Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lotus Elise (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lotus Elise (Facelift)

    Lotus Elise facelift revealed

    This is Lotus’s revised Elise, which promises a significant cut in CO2 emissions, improved fuel economy and styling more in line with that of its Evora stablemate.

    The facelifted Elise has a wider stance thanks to its new front bumper, splitter and clamshell. It has a repositioned front light cluster featuring LED daytime running lights for the first time, and the Elise’s signature Lotus ‘mouth’ has been widened. At the rear, it gets a new bumper and engine cover.

    These styling tweaks mean the Elise has received a four per cent reduction in drag, helping fuel economy and reducing emissions.

    Emissions in the new entry-level 1.6-litre S model, the first time a 1.6 has appeared in an Elise, have been cut by 13 per cent to 155g/km over the previous entry-level model. The 192bhp 1.8-litre R and the supercharged 217bhp SC now emit 196g/km and 199g/km of CO2 respectively.

    Engine efficiency and performance have been optimised in the Toyota-sourced 1.6 powerplant through Valvematic and Dual VVT-i tech. A new six-speed, close-ratio gearbox has also been introduced; it’s fitted to all variants.

    Other additions to the options list include two types of lightweight forged alloy wheels, and cruise control.

    Prices will be revealed next month ahead of the car arriving in UK showrooms from April, but they’re unlikely to start much above the £26,550 of the current S.





    Bron: [www.autocar.co.uk]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Doet me een beetje aan dit denken:



    Ik vind dat het al laaaang tijd is voor een nieuw model ipv een facelift...

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

      Comment


      • #4
        Lotus facelift Elise

        Lotus heeft de Elise het nieuwe decennium in getild. De update blijft niet beperkt tot een nieuwe neus, de Engelse sportwagen is ook zuiniger geworden.

        De vernieuwde Elise heeft een imposanter front dankzij een nieuwe bumper en splitter. De nieuwe koplampen profiteren van led-dagrijverlichting. De luchtinlaat voor is ook groter. Ook aan de achterkant is er een nieuwe bumper. De afdekking van de motor is –u raadt het al- ook anders dan op de oude Elise. Aan de optielijst zijn nu twee nieuwe types lichtgewicht wielen en cruise control toegevoegd.
        De Elise heeft een nieuw basismodel, de 1.6 S. Het is voor het eerst dat de Elise met een 1,6-liter viercilinder beschikbaar is. Door de downsizing daalt de uitstoot met 13 procent ten opzichte van het vorige basismodel. De Elise 1.6 S stoot namelijk 155 gram CO2 per kilometer uit.
        De volgende auto in het gamma is de 1.8R, die 194 pk tot z’n beschikking heeft. De CO2-uitstoot van dat model is 196 g/km. De topper is de SC, die 220 pk mobiliseert. Deze stoot per kilometer 199 gram CO2 uit. Alle varianten, ook de 1.6 S, beschikken over een nieuwe close-ratio zesbak.
        In april komt de Elise in de Engelse showrooms te staan, in ons land zal dat iets later zijn. De prijzen van de gefacelifte Elise zijn nog niet bekend. De vernieuwde Elise debuteert op de Autosalon van Genève.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Lacht net iets te vriendelijk vind ik.
          2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

          Comment


          • #6
            Ik mis wat gaten in die bumper. Dit gaat meer de kant op van de Evora, spijtig.

            Comment


            • #7
              Welke blinde idioot heeft dat getekend ... De vorige Elise vind ik super, maar deze is hondslelijk. Hopelijk blijven ze van de Exige!

              Comment


              • #8
                Original posted on : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=10&t=2035

                New Lotus Elise Model Year 2011
                16/02/2010

                The new Lotus Elise probably has the lowest CO2 for its performance for any gasoline high performance sportscar in the world.

                The Lotus Elise revolutionised the sportscar market 14 years ago when the small lightweight agile 2-seat mid engine sportscar was introduced. By ensuring that the Elise stuck rigidly to Lotus’ core values of performance through light weight, the Elise was able to produce supercar performance with city car economy.

                Making its debut at the 80th International Geneva Motorshow, the 2011 model year Lotus Elise introduces a number of changes and improvements to maintain its class leading position.

