Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A1.
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenal een verschil ontdekt (binnenin) tussen een A4 en een A5 ?
Edit: typo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenJa vanachter kan ik niet de deur niet open doen bij een A5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenJa vanachter kan ik de deur niet open doen bij een A5.
Edit: typo
Comment
-
Mij doet hij altijd denken aan de SEAT Bocanegra concept (spiegeltjes, koplampen, uitsparing in de motorkap):
Ik vind het een heel mooi wagentje als ik hem zie rijden, maar wie een A1 koopt is goed zot. Voor die basisprijs van 20k heb je een full option SEAT Ibiza SportCoupé FR (143pk), die dan ook nog eens ruimer is, en een grotere koffer heeft.2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
Ik vind het een heel mooi wagentje als ik hem zie rijden, maar wie een A1 koopt is goed zot. Voor die basisprijs van 20k heb je een full option SEAT Ibiza SportCoupé FR (143pk), die dan ook nog eens ruimer is, en een grotere koffer heeft.
Voor een pak minder dan die prijs heb je een Dacia met 7 zitplaatsen en en nog veel grotere koffer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenJe moet goed zot zijn zo een Seat te kopen.
Voor een pak minder dan die prijs heb je een Dacia met 7 zitplaatsen en en nog veel grotere koffer.2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk BerichtenDat is geen coupé en heeft geen 143pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk BerichtenVerkoopt dat goed?Want ik telde er een zestal bij een audi garage in Kontich.
Misschien al verkocht en wachten ze tot na de WINTER?2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichtenof tot na 31 December ? dan is de auto een jaartje jonger he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk bedoel eigenlijk eerder, dat dit zoveel kan zeggen. Zitten ze met mensen tekort om al die A1's af te handelen naar de klanten toe (mijn A3 heeft bv. meer dan 3 weken op die parking gestaan), of is er een andere reden? Allemaal giswerk. De officiële cijfers zullen ooit wel eens moeten verschijnen, en dan gaan we het echt weten.
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenEn de ondergesneeuwde A1 tjes. 2 parkings vol?Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk BerichtenAlsof een auto rechtstreeks van de band op een camion rolt en enkele uren later bij de dealer staat...
Geen enkele constructeur (zelfs Toyota niet) slaagt erin om zulke buffers weg te werken .A Twist of the Wrist
Comment
-
en vers van de fin. markt:
Recordverkoop voor Audi in 2010
De Duitse autobouwer Audi heeft in 2010 een recordaantal wagens verkocht. De Volkswagen-dochter verkocht 1,092 miljoen wagens. Dat zijn er 15 procent meer dan in 2009, toen 949.729 Audi's een afnemer vonden.
Rupert Stadler poseert bij een Audi R8 Spyder na zijn speech op de CES-vakbeurs in Las Vegas (Foto Bloomberg)
De cijfers werden door Audi-baas Rupert Stadler bekendgemaakt op de Amerikaanse elektronicabeurs CES in Las Vegas.
Daarmee doet Audi nog beter dan de eigen prognoses. Oorspronkelijk was de autobouwer uit Ingolstadt uitgegaan van een verkoopdoel van 1,08 miljoen wagens.
Audi heeft ook een fabriek in Brussel, het voormalige VW Vorst. Daar wordt exclusief de Audi A1 gemaakt. Die kleine luxewagen maakt nog dit jaar zijn intrede op de Chinese markt, zei Stadler in de marge van de CES-vakbeurs.
'De A1 geeft het merk Audi in China een nieuw gezicht', aldus Stadler. De grote baas van Audi ontkrachtte berichten dat de A1 zijn verkoopdoelstellingen heeft gemist. De verkoopdoelstelling van 25.000 à 30.000 wagens is gehaald. In 2011 wil de Duitse automaker zowat 120.000 exemplaren van de A1 verkopen.
China wordt steeds belangrijker voor de autoconstructeur uit Ingolstadt. Vandaag is Duitsland nog de belangrijkste markt voor Audi, maar China volgt op de voet. In 2010 werden er 227.900 Audi's in China verkocht, een stijging met 43,4 procent. De komende jaren zou dat aantal nog veel sterker groeien. Audi wil er de komende drie jaar een miljoen wagens verkopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gaius_caligula Bekijk BerichtenRupert Stadler poseert bij een Audi R8 Spyder na zijn speech op de CES-vakbeurs in Las Vegas (Foto Bloomberg)
Comment
-
Audi A1 quattro
quattro is onderweg voor de A1!
Ingolstadt, 2011-01-08 - The Audi A1 with quattro drive
As announced at the Paris Motor Show back in the fall of 2010, Audi is also bringing the permanent all-wheel drive system to the premium subcompact class. Consistent traction, a high level of driving safety and exciting dynamics – the A1 with quattro drive will be the first car in this segment to power all four wheels.
The youngest member of the large quattro family uses a technology very similar to that used in the A3 and TT model lines. At its core is an electronically controlled, hydraulically actuated multi-plate clutch located in front of the rear axle for an optimized distribution of weight. Inside is a package of plates that rotate in an oil bath.
During normal driving, the clutch sends most of the engine’s power to the front wheels. If the front axle loses grip, the clutch can instantly transfer torque to the rear axle by forcing the plate packages together. A pressure reservoir helps the electric pump to develop the necessary oil pressure.
Bron: http://www.quattroholic.com/2011/01/...eel-drive.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenTrekt op geen hol!
Comment
Comment