Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A1.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten* haalt zijn boek strategic management of resources nog eens boven....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenRare wiskunde inderdaad als ge er (onterecht) van uit gaat dat de productietijd van een auto zomaar eventjes kan gehalveerd worden. Dat gebeurt niet (of nauwelijks). De capaciteit van een productielijn verhogen gebeurt door de lijn er meer per uur/dag/week te laten maken, niet door de lijn sneller te doen lopen (= productieduur van 1 auto inkorten).
Kom me niet vertellen dat een Golf dubbel zo complex is hé!
Ik zeg niet dat het altijd mogelijk is om de doorlooptijd te halveren, ik zeg wel dat die bedrijven die op efficiëntie focussen daar reeds van bij het ontwerp rekening mee houden, zodat het aantal bewerkingen, omsteltijden in de fabriek enz. tot een minimum kan beperkt worden.
Er kan wel degelijk veel gewonnen worden. Zie het ontstaan van SMED, zeer bekend in lean production. Omsteltijden die uren duurden konden herleid worden tot minuten. En vooraf zei men ook "Dat kan niet!"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichtenlol, DAT vind ik pas rare wiskunde. De capaciteit van de fabriek/assemblagelijn speelt ook een rol hoor. Een fabriek die groter is kan meer auto's op 1 dag produceren.
ik reageerde gewoon op de stelling dat de productietijd van een Golf dubbel zoveel was dat zijn concurrenten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenRare wiskunde inderdaad als ge er (onterecht) van uit gaat dat de productietijd van een auto zomaar eventjes kan gehalveerd worden. Dat gebeurt niet (of nauwelijks). De capaciteit van een productielijn verhogen gebeurt door de lijn er meer per uur/dag/week te laten maken, niet door de lijn sneller te doen lopen (= productieduur van 1 auto inkorten).
hieraan werken alle merken, en daarom worden de produktielijnen bij elk nieuw model totaal vervangen : NIETS van de vroegere lijn bleef over bij de start va de A1
hierdoor kan de productietijd per eenheid wel drastisch verminderen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk BerichtenDe A1 is best mooi, maar voor dat geld zou ik het toch niet doen. En het is een mode auto, dus normaal dat die in het begin goed verkoopt.
dit is evenzeer het geval van de Mini, zo te zien aan wie meestal achter het stuur zit
de A1 zal blijkbaar door het leven gaan als tweede (derde?) wagen van een huishouden met nog meer Audi's in de garage...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenwel door de processen te optimaliseren
hieraan werken alle merken, en daarom worden de produktielijnen bij elk nieuw model totaal vervangen : NIETS van de vroegere lijn bleef over bij de start va de A1
hierdoor kan de productietijd per eenheid wel drastisch verminderen
Uiteindelijk heeft het meer met strategische keuzes dan met de werkelijke capaciteiten van een productielijn he. Productietijd per eenheid / capaciteit per werkcel maakt voor de klant geen drol uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk BerichtenMan zeg, waag het maar eens om één woord ten nadele van Audi uit te spreken, en meteen schiet je weer uit je kram.. .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhet is vooral een model dat buiten bereik is van de minder begoede jonge gasten die het bedrag van hun geliefkoosde wagen moeten sparen (tenzij natuurlijk tussenkomst van papa/mama of de suikertante...)
dit is evenzeer het geval van de Mini, zo te zien aan wie meestal achter het stuur zit
de A1 zal blijkbaar door het leven gaan als tweede (derde?) wagen van een huishouden met nog meer Audi's in de garage...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk BerichtenIk heb destijds beslist om voor iets meer geld gewoon een grotere auto te nemen, hoewel ik die extra ruimte niet nodig heb. Een mini was leuk, maar voor een diesel wilde ik niet zoveel geld neerleggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtentja, in Dilbeek hebben ze er al eentje vernield...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenEven verbeterd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk BerichtenIk heb destijds beslist om voor iets meer geld gewoon een grotere auto te nemen, hoewel ik die extra ruimte niet nodig heb. Een mini was leuk, maar voor zo'n lichte diesel wilde ik niet zoveel geld neerleggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenik kan je geen ongelijk geven : beter een grotere wagen die meer comfort en veiligheid biedt...+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenHet hoeft geen 2.0 TFSI te zijn, een 1.8 TFSI moet je ook niet in toeren jagen om vooruit te komen
En ik zeg niet dat die 1.8 niet vooruit gaat, maar vind dat je die teveel in toeren moet jagen om vooruit te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk BerichtenMijn ouders hebben gekeken voor een A5 en daar verbruikt de 1.8 meer dan de 2.0, dus die faalt op dat gebied. En die heeft een beetje te weinig koppel.
En ik zeg niet dat die 1.8 niet vooruit gaat, maar vind dat je die teveel in toeren moet jagen om vooruit te gaan.
Comment
Comment