Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • er is een Shiraz-rood (bordeaux metallic) in de showroom van Phlips/Bredene
    prachtige kleur ! echt klasse...
    wel met een volledig zwart interieur, hemelbekleding inbegrepen
    dat vind ik minder geslaagd

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      er is een Shiraz-rood (bordeaux metallic) in de showroom van Phlips/Bredene
      prachtige kleur ! echt klasse...
      wel met een volledig zwart interieur, hemelbekleding inbegrepen
      dat vind ik minder geslaagd
      neem een foto de volgende keer
      2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

      Comment





      • zoals deze?

        Comment


        • Wow, een 4x4

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten



            zoals deze?
            yep ! onder de lampen komt het pareleffekt nog meer tot uiting
            volgens de dealer zou deze kleur later ook voor andere modellen beschikbaar worden

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Wow, een 4x4
              dat was ook mijn eerste gedacht
              autofans.be

              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                yep ! onder de lampen komt het pareleffekt nog meer tot uiting
                volgens de dealer zou deze kleur later ook voor andere modellen beschikbaar worden
                Ik zag van de week in Duitsland een A5 SB met een kleur waarvan ik denk dat het dezelfde is. Buitengewoon mooi overigens.

                Comment


                • Vandaag eens in een A1 gezeten, op zich een tof bakje, knap interieur en leuk wat ze met de verlichting hebben gedaan, zowel achter als voor. Maar wat mij enorm stoorde is dat de armsteun enorm in de weg moet zitten bij het schakelen... Tenzij deze misschien in hoogte verstelbaar is? De bediening van de vernellingsbak en de pedalen vond ik ook nogal licht en weinig sportief.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                    Vandaag eens in een A1 gezeten, op zich een tof bakje, knap interieur en leuk wat ze met de verlichting hebben gedaan, zowel achter als voor. Maar wat mij enorm stoorde is dat de armsteun enorm in de weg moet zitten bij het schakelen... Tenzij deze misschien in hoogte verstelbaar is? De bediening van de vernellingsbak en de pedalen vond ik ook nogal licht en weinig sportief.

                    Was ook iets die mij opviel bij mijn testrit, maar op zich is het iets dat je gewoon moet worden, hoop ik toch aangezien ik hem incluis armsteun besteld heb :p
                    Nu bij de A3 was dat ook zo met die armsteun zo als ik mij niet vergis?

                    Comment


                    • Ik ken nog mensen die daarover klagen in een A3, maar ik heb er helemaal geen last van eerlijk gezegd.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Ik ken nog mensen die daarover klagen in een A3, maar ik heb er helemaal geen last van eerlijk gezegd.
                        of een armsteun hinderlijk is hangt af van een paar faktoren

                        - gestalte van de bestuurder
                        - gekozen hoogte voor de zetel
                        - houding van de bestuurder aan het stuur (al dan niet elleboog tegen de heup)
                        ...

                        vandaar dat niet iedereen klaagt... en zeker niet wie een automaat gekocht heeft

                        Comment


                        • Vandaag ook eens (kort) kennisgemaakt met de A1. Zuivere basisuitvoering, 1.6 TDI en splinternieuw.

                          Zoals ik al schreef, ging het om een absoluut basismodel met quasi geen opties. Zelfs geen airco of armsteun. Auto stond ook gewoon op staalvelgen met wieldoppen.
                          Perfect dus voor een kennismaking.

                          Uiterlijk: bordeaux met zilveren dakboven. Erg knappe kleur voor een mooi autootje. Hij ligt in werkelijkheid beter op het netvlies dan op foto.

                          Het interieur is -typisch Audi- klasse en smetteloos afgewerkt. Mooie, best wel zachte materialen. Volgens mij vind je in deze klasse niet beter. De grote portieren voelen aan als zware kluisdeuren en het geheel is opgeleukt met hier en daar een streepje alu. (knopjes radio, ventilatieroosters, enz…)
                          Het interieur voelt compact aan. Een aangename cocon.
                          Ergonomisch valt er weinig op aan te merken en qua ruimte is het voertuig duidelijk bedoeld om twee mensen te vervoeren. De achterbank is bruikbaar voor noodgevallen of kleine kinderen.
                          De hoofdruimte vooraan is goed, ook voor grote personen. Achteraan is het zeer matig.
                          De koffer is klein. Zonder meer klein. Kleiner dan bijvoorbeeld een Polo.
                          De standaardzetels zitten stevig tot hard, ook typisch Audi.
                          De isolatie van de wagen is matig. Ondanks de premiumafwerking is dit toch duidelijk minder dan voertuigen uit het C segment zoals een A3 of Golf. Geluiden uit de buitenwereld dringen best wel door in het interieur. Niks ernstigs of onleefbaar maar je merkt het wel.
                          Zelfs als basismodel geeft de auto een premiumgevoel. Het interieur biedt het strikt noodzakelijke maar voelt niet kaal aan.

                          De ophanging is stevig maar niet oncomfortabel.
                          Het weggedrag is rustig, neutraal en voorspelbaar. Valt weinig op aan te merken.
                          De motor (1.6 TDI - 105pk) is tamelijk stil en is vlot genoeg voor een auto van dit kaliber. Rustige loop en goede hernemingen.
                          Ontkoppelen, schakelen, rijden, remmen: alles gaat soepel, vlot en vanzelfsprekend.

                          De conclusie is drieledig: De vormgeving is subjectief dus voor discussie vatbaar. De motor en het weggedrag zijn goed zonder uit te blinken maar de zin voor detail, ergonomie in combinatie met de gebruikte materialen zijn een duidelijke objectieve meerwaarde t.o.v. de concurrentie.
                          Of dit geheel de vraagprijs kan rechtvaardigen, laat ik in het midden. Het is en blijft veel geld voor een compacte auto.
                          Last edited by Löwe; 11/12/2010, 02:16.

