Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Sportage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A.Live Bekijk Berichten
    Ik heb alle SUV's bekeken, voor de keuze op de Sportage viel.
    Ook de IX35 was even in beeld, maar mede gezioen de lange wachttijden (hoorde ik bij de KIA-dealer waar ik eerst ben geweest) en het feit dat ik de voorkant van de Sportage véél mooier vond, heb ik uiteindelijk gekozen voor mijn huidige auto.
    Ik moet wel zeggen dat de achterkant van de Hyundai wel wat mooier is, maar je kunt niet alles hebben :-)

PS: zó oud ben ik trouwens nog niet, hoor, en al zeker geen opa :-)
    De Sportage is ontwikkeld door Peter Schreyer (ontwerper van de A3, Golf 4, TT enz) en dat zie je eraan. Ik vind de ix35 er iets Aziatischer uitzien (geen nadeel) maar de voorkant van de Sportage is echt adembenemend.

PS. Ben ook geen opa, wel ietsje ouder dan jij. Ik legde alleen het verband oud en opa en het klinkt beter dan 'oudjes aan de top'
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Ik heb alle SUV's bekeken, voor de keuze op de Sportage viel.
      Ook de IX35 was even in beeld, maar mede gezien de lange wachttijden (hoorde ik bij de KIA-dealer waar ik eerst ben geweest) en het feit dat ik de voorkant van de Sportage véél mooier vond, heb ik uiteindelijk gekozen voor mijn huidige auto.
      Ik moet wel zeggen dat de achterkant van de Hyundai wel wat mooier is, maar je kunt niet alles hebben :-)

PS: zó oud ben ik trouwens nog niet, hoor, en al zeker geen opa :-)
      ik las in uw rij ervaring volgende citaat " plek van het navigatiescherm is niet optimaal. Het zit hoog in het dashboard, op zich lijkt dat voordelig, maar nadeel van deze positie is dat op een zonnige dag al snel niets meer af te lezen is van het scherm" wil je daarme zeggen dat er steeds proplemen zijn met de zichtbaarheid? gezien mijn werk ben ik een echte navi gebruiker, de ganse dag door en zou spijtig zijn regelmatig te moeten vaststellen dat ik niks kan zien, idd je zal het ook horen maar horen én zien is toch beter, is daar eventueel een oplossing voor

Comment

• Ik heb vorige week een ganse dag (zonnig weer) met ingeschakelde navi gereden en het scherm heeft mij op geen enkel moment gestoord. Steeds goed afleesbaar en duidelijk, alleen was het sterk bevuild door vingerafdrukken. Dus ofwel regelmatig reinigen of de knoppen gebruiken ipv het touchscreen.
        Last edited by Jocar; 12/07/2011, 10:34.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Afleesbaarheid navi in de zon

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Ik heb vorige week een ganse dag (zonnig weer) met ingeschakelde navi gereden en het scherm heeft mij op geen enkel moment gestoord. Steeds goed afleesbaar en duidelijk, alleen was het sterk bevuild door vingerafdrukken. Dus ofwel regelmatig reinigen of de knoppen gebruiken ipv het touchscreen.
          Ik denk dat het verschil tussen de ervaringen van Jocar en mijzelf te verklaren zijn in het panorama-dak. Indien je het hemel-afdekgedeelte open hebt, dan komt er veel (zon) licht in de auto, en dan is het scherm echt niet af te lezen.
          Als de zon niet schijnt (vaker, dan dat het wel het geval is ), dan is het uitstekend af te lezen.
          Ik heb geëxpirimenteerd met de helderheid van het scherm, of instellen op de nacht-stand, maar geen verschil, helaas...

Voordeel: je hebt altijd nog de lieftallige stem van de Navi, of de keuze om het beschermdeel van het dak te sluiten, dan zie je het scherm weer uitstekend....

Maar in de Skoda had ik er geen last van, het scherm stond daar lager en verticaal.

Comment

Ik denk dat het verschil tussen de ervaringen van Jocar en mijzelf te verklaren zijn in het panorama-dak. Indien je het hemel-afdekgedeelte open hebt, dan komt er veel (zon) licht in de auto, en dan is het scherm echt niet af te lezen.
            Als de zon niet schijnt (vaker, dan dat het wel het geval is ), dan is het uitstekend af te lezen.
            Ik heb geëxpirimenteerd met de helderheid van het scherm, of instellen op de nacht-stand, maar geen verschil, helaas...

Voordeel: je hebt altijd nog de lieftallige stem van de Navi, of de keuze om het beschermdeel van het dak te sluiten, dan zie je het scherm weer uitstekend....

