook zeer hoog,de beste in zijn klasse op Euro Ncap.
                          Honda heeft altijd een karige mediacampagne gehad.Hoeft ook niet ze willen alleen maar Honda produkten bouwen(en niet uitbreiden met samenwerking met andere constructeurs).
                          Ze weten ook dat iemand een Honda koopt;meestal ook bij Honda blijft
                          Last edited by jupiter; 13/02/2011, 17:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Ale, ze hebben het dan toch door dat er een snellere variant mag komen.
                            Dat hadden ze toch ook van in het begin kunnen weten
                            De Honda NS-X was toen maar 240pk's,en nam het op tegen de Lamborghini's en Ferrari's met meer dan 300 pk's,en maakte gehakt van ze in de bochten .Toen was VTEC een novum en eigenlijk nu nog een topmotor.

Blijkt dat ze nu een benzine motor willen plaatsen in de CR-Z met een motor van 160pk en eentje van 200 pk.
                            Weg gaat de filosofie van de CR-Z,een sportieve Hybride motor dat gemakkelijk stand houd in dit huidig verkeer,waar dat je eigenlijk niets anders doet dan optrekken en stoppen,en filerijden.
                            Maar de jeugd wilt cijfers,zeker van 0-100km/h in zo weinig mogelijk seconden.Dan vinden zij de wagen pas gewoon top.
                            Dat ene cijfertje van 0 tot 100 is blijkbaar voldoende om hun droonwagen te kopen.
                            De rest blijkt van geen tel meer te zijn.Of dat de wagen stabiel is,in de bochten vlot gaat,remmen,veiligheid de top in Euro Ncap,een reiswagen,comfort mee van de betere middenklassers zoals in de CR-Z is van geen tel meer.
                            Ik denk dat cijfers in deze tijd er niet meer toe doe.
                            Hoe is je denkwijze eigenlijk?
                            Optrekken veel sneller dan een ander en een week later nog nagenieten?Terwijl je weet dat voor velen de maandelijkse auto afbetaling klaarligt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
                              De Honda NS-X was toen maar 240pk's,en nam het op tegen de Lamborghini's en Ferrari's met meer dan 300 pk's,en maakte gehakt van ze in de bochten .Toen was VTEC een novum en eigenlijk nu nog een topmotor.

Blijkt dat ze nu een benzine motor willen plaatsen in de CR-Z met een motor van 160pk en eentje van 200 pk.
                              Weg gaat de filosofie van de CR-Z,een sportieve Hybride motor dat gemakkelijk stand houd in dit huidig verkeer,waar dat je eigenlijk niets anders doet dan optrekken en stoppen,en filerijden.
                              Maar de jeugd wilt cijfers,zeker van 0-100km/h in zo weinig mogelijk seconden.Dan vinden zij de wagen pas gewoon top.
                              Dat ene cijfertje van 0 tot 100 is blijkbaar voldoende om hun droonwagen te kopen.
                              De rest blijkt van geen tel meer te zijn.Of dat de wagen stabiel is,in de bochten vlot gaat,remmen,veiligheid de top in Euro Ncap,een reiswagen,comfort mee van de betere middenklassers zoals in de CR-Z is van geen tel meer.
                              Ik denk dat cijfers in deze tijd er niet meer toe doe.
                              Hoe is je denkwijze eigenlijk?
                              Optrekken veel sneller dan een ander en een week later nog nagenieten?Terwijl je weet dat voor velen de maandelijkse auto afbetaling klaarligt?

Comment

• Iemand ervaring met een kinderzitje in de cr-z achteraan.
                                We hebben een maxi-cosi maar deze krijgen we enkel op de achterbank als de voorzetel volledig naar voor staat en de ruglening vertikaal staat. Zou zo een stoeltje van honda zelf beter zijn? Zal nu toch niet mogelijk zijn dat ik mijn 1 jaar oude wagen moet weg doen omdat we een baby verwachten???

Christophe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
                                  Denk maar eens aan de Honda nsx maar 240 pk's
                                  je bedoelt wss de S2000 die had 240 pk , de NSX had er 300
                                  1991 Audi S2 coupe
                                  2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• 273 :p

Comment

Iemand ervaring met een kinderzitje in de cr-z achteraan.
                                      We hebben een maxi-cosi maar deze krijgen we enkel op de achterbank als de voorzetel volledig naar voor staat en de ruglening vertikaal staat. Zou zo een stoeltje van honda zelf beter zijn? Zal nu toch niet mogelijk zijn dat ik mijn 1 jaar oude wagen moet weg doen omdat we een baby verwachten???

Christophe

Tsja, ge gaat uwe kleinen in zijne maxi cosi er mss met wa mikwerk inkrijgen maar al de rest dat bij zo'n kind komt kijken wordt moeilijk vrees ik. verzorgingstas,kinderwagen,speelgoed en noem maar op. Prop het maar eens in de koffer van zo'n kleine coupé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
                                        Tsja, ge gaat uwe kleinen in zijne maxi cosi er mss met wa mikwerk inkrijgen maar al de rest dat bij zo'n kind komt kijken wordt moeilijk vrees ik. verzorgingstas,kinderwagen,speelgoed en noem maar op. Prop het maar eens in de koffer van zo'n kleine coupé.
                                        De kinderwagen geraakt in de koffer, en tussen het onderstel kan ook nog een grote tas met babyspullen staan. Vandaag naar honda garage gereden , ze gaan zo een kinderstoel vrijblijvend bestellen en we gaan eens kijken of deze beter past dan de maxi-cosi.

Christophe

Comment

De kinderwagen geraakt in de koffer, en tussen het onderstel kan ook nog een grote tas met babyspullen staan. Vandaag naar honda garage gereden , ze gaan zo een kinderstoel vrijblijvend bestellen en we gaan eens kijken of deze beter past dan de maxi-cosi.

Christophe
                                          Mag ik vragen welke honda garage dat was?
                                          Het lijkt me wel dat ze een goeie service hebben

Comment

Working...
                                          X