Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken. Eerst eens afwachten wat dit in realiteit geeft met wat normale opties en kleuren. Ik heb geleerd van geen te uitgesproken meningen te formuleren op persfoto's alleen.

Wat me nu al wel opvalt is idd die heel rechte achterbank (cfr. gTa) en het in mijn ogen nogal saaie en Audi-voorspelbare dashboard. Als die lichtkleurige zetels zoals op die S-line achtige foto het interieur niet echt kunnen opvrolijken, dan vrees ik het ergste voor wat dit geeft op de wat kalere versie.

De buitenkant moet ik echt eens eerst in het daglicht en in het verkeer zien...

Maar dat dit een succesverhaal wordt, daar heb ik weinig twijfels over. Daar waar de Mini en consoorten over het algemeen wat kleine steekjes laten vallen (afwerkingskwaliteit van de interieurmaterialen) zal hier in de Audi traditioneel weer van hoog niveau zijn. Ook qua motorisaties zal hij wel zijn mannetje staan.

Maar qua look en x-factor haalt bij mij de Mini (en misschien zelfs de DS3) het op foto.

Comment

• Bahahahahaha vanaf 16 000 euro

Comment

• Your point being...

Comment

• Dat dat veel geld is. En het ergste is, als ik mijn vader mag geloven zal ie op € 17.800 beginnen voor de benzine, € 19.500 voor de diesel. Dat zijn de prijzen die hij heeft doorgekregen op het werk. Wat echt veel te duur is ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Dat dat veel geld is. En het ergste is, als ik mijn vader mag geloven zal ie op € 17.800 beginnen voor de benzine, € 19.500 voor de diesel. Dat zijn de prijzen die hij heeft doorgekregen op het werk. Wat echt veel te duur is ..
            Ik denk dat er juist een grote markt is voor kleine auto's die niet 'el cheapo' zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
              Ik denk dat er juist een grote markt is voor kleine auto's die niet 'el cheapo' zijn.
              Voila.

De BMW 1 en de Mini zijn al lang niet meer exclusief, en de Fiat 500 is te "goedkoop" voor dat soort volk, dus moeten ze een kleine Audi hebben.

Moesten ze trouwens die kleine Aston Martin voor pakweg 20.000 - 25.000 euro op de markt hebben gebracht voor iedereen, het zou verkopen als zoete broodjes, voor dezelfde doelgroep.
              2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Zou dat dan niks afdoen aan de verkoopcijfers van de A3?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                  Zou dat dan niks afdoen aan de verkoopcijfers van de A3?
                  Natuurlijk, maar dat hoeft niet slecht te zijn.

Comment

Natuurlijk, maar dat hoeft niet slecht te zijn.
                    Als het maar op rekening van Audi AG komt
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                      Zou dat dan niks afdoen aan de verkoopcijfers van de A3?
                      De nieuwe A3 krijgt natuurlijk een groeischeut en wordt iets wat net tussen de 1-serie en 3-serie in zit.

Als 2de auto zou ik deze A1 zeker overwegen, net zoals de komende 1-serie. Ideaal om de kleinere verplaatsingen mee te doen, en het is tenminste geen goedkoop uitziend rammelbakje zoals veel andere auto's van deze afmetingen. Het is namelijk niet omdat je geen grote auto nodig hebt dat het niet degelijk moet zijn en niet leuk mag zijn om mee te rijden. Dat dat dan allemaal ook iets kost is logisch.
                      Last edited by ; 12/02/2010, 12:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten
                        Bahahahahaha vanaf 16 000 euro

Ja en?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                          Ja en?
                          ... ... ...

Juist ja, er is een markt voor zulke wagentjes met zulke prijsjes. En die markt is vooram in ons land te vinden, met een politiek die ertoe leidt dat domme mensen te veel geld hebben. En domme mensen met geld doen rare dingen

Als Alfa de Mito vanaf 15.500€ kan verkopen, dan kan Audi de A1 inderdaad verkopen vanaf 17-18000€. Het is een héle klets meer, maar er zullen voldoende mensen zijn die denken voor de A1 te moeten kiezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                            ... ... ...

Juist ja, er is een markt voor zulke wagentjes met zulke prijsjes. En die markt is vooram in ons land te vinden, met een politiek die ertoe leidt dat domme mensen te veel geld hebben. En domme mensen met geld doen rare dingen

Als Alfa de Mito vanaf 15.500€ kan verkopen, dan kan Audi de A1 inderdaad verkopen vanaf 17-18000€. Het is een héle klets meer, maar er zullen voldoende mensen zijn die denken voor de A1 te moeten kiezen.
                            Rust eens een Fiesta of Clio met een vergelijkbare motor wat beter uit, dan zit je ook zo aan 15.000 à 16.000€.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                              ... ... ...

Die markt is zeker niet vooral in ons land te vinden, hoe kom je daar bij? Die markt is over gans west Europa, grote delen van Azie, en zelfs Noord Amerika verspreid.

