Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Sportage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Bron: [worldscoop.forumpro.fr]
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Bron: [www.rpm9.com]
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Daarvoor was hij al niet lelijk, maar facelift is nog beter... vooral interieur en klokken !
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• De Amerikaanse facelift,

Comment

• Bron en meer foto's: [www.worldcarfans.com]

Comment

• Miniem toch, die facelift.

Comment

• Kia heeft in de Verenigde Staten officieel het doek getrokken van z’n licht bijgepunte Sportage.

De veranderingen aan de buitenkant van de compacte crossover zijn minimaal, alleen de voorbumper en grille lijken lichtjes op de schop te zijn genomen, waarbij de mistlampen nog het meest in het oog springen. Kia geeft gek genoeg nog geen foto’s vrij van de achterzijde, maar vermeldt al wel dat die in het geval van xenon aan de voorzijde zullen zijn voorzien van LED-techniek.
                  De grootste wijzigingen vinden de Amerikanen in een iets naar boven bijgesteld uitrustingsniveau en de motor. De hier niet leverbare 2.4 heeft een upgrade gekregen, waardoor het aantal pk’s van 176 naar 182 is gegaan. Volgens de Nederlandse importeur ligt het in de lijn der verwachtingen dat de huidige motoren uit de Kia Carens (1.6, 1.7 en 2.0-liter) ook in de Europese Sportage komen. Verder meldt de importeur dat de Kia Sportage op z'n vroegst pas in april 2014 verwacht wordt in Europa.

Comment

• Dat is toch goed, dat het slechts een kleine facelift betreft? Nu zit je niet echt met een 'oud' model opgescheept. Persoonlijk ben ik ook nog niet uitgekeken op de Sportage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kwiepneus Bekijk Berichten
                      Dat is toch goed, dat het slechts een kleine facelift betreft? Nu zit je niet echt met een 'oud' model opgescheept. Persoonlijk ben ik ook nog niet uitgekeken op de Sportage.
                      Natuurlijk is dat goed, kan niet beter

Comment

• Een algemeen vraagje:

Ik heb zojuist mijn eerste KIA (Sportage) besteld - 12 weken wachten.

Ik had graag achteraan een 275/35/20 gestoken met ET32

Heeft hier iemand daar ervaringen mee?kia_sportage_work_play_images_011101173426.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frankwij Bekijk Berichten
                          Een algemeen vraagje:

Ik heb zojuist mijn eerste KIA (Sportage) besteld - 12 weken wachten.

Ik had graag achteraan een 275/35/20 gestoken met ET32

Heeft hier iemand daar ervaringen mee?[ATTACH=CONFIG]99470[/ATTACH]
                          Nice! Welkom op het forum, welk type en kleur heb je precies besteld? Veel geluk ermee, goeie keuze in ieder geval

Ik denk niet dat hier iemand ervaring heeft met zulke brede banden op een Sportage, lijkt mij iets overdreven, wat vind de dealer daarvan? Verbruik zal ook hoger liggen hierdoor en voor het comfort is het ook niet ideaal, zal hard zijn.

Comment

• Ik heb dezelfde als die van u besteld in het zwart - was eigenlijk al in voororder door Kia Belgium ze zijn anders niet meer verkrijgbaar blijkbaar tot april door de "facelift"
                            Moet zeggen na de testrit was ik super overtuigd van de kwaliteiten van deze wagen.
                            Ik ben altijd erg Duits minded geweest wat auto's betreft....een overtuigde mercedes rijder.
                            En ik moet zeggen deze Kia evenaart qua comfort mijn Mercedes E.
                            Deze Kia is voor mijn echtgenote maar ik overweeg nu toch binnen een paar jaar mijn ster in te ruilen door de Optima als de ervaring positief blijft uiteraard.

Nu , ik heb altijd de drang om mijn wagen te personaliseren zonder er "een tuningsbakken" van te maken.
                            En belangrijk voor mij zijn de velgen. Ik weet dat dit inboeten wordt op verbruik en comfort maar ok, daar kan ik mee leven.

Zoals bij alle merken hebben dealers hier meestal weinig ervaringen mee, of geen zelfs en is dit meestal zelf uit te zoeken.

Mede door het feit dat ik hem nog niet heb, is het dus een zoektocht. Alternatief, wachten tot december....maar ik ben ongeduldig ;-)

Hebben jullie weetjes of andere opmerkingen als ervaren Kia Sportage rijders?

Comment

• Leuk dit te lezen, jij hebt blijkbaar dezelfde ervaringen als mij. Ben ook altijd Duits minded geweest en Mercedes is nog altijd het merk van mijn hart, ik kon echter het hautaine gedoe bij de dealer hier niet meer aanzien en vond ook dat ik eens iets anders moest proberen, na een verschrikkelijke kater opgelopen te hebben door een Lancia Delta te kopen lijkt het dat ik nu eindelijk mijn merk en mijn draai gevonden heb bij Kia, na 20 maanden en 30000km Sportage rijden nog altijd super tevreden.

