De DS-3, 500/Abarth en deze A1 doen de Mini mooi vergeten worden... Allemaal mooier en leukere auto's, imo.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A1.
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk BerichtenDe DS-3, 500/Abarth en deze A1 doen de Mini mooi vergeten worden... Allemaal mooier en leukere auto's, imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenIeder z'n mening uiteraard. Maar de Fiat 500 is geen directe concurrentie voor de mini, imo.
de A1 en de DS3 verwijzen niet naar het verleden (alhoewel de DS...); ze moeten hun kopers vinden aan de hand van hun kwaliteiten (DS3), mogelijk gekoppeld aan hun imago (A1).
Daar ligt juist de uitdaging van de A1 : op de lange termijn blijven overtuigen, want het zal snel duidelijk zijn dat het kwalitatief geen betere auto is dan de Polo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 5@mw!$3 Bekijk BerichtenIs er iemand die weet of je ook vandaag terecht kunt in het jubelpark of is dit vandaag gesloten door de feestdag?1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenwant het zal snel duidelijk zijn dat het kwalitatief geen betere auto is dan de Polo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk BerichtenDe DS-3, 500/Abarth en deze A1 doen de Mini mooi vergeten worden... Allemaal mooier en leukere auto's, imo.
Anderzijds heeft de concurrentie ook z'n tijd genomen om concurrerende wagens te gaan ontwikkelen, wat wil zeggen dat ze 't goed kunnen hebben doen. De 500 is nu niet meteen een auto die je tegenover een MINI, A1 of DS3 zet, maar toch denk ik dat redelijk wat mensen die een basic MINI zouden willen, evenzeer te charmeren vallen door een iets mooier uitgeruste 500. Je hebt dan wel minder auto, en minder afwerking, maar meer spirit en karakter.
De DS3 heeft me vorig jaar gigantisch hard verrast en ik kon niks anders dan lof neerpoten hier over die auto (de 3 proto's op 't salon van Frankfurt). Van deze A1 verwacht ik ook erg veel. Licht, goed gemaakt, pittig rijgedrag en looks die overduidelijk kunnen overtuigen.
De MINI heeft er voor 't eerst concurrenten bij (tot nu toe stond die alleen), en zal het geweten hebben. Goeie zaak voor de MINI-liefhebbers, want als BMW de zaak ernstig neemt zullen ze met de volgende MINI-generatie (die niet zo heel lang meer op zich zal laten wachten) moeten uitpakken. En dan wordt het pas echt leuk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenIeder z'n mening uiteraard. Maar de Fiat 500 is geen directe concurrentie voor de mini, imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenEn waarom niet ?
De 500 is toch een pak goedkoper dan bovenstaande drie en rijdt ook minder sportief, is veel meer een echt stadsautootje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenEn waarom niet ?
Persoonlijk vind ik ook dat de 500 op vlak van afwerking in een kleinere klasse speelt. Iets dat mij b.v. onmiddellijk opviel is dat de achterkant van de achterzetelleuningen in gewoon plaatstaal is (ipv te bekleden met een beetje vilt). Allemaal details, maar 't geeft toch iets aan.
En dat weerspiegelt zich in de basisprijzen van de modellen, alsook de motoren.
Niettemin vind ik de 500 aantrekkelijker dan een MINI. Zélf zou ik liever met een MINI Cooper D rijden met enkele opties dan met een 500 JTD die fully loaded is, net om wille van de extra ruimte, dat wel. Maar de Fiat 500 is nog sympathieker, imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe 500 is een volledige klasse kleiner qua auto, en dat voel je erg goed als je erin zit. Ook de MINI is geen grote auto, maar een DS3 en een MINI (en ik vermoed ook een A1) bieden voelbaar meer plaats. De koffer en de achterste zitplaatsen van een 500 zijn wat mij betreft bijna loutere theorie, bij de MINI en de DS3 kan je als volwassene nog redelijk zitten achterin (niet voor lang maar 't gaat), en als je twee bakken pils kwijt kan in de koffer van een 500 dan moogt ge al content zijn.
Persoonlijk vind ik ook dat de 500 op vlak van afwerking in een kleinere klasse speelt. Iets dat mij b.v. onmiddellijk opviel is dat de achterkant van de achterzetelleuningen in gewoon plaatstaal is (ipv te bekleden met een beetje vilt). Allemaal details, maar 't geeft toch iets aan.
En dat weerspiegelt zich in de basisprijzen van de modellen, alsook de motoren.