                For the 2011 model year, the Elise range will consist of the following variants:

                · Lotus Elise – 136 PS, less than 155 g of CO2 /km – new 1.6 litre engine *
                · Lotus Elise R - 192 PS, 196 g of CO2 /km - 1.8 litre engine
                · Lotus Elise SC – 220 PS, 199 g of CO2 /km - 1.8 litre supercharged engine

                Key changes and improvements to the whole of the 2011 model year Elise range

                · New evolution body design incorporating new front clamshell, rear bumper and engine cover
                · New all in one integrated headlights including LED day light running lights and LED direction indicators
                · Improved aerodynamics with a reduction in Cd by 4%, resulting in better fuel economy
                · New cast and forged wheels
                · Vehicle warranty increased from 2 years to 3 years and 36, 000 miles

                Additional changes for the 2011 model year entry level Lotus Elise

                · New high technology 1ZR-FAE 1.6 litre engine with Valvematic and Dual VVT-I technology to optimise the performance and efficiency of the engine
                · Less than 155 g of CO2 per km (an improvement of over 13% compared to the 2010 Elise S)*
                · Combined fuel consumption 6.14 litres / 100 km (46 mpg)*
                · New 6 speed close ratio gearbox
                · Cruise control available as part of the Touring pack

                The body – an evolution
                The new 2011 model year Elise range is on sale now and will be in showrooms from April 2010. The body of the new 2011 model year Elise is an evolution of the iconic Elise design, retaining the character and style, while offering a more planted, purposeful stance and a pure, contemporary look that links it to the Evora. As with all Lotus product the design is an exciting blend of dramatic style and functional efficiency

                The new Elise body has a fresh sculptured front, including a new bumper, front clam and access panel that combine to give the Elise a wider look with more road presence.

                At the rear of the car the new engine has been encased by a distinctive “twin-spine” engine cover whilst lower down a more aggressive diffuser is tightly wrapped by an elegant new bumper design that now includes the rear licence plate.

                New headlamp units with distinctively sculptured LED lighting guides (incorporating daytime running lamps and direction indicators) give a contemporary twist to this classic design. Elsewhere, the signature, Lotus “mouth” and familiar sculptured forms have been sensitively refined to give a crisper, more dynamic look. The repositioning of lamp functions has enabled the creation of broad clean surface between the fenders which combines with sleek corner intakes and prominent splitter detail to give a broader more planted stance.

                The theme of purity is carried through to the cooling apertures that are efficiently finished with a new lightweight aluminium mesh that gives the car a classically sporting character.

                The rear boot is now opened from the cockpit rather than via a separate key operation. The high quality feel of the Elise is continued throughout the car with the Elise graphic incorporated into the new side LED direction indicators, like those on the Evora.

                The driving position, from the perfectly positioned pedals and steering wheel, to the comfortable and supportive seats with ProBax** technology means that, like all Lotus cars, the driver becomes part of the car rather than being just a passenger.

                With the sleek new body the aerodynamics have improved giving a reduction in the coefficient of drag of 4%.

                Finally, a choice of two beautiful, light weight wheel designs are available; an incredibly light forged wheel and a new cast wheel completes the picture for this sensitive update of a Lotus Icon.

                Additional changes to the 2011 model year Lotus Elise
                The new 2011 model year Elise has a number of additional changes and improvements, with the installation of a new advanced 1.6 litre Valvematic engine meeting EURO 5 regulations. This new engine is 200cc smaller than the outgoing Elise S model and produces similar power (136 PS, 100 kW, 134 hp at 6800 rpm) with maximum torque of 160 Nm, 118 lbft at 4400 rpm, but offers a significant improvement to fuel economy of over 23%, to 6.14 litres / 100km (46 mpg)* and a reduction in CO2 emission by more than 13%*. This provides the new Lotus Elise with the lowest CO2 per performance for any gasoline high performance sportscar in the world. This high technology engine is mated to a new 6-speed manual gearbox, providing closer and more performance orientated ratios than the outgoing 5 speed box.