Mijn dealer heeft van Kia ook de opdracht gekregen om zoveel mogelijk stockwagens te bestellen omdat de productie van de pré-facelift ging stopgezet worden. Gelukkig is er niet te veel gewijzigd.

Natuurlijk ieder zijn ding bij het personaliseren van zijn auto, het oog wil ook wat hé...

Comment

• Ach ja, je kan ook altijd mijn topic eens doorlezen.

Comment

Ik heb dezelfde als die van u besteld in het zwart - was eigenlijk al in voororder door Kia Belgium ze zijn anders niet meer verkrijgbaar blijkbaar tot april door de "facelift"
                                  Moet zeggen na de testrit was ik super overtuigd van de kwaliteiten van deze wagen.
                                  Ik ben altijd erg Duits minded geweest wat auto's betreft....een overtuigde mercedes rijder.
                                  En ik moet zeggen deze Kia evenaart qua comfort mijn Mercedes E.
                                  Deze Kia is voor mijn echtgenote maar ik overweeg nu toch binnen een paar jaar mijn ster in te ruilen door de Optima als de ervaring positief blijft uiteraard.

Nu , ik heb altijd de drang om mijn wagen te personaliseren zonder er "een tuningsbakken" van te maken.
                                  En belangrijk voor mij zijn de velgen. Ik weet dat dit inboeten wordt op verbruik en comfort maar ok, daar kan ik mee leven.

Zoals bij alle merken hebben dealers hier meestal weinig ervaringen mee, of geen zelfs en is dit meestal zelf uit te zoeken.

Mede door het feit dat ik hem nog niet heb, is het dus een zoektocht. Alternatief, wachten tot december....maar ik ben ongeduldig ;-)

Hebben jullie weetjes of andere opmerkingen als ervaren Kia Sportage rijders?
                                  En een proficiat. Het is een zeer goede wagen prijs/kwaliteit. Mijn vrouwke heeft de 1.7 in het zwart. Wij hebben er al redelijk wat kilometerkes mee gebold en zeer tevreden. Kia is goed en mooi. De Optima mag er ook zijn. Veel plezier ermee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bicar Bekijk Berichten
                                    En een proficiat. Het is een zeer goede wagen prijs/kwaliteit. Mijn vrouwke heeft de 1.7 in het zwart. Wij hebben er al redelijk wat kilometerkes mee gebold en zeer tevreden. Kia is goed en mooi. De Optima mag er ook zijn. Veel plezier ermee.

Ik ben benieuwd en wachten duurt altijd lang hé. Op papier zou de wagen mid-november binnenkomen. Maar volgens de verhalen die ik hier lees kan het soms wel wat uitlopen......
                                    In ieder geval, ik ga ervanuit de wagen begin januari in te schrijven. Inschrijven in december lijkt me wat "dom" (als ik het zou mag zeggen).
                                    Op een maandje tijd is je auto een jaartje ouder op papier (zeker voor de handelaars nadien).

Comment

• Zeg ik was gisteren op de site van de Kia-club NL. Daar staan ook wel leuke weetjes op.
                                      Zoals ...... blijkbaar zijn de voorste zetels wat gevoelig aan de zijkanten - zeker met leder hebben ze de neiging te sheuren ts de koffer van de zetel en het leder..ze raden aan dat te beschermen met bvb een luchtslangetje zijdelings door te knippen en dit aan die harde kunststof te bevestigen.

Mocht het toch gebeuren, het probleem is blijkbaar gekend bij KIA, maw garantie.

Ander vraagje, ik las ooit een dat de claxon wat belachelijk klinkt, is dit zo?

Comment

Zeg ik was gisteren op de site van de Kia-club NL. Daar staan ook wel leuke weetjes op.
                                        Zoals ...... blijkbaar zijn de voorste zetels wat gevoelig aan de zijkanten - zeker met leder hebben ze de neiging te sheuren ts de koffer van de zetel en het leder..ze raden aan dat te beschermen met bvb een luchtslangetje zijdelings door te knippen en dit aan die harde kunststof te bevestigen.

Mocht het toch gebeuren, het probleem is blijkbaar gekend bij KIA, maw garantie.

Ander vraagje, ik las ooit een dat de claxon wat belachelijk klinkt, is dit zo?
                                        Klopt, mijn zitting wordt binnen 2 weken tijdens het 30000km onderhoud vervangen (allemaal te lezen in mijn topic).

Claxon klinkt inderdaad belachelijk maar ik ben dat ondertussen gewoon

Comment

• Is dit nog steeds het geval bij de nieuwe die van de band komen?

Comment

Working...
                                          X