Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
    Audi is op dit moment bezig met een groot reclame-offensief om rond deze A1 een gigantisch aureool te hangen van de subliemste, knapste en wat-nog-allemaal auto.
    Helaas vindt een belangrijk gedeelte van het publiek deze auto alles behalve mooi, dat blijkt ook uit de commentaren in magazines en op fora.
    Het succes van de Mini zal deze Audi nooit halen, daarvoor ontbreekt het duidelijk aan goede proporties en originaliteit.
    We zullen binnen twee jaar wel eens zien of de verwachtingen gehaald worden, ik vrees ervoor.
    de verwachtingen zullen wel gehaald worden alleen al door het feit dat je het in de Audi garage kan kopen, het niet echt goedkoop zal zijn en de Belg bijzonder gevoelig is voor "status, aanzien"

Comment

• Ik vrees er ook voor. Tijd dat ze eens met iets innovatiefs voor de dag komen en idd, die achterkant

Comment

• Ik moet ook nog altijd wennen aan die achterkant. Langs de andere kant is de facelift bij Mini zeker geen verbetering.

Het is ook altijd zo als een bepaald merk/product populair wordt, dat een andere groep mensen zich daar bewust gaat tegen afzetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
          en waarom zou dat moeten kunnen op een A1 ook, naar mijn mening past het niet, net nog eens de profielfoto bekeken en het klopt gewoon niet (voor die grijze) het ontwerp. En de smoel van de DS is bijlange niet zo groot als die van de A1.

Mijn excuses daar niet iedereen meteen lyrisch doet als het over een Audi gaat hé, als het op niks trekt, trekt het op niks. Audi is daar niet immuun voor. Is toch triestig, dat elk ander merk kritiek mag hebben en zelfs met bakken, maar owee als er iets over onze Duitse merken wordt geschreven.

(bv. BMW 3 vind ik achteraan gezien ook oerlelijk, hetzelfde design komt echter wel tot recht in de vorige 5-reeks, daar klopten de proporties wel).
          Ik zeg gewoon dat je jezelf tegenspreekt.

"Het past niet op dit type autootjes"

"Het past wel op een DS"

Capiche?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
            Audi is op dit moment bezig met een groot reclame-offensief om rond deze A1 een gigantisch aureool te hangen van de subliemste, knapste en wat-nog-allemaal auto.
            Helaas vindt een belangrijk gedeelte van het publiek deze auto alles behalve mooi, dat blijkt ook uit de commentaren in magazines en op fora.
            Het succes van de Mini zal deze Audi nooit halen, daarvoor ontbreekt het duidelijk aan goede proporties en originaliteit.
            We zullen binnen twee jaar wel eens zien of de verwachtingen gehaald worden, ik vrees ervoor.
            Welk belangrijk gedeelte? Toch niet mensen die actief zijn op autofora? Want dat is maar een klein gedeelte hoor

Comment

• En de kont valt in profiel idd wat tegen, maar langs achter gezien vind ik het best knap. En in totaalbeeld vind ik het een heel leuk autootje. En ik denk dat er genoeg zijn die er ook zo over denken.

Comment

• Hoi,

Toch wel effe mijn mening ventileren.

Wat een pak puberale bleiters heb ik hier de voorbije weken/maanden al posts zien plaatsen!

Als je een auto niet leuk vindt, kies dan voor een andere auto.
                Laat degenen die 'm wel leuk vinden genieten van hun enthousiasme of aankoop.
                Wie een Daf, BMW of Volvo of nog iets anders leuk vindt heeft volgens mij ook het recht om ervan te genieten.
                Vind ik wagens van andere merken mooi? Sommige wel, andere dan weer niet. Maar het ergert mij niet als iemand daar een andere mening over nahoudt.
                Vind ik de A1 mooi? In sommige opzichten wel, maar daarom niet over de hele lijn. So what?
                Van 1 ding ben ik alvast zeker: veel bestelbonnen zullen getekend worden, of zijn al getekend. Goed voor de constructeur en de werkgelegenheid.

Wat vooral belangrijk is: het is een europees product, meer zelfs, geassembleerd in Belgie.
                Ik heb dan liever dat onze economie gesteund wordt in plaats van bvb. de Chinese economie.

Greetz,
                Stelo

Comment

• We mogen inderdaad best eens wat chauvinistischer worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

"Het past wel op een DS"

Capiche?
                    whatever,

als jij persé de grote luchtinlaat van de DS wil vergelijken met de vrachtwagenrooster van de A1 in afmetingen, geen probleem. Feit is dat de proporties niet kloppen bij de A1 en wel bij de DS.

En dat velen hem blijkbaar wel goed vinden, ... had er eens een ander logo opgezet, Chevrolet ofzo, eens zien hoe goed ze hem dan nog zouden vinden.

Comment

"Het past wel op een DS"

Capiche?
                      Neen, heb er nks van verstaan, verklaar je nader?
                      truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                        Neen, heb er nks van verstaan, verklaar je nader?
                        Hij zal er ineens een tekening bij maken

Comment

• Ik ben mijn tekentablet vergeten thuis, sorry !

Comment

whatever,

als jij persé de grote luchtinlaat van de DS wil vergelijken met de vrachtwagenrooster van de A1 in afmetingen, geen probleem. Feit is dat de proporties niet kloppen bij de A1 en wel bij de DS.

En dat velen hem blijkbaar wel goed vinden, ... had er eens een ander logo opgezet, Chevrolet ofzo, eens zien hoe goed ze hem dan nog zouden vinden.
                            Jij vindt de proporties niet kloppen, ik wel. Wat nu?

En wat je zegt over dat ander logo, dat is enkel speculatie. Je hebt geen enkel bewijs om die uitspraak te staven. Zo kan je over alles lullen.

