Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
je vergeet één ding alles wat er gebeurd bij kia wordt beslist door hyundai en niet andersom
toch vind ik de sportage mooi langs alle kanten behalve de achterkant.
zal hem persoolijk nooit kopen omdat hij meer de look heeft van de echte 4x4 en onze ix35 meer soft is maar toch beschikt over 4wd.
Mogelijk, ik heb ook alleen maar opgeschreven wat de dealer mij verteld heeft. Maar goed dan dat Hyundai alle shit zelf veroorzaakt heeft en niet met de vinger naar Kia moet wijzen. De achterkant van de Sportage, tja, ik heb datzelfde gevoel bij de ix35. Smaken en geuren, hé..... Ik vind ze allebei mooi met een lichte voorkeur voor de Sportage en maar goed ook blijkbaar want anders kon ik ook aan een lijdensweg beginnen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Thanks voor het plaatsen van mijn frontale foto van mijn auto
De vertraging van de levering van de Sportages in België is idd. geen goed nieuws voor de liefhebber.
Jammer dat zo'n producent de grote vraag niet aankan, daarmee help je het succes vanzelf om zeep.
Toen de nieuwe Superb op de markt kwam, had Skoda hetzelfde probleem, de levertijd liepmaar op... Uiteindelijk heeft hen dat veel imago-schade opgeleverd.
In NL is het al niet anders met de levertijden van de Hyundai-broeder van de Sportage.
De KIA dealer vertelde mij bij het bestellen van de Sportage al dat de levertijden van de Hyundai het dubbele was van de Sportage. Dit heeft te maken met het feit dat er aan NL maar een maximum aan IX35's toegewezen is, en die zijn al besteld (zoals je al zegt: de vraag is groter dan het aanbod....
Dat is graag gedaan A. Misschien gebruik ik de foto binnenkort wel als avatar als je het goed vindt? Tja die lange levertijden kosten veel klanten. Nu zag ik wel dat er ondertussen een 6-tal Sportages in alle kleuren binnengekomen waren. Ik wil wel niet weten hoelang de kopers er al op wachten. Ik blijf hopen op februari
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
ik heb een vraagje naar navi / radio.
blijkbaar zou radio en navi niet zo goed samenwerken, als radio aan staat en de navi geeft een instructie dan zou de radiona de instucties voor tijdje "dood" zijn en pas na enkele seconden terug muziek spelen, lijkt mij best sneu als ge iets aan het volgen bent op radio, bij mijn huidige wagen blijft radio gewoon zijn werk doen en kom de stem van navi iets luider op de voorgrond maar de radio blijft verderspelen, mogelijk ben ik fout
ik heb een vraagje naar navi / radio.
blijkbaar zou radio en navi niet zo goed samenwerken, als radio aan staat en de navi geeft een instructie dan zou de radiona de instucties voor tijdje "dood" zijn en pas na enkele seconden terug muziek spelen, lijkt mij best sneu als ge iets aan het volgen bent op radio, bij mijn huidige wagen blijft radio gewoon zijn werk doen en kom de stem van navi iets luider op de voorgrond maar de radio blijft verderspelen, mogelijk ben ik fout
Ik herinner mij van de proefrit woensdag dat de radio plotseling niet meer te horen was omdat de Navi iets te zeggen had. Ik heb hier echter niet veel aandacht aan geschonken omdat ik met 10 dingen tegelijk bezig was. Misschien een goeie vraag voor onze Nederlandse vriend A.Live die nu toch al 2 weken in zijn Sportage rondscheurt Nu is het wel zo dat als die GPS mevrouw begint te praten er toch niks meer van de radio op de achtergrond verstaanbaar is, bij RDS verkeersinfo hoort men toch ook niks meer van wat men op dat moment beluistert
Het zit anders; als je de radio (of een ander onderdeel van het entertainment-systeem) gebruikt, en de Navi heeft iets te vertellen, dan hoor je de navi prominent haar boodschap afgeven, maar het entertainment-signaal blijft via andere boxen nog wel te horen.
