Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• pff wat een discussie hier, beter een apart topic starten over die geld vs trendy kwestie...
    misschien moeten de vag-vrienden wat meer kritisch gaan zijn in de topics van ford, opel en consoorten
    4 rings driver

Comment

• Als ik er één configureer zit ik op 25.000€, met wat meer luxe op 30.000€. Dat is vergelijkbaar met Mini dus. Ik begrijp bijgevolg dan ook de kritieken met betrekking op de prijs niet. Het is logisch dat de prijszetting hier ook lichtjes anders is als bij pakt, met alle respect, een Opel Corsa.

Als je natuurlijk een 1.4 TFSI met DSG, S-line exterieur pakket, xenons, volledig leder en dergelijke wilt omdat je dat nodig vindt, dan moet je er ook maar voor betalen en niet komen mekkeren. We zouden er begot beter allemaal ene kopen om de mensen in vorst te steunen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
        ben ook eens even gaan spelen met hun carconfigurator.

Zelfs een electrische spiegel diende ik als optie aan te klikken in ambiton style uitvoering.
        Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
        @rubn: je moet echt niet veel moeite doen om over 25000 € te gaan.

Als ik goed gekeken heb, was bv. een elektrische spiegel niet standaard, zelfs niet op de duurdere versies. En voor dat geld kan dat er toch wel al vanaf zou ik zo denken.
        allé,

dat verantwoordt al meer de prijs dan
        Neen, dat zeker niet maar je moet een kat een kat noemen.

Comment

• Dat gezeik over die prijs Wacht nog een paar maanden en dan kan je een jonge occasie invoeren vanuit duitsland, welke motor en welke opties je maar wilt er is toch keuze genoeg dan. Zo kan je jezelf 10 000 euro besparen en je rijdt ocharme met een wagen van bv 6 maanden oud en enkele duizenden kilometers. Dat voel je echt niet, tenzij de mensen die deze van hun bedrijf mogen kiezen snap ik echt niet dat men zoiets nieuw koopt

Dat geld trouwens voor alle Audi's (bedrijfswagen en personeelskorting enz.. uitgesloten )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
            Dat gezeik over die prijs Wacht nog een paar maanden en dan kan je een jonge occasie invoeren vanuit duitsland, welke motor en welke opties je maar wilt er is toch keuze genoeg dan. Zo kan je jezelf 10 000 euro besparen en je rijdt ocharme met een wagen van bv 6 maanden oud en enkele duizenden kilometers. Dat voel je echt niet, tenzij de mensen die deze van hun bedrijf mogen kiezen snap ik echt niet dat men zoiets nieuw koopt

Dat geld trouwens voor alle Audi's (bedrijfswagen en personeelskorting enz.. uitgesloten )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
              Als ik mijn A1 configureer, dan kom ik aan iets meer dan € 25000, gelijkaardig met de prijs van een Mini dus.
              Degene die ik geconfigureerd heb is wel niet full pull, gewoon alles wat ik "nodig" acht. Ik denk dat je toch al redelijk mag overdrijven om boven de € 30000 te komen, wat natuurlijk veel te veel is..
              bij Audi is dat zo, "full options" komt erop neer dat je meer dan 2x de basisprijs kan uitgeven
              dat zal wel ook het geval zijn bij Benz en bij BMW...
              in de horeca is een dagschotel ook maar een fraktie van de prijs van een gastronomisch menu
              men kiest wat men wenst... en wat men kan bekostigen; zo eenvoudig is dat
              het begrip "nodig" is even rekbaar als de bankrekening van de klant !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                We zouden er begot beter allemaal ene kopen om de mensen in vorst te steunen.

Comment

• 12345
                  Last edited by Cyrano.ak; 24/03/2014, 12:21.

Comment

• Zakgeld?

Comment

• Ik heb een A1'tje TDI samengesteld, met ongeveer dezelfde opties als m'n A5... 31.700 euro (Belgische prijs). Gecalculeerd, zonder eventuele kortingen of packs (daar ga ik nu mijne tijd niet aan verspillen ).

Dat is duur, maar face it, zitten een heel pak opties op die je nog niet zo lang geleden niet eens kon krijgen in deze klasse van auto!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        Ik heb een A1'tje TDI samengesteld, met ongeveer dezelfde opties als m'n A5... 31.700 euro (Belgische prijs). Gecalculeerd, zonder eventuele kortingen of packs (daar ga ik nu mijne tijd niet aan verspillen ).

Dat is duur, maar face it, zitten een heel pak opties op die je nog niet zo lang geleden niet eens kon krijgen in deze klasse van auto!
                        zoals?

En idd dat is duur, dus zoals voorganger al zei: goed zot wie nog een nieuwe Audi, BMW of Mercedes nieuw koopt, want je wacht beter 6 maanden tot een jaar en dan is die al een pak realistischer geprijsd.

