Oorspronkelijk geplaatst door KidCool
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A1.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenWel, ik denk dat je gelijk hebt. Gedeeltelijk toch. Moest Rover de Mini gebouwd hebben dan zou die niet zo populair zijn geweest, daar volg ik je. Maar de reden daarvoor zou nu net zijn dat de Mini er in dat geval ook ander had uitgezien, anders zou rijden en een andere afwerkingskwaliteit zou hebben. Het is juist het totaalpakket van de Mini zoals hij door BMW gemaakt is die mensen aanspreekt. Het rijdt goed, het heeft een specifiek design, en de kwaliteit is goed.
Moest de Mini -exact zoals hij nu is- gebouwd zijn geweest door Rover dan had het volgens mij perfect gekund dat dit Rover er weer bovenop zou geholpen hebben, daar ben ik vast van overtuigd. Kijk naar de Fiat 500. Die is ook niet door BMW of een andere (duitse) premium constructeur gebouwd. Maar is wel een immens success.
Dat is waar. En dat geldt niet trouwens niet alleen voor de doorsnee Belg hoor. De aankoop van een auto is geen zuiver rationele overweging. Het imago van een merk maakt dat je een bepaalde auto zou willen of juist niet zou willen. Maar imago alleen is niet genoeg. Uiteindelijk moet de inhoud om de prijs te rechtvaardigen er ook zijn.
Bovendien is het merkimago iets wat niet zomaar ontstaat. Het vloeit voort uit de producten die het merk maakt. Het is het resultaat van vele jaren lang consistent juist die producten op de markt te zetten die aanspreken.
Maar bij een merkproduct heb je toch ook dat ietekes meer kwaliteit en service dan bij een wit product. Nu oké ja, bij auto's zal je ook wel even goede of even slechte service krijgen of nu om een duur of om een goedkoper merk gaat, maar imago/merk kan een mens nu eenmaal gelukkiger maken of zich beter doen voelen.
Comment
-
Ik was al overtuigd op foto, na 'm nu goed bekeken en testgezeten te hebben ben ik dat nog méér. Z'n looks zijn - voor mij - een voltreffer. Z'n wat uitstekende kontje heeft iets weg van een sportief, kort coupé-kontje, en werkt écht goed IRL. Zoals zo vaak moet je een auto in 3 dimensies zien om 'm goed te vatten, de A1 wérkt alvast, qua ontwerp. Z'n snoet is guitig en speels, overduidelijk Audi en zeer modern. Zelfs met de optionele xenon-koplampen, die 'm een grimmiger blik geven, blijft 'ie erg knap en guitig. De achterlichten aligneren zich bovenaan perfect met de kofferlijst, maar onderaan steken ze enkele centimeters uit het "achterpaneel" uit, wat 'n opvallende detail is, maar na 't uit verschillende hoeken te hebben bekeken durf ik het ook zeer geslaagd te noemen. Z'n stance is dik oké, 'ie oogt erg evenwichtig en dynamisch, en de auto komt IRL ook perfect over qua grootte en volume. Geen busjes-gevoel zoals bij de Polo (hoog en smal), en ook geen stadsmus- of speelgoedgevoel (pardon my French) zoals bij de Fiat 500.
Z'n grootste troef zit binnenin : ook de materiaalkeuze, maar bovenal de afwerkingsgraad is ongezien in z'n klasse. Ik durf zelfs verder gaan : veel automerken hebben nog nooit een auto gebouwd die zo goed is afgewerkt en ineen zit, zelfs niet als 't er ene is in de prijsklasse die voorbij de six figures gaat). Verbluffend...
Z'n grootste nadeel wordt ongetwijfeld z'n prijs : met alle opties die 'm zo leuk maken lijkt 'ie een stuk duurder te gaan worden dan z'n grootste concurrent (de MINI), en wordt het een auto met een prijs waar je b.v. een A4 Avant met 4 cilinders en de nodige basisopties mee kan kopen. Toch even slikken, dan...
De MINI zal aan deze A1 een gigantische kluif hebben. Wat de A1 lijkt te gaan missen (op basis van 2 persartikelen die bovendien door een aantal andere persmedia niet (openlijk) worden onderschreven) inzake rijplezier en levendigheid, maakt 'ie ruimschoots goed met présence en afwerking. Je waant je in een A8 op mini-formaat, en dat gaat een gigantisch aantal kandidaat-kopers overtuigen. Zeker zij die het ongeëvenaarde rijgedrag van de MINI eigenlijk niet meteen een pluspunt vinden, en graag wat meer comfort zouden hebben gewild... en dat zijn er toch een heel pak.
