Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
    Ik vind het echt een immens lelijke auto. Een goedkope kopie van een Citroën C3.
    Hoezo kopie van een C3? 't Is van alle kanten een kleine Audi... koplampen, gril, vorm van de bumpers, flanken, strakke lijn die doorloopt, achterlichten, ... veel elementen die we min of meer in dezelfde vorm op andere Audi's aantreffen. Deze is van kilometers ver herkenbaar als een Audi.

    PS, gezien het prijskaartje, ik zou een Alfa Giulietta kopen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
      Ik vind het echt een immens lelijke auto. Een goedkope kopie van een Citroën C3. Maarja, smaken en kleuren... Het zal weer wel goed verkopen, omdat het een Audi is en iedereen denkt dat ge er na 5 jaar nog goud van terugkrijgt...
      Je hebt gelijk. De A1 zijn wielen zijn even rond als die van een C3.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
        Ik vind het echt een immens lelijke auto. Een goedkope kopie van een Citroën C3. Maarja, smaken en kleuren... Het zal weer wel goed verkopen, omdat het een Audi is en iedereen denkt dat ge er na 5 jaar nog goud van terugkrijgt...
        Het verhaal over de restwaarde is een zorgvuldig gecultiveerde leugen om te gebruiken als verkoopsargument enerzijds en als argument ter rationalisering van de de aankoop van een koper anderzijds. Het kan ook zijn dat men dit echt gelooft en dat risico-mijdende mensen liever een Audi kopen dan pakweg een Alfa.

        De waarheid is dat alles een spel is van vraag en aanbod. Als men Audi zou kopen omdat de restwaarde hoger zou zijn, ja dan zal het aanbod van tweedehandswagens ook gewoon groter zijn, dus vanwege al die mensen die hun wagen gekocht hebben uit "rationele overwegingen" om er meer restwaarde van te hebben. Tja, omdat er meer aanbod zal zijn hebben tweedehandskopers meer keuze en moet de prijs dus scherper zijn.

        Zo heb ik een vriend die een Audi A4 kocht op hetzelfde ogenblik dat ik een Volvo V50 kocht. Hij betaalde bijna 5000€ meer dan ik, en het bekende argument kwam boven. Onlangs beide onze auto's verkocht, ik voor 11.000€, hij voor 10.500€. Ik had zelfs meer Kms. Tot dusver dus het verhaal van de restwaarde.

        Aan de andere kant heb ik ook wel eens een VW Polo voor een hoge restwaarde verkocht, omdat de kleine autootjes toen erg in trek begonnen te worden.

        Ook heb ik ooit tevergeefs naar een tweedehands Alfa 147 gezocht, omdat mijn vrouw die graag wilde. Tevergeefs omdat die tweedehands onbetaalbaar duur bleken te zijn. Ik heb dan maar een BMW 3-serie tweedehands gekocht.

        Moraal van het verhaal: de restwaarde hangt niet af van het merk, wel van vraag en aanbod. Als je model tweedehands weinig gevraagd wordt, en/of er enorm veel aanbod van is tweedehands, dan zit je met de gebakken peren. En vaak zijn de resultaten per merk verassend.

        Comment


        • Een basisprijs van 20 KEUR lijkt mij ook wat aan de hoge kant. 't Zou mij verbazen moest Audi geen andere mogelijkheden aanbieden.

          Comment


          • Prijs vanaf 16.000€.

            Comment


            • Idd Sparrow

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                Prijs vanaf 16.000€.
                Dat is al beter en komt in de buurt van de mini, dus redelijk te noemen met zijn directe concurrent. Interieur ziet er al minder plastiekerig uit dan dat van de mini.

                Comment


                • Valt spijtig genoeg wat tegen, is maar heel gewoon. Had er veel meer van verwacht.

                  Comment




                  • In detail: de Audi A1
                    14-02-2010 15:46



                    Een kleine week na de verspreiding van de eerste foto’s van de A1 ziet u hier een nieuwe set afbeeldingen kan de kleine Audi. Afgaande op de media-aandacht zou de premiumdochter van Volkswagen een homerun geslagen hebben met zijn benjamin, maar uw verslaggever wordt eerlijk gezegd niet koud of warm van de A1. Het is een keurig verzorgde, handzame hatchback maar het uiterlijk is wel erg voorspelbaar, het motorenaanbod is niet bijzonder en het rijgedrag zal (kijkend naar de staat van dienst van de technisch identieke Seat Ibiza en Volkswagen Polo) vermoedelijk ook geen voorpaginanieuws zijn.




