Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ze moeten de 5 deurs ook eens gaan lanceren. Ik vond die als concept zelfs knapper en hij is nog praktischer ook.

    Comment


    • Hij (122 pk) is gewoon veel te duur, je kan leukere auto's rijden voor dat geld.
      Zeker als je veel nodige en onnodige opties aan kruist.
      Dan zit je zo op Golf GTI - Golf R prijzen.
      Verder is een Mini veel leuker.
      Last edited by ; 13/12/2010, 22:03.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Ze moeten de 5 deurs ook eens gaan lanceren. Ik vond die als concept zelfs knapper en hij is nog praktischer ook.
        True.

        Dit weekend een rode S-line gezien, I like.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          Verder is een Mini veel leuker.
          Subjectief.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Subjectief.
            Man zeg, waag het maar eens om één woord ten nadele van Audi uit te spreken, en meteen schiet je weer uit je kram.. .
            freude am fahren

            Comment


            • Als ik moest kiezen, zou ik denk ik voor de A1 gaan omwille van zijn duidelijke voordelen tov de mini.

              - Niet duurder
              - Meer kwalitatief interieur
              - Toch wel een "ruimere" koffer

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                De productietijd van een A5 kan ook langer zijn dan van een A1. Moeilijk te vergelijken zonder echt over cijfers te bezitten.
                Een auto wordt vandaag gebouwd in ongeveer een dag. Of minder. A1 of A5, maakt geen verschil.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                  Man zeg, waag het maar eens om één woord ten nadele van Audi uit te spreken, en meteen schiet je weer uit je kram.. .
                  Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Subjectief.
                  =/= uit je krammen schieten..

                  En hij heeft gelijk, of je een wagen leuk vindt of niet is een eigen mening. Een Mini kost ook een aardige duit..
                  1982 BMW E28 528i
                  2013 BMW F31 318d

                  2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Een auto wordt vandaag gebouwd in ongeveer een dag. Of minder. A1 of A5, maakt geen verschil.
                    Daar kan toch nog een serieus verschil op zitten. Bij de Golf V was de productietijd ongeveer 2x zo lang als bij de concurrentie.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                      Man zeg, waag het maar eens om één woord ten nadele van Audi uit te spreken, en meteen schiet je weer uit je kram.. .
                      Je hebt dit waarschijnlijk reeds lang willen zeggen, maar je hebt er wel de verkeerde quote voor gekozen. Nu kom je jammer genoeg wat dom over

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Je hebt dit waarschijnlijk reeds lang willen zeggen, maar je hebt er wel de verkeerde quote voor gekozen. Nu kom je jammer genoeg wat dom over
                        Denk dat de A1 een beetje te duur is. spijtig maar is wel zo, laat de 5 deurs zo vlug mogelijk de boel rechttrekken, anders is het good bye Vorst.
                        Last edited by ro80; 14/12/2010, 14:03. Reden: taalfout
                        truth is in the eye of the beholder

                        Comment


                        • Een 3-tal weken geleden heb ik ook voor één dag een A1 op de oprit gehad.
                          Het was ook een 1.6 TDI, best pîttige motor.

                          Tijdens het rijden voelt de A1 robuust en goed aan.
                          Het interieur is op z'n Audi's afgewerkt.

                          Kortom, een klassewagen en ideaal als stadswagen maar persoonlijk vind ik het iets te klein en te duur. Dan liever weer een A3.

                          Comment


                          • Kwam er ook een cabrio?

                            En dan nog de sportieve modellen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                              Kwam er ook een cabrio?