Maar in de Skoda had ik er geen last van, het scherm stond daar lager en verticaal.
            Aan dat panodak had ik natuurlijk weer niet gedacht Maar nu je het schrijft, bij mijn Delta staat het scherm ook bovenaan en dat is inderdaad bij fel zonlicht ook minder goed afleesbaar door het panodak. Tja, wij hebben nu toch al enkele nadelen van het dak gevonden die natuurlijk niet opwegen tegen de voordelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Aan dat panodak had ik natuurlijk weer niet gedacht Maar nu je het schrijft, bij mijn Delta staat het scherm ook bovenaan en dat is inderdaad bij fel zonlicht ook minder goed afleesbaar door het panodak. Tja, wij hebben nu toch al enkele nadelen van het dak gevonden die natuurlijk niet opwegen tegen de voordelen
              Whaha, nee nu ben je de weg kwijt, Jocar....
              Vanmiddag heb ik 150 km gereden, deels met het dak open en de zon op mijn bolletje.
              Als echte zon-liefhebber wil ik dat echt niet kwijt.
              En het staat ook wel erg chique hoor, zo'n glanzend zwart dak op je bolide

Comment

Whaha, nee nu ben je de weg kwijt, Jocar....
                Vanmiddag heb ik 150 km gereden, deels met het dak open en de zon op mijn bolletje.
                Als echte zon-liefhebber wil ik dat echt niet kwijt.
                En het staat ook wel erg chique hoor, zo'n glanzend zwart dak op je bolide
                Net als Frank Boeijen, die was 'm ook kwijt Ik schrijf het toch, het weegt niet op tegen de voordelen. Met mijn Delta is het helaas onmogelijk om met het dak open 150 km (nog geen 5 km) op de snelweg te rijden zonder dat mijn trommelvliezen scheuren

Comment

Net als Frank Boeijen, die was 'm ook kwijt Ik schrijf het toch, het weegt niet op tegen de voordelen. Met mijn Delta is het helaas onmogelijk om met het dak open 150 km (nog geen 5 km) op de snelweg te rijden zonder dat mijn trommelvliezen scheuren
                  Ik zie het, ik had het verkeerd gelezen
                  Met de Sportage kun je vrij comfortabel tot 90-100 km per uur open rijden, daarboven moet je wel erg veel van de frisse lucht houden, en zover gaat mijn liefde niet.
                  Ik wil het dak toch niet meer missen hoor

Comment

• Nog een vraagje A. Als je voor het stilleggen van de auto het systeem (radio, gps enz.) met de uit/aan knop uitschakelt en je start even later opnieuw springt het dan automatisch terug aan of moet je het dan met de knop terug aanzetten. Misschien een domme vraag maar ik wou het toch effe weten

Comment

Nog een vraagje A. Als je voor het stilleggen van de auto het systeem (radio, gps enz.) met de uit/aan knop uitschakelt en je start even later opnieuw springt het dan automatisch terug aan of moet je het dan met de knop terug aanzetten. Misschien een domme vraag maar ik wou het toch effe weten
                      Ik heb het toevallig vandaag gedaan:
                      Voor een slagboom moest ik in de intercom spreken en de dame weer terug verstaan, dus ff de stereo uitgezet (echt uitgezet, je kunt ook kiezen voor de mute-knop op het stuur, maar dat deed ik niet), daarna de auto geparkeerd (stereo was nog uit).
                      Bij terugkomst auto gestart en de stereo bleef stil.
                      Je moet dan dus weer op de aan/uitknop drukken.

Is dit wat je bedoelt?

Comment

Ik heb het toevallig vandaag gedaan:
                        Voor een slagboom moest ik in de intercom spreken en de dame weer terug verstaan, dus ff de stereo uitgezet (echt uitgezet, je kunt ook kiezen voor de mute-knop op het stuur, maar dat deed ik niet), daarna de auto geparkeerd (stereo was nog uit).
                        Bij terugkomst auto gestart en de stereo bleef stil.
                        Je moet dan dus weer op de aan/uitknop drukken.

Is dit wat je bedoelt?
                        Thanks, dat was het. Ik was dat vroeger bij vorige auto's ook zo gewoon omdat ik bij het starten van de motor liever geen andere bijgeluiden heb. Sinds de Delta echter was dat niet meer mogelijk omdat het systeem dadelijk automatisch aansprong. Alweer een opsteker

