Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
    Hier in Nederland zit je zo op € 40.000,- voor een 122 pk versie.
    Daar kan je wel leukere auto's voor kopen.
    Deze A1 heeft het zelfde probleem als de A2 van vooreen, veel te duur.
    Met da A2 had je wel echt iets speciaals...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Ben eens met die configurator aan het spelen:

Een basis A1 met de 1.6TDI 105pk met als enige optie metaalkleur kom ik uit op 22.091€

Als ik me even wat opties aankruis kom ik op 26.000€ uit. En dat heb ik echt niet overdreven met de opties:

17" velgen
      sportvering S-line
      Audi soundsystem
      Pack "in touch"
      2de sleutel met afstandsbediening
      buitenspiegels elektrisch

Als ik me even laat gaan kom ik op 34.000€
      Ok, dan heb je een dikke A1 met leder, xenon en gps en nog wat rommel maar nog steeds maar een A1...Toch prijzig!
      Ik heb een A1 1.6Tdi ambition media (of media ambition: dus betere radio, die MMI dinges) besteld.
      Onder de opties dat ik erbij genomen heb zit;
      lederen interieur
      xenon
      sportvering
      17" velgen
      alu dakboog
      armsteun

Dus denk buiten dan de tweede sleutel met ab, en de elektrisch inklapbare spiegels, lijkt mij die gelijkaardig uitgerust.
      moet wel zeggen dat de prijs die ik betaal ervoor heel wat lager ligt dan jouw 34000 €.. om niet te zeggen 10 000 € lager :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
        Wat zijn juist uw ervaringen met MINI?

Zou je wel een MINI kopen moesten er 4 ringen op hangen, aangezien je dan ook een Audi hebt?

Absoluut.
        ik heb twee ervaringen met Mini's
        een eerste met de ware... van in de beginjaren ! (ik ben dus niet van de jongsten... )
        dat was toen DE hebbeding, maar reeds erg duur als je er eentje wou hebben die op iets trok qua uitrusting, en ja, toen moest je al heel wat tunen om het karretje wat vaart te geven
        zo eentje kon ik mij niet veroorloven, maar ik heb heel vaak geredn met deze van mijn meer begoede vrienden; eigenlijk zat je op een zak noten... en na 7500km mocht je de bandenboer bezoeken !
        ik mocht ook een van de eerste "nieuwe" uitgebreid testen, daar mijn zus er een in leenbruik kreeg toen haar 525i door zijn koppeling ging : ik verwachte blijkbaar te veel, en ik was ten zeerste ontgoocheld : niet veel beter afgeveerd dan de toemalige, en niet speciaal vinnig, maar wel leuk om even rond te toeren. Trek de wagen uit zijn hippe kleedje, en er blijft maar een heel gewone auto over. Natuurlijk kan een journalist dit niet beamen als hij nog ooit een echte BMW wenst uit te mogen testen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          ik heb twee ervaringen met Mini's
          een eerste met de ware... van in de beginjaren ! (ik ben dus niet van de jongsten... )
          dat was toen DE hebbeding, maar reeds erg duur als je er eentje wou hebben die op iets trok qua uitrusting, en ja, toen moest je al heel wat tunen om het karretje wat vaart te geven
          zo eentje kon ik mij niet veroorloven, maar ik heb heel vaak geredn met deze van mijn meer begoede vrienden; eigenlijk zat je op een zak noten... en na 7500km mocht je de bandenboer bezoeken !
          ik mocht ook een van de eerste "nieuwe" uitgebreid testen, daar mijn zus er een in leenbruik kreeg toen haar 525i door zijn koppeling ging : ik verwachte blijkbaar te veel, en ik was ten zeerste ontgoocheld : niet veel beter afgeveerd dan de toemalige, en niet speciaal vinnig, maar wel leuk om even rond te toeren. Trek de wagen uit zijn hippe kleedje, en er blijft maar een heel gewone auto over. Natuurlijk kan een journalist dit niet beamen als hij nog ooit een echte BMW wenst uit te mogen testen
          Ik vind die uitleg een beetje kort door de bocht, ik heb al met aantal kleine auto's gereden (nog niet met A1) en deze konden niet het 'kartgevoel' overbrengen zoals een MINI dat wel kan. En dat is ook mede door die zeer stugge ophanging, sommigen gaan ze het storend vinden terwijl anderen weten dat daardoor de wagen zeer sportief aanvoelt door veel contact met het wegdek die wordt overgebracht naar de bestuurder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
            Ik vind die uitleg een beetje kort door de bocht, ik heb al met aantal kleine auto's gereden (nog niet met A1) en deze konden niet het 'kartgevoel' overbrengen zoals een MINI dat wel kan. En dat is ook mede door die zeer stugge ophanging, sommigen gaan ze het storend vinden terwijl anderen weten dat daardoor de wagen zeer sportief aanvoelt door veel contact met het wegdek die wordt overgebracht naar de bestuurder.
            smaken verschillen ook op het gebied van het comfort...
            ik heb gewoon geantwoord op de vraag naar "mijn" ervaring
            het kartgevoel kan ik missen, zoals blijkbaar zelfs de journalist van AW die met de Mini terug moest rijden na zijn rit in de Ardennen : zijn enthousiasme was al wat gezakt van zodra de Mini op een dagdagelijkse wijze moest bestuurd worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ilbambinodoro Bekijk Berichten
              moet wel zeggen dat de prijs die ik betaal ervoor heel wat lager ligt dan jouw 34000 €.. om niet te zeggen 10 000 € lager :p
              Heb je daar ook eco korting op?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                Met da A2 had je wel echt iets speciaals...
                Absoluut, vind ik nog steeds één van de mooiste Audi's van de laatste jaren.
                Heb liever een 2de hands A2 dan een nieuwe A1.
                Last edited by ; 06/04/2011, 23:14.

