Niet mis, je moet dit zien zonder dat alu dak. Dan is het nog beter.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A1.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk BerichtenIk ben natuurlijk fan als échte Audi-liefhebber. Binnenkort ene bestellen voor mijn vriendin
En goed verkopen zal hij toch hoor, daar twijfel ik geen seconde aan ...
Ik wacht wel nog even op de 4 deurs versie ter vervanging van onze A2
Op het autosalon eens de MINI van dichtbij gezien; vanbuiten vanbinnensigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk vind hem lelijk en dat zal na een paar weken niet veranderen.
Voorkant ziet er enerzijds typisch Audi uit, maar dat is het nadeel van te kiezen voor een single frame dat een groot deel van de voorkant bepaalt, maar anderzijds... die voorlichten... Ze ogen enerzijds kwaad, anderzijds slaperig.
Profiel ziet er rommelig uit. Er zit gewoon geen mooie lijn in.
Achterkant... gewoon lelijk, als de Q7 een lelijke wagen wordt genoemd, waarom neem je dan de lelijkste elementen om ze te gebruiken in je nieuwe wagen? Omdat ht Audi is en het allemaal herkanbaar moet blijven?
tja, een C30 zal voor u uiteraard mooier zijn !
mooi is wat ik graag zie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk BerichtenIdem
Ik wacht wel nog even op de 4 deurs versie ter vervanging van onze A2
Op het autosalon eens de MINI van dichtbij gezien; vanbuiten vanbinnen
die A2 zou ik niet van de hand doen, dat is een klassieker
het valt mij op hoe goed deze A2's ouder worden, meestal zijn dat vertroetelde eksemplaren
niet echt mooi,(toch meer dan een A160) maar wel apart en heel goed bedacht
in elk geval meer klasse dan een zoveelste Mini !
Comment
-
Sjonge, dat werd tijd! Na een uitgebreide teasercampagne acht Audi nu de tijd rijp om de A1 op het hongerige leasevolk los te laten.
De kleinste Audi meet 3,95 meter in de lengte. Daarmee is hij drie decimeter langer dan een Mini. De A1 is 1,74 meter breed en 1,42 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,47 meter. De kofferruimte heeft een inhoud van 267 liter. Met neergeklapte achterbank is dit 920 liter.
De A1 heeft een bodemplaat die verwant is aan die van de Volkswagen Polo en de Seat Ibiza. Op alle versies van de compacte Audi hoort een elektronisch XDS-differentieel tot de standaarduitrusting. Dit moet het onderstuur zoveel mogelijk uitbannen. Ook extra grote remmen en een driespaaks sportstuur zijn aanwezig om het sportieve gevoel bij de eigenaar aan te wakkeren.
Bij de introductie zijn er twee benzine- en twee dieselmotoren beschikbaar, allemaal met een start-/stopsysteem. De basismotor is een gloednieuwe 1,2-liter TFSI met een vermogen van 86 pk en een koppel van 160 Nm. De topsnelheid is 179 km/h. Het blok is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak en bewerkstelligt een gemiddeld verbruik van 5,1 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt 119 g/km.
Wie meer benzinekracht wil, zit automatisch vast aan de 1.4 TFSI met 122 pk. Die versie profiteert van een maximumkoppel van 200 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost met de handgeschakelde zesbak 9,2 seconden, met zeventraps S-Tronic gaat dit een tiende seconde sneller. Met S-Tronic heeft de A1 1.4 TFSI 5,1 liter benzine per 100 kilometer nodig, met zesbak is dit 0,3 liter meer.
Voor de dieselliefhebbers staat er een 1.6 TDI op het menu. De eenvoudigste versie beschikt over 90 pk en 230 Nm. In combinatie met de handgeschakelde vijfbak ligt een topsnelheid van 179 kilometer per uur in ’t verschiet. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 12,2 seconden. Het gemiddeld verbruik is 3,8 liter per 100 kilometer en daarbij hoort een CO2-uitstoot van 99 gram per kilometer.
De topdiesel heeft een vermogen van 105 pk en mobiliseert 250 Nm koppel. Ook hier monteert Audi een handgeschakelde vijfversnellingsbak. De 105 pk-versie sprint in 10,8 seconden naar 100 kilometer per uur en stoomt door naar een topsnelheid van 187 kilometer per uur. De A1 1.6 TDI 105 pk verbruikt 3,9 liter diesel per 100 kilometer.
Er zijn twee uitrustingsniveaus: de Attraction en de sportievere Ambition. De Attraction staan op 15-inch wielen, de Ambition krijgt standaard 16-inch lichtmetaal mee. Wie dat niet genoeg vindt, is van harte welkom in Audi’s accessoireshop. Het merk uit Ingolstadt biedt diverse wielen met een diameter van 17-inch aan. Wie dat nog niet groot genoeg vindt, kan terecht bij Quattro GmbH. Audi’s elitetuner heeft namelijk 18-inch lichtmetaal in het assortiment.
De optielijst bevat verder onder meer een Bose audiosysteem met een vermogen van 465 Watt en een geavanceerd navigatiesysteem. Ook het MMI-systeem en een panoramadak zijn leverbaar. Voor de Ambition is er ook nog het S-Line pakket, dat onder andere groter lichtmetaal, een sportonderstel, sportstoelen en een met leder bekleed stuurwiel omvat.
Audi meldt in de persinformatie dat het een flink percentage vrouwen onder de kopers verwacht. In Duitsland komt de instapprijs rond de 16.000 euro te liggen. Halverwege het jaar verschijnt de A1 bij de showrooms. Voor wie niet kan wachten: begin maart staat-ie al op de Autosalon van Genève.
Bron: autoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik kan dit karretje toch wel smaken en volgens mij gaat het toch wel verkopen. Het uiteindelijke uiterlijk is weinig verrassend, maar toch geslaagd. Het interieur ziet er totaal anders uit dan de andere Audi's, maar toch straalt het kwaliteit en afwerking uit.
Ik ben toch wel benieuwd naar de 5-deurs variant.
Comment
-
Komt er een 5 deurs variant op deze? of wordt het een langere A1 Sportback?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenKomt er een 5 deurs variant op deze? of wordt het een langere A1 Sportback?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenPffff, dit is hem dan...
Spreekt helemaal niet aan, en totaal kansloos tegen de Mini in een markt die nu al totaal verzadigd is.
Als Audi echt succes wil hebben met deze A1 zullen ze nog andere versies moeten uitbrengen. Ik denk dan aan bijvoorbeeld een vijfdeurs of een cabrio...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDaar ben ik het niet mee eens. In deze klasse van wagens heb je nu enkel de Mini die echt als premium-merkt fungeert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEn ge moogt veel zeggen van ne mini... maar PREMIUM zou ik zo een ding toch niet noemen
Comment
-
-
Ik vind hem wel mooi, maar ik ben er niet wild van. Hij heeft niet die x-factor die ik dacht dat hij zou hebben. Misschien als ik hem in het echt zie dat dat dan verandert, maar nu...
Het steriele van Audi komt weer te fel naar boven, dat terwijl een Mito en een MINI toch nét dat ietsje meer hebben vind ik persoonlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenTov van bijvoorbeeld een Citroën DS vind ik de Mini zeer zeker Premium. Ik zou niet welke merk/model in deze klasse dan wel premium is.
Comment
Comment