Niettemin vind ik de 500 aantrekkelijker dan een MINI. Zélf zou ik liever met een MINI Cooper D rijden met enkele opties dan met een 500 JTD die fully loaded is, net om wille van de extra ruimte, dat wel. Maar de Fiat 500 is nog sympathieker, imo.
Ik denk dat je wordt misleid door het feit dat de MINI er langs de buitenkant volwassener/groter uitziet dat de Fiat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe 500 is een volledige klasse kleiner qua auto, en dat voel je erg goed als je erin zit. Ook de MINI is geen grote auto, maar een DS3 en een MINI (en ik vermoed ook een A1) bieden voelbaar meer plaats. De koffer en de achterste zitplaatsen van een 500 zijn wat mij betreft bijna loutere theorie, bij de MINI en de DS3 kan je als volwassene nog redelijk zitten achterin (niet voor lang maar 't gaat), en als je twee bakken pils kwijt kan in de koffer van een 500 dan moogt ge al content zijn.
Persoonlijk vind ik ook dat de 500 op vlak van afwerking in een kleinere klasse speelt. Iets dat mij b.v. onmiddellijk opviel is dat de achterkant van de achterzetelleuningen in gewoon plaatstaal is (ipv te bekleden met een beetje vilt). Allemaal details, maar 't geeft toch iets aan.
En dat weerspiegelt zich in de basisprijzen van de modellen, alsook de motoren.
Niettemin vind ik de 500 aantrekkelijker dan een MINI. Zélf zou ik liever met een MINI Cooper D rijden met enkele opties dan met een 500 JTD die fully loaded is, net om wille van de extra ruimte, dat wel. Maar de Fiat 500 is nog sympathieker, imo.
Boosdoener hiervan is de lage zitpositie bij een MINI en de 'tafelstoel' positie bij een 500.
Comment
-
Ik ben gisteren naar Brussel geweest en heb plaatsgenomen in de A1. Fantastische knap, leuk, speels wagentje. Indrukwekkend/grappig eigelijk hoe hij zo schuins dat uitloopbocht muurtje(of hoe het ook mag heten) kon blijven hangen. Ik heb zowel met de handgeschakkelde als met automaat versie megereden(1.4 TSi van 122pk) en ik vond beide indrukwekkend krachtig! (zou het niet kunnen dat ze die een beetje opfokken voor demonstraties? ) Neen, ben effe gaan opzoeken en de Golf 1.4 tsi in automaat zat al een 9.5 sec dus ik neem aan dat deze wel een 9.1 sec zal zitten. Maar ja, hoe kleiner de auto hoe sneller ook alles aanvoelt hé.
Binnen stond een rode(quasie full op een schuifdak na denk ik) met mooie rood/zwarte lederen sportzetels, navi, Bose installatie, zwart hemeldak, verwarmde zetels, cd lader,.... Ik vond hem echt -->
De Mini heeft er nu een echte concurrent bij en zal het hier moeilijk mee krijgen. BMW had met de Mini het rijk lang voor zich alleen, maar ze zullen zich nu toch mogen haasten om terug een nieuw modelleke uit te brengen willen ze de Audi niet te veel voorprong geven. Ook BMW zal toch nog best een autootje onder de 1 Serie mogen(moeten!) uitbrengen!
Wat ik iets minder vond is dat het dasboardmateriaal niet op materiaalkeuze/kwaliteit stond zoals op een A5(ik noem maar op, want ik weet echt niet meer hoe het materiaal van een A3 eruit ziet/zag) maar voor die prijsklasse wel vergeeflijk en voor mij zekers geen struikelblok. Voor de rest was alles tiptop!
Wat de prijs betreft, het is iets duurder dan een Polo, Corsa of een Peugeot 207 en vele andere, maar hier betaal je ook het imago/merk van deze wagen voor een groot stuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenPersoonlijk vind ik ook dat de 500 op vlak van afwerking in een kleinere klasse speelt.
Het subjectieve ruimtegevoel in een Mini is idd ook voor mij wat groter dan de 500, maar bijna verwaarloosbaar.
Anyway: een Mini en een 500 blijven veruit mijn voorkeur genieten boven een DS3 en een A1. Mini en 500 zijn veel meer speeltuigen en hebbedingen. De DS3 is een mooie poging, maar qua design in mijn ogen een beetje te vergezocht en de A1 vind ik te saai en te voorspelbaar. Wel zonder twijfel een goede kleine Audi en wat meer design dan een Polo, maar niet op hetzelfde speelse niveau als de concurrenten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
Comment
Comment