                    Toch is de A1 daarmee een echte Audi. Want over de eerste generatie A3 haalde Autointernationaal.nl ook zijn schouders op. En hetzelfde geldt voor de A8. Blijkbaar is Audi een merk dat rustig begint en tijd nodig heeft om zijn volumemodellen tot wasdom te laten komen. De tweede generatie A3 is veel beter fijn geslepen dan het origineel en pas de jongste A8 weet de duimschroeven bij de Mercedes-Benz S-klasse flink aan te draaien. Ja, theoretisch zou Audi ook voor een revolutionaire aanpak kunnen kiezen, maar de verkoopkater van de A2 dreunt nog steeds na. En zowel de Q7 als de R8 piekten slechts kort. Dus misschien is het wel goed zo: rustig aan beginnen en de A1 in de tijd laten rijpen.




                    freude am fahren

                    Comment




                    • Daarmee is ook de vraag beantwoord of Mini c.q. BMW slapenloze nachten dient te krijgen van de A1: het antwoord is heel duidelijk nee. De Duitser ziet er keurig is, maar is toch lang niet zo hartverwarmend en charismatisch als de Brit. En bovenstaande tabel illustreert dat Audi de technici van BMW niet direct terugstuurt naar de tekentafel als het gaat om de verhouding tussen prijs en verbruik. Ja, de A1 is over de hele linie net iets zuiniger (en schoner), maar de Mini zet daar in alle gevallen superieure prestaties tegenover.




                      Mini geeft, nu zij wordt aangevallen door de A1, dus geen krimp. En toch wil Audi op jaarbasis 80.000 verkopen voor zijn nieuwe instapmodel genereren. Waar moeten die dan vandaan komen? Mini zal zeker wat klanten verliezen (bijvoorbeeld consumenten die perse het nieuwste van het nieuwste willen of zij die hun bekomst hebben van de hoge optieprijzen bij de BMW dochter), maar per saldo gaan de klappen elders vallen.


                      Vermoedelijk in het C-segment. Zo is Alfa Romeo kwetsbaar: de 147 heeft in de vorm van de Giulietta een waardige opvolger gekregen, maar niet iedereen zit te wachten op een grotere auto en/of een set achterportieren. Dat zijn klanten die Audi kan proberen om naar zich toe te trekken. Of neem de Honda Civic: met deze hatchback was je 3 jaar geleden enorm trendy, maar echt premium is de Japanner niet. De A1 heeft de (merk)naam dat wel te zijn.
                      freude am fahren

                      Comment





                      • Met een instapprijs van circa 19.250 euro en een 86 pk sterke basismotor begint Audi op papier wat burgerlijke trekjes te krijgen, maar bang voor verwatering van zijn hoogwaardige imago hoeft het Duitse merk niet te zijn. Met de nieuwe A8, maar ook met de R8 en straks de A7 Sportback, laat Audi immers zien ook in het topsegment volwaardig mee te tellen. Dit maakt van de nieuwe A1 een klassenloze auto: financieel bereikbaar voor een niet bijzonder goed verdienende officemanager, maar ook een voertuig waarin de single carrièremaker gezien kan worden. Evenals gepensioneerden, die afstand hebben moeten doen van hun leasewagen maar niet willen inleveren op het gebied van kwaliteit. Met name de laatste groep zal de Mini net iets over the top vinden. Niet immers is immers gediend van retro.




                        Kortom, de A1 is een allemansvriend. Met een design dat weliswaar weinig spraakmakend is, maar ook tijdloos en dat over 10 jaar nog steeds kan. De maatvoering is met 3,95 meter carrosserielengte eerder sociaal en vriendelijk dan intimiderend. Maar tegelijkertijd maken de gemeen ogende koplampen duidelijk dat de Audi niet met zich laat spotten. Nou ja, eigenlijk wel want vooralsnog is er geen variant die binnen de 9 seconden naar 100 km/u kan sprinten, maar lulligheid kan de A1 niet verweten worden. Hoogstens dat Audi wel erg op veilig heeft gespeeld. Maar is een tijdsperk waarin conservatisme steeds vaker als deugd wordt gezien, hoeft dat niet verkeerd te zijn.




