Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wel, ik was heel aangenaam verrast gisteren. Het was dus zoals gezegd een 1.4 TFSI (122pk) S-Tronic. Qua opties was het ongeveer het volgende:
    • MMI
    • Carkit
    • Sportzetels
    • 17" velgen
    • Lichtpakket
    • Xenon

Reed heel goed, wegligging wel iets minder dan mijn A3 maar die staat dan ook op S-line vering, 18", .. Qua comfort vielen ze te vergelijken. De zetels gaven ook uitstekende steun, wat voor mij wel een minimum vereiste is. Ik haat het als ik zo "los" zit in een zetel. De 122pk was vrij vinnig in zo'n A1, al miste ik wel wat power vergeleken met mijn wagen. Maar dat is appelen met peren vergelijken.

De S-Tronic was even wennen, maar kon me achteraf toch vrij goed bekoren. Soms duurt het naar mijn mening nog iets te lang voor hij reageert op een extra dot gas. In D lijkt me dat ideaal om te cruisen, aan 130 op de E40 haalde ik tussen de 4 en de 5l / 100km in 7de versnelling. Wat ik dus vrij straf vind qua verbruik. Dat kan ook aan mij liggen Eens op de kleinere baantjes is de S-stand wel leuker natuurlijk, maar dat merk je wel vrij snel aan het verbruik ook. Maar om af en toe eens te gebruiken, ideaal. Ik heb ook even manueel geschakeld met de paddels, maar ik merkte toch vrij snel dat ik dat niet zo leuk vond. Voor mij enkel te gebruiken bij de sportievere ritjes waar je vooral zelf de touwtjes in handen wil nemen.

Ik heb ook nog even met de ingebouwde GPS gespeeld, en vergeleken met de RNS-E in mijn wagen is dit wel weer een leuke verbetering. Je hebt wat meer mogelijkheden om in te stellen, 3D-gebouwen waar beschikbaar, meer informatie (zoals snelheidsindicatie), alles op een hard disk, .. Bij mijn GPS heb ik namelijk wat problemen met de ingebouwde laser, die mijn DVD beschadigt. Moet ik dus eens laten nakijken Die snelheidsindicatie werkte wel fijn. Toen ik bij ons in een zone 30 kwam zag je dat quasi onmiddellijk veranderen op de GPS ook, leuk ! Ook het synchroniseren met mijn GSM ging heel vlot. Even een test telefoontje gepleegd en ik zou dat wel gewoon kunnen worden. Had ik mss wel moeten nemen op mijn wagen, maar voor die keren dat ik bel wanneer ik in de wagen zit .. Dan is een oortje wel goedkoper

Mijn vader zelf is dus ook helemaal overtuigd, en gaat wachten op de 5-deurs om er eentje te leasen. Zal dezelfde motorisatie zijn als de testwagen, al zou ik graag wel eens de 185pk aan de tand voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      P.S.: Vorige keer een 1.1 ?? benzine meegekregen en dat was echt wel te weinig voor de snelweg.
      1.2 denk ik

5k eraf doen is ook wel enorm, hij zit op prijsniveau van Mini maar is kwalitatief beter. Al is een Mini sportiever. Keuze zal er dus een beetje vanaf hangen wat je belangrijk vindt. Ik begin ze precies toch meer en meer te zien, vandaag 3.

Comment

• Het verschil met een Mini (buiten de looks natuurlijk) merk je vooral als je in het interieur plaats neemt. Was echt prachtig afgewerkt.

Comment

• Een 5-deurs versie zou in de toekomst misschien interessant zijn als 2de wagen, maar de vriendin heeft het niet zo voor de A1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Ik heb ook nog even met de ingebouwde GPS gespeeld, en vergeleken met de RNS-E in mijn wagen is dit wel weer een leuke verbetering. Je hebt wat meer mogelijkheden om in te stellen, 3D-gebouwen waar beschikbaar, meer informatie (zoals snelheidsindicatie), alles op een hard disk, .. Bij mijn GPS heb ik namelijk wat problemen met de ingebouwde laser, die mijn DVD beschadigt. Moet ik dus eens laten nakijken Die snelheidsindicatie werkte wel fijn. Toen ik bij ons in een zone 30 kwam zag je dat quasi onmiddellijk veranderen op de GPS ook, leuk ! Ook het synchroniseren met mijn GSM ging heel vlot. Even een test telefoontje gepleegd en ik zou dat wel gewoon kunnen worden. Had ik mss wel moeten nemen op mijn wagen, maar voor die keren dat ik bel wanneer ik in de wagen zit .. Dan is een oortje wel goedkoper
            Zo'n snelheidsindicatie vind ik nu eens zeer gemakkelijk. Onlang meegereden met iemand in een Skoda Superb en die had dat ook.

In mijn A5 heb ik GPS MMI 3D. Zou dat niet via een upgrade kunnen geactiveerd worden?

Gr.
            2010 Audi A5 Coupé 2.7 TDI S-Line Multitronic
            2015 Audi A4 Avant 2.0 TFSI Ultra S-tronic

Comment

• + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Zo'n uitgebreide productiefilmpjes vind ik echt prachtig om te zien. Jammer dat je dat op youtube niet meer tegenkomt.

Comment

• Maken ze in vorst geen carrosserieplaten?

Comment

• Vorige week donderdag in Hasselt eene trein ziet passeren vol met allemaal Audi A1, had nog nooit zoveel Audi's bij elkaar gezien

Wat mij wel opviel d'r waren er veel die een hoes hadden die de hele wagen afdekte, andere hadden gewoon beschermstrips over de carroserie.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                      Maken ze in vorst geen carrosserieplaten?
                      Neen.

