Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus CT 200h

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heeft iemand al met de ct200h gereden? Hij was een paar weken geleden beschikbaar voor testritjes bij Lexus BRU - heb ik net gemist.

k Ben vorige week eens met een Toyota Auris gaan rijden, maar dat viel niet echt mee. Goede stadswagen (zeker voor filerijden en korte sprintjes), maar met de volgende minpunten:
    - zwakke hifi: klank is metaalachtig
    - mijn rechterbeen was niet ondersteund door de zetel: het zweefde erboven en ik weet uit ervaring dat dat erg lastig wordt na een paar uur rijden (ben 1.90 m met eerder lange benen)
    - de Auris maakte nogal wat windgeluid op de autosnelweg (ism met de zwakke hifi niet zo leuk)
    - (dit had ik wel verwacht: de motor is duidelijk hoorbaar bij acceleraties op de autosnelweg)
    - (dit had ik wel verwacht: het verbruik op de autosnelweg is hoger dan een diesel)

Iemand die uit ervaring kan zeggen of de ct200h hier beter op scoort?

Volgende week ga ik eens kijken voor een VW Golf bluemotion (premies!) of 1.4 TSI DSG7, een Audi A3 en een BMW 116i. Een Skoda Fabia 1.2 DSG wil ik ook wel eens proberen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
      Wij zijn nu 7 jaar verder, en downgrading is in.

Tja, shock, volgende zijn de mogelijke opvolgers:
      • Audi A3
      • Volvo V50
      • BMW X1
      • Lexus CT200h
      Downgrading is in maar vergis je niet dat ondanks de technische evolutie nog steeds voelbaar is. Mijn pa heeft nu een Volvo S40,op zich een goede auto,maar als ie met mijn veel oudere Rover 75 (mee)rijdt valt het steeds op dat de kleinere S40 toch wel op vele punten minderscoort. (geluiddemping,stevigheidsgevoel,wegwerken van oneffenheden,souplesse (waarmee ik niet prestaties bedoel))
      Down to earth stap je over van een BMW 5 reeks naar een Toyota Auris hé hoe jonger de tweede ook is,je voelt het
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Downgrading is in maar vergis je niet dat ondanks de technische evolutie nog steeds voelbaar is. Mijn pa heeft nu een Volvo S40,op zich een goede auto,maar als ie met mijn veel oudere Rover 75 (mee)rijdt valt het steeds op dat de kleinere S40 toch wel op vele punten minderscoort. (geluiddemping,stevigheidsgevoel,wegwerken van oneffenheden,souplesse (waarmee ik niet prestaties bedoel))
        Down to earth stap je over van een BMW 5 reeks naar een Toyota Auris hé hoe jonger de tweede ook is,je voelt het
        Tja, ik denk ook dat de volvo de minste van de 4 zal zijn. De meest rationele keuze zal de X1 of de A3 zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
          Tja, ik denk ook dat de volvo de minste van de 4 zal zijn. De meest rationele keuze zal de X1 of de A3 zijn.
          Ik zie de CT 200h toch als een stuk luxueuzer/comfortabeler dan de A3. We zullen moeten zien wat 't geeft, die CT, maar ik verwacht er op dat vlak toch veel meer van dan van zo'n spartaanse A3/1-serie.
          2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

• Ik vind hem prachtig. Het enige minpunt, tot nog toe, vind ik de beperkte motor keuze.
            -

Comment

• Ik vind de prius minder lelijik... jammer, anders had deze hybride lexus een ferme kans om m'n volgende kar te worden... nu ik dit gedrocht zie, zou ik eerder gaan voor een paar jaar oude IS250, goedkoper en vele malen fijner

Comment

• Comment

• Zelfs dermate getweakte foto's helpen niks. Op die laatste foto, maar allez... qua proporties een gedrocht, als je 't mij vraagt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Zelfs dermate getweakte foto's helpen niks. Op die laatste foto, maar allez... qua proporties een gedrocht, als je 't mij vraagt.
                    Tjah... om het op zijn De Wevers te zeggen: "De gustibus et coloribus non disputandum est"

Comment

• In 't echt ziet die auto er goed uit. Ook vanbinnen. De navi en de AC displays zijn goed te lezen; het dashboard is haarscherp en mooi verlicht.