Super product, dit, en 'ie overtreft al m'n verwachtingen... meesterzet van Audi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenJe mag me anders altijd proberen volgen, ook in de bochten
nah, ben het haantjesgedrag allang ontgroeid (enfin, meestal toch)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk was al overtuigd op foto, na 'm nu goed bekeken en testgezeten te hebben ben ik dat nog méér. Z'n looks zijn - voor mij - een voltreffer. Z'n wat uitstekende kontje heeft iets weg van een sportief, kort coupé-kontje, en werkt écht goed IRL. Zoals zo vaak moet je een auto in 3 dimensies zien om 'm goed te vatten, de A1 wérkt alvast, qua ontwerp. Z'n snoet is guitig en speels, overduidelijk Audi en zeer modern. Zelfs met de optionele xenon-koplampen, die 'm een grimmiger blik geven, blijft 'ie erg knap en guitig. De achterlichten aligneren zich bovenaan perfect met de kofferlijst, maar onderaan steken ze enkele centimeters uit het "achterpaneel" uit, wat 'n opvallende detail is, maar na 't uit verschillende hoeken te hebben bekeken durf ik het ook zeer geslaagd te noemen. Z'n stance is dik oké, 'ie oogt erg evenwichtig en dynamisch, en de auto komt IRL ook perfect over qua grootte en volume. Geen busjes-gevoel zoals bij de Polo (hoog en smal), en ook geen stadsmus- of speelgoedgevoel (pardon my French) zoals bij de Fiat 500.
Z'n grootste troef zit binnenin : ook de materiaalkeuze, maar bovenal de afwerkingsgraad is ongezien in z'n klasse. Ik durf zelfs verder gaan : veel automerken hebben nog nooit een auto gebouwd die zo goed is afgewerkt en ineen zit, zelfs niet als 't er ene is in de prijsklasse die voorbij de six figures gaat). Verbluffend...
Z'n grootste nadeel wordt ongetwijfeld z'n prijs : met alle opties die 'm zo leuk maken lijkt 'ie een stuk duurder te gaan worden dan z'n grootste concurrent (de MINI), en wordt het een auto met een prijs waar je b.v. een A4 Avant met 4 cilinders en de nodige basisopties mee kan kopen. Toch even slikken, dan...
De MINI zal aan deze A1 een gigantische kluif hebben. Wat de A1 lijkt te gaan missen (op basis van 2 persartikelen die bovendien door een aantal andere persmedia niet (openlijk) worden onderschreven) inzake rijplezier en levendigheid, maakt 'ie ruimschoots goed met présence en afwerking. Je waant je in een A8 op mini-formaat, en dat gaat een gigantisch aantal kandidaat-kopers overtuigen. Zeker zij die het ongeëvenaarde rijgedrag van de MINI eigenlijk niet meteen een pluspunt vinden, en graag wat meer comfort zouden hebben gewild... en dat zijn er toch een heel pak.
Super product, dit, en 'ie overtreft al m'n verwachtingen... meesterzet van Audi.
Van de Mini kan je dat niet zeggen.
Wat kwaliteit betreft volg ik je volledig: de A1 is een echte Audi, het zou eraan moeten mankeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenDaar waar de Mini door iedereen als een knap ontworpen auto werd en nog steeds wordt gewaardeerd, zijn bij het publiek de meningen over het design van de ze A1 duidelijk verdeeld. Naast zijn hoge prijs is het design de grootste ontgoocheling. De verhoudingen kloppen duidelijk niet en vanuit bepaalde oogpunten is de A1 lelijk.
De looks van die auto een ontgoocheling noemen is (los van mijn smaak, hé) een stelling die de verkoopcijfers erg doeltreffend zullen kelderen, daar ben ik 100% van overtuigd.
Nota bene : ik ben doorgaans geen grote Audi-fan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMooi of lelijk is persoonlijk. Heb je de auto al live gezien? Want foto's zeggen soms zo weinig...
De looks van die auto een ontgoocheling noemen is (los van mijn smaak, hé) een stelling die de verkoopcijfers erg doeltreffend zullen kelderen, daar ben ik 100% van overtuigd.
Nota bene : ik ben doorgaans geen grote Audi-fan.
En ik ben doorgaans wel fan van Audi, maar deze A1, neen, bekoort me niet.
Comment
-
Of hij nu in detail veel of weinig kwaliteiten heeft: als de basis er voldoende is, zal hij goed verkopen, want het is een Audi. Dat zegt voor vele gegadigden genoeg.