                The 1.6 litre engine is controlled via the bespoke Lotus T6 engine management system. Cruise control is available on the Elise for the first time with the controls present on a stalk located to the left of the steering column.

                New cast wheels have been designed specifically for the Elise and the new optional forged wheels weigh just 29.26 kg per set, 2.14 kg lighter than a set of lightweight cast versions. Both are available in silver or black colour.

                Dany Bahar, Chief Executive of Group Lotus said, “The Lotus Elise revolutionised the sportscar when it was launched 14 years ago and now the Lotus Elise has become greener, giving drivers access to class leading performance with less guilt.”

                Donato Coco, Director of Design said, “The Elise is an iconic sportscar and it was important that we did not complicate its design, so we made the car more pure in its look, improved the aerodynamics, and gave it a more contemporary look with high quality detailing.”

                Paul Newsome, Director of Lotus Product Engineering said, “We are always looking at ways of keeping the Elise ahead of its peers and for the 2011 model year we have improved efficiency without losing the innate fun that has made the Elise legendary.”

                Andreas Prillmann, Chief Commercial Officer for Lotus Cars said, “In its 14 years of production the Elise has accounted for 32% of all the 61 years of Lotus production, illustrating how significant to the brand and well loved it is. The 2011 model year Elise is greener, purer and more desirable, making it even more relevant to today’s marketplace. The new Elise underlines Lotus’ reputation as one of the most innovative sports car manufacturers in the world.”

                Performance
                Lotus Elise
                0 – 60 mph : 6.0 seconds *
                0 – 100 km/h : 6.7 seconds *
                Maximum speed : 200 km/h (124 mph) *

                Lotus Elise R
                0 – 60 mph : 5.1 seconds
                0 – 100 km/h : 5.4 seconds
                Maximum speed : 222 km/h (138 mph)

                Lotus Elise SC
                0 – 60 mph : 4.3 seconds
                0 – 100 km/h : 4.6 seconds
                Maximum speed : 233 km/h (145 mph)

                The 2011 model year Elise in more detail.

                The Elise - the entry model

                Engine
                The Lotus Elise introduces the new 1598 cm3, 1ZR-FAE engine, provided by Toyota. The key to this engine’s performance and efficiency is the Valvematic system (a variable valve lift mechanism), which is combined with the dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent). The engine continuously controls intake valve opening/closing timing and the intake valve lift to vary the volume of the intake airflow, giving significant improvements in efficiency and fuel economy. This ensures optimal performance based on the engines operational condition, thus helping the Elise achieve both high fuel efficiency and high performance.

                First of all, the maximum power output is achieved at near maximum revs (engine speed) of 6800 rpm and maximum torque (a respectable 160 Nm, 118 lb.ft) is reached at 4400 rpm. This gives a good combination of mid range pull but also encourages the driver to rev the engine to the maximum permitted engine speed of 7000 rpm (transient rev limit). Like all Elise sportscars, there are three shift up lights, on the binnacle cumulatively lighting when the driver is getting closer to the rev limiter and when all three are illuminated, they flash to indicate that the driver is almost on the rev limiter so time to change up a gear!

                The height of the engine cover has been raised by 34mm to accommodate the taller 1ZR engine compared to the previous 1ZZ engine from the outgoing model due, in part, to the additional Valvematic technology included on the new engine. This has given Lotus engineers an opportunity to subtly redesign the rear engine cover to match the design theme from the front and rear of the car.

                Chassis
                The Lotus Elise is built around the revolutionary and award winning extruded and bonded aluminium chassis, with a lightweight steel rear subframe. The chassis weighs 68 kg (150 lbs) and has a stiffness of 9,800 Nm per degree, giving a high level of control of the suspension. At the rear, and also acting as a rear energy absorbing crash structure, a lightweight steel subframe carries the engine and gearbox. At the front, the radiator and key ancillaries are mounted into a high tech composite energy absorbing crash structure that is both lightweight, compact and over three times more energy absorbing than the equivalent steel structure.

                Ride and handling
                The legendary Lotus ride and handling gives a superb high performance, sporty drive, combined with a compliant ride and progressive on limit handling, it makes the Elise a car that demands to be driven.

