Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Beter dan bij een E39 zal je je dashboard nooit krijgen: ofwel is het leder (zoals je aangeeft) ofwel is het de befaamde Recticel-3-lagen-"plastic" (mag nu niet meer owv emissies van solventen en de hele reutemeteut, te "ongezond" om te maken ... en ik vermoed ook gewoon te duur naar huidige maatstaven). Geen enkel gewoon plastic dat dat in de E38/E39 dashboards (en de andere auto's die die Recticel-dashboards hadden) evenaart.
    Nu je het zegt, het was zo wel van dat "zacht plastiek". Echter dat stoorde me zelfs nog wat qua uitzicht maar voor de rest was die kar perfect zoals ik wou dus vond dat toen niet zo heel erg. Ach, je ziet nu al wel dat ik een moeilijke ben in zo'n dingen. Liefst in een ietwat sportieve wagen voor mij zoveel mogelijk alcantara en een beetje leder. Zo weinig mogelijk plastiek en als het toch moet dan liefst glad, zonder enig reliëf... Zeer krasgevoelig wrslk maarja.

    Comment


    • "Zacht plastic"... dat heeft zelfs een bovenlaag in een rubberachtige substantie die in het procédé een random nerving krijgt dat erg goed lijkt op leder. Geen enkel dashboard is dus hetzelfde, itt de gegoten (in een moule) dashboards van nu waar elk nerfje identiek is. Schitterend was dat...

      Ge moogt gerust zijn. Pianolak b.v., de grootste pest om "nieuw" te houden.

      En alcantara, mjah. Ik vind dat mooi voor accenten (deel van de zetels en deurbekleding, of soms zelfs de volledige zetels, ook op stuur en pookknop owv het nut in combinatie met handschoenen), maar alles in alcantara: djeez no thx.

      Da's trouwens ook "plastic" want geen natuurproduct.
      Last edited by ; 13/07/2011, 21:21.

      Comment


      • Bon, ik heb met mijn bedrijfs-A1'tje nu toch al een 500km gereden. En per dag gaan er zo'n 230km bijkomen. Geen idee welke uitvoering 't precies is, ik weet alleen dat 't een TDI 90pk is en dat er APS achteraan, automatische airco, GPS, bluetooth en media interface, licht- en regensensor en een lederen multifunctiesportstuurtje opzit.

        Plus:
        • Hij steekt echt goed ineen. Het dichtslaan van de portieren doet me denken aan auto's die 2x zo duur zijn. Het stuurtje voelt even leuk aan als dat in de W212 AMG-pack van mijn pa. De knoppen van de airco en de GPS voelen imo zeer premium aan. De standaard luidsprekers zijn echt wel nog goed te noemen. ...
        • De 1.6TDI is zuinig. Een rit van 110km aan een snelheid van 130-140 levert bij aankomst een gemiddeld verbruik van 4.6 liter op. En 'ie moet dus nog wat ingereden worden.
        • De 5-bak past goed bij de motor. Een 6-bak is imo onnodig. 120 per uur -> ca. 2000rpm... ideaal.
        • Ik vind 'm op de Belgische snelweg eigenlijk nog wel de ideale wagen. Vlot genoeg in 5e... lichtjes hard afgeveerd zonder oncomfortabel te worden.

        Min:
        • Hij is klein, maar da's eigen aan het segment uiteraard. De koffer vind ik niet bepaald bruikbaar; er zit weinig diepte in.
        • Start/Stop-systeem -> ik vind het ambetant rijden in de file en zet het dan ook van bij de start af. Maar zo'n systeem is uiteraard niet eigen aan de A1.
        • De standaard zetels zijn niet echt goed: te korte zitting en te harde rugleuning (niet-verstelbaar in hardheid).
        • Loopcultuur van de TDI -> je hebt een 2000rpm waar je in kunt spelen. Van 1500rpm tot 3500rpm is 'ie vlot waardoor 'ie op de snelweg dus aangenaam rijden is. Maar rij je bvb. 50 in 4e en moet je vertragen tot 45, dan moet je om terug naar 50 te gaan eerst terugschakelen naar 3e. In de stad zou ik niet voor die motor kiezen.
          Maar ik ben een atmo benzine gewoon waar 50 in 5e zelfs geen probleem was.