Welke politiek ertoe leidt dat domme mensen te veel geld hebben is mij eveneens volstrekt onduidelijk. Voor de meeste mensen komt geld voort uit arbeid, een job dus. En aangezien over 't algemeen moeilijke jobs meer verdienen zijn het dus over 't algemeen juist intelligente en/of hardwerkende mensen die wat meer geld over houden. Wanneer zulke mensen een degelijk afgewerkte wagen wensen moesten ze vroeger automatisch een grote auto kopen. In het geval dat niet nodig is (bvb 2de auto) kunnen ze nu ook een kleine auto kopen, en houden ze dus zelfs nog geld over!

Comment

Dat dat veel geld is. En het ergste is, als ik mijn vader mag geloven zal ie op € 17.800 beginnen voor de benzine, € 19.500 voor de diesel. Dat zijn de prijzen die hij heeft doorgekregen op het werk. Wat echt veel te duur is ..
                                lol, net geen 20000 voor een basisversie die dan waarschijnlijk erg karig zal worden uitgerust. dat is idd veel te veel.
                                zo'n prijsstellingen zijn leuk als het goed gaat met de economie, maar als het wat slechter gaat is dit segment het eerste dat ferm afziet (kijk maar naar de mini, die zijn hun prijzen ook ferm aan het slashen...)

Comment

• De MINI heeft ook geen mini-instapprijzen
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                    Ik heb even snel gecheckt en de instapprijs is dezelfde als deze van de nieuwe golf. Dan moet je toch echt in een vlaag van zinsverbijstering handelen om de golf te laten staan en dit ding te kopen?
                                    Voila mijn echtgenote haar liefde voor een A1 is al voorbij bij deze.
                                    truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      Die markt is zeker niet vooral in ons land te vinden, hoe kom je daar bij? Die markt is over gans west Europa, grote delen van Azie, en zelfs Noord Amerika verspreid.

Welke politiek ertoe leidt dat domme mensen te veel geld hebben is mij eveneens volstrekt onduidelijk. Voor de meeste mensen komt geld voort uit arbeid, een job dus. En aangezien over 't algemeen moeilijke jobs meer verdienen zijn het dus over 't algemeen juist intelligente en/of hardwerkende mensen die wat meer geld over houden. Wanneer zulke mensen een degelijk afgewerkte wagen wensen moesten ze vroeger automatisch een grote auto kopen. In het geval dat niet nodig is (bvb 2de auto) kunnen ze nu ook een kleine auto kopen, en houden ze dus zelfs nog geld over!
                                      Wie al eens een toer in Europa heeft gemaakt beseft dat wij in een bijzonder rijk land leven, tenminste, de gemiddelde Belg heeft flink wat geld.

De belastingpolitiek leidt er ook toe dat de loonspanning tussen de hoogste en de laagste lonen hier kleiner is dan waar ook. Dat leidt ertoe dat niet alleen hardwerkende en intelligente mensen geld hebben om dure wagens te kopen, maar ook de dommere en luiere mensen. Daarom vind je hier ook meer luxewagens dan waar ook in Europa, belastingparadijzen niet meegerekend. Wie Europa kent weet waar ik het over heb.

Tegelijk is het armoe troef wat ondernemerszin betreft. En omdat mensen veel geld hebben zijn ze weinig werkwillig. Ondanks de crisis blijven 30-50.000 vacatures openstaan. Omldat mensen liever uitgaan in 't weekend dan te werken. Omdat mensen liever niet bij een warme bakker gaan werken omdat ze dan te vroeg moeten opstaan. Omdat mensen liever niet kuisen. Omdat mensen vlak bij hun deur moeten kunnen gaan werken.

Dat is ook de reden waarom u 's zondags in een rij van 20m moet gaan staan voor uw koffiekoeken, die dan meestal niet eens vers zijn, en dat is de reden waarom u op de duur al naar de carrefour moet voor wat vlees, omdat de lokale slager enkel nog gehaktballen en blinde vinken verkoopt (geen volk te vinden immers). Dat is ook de reden dat, wanneer u een aannemer nodig hebt, u er 20 moet bellen waarvan er 10 zeggen van eens langs te komen, waarvan er 5 dat effectief doen en beloven een offerte op te sturen, waarna u content mag zijn één offerte te krijgen.

Die politiek bedoel ik dus... Mensen moeten niet hard werken om beloond te worden, of anders gezegd, hard werken wordt niet naar waarde geschat. Daardoor denken mensen die een Audi of ander luxemerk kunnen kopen dat ze hardwerkende of intelligente mensen zijn, maar in feite maken ze gewoon deel uit van de massa.

Bottom ine, hier in ons land zijn véle mensen te vinden met het budget voor dergelijke wagen als de A1. Ik ga niet zeggen dat die elders in Europa niet zal vekocht worden, maar wie die markten een beetje kent weet dat per 1000 inwoners hier de meeste irrationele wagens - zeg maar puur luxe - te vinden zijn.

Comment

• Duidelijk mikken op de Mini:

Comment

• Al dien zever over de prijs... een Mini is ook niet direct goedkoop te noemen, maar mede door die overheidspremie (niet vergeten eraf te trekken...) ziede ze toch massa's rond rijden.

Comment

Working...
                                          X