                The entry level Lotus Elise weighs 876 kg, making it one of the lightest fully homologated sportscars in the world. This low weight translates into efficient performance with minimal environmental impact in terms of emissions and fuel consumption. The efficiency of the Elise structure means that the 136 PS (100 kW, 134 hp) delivers phenomenal performance.

                Few cars can match the delicacy and accuracy of the steering, throttle and brakes of the Elise and all of these factors contribute to the excellent driving experience of the Elise.

                Safety
                The Elise has high performance AP Racing callipers at the front and Brembo callipers at the rear linked to 282 mm vented and cross-drilled cast iron discs to give excellent stopping power.

                The Elise comes as standard with a track tuned ABS system that is designed to be unobtrusive under normal driving conditions. This system is designed to be used on track and has a high threshold, only intervening in emergencies.

                The ABS system is linked to a lightweight pedal box with steel pedal arms and extruded aluminium pads. This unit also has an electronic (drive-by-wire) throttle for quick, smooth and more linear engine response.

                The impressive braking coupled with excellent handling gives good primary safety and the composite front crash structure and rear crash protection offers efficient secondary safety. Driver and passenger airbags and pre-tensioning seatbelt are standard on all Elise models.

                Prices will be announced in March 2010.

                * The Lotus Elise is currently undergoing EC Whole Vehicle Type Approval and official fuel consumption and CO2 emissions figures, plus performance figures are not yet available. The official figures for fuel consumption and CO2 emissions and performance will be published on Group Lotus plc’s web site as soon as they become available (http://www.grouplotus.com) or may be obtained from the PR Department, Lotus Cars Limited, Potash Lane, Hethel, Norfolk, NR14 8EZ, UK.

                ** “ProBax™” seats
                Introduced for 2006 Model Year Lotus Exige and Elise cars, ProBax™ seats are designed by Lotus and specifically adapted and developed by NuBax. ProBax™ seats help to significantly improve the postural position of the occupant’s spine whilst seated compared to similar seat shells without ProBax technology. This not only results in an improved level of comfort, but also has significant medical benefits - maintaining a natural curvature of the spine, and markedly improving the body’s blood flow. Increased blood flow has been shown to enhance response times, raise alertness levels and reduce the onset of muscle fatigue. Tests on Lotus seats, with the new ProBax™ technology, have shown an improvement in blood flow of up to thirty per cent over the pre-2006 Model Year Lotus seat.
                Last edited by ; 16/02/2010, 21:46.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                  Welke blinde idioot heeft dat getekend ... De vorige Elise vind ik super, maar deze is hondslelijk. Hopelijk blijven ze van de Exige!
                  Donato Coco (ex Ferrari) ... is wel pas in dienst bij Lotus sinds Jan 2010, dus weet niet hoeveel invloed hij heeft gehad op de face lift Elise...
                  Als je de Ferrari California bekijkt dewelke hij nog bij Ferrari heeft ontworpen, hebben ze wel erg veel gemeen.

                  Ik heb met de facelift Elise een liefde haat relatie, de ene moment vind ik het mooi de andere moment vind ik dan weer de vorige mooier. En dan weer andersom ...
                  Beetje tijd geven, es IRL zien en dan (eventueel) mening herzien.


                  .
                  Last edited by ; 16/02/2010, 21:46.

                  Comment


                  • #10
                    Lotus Elise S2 Facelift

                    Lotus lijkt de Evora als een uitgangspunt te gaan gebruiken voor het design van de komende Lotus modellen. De Elise is opgefrist en de meest opvallende vernieuwingen zijn de nieuwe koplampen die veel weg hebben van die van de Lotus Evora.

                    De nieuwe koplampen zijn tevens voorzien van LED-dagverlichting. Dit is de eerste keer dat we dit zien op een Lotus. Andere noviteiten zijn een nieuwe voorbumper, achterbumper en splitter. Alle kleine vernieuwingen zorgen voor minder luchtweerstand. Hierdoor wordt ook een beter verbruik behaald en gaat de CO2 uitstoot omlaag.