        Zou ik 'm zelf kopen ?
        Aan die prijs niet direct, ik zou in die klasse eigenlijk eerder een Polo met alle toeters en bellen overwegen. Of een Skoda Octavia.
        Ben je gewoon op zoek naar een kleinere wagen om geen grote te moeten hebben, dan is 'ie echt top als 't budget dat van een iets grotere premium wagen is.
        Life's too short. Not to. Live it.
        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

        Comment


        • Deze is lekker HOT!!! De Audi A1 in Audi exclusive mat blauw met zwart hoogglans raam stylen en dak. Deze A1 is een heerlijke snelle uitvoering en voorzien van een S line interieur en exterieur pakket met de dikke 18 inch 5 spaaks rotor velgen eronder. Een prachtig gezicht zo…

          Comment


          • + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
            2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

            Comment


            • Echt zalig zo'n A1 met power onder de kap. Spijtig van die fisheye in het filmpje.

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • Sportback in apart topic.

                Last edited by Jocar; 18/11/2011, 18:30.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Knap, knapper dan de 3-deur!

                  Comment


                  • Audi A1 1.4TFSI S-Line, met zwarte OZ Ultraleggera's in 8x18 met 225/35 R18 banden.

                    Verlaging door middel van KW Gewindefahrwerk Variant 2.



                    Comment


                    • Zot knap bakje!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                        Zot knap bakje!
                        Nu nog de bovenstaande Loba Motorsport LO270 turbo er op en hij is af.

                        Comment


                        • Die wielkassen vragen precies nog groter wielen... Zoals op de foto mankeert er toch iets qua look.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
                            Die wielkassen vragen precies nog groter wielen... Zoals op de foto mankeert er toch iets qua look.
                            de wielen blijven op hun vaste afmetingen ongeacht de grootte van de velgen, dus geen effekt op de wielkasten, die enkel beter gevuld kunnen worden door verlaging van de ophanging
                            zo te zien op de foto is dat al gebeurd...
                            qua look zijn donkere velgen steeds minder spectaculair... het gaat een beetje in de richting van zwarte stalen wintervelgen

                            Comment


                            • das het nadeel van zwarte velgen , het lijkt één groot gapend zwart gat
                              1991 Audi S2 coupe
                              2001 AUDI RS4 b5 imola

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                de wielen blijven op hun vaste afmetingen ongeacht de grootte van de velgen, dus geen effekt op de wielkasten, die enkel beter gevuld kunnen worden door verlaging van de ophanging
                                zo te zien op de foto is dat al gebeurd...
                                qua look zijn donkere velgen steeds minder spectaculair... het gaat een beetje in de richting van zwarte stalen wintervelgen
                                Toch maar een raar zicht die wielen van opzij...
                                BMW M2 Coupé
                                Audi S5
                                Nobody is Perfect!

                                Comment


                                • Zwarte velgen met grijze wielbouten
                                  'T is precies of er ontbreekt nog een afdekplaatje in het midden (ja, ik heb het niet voor velgen met zichtbare bouten)

                                  Tof bakske, die A1, maar prijs loopt snel op voor wat het is
                                  Audi A5 2.7TDI Multitronic

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                    Tof bakske, die A1, maar prijs loopt snel op voor wat het is
                                    Yep, 35.180,- Euro kom ik op uit hier in Nederland voor een 122 pk 1.4TFSI S-Line 6-bak.

                                    Comment


                                    • ik blijf m'n A1 toch echt geweldig vinden ;D
                                      enkel het klapschermpje van radio/gps vind ik persoonlijk maar raar en simpel opgelost...
                                      voor de rest zal de mijne net die paar Cm zaken dat hij nietmeer zo hoog staat (veren van audi zelf) en komen de caractere velgen in 18" er nog op.

                                      i like ;D

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door whitte Bekijk Berichten
                                        ik blijf m'n A1 toch echt geweldig vinden ;D
                                        enkel het klapschermpje van radio/gps vind ik persoonlijk maar raar en simpel opgelost...
                                        voor de rest zal de mijne net die paar Cm zaken dat hij nietmeer zo hoog staat (veren van audi zelf) en komen de caractere velgen in 18" er nog op.

                                        i like ;D
                                        pics?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X