Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Sportage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Mezelf eens effe quoten. Ik ben zaterdag bij de dealer geweest en ga mijn voorsensoren kunnen vergeten blijkbaar. Men kan ze alleen bijplaatsen (niet origineel) op de Sense en dat betrouw ik niet echt. Ik vind het straf dat men aan een bestelling die pas binnen 6 maanden geproduceerd gaat worden geen wijziging meer kan aanbrengen. Is dat eigenlijk bij alle merken zo? Ik kon wel een nieuwe bestelling plaatsen maar dan verloor ik meer dan 1000 euro door de recente opslag. Ik heb ook gevraagd om op de hoogte gebracht te worden van de productiedatum. Ik ben gewoon benieuwd hoelang het duurt tussen productie en levering, bij mijn Delta was dat slechts 3 weken. Het witte exemplaar waarvan de koper zou wachten tot november om 'm in ontvangst te nemen was ook verdwenen in de showroom en staat nu buiten tussen nog een 6-tal af te leveren Sportages. In de showroom staat nu een zilveren exemplaar. De productie in Slowakije zou op 8 augustus terug opgestart worden zonder nog samen met de ix35 van de band te lopen. De assemblage van de Hyundai gebeurt nu in een andere fabriek.
    bij mijn huidige wagen, een bmw, kon ik na tekenen van bestelbon wijzigingen aan brengen tot de dag dat hij in productie ging, want dan is het chass.nr gekoppeld aan een wagen en kan het niet meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door @hdr Bekijk Berichten
      bij mijn huidige wagen, een bmw, kon ik na tekenen van bestelbon wijzigingen aan brengen tot de dag dat hij in productie ging, want dan is het chass.nr gekoppeld aan een wagen en kan het niet meer
      Bij Kia dus blijkbaar niet, helaas. Ook al is het niet mijn fout want die voorsensoren waren in mei op de Sense zelfs niet als optie verkrijgbaar en staan nu standaard op de Sense+
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Knappe SUV heeft Kia toch wel neergepoot, irl ook een elegante en statige verschijning. En blijkbaar zijn de commentaren hier goed, al zijn 't de laatste paar pagina's wel dezelfde 3 mensen die commentaar gaven dus misschien is 't toch wat biased

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
          Knappe SUV heeft Kia toch wel neergepoot, irl ook een elegante en statige verschijning. En blijkbaar zijn de commentaren hier goed, al zijn 't de laatste paar pagina's wel dezelfde 3 mensen die commentaar gaven dus misschien is 't toch wat biased
          Denk het niet hoor, wij zijn alle 3 eigenaar of toekomstige eigenaar. Wij hebben er alle 3 mee gereden en zijn er zeer enthousiast over. Het grootste probleem imo is de lange levertijd en het constant veranderen van uitvoeringen door KIA Belgium. Maar dat neem ik er voorlopig nog wel bij met zo'n vooruitzicht op....
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Bij Kia dus blijkbaar niet, helaas. Ook al is het niet mijn fout want die voorsensoren waren in mei op de Sense zelfs niet als optie verkrijgbaar en staan nu standaard op de Sense+
            ja dat klopt, nu zit het standaard ENKEL op sense+ gewoon omdat hij " Automatisch parkeersysteem (Smart Park Assist Sytem)" heeft, anders was het een optie.
            maar is idd niet leuk, i,dien je zolang moet wachten er verschillende wijzigingen in uitrusting kunnen zijn, we spreken over min.12 maand. ik persoonlijk ben van mening dat de opwaardering die de wagen krijgt en deze is inbestelling , dat automatisch zou moeten aangepast worden op je bestelbon, nu heb ik een topmodel besteld, best mogelijk binnen 6m is er een sense ++ of..... weet ik veel.
            zolang deze niet in productie is zou hij moeten mee opgewaardeerd worden. mijn beschijden mening.
            want nu bestelds is in juni - 2011 is model 2011, juli - augustus 2011 zal model 2012 zijn, dwz tegen dat deze van ons kan geleverd worden we al aan model 2013 zitten, kan je volgen
            Last edited by ; 02/08/2011, 12:24.

Comment

ja dat klopt, nu zit het standaard ENKEL op sense+ gewoon omdat hij " Automatisch parkeersysteem (Smart Park Assist Sytem)" heeft, anders was het een optie.
              maar is idd niet leuk, i,dien je zolang moet wachten er verschillende wijzigingen in uitrusting kunnen zijn, we spreken over min.12 maand. ik persoonlijk ben van mening dat de opwaardering die de wagen krijgt en deze is inbestelling , dat automatisch zou moeten aangepast worden op je bestelbon, nu heb ik een topmodel besteld, best mogelijk binnen 6m is er een sense ++ of..... weet ik veel.
              zolang deze niet in productie is zou hij moeten mee opgewaardeerd worden. mijn beschijden mening.
              want nu bestelds is in juni - 2011 is model 2011, juli - augustus 2011 zal model 2012 zijn, dwz tegen dat deze van ons kan geleverd worden we al aan model 2013 zitten, kan je volgen
              Ik heb wel de indruk dat ze het bij de dealers eigenlijk zelf niet weten. Vermoedelijk gaan ze de eerste Sense+ pas volgend jaar te zien krijgen. Ik ben dus wel bereid om het verschil naar een Sense+ bij te betalen (ong. 450 euro) maar niet om de recente prijsverhoging van 1 juni erbij te nemen. En toch, bij een nieuwe bestelling moet ik ook opnieuw een jaar wachten terwijl het nu levering in februari zal zijn (hopelijk). Maar goed, we zullen wel zien eer het zover is. Om sensoren van een ander merk bij te plaatsen zie ik niet echt zitten. Die werken niet samen met het voorziene parkeersysteem en om al gaten te laten boren in mijn bumper en dashbord heb ik helemaal geen zin.