Nu ja, ieder zijn ding hé.
                        Ik moet daar niet voor werken.

Enne speciaal een Audi kopen omdat dat in Vorst wordt gemaakt: don't think so. Audi is dezelfde prijzenpolitiek gaan toepassen van zodra ze wilden meespelen in het segment van BMW en Mercedes.

Comment

• 12345

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                            Of de sponsoring bij uwe trouw/aankoop huis of grond/...
                            Dan zal Audi toch serieus goed moeten boeren en dikke bonussen geven. Ik verwacht niets qua sponsoring bij trouw / aankoop huis of grond / .. Ik zal het zelf moeten verwezenlijken.

Comment

• 12345

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                Same here hoor!

Wat moet uw vader eig juist doen?
                                Goei vraag !

Hij zit meestal aan één of ander controlepaneel, waar je heel de band kan volgen (met lampjes ). Soms werkt ie ook op een laspost. Vroeger was hij fulltime lasser, daarna o.a. de stock bijhouden (voor JIT-delivery).

Comment

Ik heb een A1'tje TDI samengesteld, met ongeveer dezelfde opties als m'n A5... 31.700 euro (Belgische prijs). Gecalculeerd, zonder eventuele kortingen of packs (daar ga ik nu mijne tijd niet aan verspillen ).

Ging op die TDI ook geen 15% CO2-korting?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                    zoals?
                                    Xenon koplampen/ LED verlichting (vooraan/achteraan)
                                    MMI
                                    Navigatie SD-kaart
                                    CD-lader
                                    Hillhold assist
                                    Parkeerhulp (vooraan/achteraan)
                                    Bandenspanningscontrole
                                    Enzovoort..

Kleine greep uit mijn 'bescheiden' configuratie, maar er is sowieso meer verkrijgbaar. Om dezelfde redenen kan je een Mini of een Alfa Mito 'belachelijk' duur configureren. Los van diens functionaliteiten, heeft ook afwerking en kwaliteit een prijskaartje.

En idd dat is duur, dus zoals voorganger al zei: goed zot wie nog een nieuwe Audi, BMW of Mercedes nieuw koopt, want je wacht beter 6 maanden tot een jaar en dan is die al een pak realistischer geprijsd.
                                    Je kan dezelfde logica toch ook toepassen op alle andere merken? Snap niet waarom je net bovenstaande merken in het vizier neemt. Hoe duurder een auto is, des te groter is de afschrijving... Je hebt misschien wel een aantal uitzonderingen, auto's die het 2de hands zeer goed doen. Maar het grootste verlies heb je doorgaans bij het verlaten van de showroom.

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                    Ging op die TDI ook geen 15% CO2-korting?
                                    Ik heb niet gezien of het reeds in de prijs verwerkt zat. Al wat ik wel weet is dat er een plafond op die korting zit... waarvan ik het exacte bedrag ook niet weet.

>> Alle auto's met die korting
                                    Last edited by ; 06/08/2010, 18:03. Reden: CO2

Comment

Ik heb een A1'tje TDI samengesteld, met ongeveer dezelfde opties als m'n A5... 31.700 euro !
                                      toch vrij duur voor een veredelede Polo...
                                      pas op, ik spuuw niet in de soep, dit is het geval met bijna elke Audi als men zijn "kleine broertjes" bekijkt die onderhuids niet echt minderwaard zijn (test maar een Octavia als je mij niet gelooft)
                                      wie in een sterren-restaurant gaat eten moet aanvaarden dat hij veel meer betaalt, ook krijgt hij (soms...) niet meer in zijn bord (wel steeds mooier gepresenteerd..)

Comment

Ik heb niet gezien of het reeds in de prijs verwerkt zat. Al wat ik wel weet is dat er een plafond op die korting zit... waarvan ik het exacte bedrag ook niet weet.

>> Alle auto's met die korting
                                        Naar mijn weten zit dat niet in de prijzen van de configurator verwerkt dus dat moet je nog aftrekken. De maximum lag rond de 4.500€ als ik het me goed herinner. Misschien ook nog wat korting van de dealer al zal dat geen vette worden aangezien er nog al wat stuks van de band moeten rollen.

Comment

Bestel hem in duitsland en krijg 15% korting dan komt hij op 26945€ dan in Belgie nog de eco korting -15% en dan betaal je nog 22903€ en dan heb je een zeer goed uitgeruste kleine audi

Ga je voor een standaard versie van Audi A1 Attraction 1.6 TDI DPF 5G

Prijs in Duitsland 18800€
                                          -15 dealerkorting 15980€
                                          -15 eco korting 13583€

En voor die prijs zal je al goed moeten zoeken voor een vergelijkbare wagen te vinden bij de concurrentie
                                          sigpic

Comment

Working...
                                          X