Comment

• Toevallig iemand die weet wat er gaande is op de E34/E313 richting Hasselt? Er passeren met constante regelmaat Audi A1's het laatste uur, met zover ik kan zien Duitse nummerplaten. Meeste zien er gloednieuw uit en verre van instapversies (hippe kleurtjes en grote velgen,...)

Comment

• 0% financiering op a1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            0% financiering op a1
                            Rap naar de dealer lopen!

Last edited by ; 11/04/2011, 18:33.

Comment

• Ik heb er hier momenteel een voor de deur staan en rijdt echt kak, afwerkingskwaliteit slecht, lelijk, veel te duur voor wat het is. Een "veredelde" golf die z'n prijs niet waard is. Ontkoppelen en schakelen voelt veel te licht, lelijk stuur, beenpijn door tegen middentunnel te zitten, vervelende startstop, schakelindicator die op niets slaagt, etc etc... Gelukkig maar voor 1 dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                Ik heb er hier momenteel een voor de deur staan en rijdt echt kak, afwerkingskwaliteit slecht, lelijk, veel te duur voor wat het is. Een "veredelde" golf die z'n prijs niet waard is. Ontkoppelen en schakelen voelt veel te licht, lelijk stuur, beenpijn door tegen middentunnel te zitten, vervelende startstop, schakelindicator die op niets slaagt, etc etc... Gelukkig maar voor 1 dag.
                                oei, groot contrast in vergelijking met het ophemelend stukje van caoimhin

Comment

Een "veredelde" golf
                                  Toch een groot compliment dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Toch een groot compliment dan.
                                    Qua badge dan toch al zeker. Dit is mss niet 100% de concurrent van een 1reeks maar ik weet wel zeker dat die 1 een stuk beter rijdt etc etc...

Comment

Ik heb er hier momenteel een voor de deur staan en rijdt echt kak, afwerkingskwaliteit slecht, lelijk, veel te duur voor wat het is. Een "veredelde" golf die z'n prijs niet waard is. Ontkoppelen en schakelen voelt veel te licht, lelijk stuur, beenpijn door tegen middentunnel te zitten, vervelende startstop, schakelindicator die op niets slaagt, etc etc... Gelukkig maar voor 1 dag.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                      oei, groot contrast in vergelijking met het ophemelend stukje van caoimhin
                                      Sja, wat hij zegt over de afwerkingskwaliteit is gewoon de grootste zever. Wat de rest betreft (lelijk, lelijk stuur, ontkoppelen en schakelen, ..), les goûts et les couleurs ..

Ik vond dat leuk rijden. Qua schakelen had ik een S tronic, dus dat kan ik niet weten maar dat lijkt me ook persoonlijk. Ik heb ook geen vette benen, dus die komen niet tegen de middentunnel te zitten.

Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                      Qua badge dan toch al zeker. Dit is mss niet 100% de concurrent van een 1reeks maar ik weet wel zeker dat die 1 een stuk beter rijdt etc etc...
                                      Niet 100%? Niet 30%. Voor de 1 reeks bestaat er reeds een beter () alternatief, de A3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Sja, wat hij zegt over de afwerkingskwaliteit is gewoon de grootste zever. Wat de rest betreft (lelijk, lelijk stuur, ontkoppelen en schakelen, ..), les goûts et les couleurs ..

Ik vond dat leuk rijden. Qua schakelen had ik een S tronic, dus dat kan ik niet weten maar dat lijkt me ook persoonlijk. Ik heb ook geen vette benen, dus die komen niet tegen de middentunnel te zitten.

Niet 100%? Niet 30%. Voor de 1 reeks bestaat er reeds een beter () alternatief, de A3.
                                        Kerel wat ben jij voor een frustro. Je mag gewoon mij quoten ook. Alles van binnen is van plastiek. Zo'n popup scherm trekt op niks. Komt nog bij dat het een diesel is.Als je wil laten blijken dat ik vette benen heb ben je echt zielig, ik ben gewoon bijna 2 meter groot. Achja, alles waar 4 ringen op staan zijn goed bij jou dus dat is geen referentie...

Comment

Kerel wat ben jij voor een frustro. Je mag gewoon mij quoten ook. Alles van binnen is van plastiek. Zo'n popup scherm trekt op niks. Komt nog bij dat het een diesel is.Als je wil laten blijken dat ik vette benen heb ben je echt zielig, ik ben gewoon bijna 2 meter groot. Achja, alles waar 4 ringen op staan zijn goed bij jou dus dat is geen referentie...
                                          Manneke toch, ik ben helemaal niet gefrustreerd En ik quote je toch, wat bazel je nu?

De kwaliteit van het interieur van de A1 staat ver boven de concurrentie (MINI bv.), dus als dat van de A1 al op niets trekt ben ik wel benieuwd wat je van andere wagens vindt. Gewoon zeggen "het is van plastiek" is misschien al moeilijk genoeg voor u om uit te drukken, maar wat beter argumenteren mag altijd. Dat je een popup scherm lelijk vindt heeft trouwens ook niets met "afwerkingskwaliteit" te maken.

Wat je benen betreft, dat moet je voor jezelf uitmaken, maar ik zei gewoon dat ik geen vette benen heb. Wat is je zitpositie in een concurrent van de A1, bv. de MINI?

Verder moet vooral JIJ niets zeggen over merkvoorkeur, beste Jerain. Ik hoop dat je in je volgende post iets minder op de man gaat spelen en eens tot de essentie komt, als dat niet te moeilijk is.

Comment

Working...
                                          X