Comment

• Ziet er echt niet goed uit voor de levering van de Sportage in België als ik dit hier allemaal lees

Comment

Rij ook met BMW, en kon dus ook lang nog wijzigingen aanbrengen. Dit zonder
                  verschuiven van de leveringsdatum of aanpassing van de prijs.
                  Ook ev. upgrades (van bv. navigatie) die uitkomen na ondertekening van de bestelbon, werden voorzien.

Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philmatt Bekijk Berichten
                    Rij ook met BMW, en kon dus ook lang nog wijzigingen aanbrengen. Dit zonder
                    verschuiven van de leveringsdatum of aanpassing van de prijs.
                    Ook ev. upgrades (van bv. navigatie) die uitkomen na ondertekening van de bestelbon, werden voorzien.
                    Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal.
                    Vind ik ook maar, 'niet dus.' Maja, ik had het beter eens gevraagd bij bestelling maar toen stond ik natuurlijk te likkebaarden langs de Sportage Stom van mij natuurlijk

Comment

• Super enthousiaste Ier test de 1,7 CRDI

Lijkt wat dronken maar spreekt wel de waarheid

Comment

Super enthousiaste Ier test de 1,7 CRDI

Lijkt wat dronken maar spreekt wel de waarheid
                        Ik heb de indruk dat de sportage toch meer en meer in het straatbeeld begint te komen, hier en daar zie toch al eentje rijden Maar hem achter elke straathoek tegenkomen zit er niet in denk ik.
                        Heb nieuwe ledacterlichten voor kia tegengekomen, best knap, zou op elke sportaga mogen zittenhttp://www.autoforum.be/attachment.p...1&d=1313292437
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Last edited by ; 14/08/2011, 05:27.

Comment

• Wow knap! Waar kan men zoiets bestellen? Dat zie ik nog wel zitten

Comment

• Thanks, misschien worden het wel zulke lampen na de 1ste facelift

Comment

• na 12 maand wachten op sportage

dat zie je liever niet gebeuren na 12 maand geduldig wachten .....
                              zie kink

25.7.2011 D2 65,5km na zjazde z Mosta Lafranconi v Bratislave. Vodič Poľského kamióna najprv narazil do zvodidiel na pravej strane vozovky, kde dal dole aj l...

Comment

dat zie je liever niet gebeuren na 12 maand geduldig wachten .....
                                zie kink
                                http://www.youtube.com/watch?v=3_KECWuDbHs
                                Man, man, opnieuw een jaar wachten

Comment

• Vandaag dan ook maar eens een mailtje gestuurd naar KIA-Belgium. Het was inderdaad (logisch) te vroeg om naar de productiedatum te vragen.
                                  Ik had echter nog een paar vragen waarop mijn dealer ook geen juist antwoord wist zoals verschil Sense en Sense+ en de reden waarom ik geen APS
                                  kan bijbestellen op een auto die waarschijnlijk pas in januari 2012 gaat gefabriceerd worden. Ik heb nooit zo snel een nietszeggende reply op een mail ontvangen (3 minuten).
                                  Helaas kan niemand mij blijkbaar antwoorden vermits ik weer terug naar de dealer verwezen word. Ik heb dan nog eens gemaild maar zonder antwoord ditmaal.
                                  Besluit: Stel aub geen moeilijke (normale) vragen aan Kia Belgium

Hierbij de mail:
                                  Geachte,
                                  Spijtig genoeg kunnen wij geen productiedata voor begin 2012 bevestigen (met zekerheid); een datum is pas redelijk zeker 2 à 3 weken op voorhand. Voorlopig kunnen wij gewoon niet preciezer zijn.
                                  Indien u uw bestelling wenst te wijzigen of meer informatie wilt over de verschillende modellen, dient u contact op te nemen met uw dealer.
                                  Met vriendelijke groeten,
                                  KIA Motors Belgium

Comment

• Hier in Polen gezien vandaag. Een reklamestand van KIA. De Sportage kost ongeveer hetzelfde als bij ons. Slechts 6 maanden leveringstermijn, gelukzakken die Polen

Comment

• Kleinzoon van de overbuur heeft zo eentje in het wit (nog maar net).

Die LED verlichting in de lichtblokken, die zou veel feller mogen.

Voor de rest ziet die d'r wel goed uit moet ik zeggen, maar ik ben niet zo voor al die SUV's
                                      Als ik echt een keuze zou moeten maken, doe mij dan maar een Dacia Duster of een Skoda Yeti.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Kleinzoon van de overbuur heeft zo eentje in het wit (nog maar net).

Die LED verlichting in de lichtblokken, die zou veel feller mogen.

Voor de rest ziet die d'r wel goed uit moet ik zeggen, maar ik ben niet zo voor al die SUV's
                                        Als ik echt een keuze zou moeten maken, doe mij dan maar een Dacia Duster of een Skoda Yeti.
                                        wat is er dan fout aan de led-verlichting, is toch gewoon " ze branden of branden niet " en ze zullen wel volgens de normen van de invoerder zijn meen ik

Comment

Working...
                                        X