Comment

mooi is voor mij anders, maar de A2 was wel speciaal, en esthetisch een stuk meer geslaagd dan de kleine Benz die een paar jaren later wel verkocht...
                  bovendien bleef de A2 wel op zijn pootjes
                  ongeloofelijk hoe goed de A2's de tand der tijd hebben weerstaan ... het zijn wel (nu) veelal oude van dagen die aan het stuur zitten, en deze vertroetelen hun materiaal
                  ze hebben ook gelijk, want ze blijven rijden in een heel moderne wagen, zeker deze die een "3 liter" (geen 3000cc !!) gekocht hebben ( ik denk niet dat er ooit één geleased werd)
                  toppunt is dat deze duurder was ipv van een eco-korting van 15% te genieten zoals nu...
                  tijden veranderen, toen waren de ecologisten niet enkel geïnteresseerd in de korting !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Heb je daar ook eco korting op?

eco korting heb ik idd was een 4300 euro ongeveer die de overheid sponsort aan m'n auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ilbambinodoro Bekijk Berichten
                      eco korting heb ik idd was een 4300 euro ongeveer die de overheid sponsort aan m'n auto
                      da mag je er niet aftrekken he als je catalogusprijzen gaat vergelijken. Op een goedkopere auto die er recht op heeft krijg je die korting ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Dat zijn OPTIES?
                        Die 2e sleutel is indd schandalig. Garage heeft hem bij de levering dan ook cadeau gedaan ipv. fleske champagne. Maar toch...

En een A1 heeft helemaal NIET het 'kartgevoel' van een mini. Absoluut mee eens. Maar je hebt wel het gevoel dat je in een audi zit. Allez, ik toch Zie er mij
                        een tripje mee naar Z-Fr. doen, niet met de mini.

En nogmaals, als je geen full-option wilt betaal je +- 20.000 en je hebt in principe alles wat je nodig hebt. Mede dankzij die overheidsbonussen, schandalig gewoon.

gegroet !
                        Last edited by ; 19/12/2010, 20:30.

Comment

Ik vrees ervoor dat de A1 in hetzelfde bedje ziek zal zijn dan de A2.
                          Ik heb ook ooit op het punt gestaan om een A2 te kopen, maar ook daar heeft de prijs me anders over laten beslissen. Over de kwaliteiten van de A2 geen kwaad woord, hij was alleen in zijn afmetingen klein, in afwerking konden er veel grotere wagens niet tegen op.
                          En dat is de dag van vandaag nog steeds te zien. En nog steeds ben ik grote fan van de A2.
                          Aan de kwaliteiten van de A1 wil ik niet twijfelen. maar een beetje goed uitgerust is ie zeker niet goedkoop te noemen en koop je bij andere merken al een hele boel meer auto, wat daar na 5 jaar nog van overschiet tja.....
                          Hunnen optie politiek mbt de tweede sleutel mag men inderdaad eens herzien, dat is echt muggenzifterij...