Of je het dan ook kunt blijven volgen is afhankelijk van het volume waarop je de navi-stem hebt ingesteld. Kun je namelijk, net als de radio gewoon instellen.
Geen probleem, dus :-)
Het zit anders; als je de radio (of een ander onderdeel van het entertainment-systeem) gebruikt, en de Navi heeft iets te vertellen, dan hoor je de navi prominent haar boodschap afgeven, maar het entertainment-signaal blijft via andere boxen nog wel te horen.
Of je het dan ook kunt blijven volgen is afhankelijk van het volume waarop je de navi-stem hebt ingesteld. Kun je namelijk, net als de radio gewoon instellen.
Geen probleem, dus :-)
blij dit te horen, mij vertelden ze effectief dat er na een instructievan de gps, en de radio staat gewoon aan, de radio niet meer hoorbaar is tijdens de navi-info, wat zeker geen probleem is, maar waar ik wel ff van schrok is dat de "terug naar radio" enkele sec.stil blijft en dan de radio daar terug is
A.Live, best leuk om met iemand te kunnen schrijven die nu de fiere bezitter is met kennis van zaken
ben nooit jaloers, maar nu wringt het schoentje toch een beetje zelle . jij bent reeds de gelukkige eigenaar en ik moet nog zooooooooooolang wachten.
A.Live, best leuk om met iemand te kunnen schrijven die nu de fiere bezitter is met kennis van zaken
ben nooit jaloers, maar nu wringt het schoentje toch een beetje zelle . jij bent reeds de gelukkige eigenaar en ik moet nog zooooooooooolang wachten.
Welke heb jij nu eigenlijk besteld? De 2.0 l. benzine? Proefrit gemaakt ondertussen? Schrijf eens wat, wij zijn nieuwsgierig, hé
Welke heb jij nu eigenlijk besteld? De 2.0 l. benzine? Proefrit gemaakt ondertussen? Schrijf eens wat, wij zijn nieuwsgierig, hé
besteld nog niet hé, dealer stelde voor om te wachten tot september omdat er dan blijkbaar speciale acties zijn, wat dit ook moge wezen , dan is de levertijd +/- 1 jaar maarja ik heb tijd van wachten mij wagen zijn leasing loopt toch nog een jaar, wat de testrit betreft, ik heb aanvraag voor een volledige dag maar kreeg nog geen datum, ik wacht braaf af.
Het zal zeker een diesel zijn 4wd aut., enkel nog niet zeker de 136 pk of de zwaardere maar voorkeur gaat uit naar 136, ik ben geen vliegenier vandaar..........
besteld nog niet hé, dealer stelde voor om te wachten tot september omdat er dan blijkbaar speciale acties zijn, wat dit ook moge wezen , dan is de levertijd +/- 1 jaar maarja ik heb tijd van wachten mij wagen zijn leasing loopt toch nog een jaar, wat de testrit betreft, ik heb aanvraag voor een volledige dag maar kreeg nog geen datum, ik wacht braaf af.
Het zal zeker een diesel zijn 4wd aut., enkel nog niet zeker de 136 pk of de zwaardere maar voorkeur gaat uit naar 136, ik ben geen vliegenier vandaar..........
Gelukkig is er voor ons geen haast bij want zo'n wachttijd kost Kia veel klanten. Een vriend van mij die na een proefrit er ook eentje wou is van pure frustratie een Citroën gaan kopen. Ach zo, een 4WD. Ik heb dat gelukkig niet nodig want je mag toch rekenen op een redelijk meerverbruik. En ja, een 136 pk is in het hedendaagse verkeer meer dan genoeg. Als ik zie hoe de door mij bestelde 1,7 (115 pk) al vlot vooruit gaat. Enfin, wij hebben mooie vooruitzichten dan.....
Ik heb in NL 4 maanden moeten wachten, dat leek ook een eeuwigheid, zeker met de verhalen op internet dat het nog wel eens 9 maanden of zelfs langer zou kunnen gaan duren, maar uiteindelijk was hij er, keurig binnen de tijd.