Comment

• Kijk het is simpel, als je een wagen koopt, dan koop je eigenlijk een soort concept. met steeds voor en nadelen.

Het is algemeen geweten dat merken zoals bv Audi ook een naam hebben en dat deze daarom in meerdere gevallen ook meerdere mensen aanspreken. Maar dat is maar een gedeelte van het concept.

Het concept is alles samen, De Naam, de Prijs, De looks, de mogelijkheden, De motorprestaties, het weggedrag en ga zo maar door. En gelukkig is dit voor elke persoon anders. Anders reden we allemaal met dezelfde wagen rond.

Conclusie...laat iedereen zijn mening hebben, de mijne is dat ik hem mooi vind, dat de achterkant naar mijn mening minder is, maar de wagen zelf is verre van lelijk te vinden.

Comment

Jij vindt de proporties niet kloppen, ik wel. Wat nu?

En wat je zegt over dat ander logo, dat is enkel speculatie. Je hebt geen enkel bewijs om die uitspraak te staven. Zo kan je over alles lullen.
                                Audi adept zeker

ivm logo, speculatie. Denk jij dat indien Rover nog zou bestaan hebben en deze Mini bij hen zou staan, dat die dan zo populair zou zijn, vergeet het maar. Dan had de vorige Mini evengoed populair kunnen zijn.

Hier op het bedrijf zijn er ook altijd genoeg die zeggen, merk speelt geen rol, tot er die bepaalde merken bij staan, dan verandert dat allemaal. Een Belg is een STATUSFREAK, alles voor de schoon ogen van de buren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                                  Kijk het is simpel, als je een wagen koopt, dan koop je eigenlijk een soort concept. met steeds voor en nadelen.

Het is algemeen geweten dat merken zoals bv Audi ook een naam hebben en dat deze daarom in meerdere gevallen ook meerdere mensen aanspreken. Maar dat is maar een gedeelte van het concept.

Het concept is alles samen, De Naam, de Prijs, De looks, de mogelijkheden, De motorprestaties, het weggedrag en ga zo maar door. En gelukkig is dit voor elke persoon anders. Anders reden we allemaal met dezelfde wagen rond.

Conclusie...laat iedereen zijn mening hebben, de mijne is dat ik hem mooi vind, dat de achterkant naar mijn mening minder is, maar de wagen zelf is verre van lelijk te vinden.
                                  dat respecteer ik en heb daar hoegenaamd geen probleem mee. En mijn mening is dat de verhoudingen niet kloppen, is evengoed correct. Is die daarom oerlelijk, nu ook niet, maar net zoals een Fiat Multipla indertijd zal het geen schoonheidswedstrijd winnen (en dan was de Multipla nog heel gedurfd, dat kan ik hier nog niet van zeggen).

Enige probleem is dat blijkbaar iedereen van zichzelf vindt dat ze toch zo een auto kunnen beoordelen, hem liederlijke rijeigenschappen toe dichten, maar vervolgens gaat men als een slak door een bocht, maar wat een fun toch .

Comment

• Ik vind een A1 dus echt knap

Daarnet achter een prachtig blauwe S-line gereden gevolgd door een rode A1 non S-line. Allebei dubbele pijpjes, met een leuke plezante brom! Niet verwacht

Comment

En de kont valt in profiel idd wat tegen, maar langs achter gezien vind ik het best knap. En in totaalbeeld vind ik het een heel leuk autootje. En ik denk dat er genoeg zijn die er ook zo over denken.
                                      Ik vind hem in zijn totaliteit gewoon fantastisch mooi!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                        Ik vind hem in zijn totaliteit gewoon fantastisch mooi!
                                        Ik ook! Zeker IRL !!

Comment

Audi adept zeker

ivm logo, speculatie. Denk jij dat indien Rover nog zou bestaan hebben en deze Mini bij hen zou staan, dat die dan zo populair zou zijn, vergeet het maar. Dan had de vorige Mini evengoed populair kunnen zijn.
                                          Wel, ik denk dat je gelijk hebt. Gedeeltelijk toch. Moest Rover de Mini gebouwd hebben dan zou die niet zo populair zijn geweest, daar volg ik je. Maar de reden daarvoor zou nu net zijn dat de Mini er in dat geval ook ander had uitgezien, anders zou rijden en een andere afwerkingskwaliteit zou hebben. Het is juist het totaalpakket van de Mini zoals hij door BMW gemaakt is die mensen aanspreekt. Het rijdt goed, het heeft een specifiek design, en de kwaliteit is goed.
                                          Moest de Mini -exact zoals hij nu is- gebouwd zijn geweest door Rover dan had het volgens mij perfect gekund dat dit Rover er weer bovenop zou geholpen hebben, daar ben ik vast van overtuigd. Kijk naar de Fiat 500. Die is ook niet door BMW of een andere (duitse) premium constructeur gebouwd. Maar is wel een immens success.

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                          Hier op het bedrijf zijn er ook altijd genoeg die zeggen, merk speelt geen rol, tot er die bepaalde merken bij staan, dan verandert dat allemaal. Een Belg is een STATUSFREAK, alles voor de schoon ogen van de buren.
                                          Dat is waar. En dat geldt niet trouwens niet alleen voor de doorsnee Belg hoor. De aankoop van een auto is geen zuiver rationele overweging. Het imago van een merk maakt dat je een bepaalde auto zou willen of juist niet zou willen. Maar imago alleen is niet genoeg. Uiteindelijk moet de inhoud om de prijs te rechtvaardigen er ook zijn.
                                          Bovendien is het merkimago iets wat niet zomaar ontstaat. Het vloeit voort uit de producten die het merk maakt. Het is het resultaat van vele jaren lang consistent juist die producten op de markt te zetten die aanspreken.

Comment

Working...
                                          X