Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda CR-Z

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Honda CR-Z iCF geeft CR-Z eindelijk krachtinjectie

Geinig ding hoor, zo’n CR-Z, maar hij komt vermogen tekort om echt auto’s als de Mini Cooper S in de nek te hijgen. Daar komt verandering in: de CR-Z iCF heeft wel de pk’s om de concurrentie aan het schrikken te maken.

De iCF heeft een vermogen van 175 pk. Door dit bijna 50 procent hogere vermogen schaaft Honda maar liefst een kleine vier seconden van de sprinttijd naar 100 kilometer per uur af. De CR-Z iCF heeft namelijk 6,1 seconden nodig voor dat kunstje, de standaardversie heeft 9,9 seconden nodig. Het extra vermogen is het resultaat van toepassing van een ander motormanagement en plaatsing van een supercharger.
    De CR-Z iCF is een afgeleide van de spectaculaire CR-Z Mugen Concept (foto's 2 en 3). Van die auto beweerde Honda overigens bij hoog en bij laag dat-ie niet zou komen, maar niets is zo veranderlijk als het communicatiebeleid van Japanse fabrikanten. De CR-Z iCF is het kindje van een samenwerking tussen Mugen Euro en Honda UK. De auto komt bij acht Engelse dealers staan. Het is nog niet duidelijk of er ook op het Europese vasteland een Honda CR-Z iCF bij de dealers komt te staan.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• De vernieuwde CR-Z debuteerde niet in Parijs, maar in Jakarta op de Indonesian Motor Show:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

Meer foto's: [www.auto.cz]

Comment

• Honda stand: [www.omniauto.it]

Comment

• Nog meer facelift,

Comment

• Meer foto's: [autoc-one.jp]

Comment

Comment

Comment

• Mugen RZ

Meer foto's: [autoc-one.jp]

Comment

• Meer foto's: [autoc-one.jp]

Comment

• In Parijs konden we kennismaken met de opgefriste Honda CR-Z. Het krachtkuurtje was al bekend, nu kunnen we ook een lichtje laten schijnen op z'n prestaties.

De kleine hybride coupé van Honda stond met een subtiel aangepast uiterlijk op de Autosalon van Parijs al in de schijnwerpers. Het vermogen van de Honda CR-Z stijgt met tien procent naar 137 pk. Ook het koppel neemt toe, en wel met 9 procent naar 190 Nm. De coupé kon voorheen op enige kritiek rekenen vanwege z'n beperkte sportiviteit, maar daar hoopt Honda nu verandering in te brengen.
                            Het toegenomen vermogen resulteert bij de CR-Z S in een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 9,0 seconden, daarmee snoept hij bijna een volle seconde af van de tijd van z'n voorganger. De luxere modellen, de Sport en de GT doen er door hun ruimere uitrusting en daarmee iets hogere gewicht respectievelijk 9,1 en 9,3 seconden over. De topsnelheid blijft met 200 km/h ongewijzigd. Het nieuwe lithium-ion batterijpakket levert z'n elektriciteit sneller aan de elektromotor, wat voor Honda reden genoeg was om een Sport Plus-knop te monteren. Wanneer deze is ingedrukt levert de CR-Z vijf seconden lang een dosis extra kracht indien het pedaal helemaal wordt ingedrukt. Zowel in de Eco-, Normal- als Sport-modus is het systeem te activeren.
                            Wat uiterlijk betreft zijn de wijzigingen minimaal. De CR-Z krijgt een nieuwe voorbumper waardoor de grille iets kleiner uitvalt en de diffuser aan de achterzijde krijgt een ander ontwerpje met zich mee. De Sport-uitvoering is vanaf nu standaard uitgerust met cruise control, elektrisch inklapbare spiegels, en een verlichting- en regensensor.
                            Wie de GT-uitvoering bestelt, krijgt een CR-Z die op 17-inch lichtmetaal is gezet. Een uitgebreid audiosysteem met 360 Watt subwoofer wordt meegeleverd in het zwart-rode interieur dat in een combinatie van stof en leder is uitgevoerd. Optioneel is volledig zwart-lederen bekleding te krijgen, datzelfde geldt voor een panoramadak.

Comment

• Ze krijgen het ding volgens mij aan de straatstenen niet kwijt. Jammer, want ik vind het nog steeds een knappe kar.
                              2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Ik vrees er ook voor, ge ziet ze echt heel weinig rijden.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Moesten ze er ook maar een fantsoenlijke motor ingelegd hebben. Echt zielig dit.

Comment

• Goed dat ze er heel weinig aan veranderd hebben. Had ook niet veel anders nodig

Comment

• Lijkt me nog een fijne en gunstige bedrijfswagen. Kofferruimte lijkt me voldoende
                                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OAW Bekijk Berichten
                                        Goed dat ze er heel weinig aan veranderd hebben. Had ook niet veel anders nodig
                                        Vind ik ook, er is maar 1 ding dat beter kan en dat zijn wat extra pk's d'r in.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                        X