Ben er ook érg blij mee, en hij rijdt ook super!
Het wachten zéker waard, maar of ik het ook gedaan had als ik er 9 tot 12 maanden op zou moeten wachten.......
Gelukkig is er voor ons geen haast bij want zo'n wachttijd kost Kia veel klanten. Een vriend van mij die na een proefrit er ook eentje wou is van pure frustratie een Citroën gaan kopen. Ach zo, een 4WD. Ik heb dat gelukkig niet nodig want je mag toch rekenen op een redelijk meerverbruik. En ja, een 136 pk is in het hedendaagse verkeer meer dan genoeg. Als ik zie hoe de door mij bestelde 1,7 (115 pk) al vlot vooruit gaat. Enfin, wij hebben mooie vooruitzichten dan.....
Je hebt helemaal gelijk Jocar, "die van ons" heeft méér dan genoeg vermogen, en zelfs érg veel power onder in (hij kán daardoor flink snel optrekken).
Ik heb nooit het gevoel dat ik iets mis.
Bovendien is het verschil met de 2.0 diesel bar klein, zeker wat betreft de top-snelheid, die is maar een goede 10 km hoger....
Waar hebben we het over
Je hebt helemaal gelijk Jocar, "die van ons" heeft méér dan genoeg vermogen, en zelfs érg veel power onder in (hij kán daardoor flink snel optrekken).
Ik heb nooit het gevoel dat ik iets mis.
Bovendien is het verschil met de 2.0 diesel bar klein, zeker wat betreft de top-snelheid, die is maar een goede 10 km hoger....
Waar hebben we het over
Klopt, met die hedendaagse downsizemotoren (ook bij mijn Delta 1,6 Mjet) denk je echt dat men met iets veel zwaarders onderweg is. Hiervoor had ik de 2,1 CDI (122pk) uit 2005 van Mercedes en die was veel minder performant. Natuurlijk éénmaal boven de 160 km/h mis je wel wat trekkracht maar hoe vaak doe je dat? En hier in België maakt dat verschil in motor een flink stuk taksen minder. En als er iets is waar ik niet graag geld aan geef....
Klopt, met die hedendaagse downsizemotoren (ook bij mijn Delta 1,6 Mjet) denk je echt dat men met iets veel zwaarders onderweg is. Hiervoor had ik de 2,1 CDI (122pk) uit 2005 van Mercedes en die was veel minder performant. Natuurlijk éénmaal boven de 160 km/h mis je wel wat trekkracht maar hoe vaak doe je dat? En hier in België maakt dat verschil in motor een flink stuk taksen minder. En als er iets is waar ik niet graag geld aan geef....
Ik ook niet, ik geef het geld liever uit aan luxe.
Scheelt ook weer de nodige frankskes aan boetes
En guldens! Pas op, want hier op het forum is het met al dat jong geweld een beetje 'not done' om over downsizen te schrijven
Whaha, kunnen wij oudjes toch wel aan?
Als je oud (en dus verstandiger) wordt, dan ga je er als vanzelf anders over denken.
Ik heb ook mijn leerschool gehad
Whaha, kunnen wij oudjes toch wel aan?
Als je oud (en dus verstandiger) wordt, dan ga je er als vanzelf anders over denken.
Ik heb ook mijn leerschool gehad
Opa's aan de top En nu beter terug on topic. Heb jij de ix35 ook overwogen?
Opa's aan de top En nu beter terug on topic. Heb jij de ix35 ook overwogen?
Ik heb alle SUV's bekeken, voor de keuze op de Sportage viel.
Ook de IX35 was even in beeld, maar mede gezien de lange wachttijden (hoorde ik bij de KIA-dealer waar ik eerst ben geweest) en het feit dat ik de voorkant van de Sportage véél mooier vond, heb ik uiteindelijk gekozen voor mijn huidige auto.
Ik moet wel zeggen dat de achterkant van de Hyundai wel wat mooier is, maar je kunt niet alles hebben :-)
PS: zó oud ben ik trouwens nog niet, hoor, en al zeker geen opa :-)
Comment