Ik ben 1m90 met lange benen en k zit er comfortabel in. De rijhouding is sportief en (voor mij) veel beter dan de Auris. Rijden met de Auris vond ik vermoeiend, terwijl ik met de ct200 reed voor het plezier. De eerste (rij)indruk van deze ct200h deed me denken aan die paar maanden dat ik een Alfa 147 had: liefde van bij de eerste meter.

Ander belangrijk punt: hij rijdt beter en vooral stiller dan een Auris. Het motorgeluid is meer gedempt. Ook bij acceleraties klinkt hij niet zo opdringerig.

k Zou hem wel met 15" of 16" velgen nemen (ipv de 17" op de duurdere versies), kwestie van het rijcomfort te maximaliseren. Op de allerduurste versie (ook met 17") kan je speciale performance dampers nemen als optie: dan zijn de grote velgen misschien beter te verteren.

In sportmodus is hij redelijk levendig (i.e. reageert snel) en is de rijervaring een stuk sportiever en "duurder" dan de Auris.

De koffer is even klein als de Auris. met de achterbank plat kan je wel een en ander vervoeren, maar het mag niet te hoog zijn (de koffervloer zelf is erg hoog vanwege de batterij). je kan wel een fietsendrager/trekhaak krijgen (echter geen gewone trekhaak voor lasten).

Met 5 jaar garantie (8 jaar op hybride-onderdelen) en zo en 90g CO2 is het echt een goed totaalpakket.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chandra Bekijk Berichten
                        In 't echt ziet die auto er goed uit. Ook vanbinnen. De navi en de AC displays zijn goed te lezen; het dashboard is haarscherp en mooi verlicht.

Ik ben 1m90 met lange benen en k zit er comfortabel in. De rijhouding is sportief en (voor mij) veel beter dan de Auris. Rijden met de Auris vond ik vermoeiend, terwijl ik met de ct200 reed voor het plezier. De eerste (rij)indruk van deze ct200h deed me denken aan die paar maanden dat ik een Alfa 147 had: liefde van bij de eerste meter.

Ander belangrijk punt: hij rijdt beter en vooral stiller dan een Auris. Het motorgeluid is meer gedempt. Ook bij acceleraties klinkt hij niet zo opdringerig.

k Zou hem wel met 15" of 16" velgen nemen (ipv de 17" op de duurdere versies), kwestie van het rijcomfort te maximaliseren. Op de allerduurste versie (ook met 17") kan je speciale performance dampers nemen als optie: dan zijn de grote velgen misschien beter te verteren.

In sportmodus is hij redelijk levendig (i.e. reageert snel) en is de rijervaring een stuk sportiever en "duurder" dan de Auris.

De koffer is even klein als de Auris. met de achterbank plat kan je wel een en ander vervoeren, maar het mag niet te hoog zijn (de koffervloer zelf is erg hoog vanwege de batterij). je kan wel een fietsendrager/trekhaak krijgen (echter geen gewone trekhaak voor lasten).

Met 5 jaar garantie (8 jaar op hybride-onderdelen) en zo en 90g CO2 is het echt een goed totaalpakket.
                        Klinkt goed, ik ga 'm binnenkort toch ook eens van dichtbij bekijken bij de dealer en een eventueel proefritje maken.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chandra Bekijk Berichten

Rijden met de Auris vond ik vermoeiend, terwijl ik met de ct200 reed voor het plezier.
                          Euh... tiens, tiens,... waar en wanneer heb jij met een CT gereden?

Comment

• Gereden: Lexus CT 200h

Lexus heeft ons lang geteast met de CT 200h, vandaag konden we eindelijk de eerste indrukken opdoen rond de Portugese hoofdstad Lissabon.