                    De modellen bestaan uit de S-variant, de 195 pk sterke R-versie en de SC-versie die dankzij een supercharger meer dan 200 pk heeft. Alle motoren zijn afkomstig van Toyota. Tevens introduceert Lotus een nieuwe versnellingsbak met zes verzetten. Deze wordt op iedere versie geleverd. Volgende maand zullen de prijzen van de auto bekend worden gemaakt. Wij verwachten deze vanaf de Autosalon van Genève bekend te kunnen maken.





                    Comment


                    • #11


                      Comment


                      • #12
                        Ik vind het best oké.. nog eventjes afwachten hoe hij irl overkomt

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                          Welke blinde idioot heeft dat getekend ... De vorige Elise vind ik super, maar deze is hondslelijk. Hopelijk blijven ze van de Exige!
                          De Exige is al gelift. Heeft een iets hoekiger frontbumper gekregen.

                          Dees Elise vind 'k ook een pak minder mooi dan voor de lift.

                          Comment


                          • #14
                            Oei, wat is er hier mee gebeurd
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

                            Comment


                            • #15
                              Ook niet echt mijn ding.

                              Comment


                              • #16

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  De Exige is al gelift. Heeft een iets hoekiger frontbumper gekregen.

                                  Dees Elise vind 'k ook een pak minder mooi dan voor de lift.
                                  De 'nieuwe' Exige is bangelijk, pak agressiever geworden. Ik doelde al op de opvolger daarvan

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een brug te ver
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                                      Ik mis wat gaten in die bumper. Dit gaat meer de kant op van de Evora, spijtig.
                                      Inderdaad, zeer spijtig.
                                      2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Facelift Lotus Elise: nieuw design + zuiniger.

                                        De Lotus Elise heeft een uitgebreide facelift ondergaan. Niet alleen werden het front en de achterzijde opnieuw ontworpen, maar bovendien zal Lotus de Elise voortaan met een nieuwe basismotor leveren. Deze 1.6 ontwikkelt een vermogen van 136 pk. Uiteraard blijven ook de krachtigere versies leverbaar.

                                        Veertien jaar geleden kwam de eerste generatie van de Lotus Elise op de markt. Volgens de kleine Britse autofabrikant was de lichtgewicht 2-zits middenmotor sportauto toen het ultieme voorbeeld van Lotus´ filosofie ´performance through light weight´. Op dat moment wist Lotus niet dat men anno 2010 een zeer schoon sportauto-gamma heeft en daarmee voorop loopt. Dat is men zich inmiddels wel bewust en Lotus durft dan ook te zeggen dat de Elise de meest CO2-vriendelijke benzine-aangedreven sportauto ter wereld is. En dat zonder in te hoeven leveren aan prestaties.

                                        Nieuw design
                                        De gefacelifte Elise is duidelijk herkenbaar. Het volledig nieuwe front wordt gekenmerkt door een andere bumper, gewijzigde grille en zelfs een nieuwe ´motorkap´. Behalve dat zijn de koplampen opnieuw vormgegeven en voorzien van LED-dagrijverlichting. Aan de achterzijde zien we behalve een volledig nieuwe bumper ook een gewijzigde motorkap. Voornamelijk het design van het front heeft meer gelijkenissen met de Evora en moet volgens Lotus een sportievere en meer dynamische look aan de Elise geven.

                                        Motoren
                                        Eveneens nieuw is de komst van een 1.6 liter viercilinder benzinemotor voor de Elise. Dit nieuwe instapmodel vervangt de Elise S. Het vermogen is met 136 pk gelijk gebleven, maar de motorinhoud is 200cc kleiner ten opzichte van de 1.8 uit de Elise S. Dat heeft als bijkomend voordeel dat het verbruik met 23% is teruggedrongen. De CO2-uitstoot nam met 13% af. De viercilinder is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. In 6,7 seconden sprint de Elise naar 100 km/h, de topsnelheid ligt op 200 km/h. Dat alles mede dankzij het gewicht van slechts 876 kg! Naast het instapmodel is de Elise uiteraard ook leverbaar als Elise R (192 pk) en Elise SC (220 pk). Deze modellen sprint in respectievelijk 5,4 en 4,6 seconden naar 100 km/h.



                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X