Dat de verkoop van Mini eronder zal leiden, lijkt me evident, maar daar zorgt niet enkel de A1 voor. Dat heeft ook te maken met de komst van andere kapers op de kust, zoals de DS3 en het feit dat de Mini al lang op de markt is en de grootste moeite zal hebben om telkens weer opgefrist met een facelift te verschijnen. Getuige de vlucht van Mini naar extra afgeleiden, zoals de Crossman (of hoe heet die ook alweer...) of toekomstige coupés en/of roadsters. Diversifiëren is de boodschap.
Maar Mini rijdt zich op langere termijn vast, vrees ik, net zoals de Beetle en de Fiat 500, omdat je het retro-concept volgens mij niet eindeloos kan uitmelken zonder uiteindelijk je eigen concept te verloochenen.
Een opvolger van de A1 of de DS3 uitvinden is minder ingewikkeld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenMaar Mini rijdt zich op langere termijn vast, vrees ik, net zoals de Beetle en de Fiat 500, omdat je het retro-concept volgens mij niet eindeloos kan uitmelken zonder uiteindelijk je eigen concept te verloochenen.
Een opvolger van de A1 of de DS3 uitvinden is minder ingewikkeld
Benieuwd of het visionair brein dat MINI eigenlijk nu al nodig heeft, al bij MINI aanwezig is. En of die vrijgeleide zal krijgen.
Comment
-
Vandaag de A1 is van dichtbij kunnen bekijken en ik vind het echt een leuke knappe wagen. Ook even achter het stuur gezeten (zeer sportief stuur trouwens) en hij zit goed. Strakke zetels en je voelt gewoon dat de A1 goed moet rijden. Ik wil (maar wel met zwaardere diesel hoewel ik nog niet met de 1.6 tdi gereden heb)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk BerichtenVandaag de A1 is van dichtbij kunnen bekijken en ik vind het echt een leuke knappe wagen. Ook even achter het stuur gezeten (zeer sportief stuur trouwens) en hij zit goed. Strakke zetels en je voelt gewoon dat de A1 goed moet rijden. Ik wil (maar wel met zwaardere diesel hoewel ik nog niet met de 1.6 tdi gereden heb)
"Precies een Toyota van een paar jaren terug !" zei spontaan mijn -nochtans Audi-fan- vrouw...
Ik vrees dat ze gelijk heeft : een vrouw ziet meestal in een wagen enkel wat er te zien is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk vrees dat ze gelijk heeft : een vrouw ziet meestal in een wagen enkel wat er te zien is...
Anderzijds, met de wildste fantasie kan ik er geen Toyota in herkennen. Omdat m'n perceptie van een Toyota niet strookt met de werkelijkheid... of omdat uw vrouw niet weet waarover ze spreekt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenSchitterend
Anderzijds, met de wildste fantasie kan ik er geen Toyota in herkennen. Omdat m'n perceptie van een Toyota niet strookt met de werkelijkheid... of omdat uw vrouw niet weet waarover ze spreekt?
je moet wel genoeg ver genoeg in de tijd teruggaan ( hint : Corolla reeks..)
Comment
-
Deze week twee dagen in Munchen moeten gaan werken ... tussen de 2 terminals op de luchthaven is er een koertje volledig ingepalmd door Audi en de nieuwe A1.
Je kon je gemakkelijk inschrijven voor een testrit op de Autobahn met de zwaarste TFSI dat ze hebben. Ik heb er zo een aantal zien passeren aan veel te hoge snelheden voor zo'n auto mijn laatste dag op weg naar het vlieveld )
Ik had mij bijna ingeschreven maar dan maar beslist om mijn ticket om te boeken en de vlucht van 2 uur eerder te nemen .Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichteneen beetje van de twee, zeker ?
je moet wel genoeg ver genoeg in de tijd teruggaan ( hint : Corolla reeks..)
Is dat de A1 look-a-like?
Comment
-
Die past perfect in het segment waarvoor hij bedoelt is.
Leuk om naar te kijken, fris en speels maar Audi zonder meer.
Komt perfect in het vaarwater van de jonge zakenvrouw die even frivool en speels
is als to the point en snedig!
Ik denk dat Audi wist wat ze deden.
Mensen die hem niet smaken qua uiterlijk, prijs of een ander noodzakelijk kwaad mogen gerust zijn: hij is ook niet voor jou gemaakt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenNa lang zoeken, heb ik deze gevonden:
Is dat de A1 look-a-like?
Comment
Comment