Het hart van de CT 200h is dezelfde aandrijflijn als de Toyota Prius en dat belooft in elk geval geen sportief feest. Een Prius met een gouden randje dus? Een Premius? Laat Lexus het niet horen. Er is een hoop aan de auto veranderd om er een Lexus van te maken. Wat blijft, is de 1,8-liter benzinemotor met 99 pk die een pact heeft gesloten met een 82 pk sterke elektromotor. Samen levert dat een piek van 136 pk over, goed voor een 0-100 in 10,3 seconden en een top van 180 km/h. Daarvan gaan je de rugharen niet rechtop staan, maar de winst zit hem vooral in het onderstel. Dat is bij de Lexus veel verfijnder afgesteld, met MacPhersons voor en dubbele draagarmen achter. In combinatie met een erg directe besturing, een laag zwaartepunt en een bijna ideale gewichtsverdeling tussen voor- en achteras levert dat inderdaad een heel fijne besturing op. In felle bochten helt hij bovendien maar weinig over. En dat maakt de CT 200h een auto die beslist leuker rijdt dan een Prius. Wat blijft is de CVT, waardoor de motor bij volgas als een bezetene rond de 5.000 tpm blijft gieren; je moet er van houden.
                            Erg mooi is het interieur. Lexus heeft zijn uiterste best gedaan hier wat speciaals van te maken en is daar in geslaagd. Het is hier en daar wat onlogisch en onoverzichtelijk, maar de kwaliteitsbeleving is top. Leuke details zijn de dashboardverlichting die van kleur verandert naarmate je zuiniger rijdt en het display dat normaliter aangeeft of de accu stoom leverert of oplaadt, maar in de sport-stand ineens in een toerenteller verandert.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Eerste rij-indruk Lexus CT 200h

De Lexus CT 200h weet ons behoorlijk te verrassen. Op het moment van schrijven bevinden wij ons in de omgeving van Lissabon alwaar wij de eerste kilometers met de Lexus CT 200h hebben afgelegd. De eerste indruk is opvallend goed.

Lexus neemt een gedurfde stap en gaat zich mengen in de strijd die al jaren heerst tussen BMW en Audi. Met respectievelijk de 1-serie en A3 hebben de beide Zuid-Duitse fabrikanten een zeer sterk aanbod en een behoorlijk marktaandeel verworven in het premium C-segment. Lexus wil daar een graantje van meepikken en presenteert voor het eerst een hatchback. Maar dat is niet alles. De CT 200h is ook de allereerste Lexus die puur als hybride ontwikkeld is.

Dynamisch
                              Inmiddels hebben wij een flink aantal kilometers met de auto kunnen rijden en daarbij een zeer positieve indruk opgedaan. De CT 200h stuurt lekker direct en met veel gevoel, ligt strak op de weg en voelt aan als een zeer solide auto. Dynamiek is ongetwijfeld één van de speerpunten geweest tijdens de ontwikkeling en daarmee heeft Lexus zich duidelijk op de Europese consument gefocust. Maar dat is natuurlijk niet het sterkste punt van de CT 200h. Het grote succes zal de auto behalen dankzij zijn aandrijflijn. De benzine- en elektromotor ontwikkelen samen 136 pk, maar belangrijker nog ze weten het verbruik beperkt te houden tot 3,8 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt slechts 87 g/km. Daarmee komt de CT 200h in aanmerking voor slechts 14% bijtelling, vrijstelling van BPM en het niet verschuldigd zijn van wegenbelasting. De zakelijke rijder die zich nu noodgedwongen in een Prius heeft genesteld of juist geen hybride wil rijden vanwege de matige rij-eigenschappen of het opvallende uiterlijk kan voortaan premium rijden met de CT 200h.

CVT
                              Dat de CT 200h enkel en alleen een lofverhaal is heeft het toch mis. Net als bij vele andere hybrides heeft ook de CT 200h het nadeel dat we CVT noemen. De traploze transmissie zorgt ervoor dat er enorm veel toeren worden gemaakt tijdens het accelereren wat gepaard gaat met een vervelend monotoon motorgeluid.

Bron: autowereld

Comment

• we hebben nu een Cooper S gekocht, maar had ik rationeler moeten kiezen was deze alleszins een grote kanshebber!
                                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• jammer maar helaas, het verhaal van lexus in een notedop

mijn zuster wou ook een 450h, maar kocht een ml 320

Comment

• dat verandert nog wel

Comment

• Enkele kleuren van de Lexus CT 200h

White Pearl

Meer foto's: [autoc-one.jp] & [autoc-one.jp]
                                      Last edited by Jocar; 09/02/2011, 08:07.

Comment

• Hakuren Silver

Meer foto's: [www.motortrend.com]

Comment

• Silvery Blue

Meer foto's: [www.carview.co.jp] & [lexusenthusiast.com] & [www.corism.com]

Comment

Working...
                                          X