                        Audi is nog niet zover dat zij de pers kan laten rijden met de A1, maar een zitproef was al wel mogelijk. En de eerste indruk is positief: verwacht geen zee aan ruimte, maar de Audi doet ook zeker niet krap aan. De A1 is gezegend met uitstekend steunende, standaard sportstoelen die iedereen ongeacht hun formaat een uitstekende zitpositie verschaffen. Het dashboard oogt voorspelbaar, maar is dankzij prachtige materialen toch een lust voor het oog. Audi heeft lang de tijd genomen om de A1 productierijp te krijgen, maar men heeft in Ingolstadt duidelijk niet stilgezeten: de Duitsers hebben veel oog voor detail gehad, waardoor de compacte hatchback niet kil en zakelijk overkomt.
                        freude am fahren

                        Comment





                        • Dat de A1 in eerste instantie niet in 5-deurs uitvoering leverbaar is, is een wel zo strategische keuze van Audi. Het zou de drempel alleen maar verlagen om de achterbank eens uit te proberen voor wat betreft het ruimteaanbod. En op dat punt is de A1 duidelijk niet in zijn element. Kinderen tot 12 jaar zullen niets te klagen hebben, maar de Audi is voor de achterpassagiers eerder een coupé dan een volwaardige gezinsauto. Maar ja, voor diegenen die dat zoeken heeft het Volkswagen concern de Skoda Fabia. Geen klachten zijn er evenwel over de bagageruimte. Die is met 267 liter heel wat groter dan bij de Mini (160 liter) en amper minder groot dan de kofferbak van de Volkswagen Polo (280 liter).



                          De grote vraag blijft hoeveel beter de A1 zal rijden dan de laatst genoemde concerngenoot. De Polo is dankzij de gecultiveerde 1.6 TDI dieselmotor heer en meester in het B-segment, maar weet in benzinevorm iets minder te overtuigen. Ja, kwaliteitsbeleving en comfort zijn prima, maar voor de best rijdende compacte hatchback moet je bij Ford (Fiesta) zijn. Audi staat nu voor de uitdaging om deze concurrent qua dynamiek te overtreffen. En natuurlijk om een volwaardig alternatief voor de Mini te bieden. Het Duitse merk spreekt zelf ronkend van de best rijdende auto in zijn klasse, maar dergelijke taal werd ook gecommuniceerd toen de jongste A4 op de markt verscheen met zijn relatief ver naar achter geplaatste motorblok. En die belofte heeft Audi niet helemaal waar kunnen maken.


                          Maar toch kunnen we er vergif op innemen dat de A1 beter zal rijden dan de Polo. De basisstructuur mag dan hetzelfde zijn, Audi zegt een groot scala aan aanpassingen te hebben doorgevoerd: de spoorbreedte werd vergroot, de schokdemperafstelling veranderd, de besturing werkt directer, de motorophanging gewijzigd en de A1 werd voorzien van een sperdifferentieel. Dat zal onderaan de streep zondermeer resulteren in een duidelijk scherper rijdende auto. Pak je de prijslijst er bij, dan zie je dat je 18.390 euro kwijt bent voor de Polo 1.2 TSI Highline, oftewel slechts 860 euro minder dan de A1 gaat kosten. Die is 19 pk/15 Nm sterker, maar is dat voldoende om de klant uit een A1 te houden? Je hebt het immers over een auto waarvoor Volkswagen adverteert dat hij al verkrijgbaar is voor 12.990 euro. Ja, de A1 is een allemansvriend. Maar ook de grootste vijand van de Polo.

                          Bron: www.autointernationaal.nl
                          freude am fahren

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                            Pffff, dit is hem dan...
                            Spreekt helemaal niet aan, en totaal kansloos tegen de Mini in een markt die nu al totaal verzadigd is.
                            Markt verzadigd ... Met die nieuwe CO2 maatregelen boort ie juist een zeer actief segment aan!

                            Mooi artikel. Vrees idd ook een beetje voor de polo, zal toch wat klanten afsnoepen!
                            2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                            2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                              Markt verzadigd ... Met die nieuwe CO2 maatregelen boort ie juist een zeer actief segment aan!

                              Mooi artikel. Vrees idd ook een beetje voor de polo, zal toch wat klanten afsnoepen!
                              Dat denk ik niet.
                              De Polo wordt veel meer rationeel gekocht, bij de A1 zal dat niet zijn.
                              Iemand die alles eens op een rijtje zet een een goed uitgeruste ruime wagen in die klasse wil kiest voor een Polo en niet voor de A1.
                              We weten ook nog niet wat het standaardmodel van de A1 te bieden heeft. Audi kennende zal dat gene vette zijn...

                              Comment


                              • Ik mag em eigenlijk wel... mits de juiste kleuren.
                                Alleen gaat dit weer veel te duur worden voor wat het is.
                                www.opelklassiek.be

                                Comment


                                • Weliswaar een miniatuurversie, maar geeft toch een beeld van een zwarte A1



                                  1982 BMW E28 528i
                                  2013 BMW F31 318d

                                  2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

                                  Comment


                                  • Comment


                                    • ^^ nice

                                      Comment


                                      • freude am fahren

                                        Comment


                                        • Knap!
                                          Die dakbogen zijn blijkbaar toch niet meegespoten te bestellen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X