Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik moet hem natuurlijk nog in werkelijkheid zien maar de eerste indruk is en blijft nog altijd zeer matig.
Ik had dat vroeger toen de civic getoond werd op foto.Was dat een tegenvaller,maar toen ik ik hem voor de eerste keer in het echt zag,was ik direct verkocht.
gek, al eentje zien rondrijden en nu pas zijn de prijzen bekend? Of waren de prijzen al langer bekend en deed dat nieuws gewoon de ronde nog niet?
Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
Tot oktober is er van de A1 in Vorst nog niets te bespeuren, maar bestellen kan al wel, wij geven je de prijzen mee van de premium stadwagen die Audi eerder in Genève voorstelde. Goedkoop is hij niet, dat wisten we al. De instapper kost je dan ook al meteen 15.590 euro. Voor dat geld krijg je de 1.2 TFSi, die 86 pk sterk is.
Een trapje hoger brengt je bij de 1.4 TFSi met 122 pk voor 20.150 euro. Een blok dat we eerder al aan de tand voelde in de Scirocco. Dat wil zeggen dat je een dubbele koppeling krijgt, in tegenstelling tot de handgeschakelde vijfbak die je krijgt in de andere varianten.
Gaan we Belgisch, en dus dieselen, dan gaat de keuze tussen een 1.6 TDI met 90 pk / 230 Nm of 105 pk / 250 Nm voor respectievelijk 17.950 euro en 18.950 euro. Dat 1.6-blok kennen we al uit de Golf Bluemotion. Het spreekt als vanzelf dat er later nog sportievere varianten zullen worden gelanceerd, al blijft Audi daar tot op dit moment nog wat vaag over.
Jammer van de te hoge prijzen. Een vergelijkbare Fiesta of Polo kost een pak minder. Waarschijnlijk is de dure Belgische loonkost de oorzaak. Productie in het voormalige Oostblok zou direct enkele duizenden euros schelen.
"Vergelijkbare Fiesta of Polo...."
Deze wagen wenst een premium kleine wagen te zijn. De Fiesta en Polo mikken op een ander publiek. Een meer rationeel publiek.
Jammer van de te hoge prijzen. Een vergelijkbare Fiesta of Polo kost een pak minder. Waarschijnlijk is de dure Belgische loonkost de oorzaak. Productie in het voormalige Oostblok zou direct enkele duizenden euros schelen.
Ik begin mij af te vragen waarom jij altijd dergelijke reacties schrijft. Is dat een soort grap, om te zien hoe daarop gereageerd wordt, of is dat nu echt serieus bedoeld? In elke thread vergelijk jij elke auto met een andere auto die zich in een totaal ander marktsegment bevindt, om een of andere duistere reden meestal van het merk Skoda. En dan merk je op dat er -warempel- toch geen prijsverschil is zeker!!??
Een voorlopig hoogtepunt vind ik dat je een Maybach en een Skoda Superb in hetzelfde segment plaatst, omdat ze volgens jou even veel beenruimte bieden achterin. "Hm, zou ik nu de Maybach bestelbon tekenen of toch maar lekker voor de Supurb gaan", moet menig klant zich volgens jou afvragen.
Na een keer of tien dergelijke reacties gelezen te hebben is het niet meer grappig, maar gewoon afgezaagd.
Jammer van de te hoge prijzen. Een vergelijkbare Fiesta of Polo kost een pak minder. Waarschijnlijk is de dure Belgische loonkost de oorzaak. Productie in het voormalige Oostblok zou direct enkele duizenden euros schelen.
Fiesta en Polo zijn geen concurrenten ( qua afmetingen natuurlijk wel, maar niet qua hebbeding ). Mini wel, dus vergelijken met Mini prijzen.
Ik begin mij af te vragen waarom jij altijd dergelijke reacties schrijft. Is dat een soort grap, om te zien hoe daarop gereageerd wordt, of is dat nu echt serieus bedoeld? In elke thread vergelijk jij elke auto met een andere auto die zich in een totaal ander marktsegment bevindt, om een of andere duistere reden meestal van het merk Skoda. En dan merk je op dat er -warempel- toch geen prijsverschil is zeker!!??
Een voorlopig hoogtepunt vind ik dat je een Maybach en een Skoda Superb in hetzelfde segment plaatst, omdat ze volgens jou even veel beenruimte bieden achterin. "Hm, zou ik nu de Maybach bestelbon tekenen of toch maar lekker voor de Supurb gaan", moet menig klant zich volgens jou afvragen.
Na een keer of tien dergelijke reacties gelezen te hebben is het niet meer grappig, maar gewoon afgezaagd.
Misschien kan je A1 ook met met de Superb vergelijken, mits wat te spelen met opties liggen ze in dezelfde prijsklasse...
Comment