Comment

• bijna onmogelijk voor testrit met sportage

voor de sportage zijn er bij mij in de regio ( belgie - O-Vl) ernstige problemen om een testrit te kunnen maken met een sportage, de garega waar ik reeds ben geweest heeft zijn sportage moeten verkopen aan een klant die hem direct wou hebben, nu moeten zij zelf wachten tot september, zelft tot oktober om er zelf een nieuwe te hebben zo ze de klanten kunnen laten testrijden. / dan maar een andere garage opgezocht, en gevonden maar ook niet simpel om er eentje te rijden, deze is blijkbaar ene van de enige in de directe omgeving die ene heeft en zijn agenda voor testrit ( max 2u ) staat voor enkele maanden proppe vol.
                          die mensen zijn echt ten einde raad, ze verliezen veel klanten zegt hij , ik begrijp dat best, tussen zijn tanden liet hij weten dat de wachttijd, door het succes, nog aan het oplopen is

Comment

• geen testrit mogelijk

Oorspronkelijk geplaatst door @hdr Bekijk Berichten
                            voor de sportage zijn er bij mij in de regio ( belgie - O-Vl) ernstige problemen om een testrit te kunnen maken met een sportage, de garega waar ik reeds ben geweest heeft zijn sportage moeten verkopen aan een klant die hem direct wou hebben, nu moeten zij zelf wachten tot september, zelft tot oktober om er zelf een nieuwe te hebben zo ze de klanten kunnen laten testrijden. / dan maar een andere garage opgezocht, en gevonden maar ook niet simpel om er eentje te rijden, deze is blijkbaar ene van de enige in de directe omgeving die ene heeft en zijn agenda voor testrit ( max 2u ) staat voor enkele maanden proppe vol.
                            die mensen zijn echt ten einde raad, ze verliezen veel klanten zegt hij , ik begrijp dat best, tussen zijn tanden liet hij weten dat de wachttijd, door het succes, nog aan het oplopen is
                            Tja,de doodssteek van een in potentie giga-hit in deze klasse!
                            Ook in NL was er een probleem, dwz als je proef wilde rijden in een 1.7 CRDI.
                            Die waren er niet, dus je moest hem blind kopen (heb ik dus ook gedaan, na een proefrit in een benzine-uitvoering.
                            2.0 benzine's kun je hier zo meenemen, daar hoef je niet op te wachten, maar dan moet je hem nemen zoals hij er staat (kleur, uitvoering)
                            Nogal beter dan in België, begrijp ik...
                            Jammer voor het merk, jammer voor de Sportage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door @hdr Bekijk Berichten

Kan kloppen wat jij schrijft. Deze witte hierboven staat al sinds mei in de toonzaal bij mijn dealer en is ook al verkocht sinds toen. De koper heeft beloofd om 'm tot november te laten staan omdat er anders geen kan gepresenteerd worden. Hier in Hasselt hebben ze ook nog altijd de 1,7 CRDI waarin ik vorige week proefgereden heb maar ik vrees dat die vroeg of laat verkocht gaat zijn. Toch zonde dat sommige merken slachtoffer worden van hun eigen succes

Comment

Kan kloppen wat jij schrijft. Deze witte hierboven staat al sinds mei in de toonzaal bij mijn dealer en is ook al verkocht sinds toen. De koper heeft beloofd om 'm tot november te laten staan omdat er anders geen kan gepresenteerd worden. Hier in Hasselt hebben ze ook nog altijd de 1,7 CRDI waarin ik vorige week proefgereden heb maar ik vrees dat die vroeg of laat verkocht gaat zijn. Toch zonde dat sommige merken slachtoffer worden van hun eigen succes
                                @hdr: Als je het aan mij vraagt, had de dealer zijn demo niet moeten verkopen. De dealer van Jocar doet dat beter, die laat een nieuwe, nog niet op kenteken gezette Sportage in de showroom staan. Onbegrijpelijk dat de koper dit wil, maar zo zie je maar, niet iedereen is gelijk.
                                ik moet nog zien hoe dit uitpakt, voor KIA, maar neem maar van mij aan, als het anders had gekund, dan hadden ze dat zéker gedaan, er is onvoldoende productieruimte, en die is in korte tijd niet op te voeren. Tegen de tijd dat ze die mogelijkheid gecreëerd hebben is de auto al over zijn hype-top heen, vrees ik.

Ik zou het nooit willen dat jan-en-alleman

Comment

Onbegrijpelijk dat de koper dit wil, maar zo zie je maar, niet iedereen is gelijk.