                              En dan nog de sportieve modellen
                              Easy, easy.
                              Laat ze eerst nog met de 5-deurs komen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Daar kan toch nog een serieus verschil op zitten. Bij de Golf V was de productietijd ongeveer 2x zo lang als bij de concurrentie.
                                Percentsgewijs een groot verschil, maar van geen tel in het bepalen van de wachttijd op een auto. Of een auto nu in 1 dag of 2 dagen wordt gemaakt, heeft toch zo goed als geen invloed op 't feit dat je 6 of 9 maanden moet wachten erop?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                  Denk dat de A1 een beetje te duur is. spijtig maar is wel zo, laat de 5 deurs zo vlug mogelijk de boel rechttrekken, anders is het good bye Vorst.
                                  Waarom? Mijn vader heeft de laatste maanden al meer 6 dagen op de week gewerkt dan iets anders, om aan de vraag te kunnen blijven voldoen. Heeft ie nog nooit meegemaakt bij eender ander model. Wel dient gezegd dat ze natuurlijk nu met minder zijn dan 10 jaar geleden.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Percentsgewijs een groot verschil, maar van geen tel in het bepalen van de wachttijd op een auto. Of een auto nu in 1 dag of 2 dagen wordt gemaakt, heeft toch zo goed als geen invloed op 't feit dat je 6 of 9 maanden moet wachten erop?
                                  Hangt dat dan ook niet af hoe groot de vraag is? Als je bv. nu amper zou kunnen volgen om ze binnen de 6 maanden te leveren, dan zal dat er toch niet op beteren als je er 2x zo lang over doet om hem te maken?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Percentsgewijs een groot verschil, maar van geen tel in het bepalen van de wachttijd op een auto. Of een auto nu in 1 dag of 2 dagen wordt gemaakt, heeft toch zo goed als geen invloed op 't feit dat je 6 of 9 maanden moet wachten erop?
                                    rare wiskunde...
                                    als er maar 1 dag nodig is ipv 2 om iets te fabriceren, dan kan toch dubbel zoveel geproduceerd worden op een zelfde periode, en zal dus de koper maar de helft van de tijd op zijn bestelling moeten wachten
                                    (stakingen uitgenomen, natuurlijk... )

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      rare wiskunde...
                                      als er maar 1 dag nodig is ipv 2 om iets te fabriceren, dan kan toch dubbel zoveel geproduceerd worden op een zelfde periode, en zal dus de koper maar de helft van de tijd op zijn bestelling moeten wachten
                                      (stakingen uitgenomen, natuurlijk... )
                                      lol, DAT vind ik pas rare wiskunde. De capaciteit van de fabriek/assemblagelijn speelt ook een rol hoor. Een fabriek die groter is kan meer auto's op 1 dag produceren.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Hangt dat dan ook niet af hoe groot de vraag is? Als je bv. nu amper zou kunnen volgen om ze binnen de 6 maanden te leveren, dan zal dat er toch niet op beteren als je er 2x zo lang over doet om hem te maken?
                                        Wat doet de productieduur ertoe als de productielijn er zoveel per dag uitspuwt? Als men er (ik zeg maar wat) 250 per dag kan afleveren, is dát aantal geproduceerde auto's net wat de vertraging inzake levering bepaalt (meer vraag dan aanbod), niet hoe lang de auto op die productieband zit (1 dag of 2 dagen, maakt niet uit, er rollen er 250 per dag van de band). De productietijd halveren is utopie, daarmee ga je er niet plots 500 per dag kunnen maken. Productiecapaciteit opvoeren is doorgaans de capaciteit van de band verhogen, niet de productietijd dermate verminderen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                          rare wiskunde...
                                          als er maar 1 dag nodig is ipv 2 om iets te fabriceren, dan kan toch dubbel zoveel geproduceerd worden op een zelfde periode, en zal dus de koper maar de helft van de tijd op zijn bestelling moeten wachten
                                          (stakingen uitgenomen, natuurlijk... )
                                          Rare wiskunde inderdaad als ge er (onterecht) van uit gaat dat de productietijd van een auto zomaar eventjes kan gehalveerd worden. Dat gebeurt niet (of nauwelijks). De capaciteit van een productielijn verhogen gebeurt door de lijn er meer per uur/dag/week te laten maken, niet door de lijn sneller te doen lopen (= productieduur van 1 auto inkorten).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X