Wel, ik was heel aangenaam verrast gisteren. Het was dus zoals gezegd een 1.4 TFSI (122pk) S-Tronic. Qua opties was het ongeveer het volgende:
Reed heel goed, wegligging wel iets minder dan mijn A3 maar die staat dan ook op S-line vering, 18", .. Qua comfort vielen ze te vergelijken. De zetels gaven ook uitstekende steun, wat voor mij wel een minimum vereiste is. Ik haat het als ik zo "los" zit in een zetel. De 122pk was vrij vinnig in zo'n A1, al miste ik wel wat power vergeleken met mijn wagen. Maar dat is appelen met peren vergelijken.
De S-Tronic was even wennen, maar kon me achteraf toch vrij goed bekoren. Soms duurt het naar mijn mening nog iets te lang voor hij reageert op een extra dot gas. In D lijkt me dat ideaal om te cruisen, aan 130 op de E40 haalde ik tussen de 4 en de 5l / 100km in 7de versnelling. Wat ik dus vrij straf vind qua verbruik. Dat kan ook aan mij liggen Eens op de kleinere baantjes is de S-stand wel leuker natuurlijk, maar dat merk je wel vrij snel aan het verbruik ook. Maar om af en toe eens te gebruiken, ideaal. Ik heb ook even manueel geschakeld met de paddels, maar ik merkte toch vrij snel dat ik dat niet zo leuk vond. Voor mij enkel te gebruiken bij de sportievere ritjes waar je vooral zelf de touwtjes in handen wil nemen.
Ik heb ook nog even met de ingebouwde GPS gespeeld, en vergeleken met de RNS-E in mijn wagen is dit wel weer een leuke verbetering. Je hebt wat meer mogelijkheden om in te stellen, 3D-gebouwen waar beschikbaar, meer informatie (zoals snelheidsindicatie), alles op een hard disk, .. Bij mijn GPS heb ik namelijk wat problemen met de ingebouwde laser, die mijn DVD beschadigt. Moet ik dus eens laten nakijken Die snelheidsindicatie werkte wel fijn. Toen ik bij ons in een zone 30 kwam zag je dat quasi onmiddellijk veranderen op de GPS ook, leuk ! Ook het synchroniseren met mijn GSM ging heel vlot. Even een test telefoontje gepleegd en ik zou dat wel gewoon kunnen worden. Had ik mss wel moeten nemen op mijn wagen, maar voor die keren dat ik bel wanneer ik in de wagen zit .. Dan is een oortje wel goedkoper
Mijn vader zelf is dus ook helemaal overtuigd, en gaat wachten op de 5-deurs om er eentje te leasen. Zal dezelfde motorisatie zijn als de testwagen, al zou ik graag wel eens de 185pk aan de tand voelen.
- MMI
- Carkit
- Sportzetels
- 17" velgen
- Lichtpakket
- Xenon
Reed heel goed, wegligging wel iets minder dan mijn A3 maar die staat dan ook op S-line vering, 18", .. Qua comfort vielen ze te vergelijken. De zetels gaven ook uitstekende steun, wat voor mij wel een minimum vereiste is. Ik haat het als ik zo "los" zit in een zetel. De 122pk was vrij vinnig in zo'n A1, al miste ik wel wat power vergeleken met mijn wagen. Maar dat is appelen met peren vergelijken.
De S-Tronic was even wennen, maar kon me achteraf toch vrij goed bekoren. Soms duurt het naar mijn mening nog iets te lang voor hij reageert op een extra dot gas. In D lijkt me dat ideaal om te cruisen, aan 130 op de E40 haalde ik tussen de 4 en de 5l / 100km in 7de versnelling. Wat ik dus vrij straf vind qua verbruik. Dat kan ook aan mij liggen Eens op de kleinere baantjes is de S-stand wel leuker natuurlijk, maar dat merk je wel vrij snel aan het verbruik ook. Maar om af en toe eens te gebruiken, ideaal. Ik heb ook even manueel geschakeld met de paddels, maar ik merkte toch vrij snel dat ik dat niet zo leuk vond. Voor mij enkel te gebruiken bij de sportievere ritjes waar je vooral zelf de touwtjes in handen wil nemen.
Ik heb ook nog even met de ingebouwde GPS gespeeld, en vergeleken met de RNS-E in mijn wagen is dit wel weer een leuke verbetering. Je hebt wat meer mogelijkheden om in te stellen, 3D-gebouwen waar beschikbaar, meer informatie (zoals snelheidsindicatie), alles op een hard disk, .. Bij mijn GPS heb ik namelijk wat problemen met de ingebouwde laser, die mijn DVD beschadigt. Moet ik dus eens laten nakijken Die snelheidsindicatie werkte wel fijn. Toen ik bij ons in een zone 30 kwam zag je dat quasi onmiddellijk veranderen op de GPS ook, leuk ! Ook het synchroniseren met mijn GSM ging heel vlot. Even een test telefoontje gepleegd en ik zou dat wel gewoon kunnen worden. Had ik mss wel moeten nemen op mijn wagen, maar voor die keren dat ik bel wanneer ik in de wagen zit .. Dan is een oortje wel goedkoper
Mijn vader zelf is dus ook helemaal overtuigd, en gaat wachten op de 5-deurs om er eentje te leasen. Zal dezelfde motorisatie zijn als de testwagen, al zou ik graag wel eens de 185pk aan de tand voelen.
Comment