Ik zou het nooit willen dat jan-en-alleman......?
                                  Hij zal er waarschijnlijk een fikse korting voor gekregen hebben. Ik zou ook nooit willen dat jan-en-alleman iedere dag opnieuw in mijn auto zou kruipen en overal aan prutsen. Ik heb trouwens al tegen de dealer gezegd dat moest mijn auto vroeger (zo goed als onmogelijk) binnenkomen ik 'm niet in de showroom wil zien staan

Comment

Hij zal er waarschijnlijk een fikse korting voor gekregen hebben. Ik zou ook nooit willen dat jan-en-alleman iedere dag opnieuw in mijn auto zou kruipen en overal aan prutsen. Ik heb trouwens al tegen de dealer gezegd dat moest mijn auto vroeger (zo goed als onmogelijk) binnenkomen ik 'm niet in de showroom wil zien staan
                                    Haha. datzelfde heb ik tegen de dealers van mijn nieuwe auto's ook gezegd.
                                    Beide zijn dan ook in de werkplaats gestald tot ze klaar waren voor aflevering.
                                    Ik neem geen risico....
                                    Maar ja, als je 1x op een parkeerplaats bij een supermarkt een onbenullige mede-weggebruiker naast je hebt, die de deur openzwiept, en een vette parkeer-deuk in je bolide boetseert, dan ben je waarschijnlijk verder van huis.

Comment

Haha. datzelfde heb ik tegen de dealers van mijn nieuwe auto's ook gezegd.
                                      Beide zijn dan ook in de werkplaats gestald tot ze klaar waren voor aflevering.
                                      Ik neem geen risico....
                                      Maar ja, als je 1x op een parkeerplaats bij een supermarkt een onbenullige mede-weggebruiker naast je hebt, die de deur openzwiept, en een vette parkeer-deuk in je bolide boetseert, dan ben je waarschijnlijk verder van huis.
                                      Toevallig, ik sta gisteren geparkeerd bij een supermarkt. Ik sta dan meestal aan de andere kant van de parking waar geen auto's staan om niet zo'n parkeerdeuk op te lopen. Ik ga terug naar mijn auto en in de verte zie ik al hoe een oudere dame zich erlangs aan het maneuvreren was Mijn deur was bijna niet meer open te krijgen zonder haar auto te raken. Gelukkig was haar deur aan de andere kant want zij zou er nooit uitgeraakt zijn zonder mijn Delta een deukje te bezorgen. En dan zeggen dat er aan elke kant van de auto minstens 50 vrije plaatsen waren. Nee, ze moeten er vlak naast staan Kuddegeest of gewoon idioten?

Comment

Toevallig, ik sta gisteren geparkeerd bij een supermarkt. Ik sta dan meestal aan de andere kant van de parking waar geen auto's staan om niet zo'n parkeerdeuk op te lopen. Ik ga terug naar mijn auto en in de verte zie ik al hoe een oudere dame zich erlangs aan het maneuvreren was Mijn deur was bijna niet meer open te krijgen zonder haar auto te raken. Gelukkig was haar deur aan de andere kant want zij zou er nooit uitgeraakt zijn zonder mijn Delta een deukje te bezorgen. En dan zeggen dat er aan elke kant van de auto minstens 50 vrije plaatsen waren. Nee, ze moeten er vlak naast staan Kuddegeest of gewoon idioten?
                                        Het laatste, denk ik...
                                        Ik kan je verhalen vertellen van wat ik allemaal gezien heb, op dergelijke parkeergelegenheden...
                                        Vaak merken ze wel, dat ze schade toebrengen aan andere auto's maar een briefje op de ruit is er zelden bij, kun je er zelf voor opdraaien.
                                        Heeft ook te maken met de bonus-malus systemen van de verzekeraars, het kost je een fortuin als je een claim doet.
                                        Je kunt ook stoot-strips kopen, voor op de deuren van de Sportage, maar die zijn nogal ontsierend, dus heb ik dat niet gedaan.
                                        Hoe denken jullie daarover?

Comment

Het laatste, denk ik...
                                          Ik kan je verhalen vertellen van wat ik allemaal gezien heb, op dergelijke parkeergelegenheden...
                                          Vaak merken ze wel, dat ze schade toebrengen aan andere auto's maar een briefje op de ruit is er zelden bij, kun je er zelf voor opdraaien.
                                          Heeft ook te maken met de bonus-malus systemen van de verzekeraars, het kost je een fortuin als je een claim doet.
                                          Je kunt ook stoot-strips kopen, voor op de deuren van de Sportage, maar die zijn nogal ontsierend, dus heb ik dat niet gedaan.
                                          Hoe denken jullie daarover?
                                          Die stoot-strips zijn alleen maar afdoend als de tik op die plaats komt maar meestal is ie dan hoger of lager met toch schade tot gevolg Ik moet zeggen dat ik met mijn 2 laatste auto's geluk gehad heb omdat ik liever een kilometer wandel dan 'm tussen de meute te parkeren. Toch maak je dan nog regelmatig dingen zoals gisteren mee. Die stoot-strips passen gewoon niet op sommige auto's, lijkt op niks. Niet op mijn huidige Delta en ook niet op de Sportage, dus bij mij komen ze er niet op

Comment

Working...
                                          X