                          Comment


                          • Toch al maanden uit,maar nog geen kat(A1)te zien in het straatbeeld?

                            Comment


                            • Ik heb er toch al veel gezien hoor

                              zo'n donkergrijze met s-line pakket weet ik best wel te pruimen
                              2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

                              Comment


                              • Omdat de A1 al maanden voorgesteld is wil nog niet zeggen dat je ze daarom al veel in het straatbeeld ziet. De leveringen zullen wel volop toenemen nu en de afgelopen week ben ik zeker vier A1's tegen gekomen op de weg.

                                Comment


                                • Ik heb deze week toch ook mijn eerste 2 gespot .
                                  Binnen een paar maand stikt het er weer van op de weg :/ .

                                  Comment


                                  • Audi had hoge verwachtingen van de A1, maar de auto lijkt deze nu toch niet helemaal te kunnen inlossen. De Europese verkopen blijven namelijk achter op de raming van Audi.

                                    Dat meldt Automobilwoche. Dit jaar heeft Audi ongeveer 20.000 exemplaren van de A1 geleverd, terwijl het Duitse merk vooraf verwachtte dit jaar in totaal 30.000 stuks van het nieuwe instapmodel aan de man te kunnen brengen. Ter vergelijking: Mini registreerde in de afgelopen maanden in totaal 42.000 auto’s. De Audi-fabriek in Brussel heeft inmiddels al wel 45.000 auto’s geproduceerd. Eerder dit jaar maakte Audi nog bekend de productie op te schroeven vanwege een grote vraag naar de A1.
                                    Volgens het Duitse magazine zijn de autobedrijven niet onverdeeld tevreden met de A1. Ze vinden de basisprijs voor de auto te hoog, vooral omdat Audi een jonge kopersgroep wil aanspreken. In de praktijk blijkt de gemiddelde leeftijd van de A1-kopers duidelijk hoger te liggen dan vooraf gedacht. Bij de Mini lag dat volgens analisten anders, omdat moederconcern BMW Mini neerzette als een apart lifestylemerk.
                                    Een woordvoerder van Audi Nederland herkent deze situatie totaal niet. “In Nederland doet de A1 het uitstekend. We hebben van half september tot nu 481 auto’s geregistreerd, volgens mijn informatie verkocht de New Mini in z’n eerste hele jaar 1.895 exemplaren. Daar komt nog bij dat de Mini toen geen directe concurrent had, waar de A1 het behalve tegen de Mini ook tegen de DS3 en de Mito op moet nemen.”
                                    Het gamma van de Audi A1 wordt de komende tijd nog uitgebreid. Er komt bijvoorbeeld een vijfdeurs versie (die eerder al werd getoond als concept-car) en een snelle variant, de A1 1.4 TFSI 185 pk. Bovendien haalt Audi de auto op termijn ook naar China (vanaf eind 2011) en de Verenigde Staten (vanaf de tweede generatie).

                                    Bron: autoweek
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Audi had hoge verwachtingen van de A1, maar de auto lijkt deze nu toch niet helemaal te kunnen inlossen. De Europese verkopen blijven namelijk achter op de raming van Audi.

                                      Dat meldt Automobilwoche. Dit jaar heeft Audi ongeveer 20.000 exemplaren van de A1 geleverd, terwijl het Duitse merk vooraf verwachtte dit jaar in totaal 30.000 stuks van het nieuwe instapmodel aan de man te kunnen brengen. Ter vergelijking: Mini registreerde in de afgelopen maanden in totaal 42.000 auto’s. De Audi-fabriek in Brussel heeft inmiddels al wel 45.000 auto’s geproduceerd. Eerder dit jaar maakte Audi nog bekend de productie op te schroeven vanwege een grote vraag naar de A1.
                                      Volgens het Duitse magazine zijn de autobedrijven niet onverdeeld tevreden met de A1. Ze vinden de basisprijs voor de auto te hoog, vooral omdat Audi een jonge kopersgroep wil aanspreken. In de praktijk blijkt de gemiddelde leeftijd van de A1-kopers duidelijk hoger te liggen dan vooraf gedacht. Bij de Mini lag dat volgens analisten anders, omdat moederconcern BMW Mini neerzette als een apart lifestylemerk.
                                      Een woordvoerder van Audi Nederland herkent deze situatie totaal niet. “In Nederland doet de A1 het uitstekend. We hebben van half september tot nu 481 auto’s geregistreerd, volgens mijn informatie verkocht de New Mini in z’n eerste hele jaar 1.895 exemplaren. Daar komt nog bij dat de Mini toen geen directe concurrent had, waar de A1 het behalve tegen de Mini ook tegen de DS3 en de Mito op moet nemen.”
                                      Het gamma van de Audi A1 wordt de komende tijd nog uitgebreid. Er komt bijvoorbeeld een vijfdeurs versie (die eerder al werd getoond als concept-car) en een snelle variant, de A1 1.4 TFSI 185 pk. Bovendien haalt Audi de auto op termijn ook naar China (vanaf eind 2011) en de Verenigde Staten (vanaf de tweede generatie).

                                      Bron: autoweek
                                      Waarom heb ik dan 7 maanden moeten wachten op mijn A1?

                                      Ok dat was omdat ze maar geleverd werden sinds begin september.

                                      Maar als je nu een A1 bestelt, ga je die ook niet hebben voor maart-april 2011.

                                      Comment


                                      • De a5 was wel gewild en daar moest ge veel langer op wachten. Dus misschien is het toch relatief kort

                                        Comment


                                        • De productietijd van een A5 kan ook langer zijn dan van een A1. Moeilijk te vergelijken zonder echt over cijfers te bezitten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X