Comment

• Hunnen optie politiek mbt de tweede sleutel mag men inderdaad eens herzien, dat is echt muggenzifterij...[/quote]
                            voor mij ook geen a1 wegens te duur als je wat opties neemt en ook geen manuele bak meer.
                            tja alles voor een "beter? " milieu zeker.
                            een beetje minder premium (optiepolitiek audi-mb-bmw) en nog meer basisuitrusting, en je komt ook al een eindje verder is mijn persoonlijke mening want na 8-10j blijft er toch ook weinig restwaarde over, voor leasing rijders is dat een ander verhaal omdat ze na om de paar jaar veranderen van ride.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              mooi is voor mij anders, maar de A2 was wel speciaal, en esthetisch een stuk meer geslaagd dan de kleine Benz die een paar jaren later wel verkocht...
                              bovendien bleef de A2 wel op zijn pootjes
                              ongeloofelijk hoe goed de A2's de tand der tijd hebben weerstaan ... het zijn wel (nu) veelal oude van dagen die aan het stuur zitten, en deze vertroetelen hun materiaal
                              ze hebben ook gelijk, want ze blijven rijden in een heel moderne wagen, zeker deze die een "3 liter" (geen 3000cc !!) gekocht hebben ( ik denk niet dat er ooit één geleased werd)
                              toppunt is dat deze duurder was ipv van een eco-korting van 15% te genieten zoals nu...
                              tijden veranderen, toen waren de ecologisten niet enkel geïnteresseerd in de korting !

Ik heb zo'n A2 1.2tdi. Ik vind hem spuuglelijk langs buiten, maar vanbinnen een echt ruimtewonder en qua techniek ook fantastisch. de 3 liter diesel heeft al 110.000 km dienst gedaan. Ik ben hem nog lang niet beu!

Comment

• Wij zijn ook zeer tevreden geweest van onze A2 1.4 benzine, ik herinner me vooral de vederlichte deurtjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                                  Kerel pak die kritiek op de Audi A1 eens niet zo persoonlijk, het is maar een auto hoor. Er zijn er hier veel die hem niks vinden of hem zijn geld niet waard vinden. Er zijn er hier ook die hem wel de moeite vinden en wel zijn geld waard vinden, concentreer je op die tweede categorie. Meningen verschillen nu eenmaal, dat is zo bij elk merk en bij elk model...
                                  Blijkbaar is het niet duidelijk waarom ik dat postte, maar enkelen werden dan ook persoonlijk. Die vinden dan van zichzelf dat ze volwassen zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                  er is wel een groot verschil tss de productievraag (forecast) en de uiteindelijke consumptie-vraag
                                  Waarom productievraag verhogen indien de consumptievraag onvoldoende blijkt?

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  En electrische spiegels in optie bij een "premium" merk niet ofwa?
                                  Ooit bij een premium merk gaan shoppen voor een nieuwe wagen? Elektrisch (met een k ja ) inklapbare spiegels zijn overal optie, of het moet mss al een A6 zijn (en dan nog).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Ooit bij een premium merk gaan shoppen voor een nieuwe wagen? Elektrisch (met een k ja ) inklapbare spiegels zijn overal optie, of het moet mss al een A6 zijn (en dan nog).
                                    Ik heb nergens het woord inklapbaar zien staan.

Comment

• en dat gezever omtrent "premium" merk blijft maar duren. Is gewoon een reden om alles zogezegd veel duurder te kunnen verkopen. Meeste van al die prul komt van dezelfde toeleveranciers. Alleen vraagt de ene er 1000 € voor en de andere 250 €.

En verder werkt dat meestal bij andere goedkopere merken ook nog na 5 jaar.

Vanmorgen er nog eentje gezien in zo'n donkergrijs, dat is gewoon een grijze muis net zoals de rest van het verkeer.

Als ze dan toch zich willen onderscheiden: zet dan voor 20000 € een zeer goed uitgerust autootje op de markt met elektrische spiegels (vermoedt elektrisch verstelbaar). Stel U voor nog met hendeltje in basislivrei, dat hoop ik alleszins van niet :o

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Dat zijn geen cijfers van Audi. Dat is een artikel dat gewoon zegt dat volgens Duitse Audi-verkopers de A3 te duur is en daarom minder verkoopt. Wat reeds tegengesproken is, onder andere door Audi Vorst. Dat lees je hier.

Dus, mijn vraag, waar zijn de tegenvallende verkoopscijfers?
                                        Niets tegenvallende verkoopcijfers blijkbaar!

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
                                        2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
                                          Niets tegenvallende verkoopcijfers blijkbaar!

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Er staat geen enkel verkoopcijfer van de A1 in. Men heeft het algemeen over Audi.

Comment

Working...
                                          X