Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Leve Audi Vorst, zeker dat ze hiervan kunnen leven. Audi brengt dit model op een ideaal moment!

    Comment


    • Ja, dit zal Vorst zeker goed doen, verkoopt vast als zoete broodjes!
      2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

      Comment


      • Audi Brussel verbluft de wereld

        • dinsdag 22 juni 2010
        • Auteur: Van onze redacteur in Berlijn JanMuylaert

        Audi Brussel verbluft de wereld
        rr

        ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN


        ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN




        Niets dan lof van de wereldpers voor de Audi A1, het model dat in de Audifabriek in Vorst van de band rolt. Het nieuwe instapmodel van Audi is van een onberispelijke kwaliteit.
        'Ein Kind Ihres Landes', zo worden de Belgische journalisten in Berlijn onthaald bij de internationale voorstelling van de Audi A1. De Duitse hoofdstad doet dienst als decor voor de A1, een beetje als compensatie voor het feit dat Audi's nieuwste uitsluitend in Brussel wordt gebouwd.

        De A1 is een opvallende verschijning in Berlijn, niet alleen vanwege de sierlijke zilverkleurige dakboog die het koetswerk overspant, maar vooral omdat de testwagens zowat de enige auto's zijn waarop geen nationale driekleur wappert ter aanmoediging van de Mannschaft in voetbalgek Duitsland.

        Het kleinste model van Audi is het antwoord op de succesrijke Mini. Audi kan in zijn geschiedenis niet teruggrijpen naar een icoon zoals de Mini en moest een totaal nieuw model creëren. Het resultaat is toonaangevend in zijn klasse. Kwalitatief zet de A1 zijn rivaal in de schaduw. De afwerking van het interieur evenaart de grotere modellen. Het rijgedrag is een vleugje sportief, maar ook geruststellend wanneer het gaspedaal diep gaat. De A1 trakteert zijn bestuurder niet op onverwachte stuurreacties en in snelle bochten geeft het koetswerk geen krimp, een echte Audi.

        De constructeur doet er alles aan om een jonger publiek te bereiken. En dat gebeurt niet alleen tijdens de presentatie met jonge managers die het strakke maatpak wisselden voor een jeans, maar ook met een uitgebreide keuze van toebehoren om het voertuig te individualiseren. Zo beschikt de A1 over een indrukwekkend infotainmentsysteem van 20 gigabyte met alle jongste communicatietoepassingen, tot een heuse klankstudio met veertien luidsprekers.

        Overheidskorting

        Het zitcomfort vooraan is zoals het hoort, achteraan is er slechts plaats voor twee en die zitten krap met de benen en het hoofd. De A1 is duidelijk geen vierzitter voor lange afstanden, eerder een luxueuze stadswagen. Een pluim voor de ontwerper, want het zicht naar achteren is veel ruimer en dus veiliger dan in veel modellen met dezelfde afmetingen. We hadden liever meer kunnen laden in de koffer, maar de achterbank kan wel neerklappen. En de grote ventilatiemonden - een staaltje van design - reflecteren in de buitenspiegels.

        Audi stopt kleine maar pittige motoren in zijn nieuwkomer. In combinatie met het koetswerk van 1.040 kg - het lichtste in zijn klasse - zorgen die voor flinke prestaties bij een redelijk verbruik. De 1.6 TDI diesel (17.950 euro) stoot slechts 99 gram CO{-2} per km uit en vangt daarmee een overheidskorting van 15 procent in ons land.

        520 Audi's per dag

        Ondanks het feit dat de meeste kopers de auto alleen op foto hebben gezien, tekenden al 1.200 landgenoten een bestelbon. 'Een bijzonder gunstig teken. Ook heel wat bedrijven tonen interesse. Met de A1 willen ze jonge, dynamische mensen aantrekken', zegt Didier T'Serstevens, directeur Audi België. Momenteel bouwt Audi Vorst honderd A1's per dag, een ritme dat in augustus tot 520 wordt opgevoerd. In september kunnen de eerste klanten de auto in ontvangst nemen.

        Niets dan lof van de wereldpers voor de Audi A1, het model dat in de Audifabriek in Vorst van de band rolt. Het nieuwe instapmodel van Audi is van een onberispelijke kwaliteit.

        Comment


        • Een eerste test: http://www.autobild.de/artikel/audi-...t_1200055.html

          Comment


          • Mini biedt iets meer rijplezier, Audi is iets goedkoper en van betere kwaliteit als ik het artikel lees.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
              Mini biedt iets meer rijplezier, Audi is iets goedkoper en van betere kwaliteit als ik het artikel lees.
              Inderdaad. Zoals ik begrijp, heeft Audi zijn werk meer dan behoren volbracht en heeft Mini bij deze zijn eerste "echte" concurrent.

              Comment


              • Ik vind het eigenlijk wel een gaaf bakje! Maar dat vind ik de MINI natuurlijk ook
                sigpic

                www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                Comment


                • Vanavond hier in t dorp voor het eerst eentje irl, weliswaar met Z-platen, gezien.
                  Ik was eerder verrast van 'm plots voor me te zien staan dan van de auto zelf. Misschien een kwestie van nog ff gewoon worden.

                  Comment


                  • Audi A1 1.2 TFSI SE (2010) CAR review





                    freude am fahren

                    Comment








                    • CAR's rating:

                      Verdict
                      In some ways the basic A1 is the most charming. It concentrates on quality and refinement, rather than pretending to be more fun to drive than a Mini – something neither A1 we tried managed to achieve. But if you can stretch to the £15,3445 1.4 Sport, you’ll appreciate its better kit count and performance.

                      See the A1 for what it is, a premium supermini with a great badge and you’ll enjoy owning it. It’s a competent little car, but certainly no A2-style rulebook ripper. That’s sad, but not as sad as knowing that it’ll be far more successful as a result.

                      Complete rij-impressie: [www.carmagazine.co.uk]
                      freude am fahren

                      Comment


                      • Als ik die laatste foto's zie, dan zou ik nog steeds overtuigd voor een Mini kiezen..
                        freude am fahren

                        Comment


                        • Ik vind hem al veel minder op de foto's hierboven. En de achterkant blijft eigenlijk toch niet echt je-dat.

                          En de reviews zijn ook niet wauw, hé... Spijtig, gemiste kans?
                          2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                            zou zo weggelopen kunnen zijn van bij Citroên

                            vind er niets speciaal aan, verre van echt mooi en zeker niet vernieuwend
                            Over 'n contradictie gesproken. Citroën is de laatste jaren zeer innovatief bezig, en scoort erg goed wat betreft verfrissend design, marketing, verkoop.

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                            Blijf 't een geweldige auto vinden. Nog niet live gezien, maar bon. Bovenstaand interieur die pied-de-poule stof is zaalig. Zou 'm zo in huis halen als vervanger van de Ypsilon : koket stijlvol en karaktervolle kar voor de dames, 'k zie er mijn vriendin zó in rijden...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                              Spijtig, gemiste kans?
                              Is dat niet wat voorbarig? Ik zou de verkoopcijfers afwachten. 'k Geef de A1 erg veel kans om goed te gaan scoren...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Is dat niet wat voorbarig? Ik zou de verkoopcijfers afwachten. 'k Geef de A1 erg veel kans om goed te gaan scoren...
                                Verkopen gaat hij volgens mij doen als zoete broodjes. Met gemiste kans bedoel ik: dit was dé kans om de Mini van de troon te stoten, niet alleen in verkoopcijfers, maar ook in rijplezier. En daar schiet, zo blijkt, de A1 tekort. Is spijtig
                                2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                  Verkopen gaat hij volgens mij doen als zoete broodjes. Met gemiste kans bedoel ik: dit was dé kans om de Mini van de troon te stoten, niet alleen in verkoopcijfers, maar ook in rijplezier. En daar schiet, zo blijkt, de A1 tekort. Is spijtig
                                  Nadeel (voor de A1) is dat de MINI érg veel jaren voorsprong heeft. Zelfs als de new kid on the block zoveel beter is / zou zijn, dan nog wordt dat knokken.

                                  Anderzijds : wat de MINI voor de modale forummer zo leuk maakt (dat rijgedrag), is voor veel mensen eerder 'n neutraal feit : leuk dat 'ie zo snedig rijdt maar damn zo weinig comfort. Audi heeft dat - denk ik - goed bekeken.

                                  Groot voordeel voor de A1 is het hedentendage torenhoge imago van Audi. En als ik dat zo lees is die kleine alvast een echte Audi op 't vlak van afwerking en materiaalkwaliteit binnenin. Dat alleen al zal voor veel mensen (zeker zij die ervaring hebben met MINI) het wat minder poised weggedrag ruimschoots compenseren. Denk ik.

                                  Comment


                                  • Zelfs in wat meer basic uitvoering van hierboven is hij nog steeds zeer leuk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                      Verkopen gaat hij volgens mij doen als zoete broodjes. Met gemiste kans bedoel ik: dit was dé kans om de Mini van de troon te stoten, niet alleen in verkoopcijfers, maar ook in rijplezier. En daar schiet, zo blijkt, de A1 tekort. Is spijtig
                                      Met de A1 zal je wrs wel comfortabeler de ganse dag over de autosnelweg kunnen cruisen. Het onderstel van de Mini is veel stugger waardoor het minder aangenaam wordt om deze als snelwegauto te gebruiken. Ik vermoed dan ook dat de keuze om te leasen, in combinatie met het typische Audi interieur, in de toekomst over zal hellen naar de A1, daar waar men nu voor de Mini kiest.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                                        Als ik die laatste foto's zie, dan zou ik nog steeds overtuigd voor een Mini kiezen..
                                        al eens een standaard mini gezien zonder enige vorm van opties ?
                                        Dat is ook een saaie boel

                                        Comment


                                        • Lijkt me door de grotere binnenruimte een betere wagen dan de Mini. Imago is totaal onbelangrijk voor de meeste mensen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X