Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus CT 200h

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik vind het knap.
    Het interieur vind ik op het eerste zicht geslaagd ( moet wel nog iets betere pics zien ).

Het feit dat die hybride is ( C02 waarden ), is een pluspunt.

Ik weet niet wat iedereen hier tegen heeft :S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      de middenklasser worden veel te groot om hun eenvolume koetwerk goed to hun recht te laten komen
      dat is dan wel een feit.
      De nieuwe Mazda 3 heeft dit ook vind ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        de middenklasser worden veel te groot om hun eenvolume koetwerk goed to hun recht te laten komen
        Absoluut. De Mégane heeft daar ook ferm last van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
          dat is dan wel een feit.
          De nieuwe Mazda 3 heeft dit ook vind ik
          daar dacht ik ook direct aan toen ik deze Lexus zag.
          Het 'Polo' segment is ideal qua afmetingen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
            Da's relatief. Cool voor een Lexus, maar binnen die klasse zou ik toch een andere voorkeur hebben.
            Idem met de LFA. 2 keer te duur overigens.
            Niet m'n ding allemaal, te klinisch, te berekend. Duitsers zijn dat ook, maar op een andere manier.
            Moeilijk uit te leggen...
            De Duitsers hebben het segment uitgevonden en blijven zichzelf.. Lexus probeert altijd iemand anders te zijn

Comment

Een mix tussen een Impreza en een Mazda 3, maar dan enkel de slechte eigenschappen die overgenomen worden ... :-(

Comment

Qua looks alvast een gi-gan-tische teleurstelling. Oogt erg "zwaar", ja (zoals iemand hier al zei) lomp zelfs. Ik vind 'm ook elke vorm van chic missen, dit is in mijn ogen de zoveelste duffe Toyota, en ik vind niks van de subtiele statigheid van een Lexus (de RX uitgezonderd, die heb ik altijd mottig gevonden, een Hyundai Santa Fe is zelfs veel knapper) in terug.

Ik vrees 't ergste voor de verkoop van dit ding op dit continent...

Comment

Tjah, beste BMW freaks, ik ken heel wat mensen die een 1-reeks ook spuuglelijk vinden (ik niet, by the way ). En de A3 dan weer saai en voorspelbaar...
                  Allemaal kwestie van gustibus et coloribus, maar de realiteit belooft interessanter te zijn.

Je kan er ook heel wat mooie dingen in zien en er zitten heel wat elementen van de concept car in. Deze is tenminste geen eenheidsworst: leuke vorm van de achterruit, brede heupen, lage zithouding met hoge middentunnel,...

Efkes wachten en zien in een ander kleurtje, want dat wit is nogal trendy en legt echt wel álle lijnen bloot.

Comment

Da's waar, elke auto met een uitgesproken design heeft felle voor- en tegenstanders.

Ik vind het serieproduct hier gewoon erg hard afwijken van het idee van de concept : die vond ik hot, hip en evenwichtig ogen. Op de foto's die reeds vrijgegeven zijn (of zelfs niet der gaat er weer eentje zweten ) vind ik geen van die drie eigenschappen terug. Hij oogt gewoon héél erg hard Toyota. Hoeft niet slecht te zijn, maar sta me toe er toch iets meer van verwacht te hebben, zeker na die straffe taal...

Wait and see live?

Comment

fwd, boring, next!
                      AutoMinded.be

Comment

Lexus CT 200h: de premium-Prius

26 februari 2010 | Tekst: Nic de Boer Het mag inmiddels bekend zijn: volgende week toont Toyota in Zwitserland de kleinste Lexus ooit. Daarmee moet dit merk eindelijk eens aantallen gaan maken in Europa.
                        Je kunt de Lexus CT 200h het beste zien als een premium Prius. Hij gebruikt de zelfde hybride-techniek, maar alles in de auto is overgoten met een Lexus-sausje. De Japanners hebben het voorlopig over een 1,8-liter motor, die is gekoppeld aan een elektromotor en een CVT-transmissie. Precies wat de Prius ook heeft. Ook kan de auto worden gereden in de standen Eco, Sport en Nomal. Op de elektromotor kan de Lexus 1,6 kilometer afleggen op een maximumsnelheid van 45 km/u. Daarna moet de benzinemotor bijspringen.

De CT 200h heeft een wielbasis van 2,60 meter. Dat is tien centimeter minder dan de Prius. Verder is de auto 4,32 meter lang en 1,77 meter breed. Dat mee is hij wat korter en breder dan de Prius. Lexus geeft een bagageruimte op van 345 liter en met de achterbank neergeklapt is dat zevenhonderd liter. Verder belooft Lexus dat de achterwielophanging uniek is voor deze auto.

Prestatie- en uitstootcijfers geeft Lexus nog niet vrij en ook wanneer de auto precies komt en in welke belastingvakjes die gaat vallen is voorlopig dus nog onbekend. In elk geval komt hij aan het einde van het jaar op de markt. Volgende week, als de Autosalon van Geneve de poorten opent, weten we weer wat meer.

Bron: www.autoweek.nl
                        freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

Hoewel hij op deze foto's al wat beter meevalt, is het nog steeds niet mijn kopje thee..
                                    freude am fahren

Comment

Omwille van de stroomlijn is hij misschien iets te zwaar uitgevallen als je hem zo in het wit bekijkt. Dit showmodel voor de Geneva Motor Show is ook nogal laag opgehangen. Dat is ook de reden waarom de 17" te klein ogen. In een donkerder kleur zal dit veel minder opvallen.

Op lexusenthusiast.com heeft er iemand vergelijkende foto's gepost met A3 en 1-reeks. Daarop zie je goed dat de wielkasten van de CT tot ver onderaan worden doorgetrokken en dat geeft hem in een lichte kleur een wat zwaardere look. Zet die onderste stukken eens in matzwarte plastiek zoals op een VW Golf en hij oogt direct minder zwaar. Ook de verhouding van plaatstaal boven de achterste wielkast is groter in vergelijking met de A3 en de BMW 1-reeks en daardoor oogt de velg kleiner.

Maar ik vind de algemene lijn absoluut niet banaal, integendeel. Ik vind hem origineel ogen en zeker aan de achterzijde heeft hij veel meer persoonlijkheid dan zijn twee voornaamste concurrenten en heeft hij een veel sportievere look, imo.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik wacht andere kleuren af

het interieur is wel geslaagd
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

... en als je dan de snuiten vergelijkt, dan weet ik al helemaal niet wat er zo mis is aan die CT... OK, het klopt dat hij wat braver oogt dan de concept car LF-Ch, maar dat is bijna altijd het geval.

Ter vergelijking: de 1-reeks vond ik in het begin absoluut niet te smaken en ik ben er na verloop van tijd een fan van geworden.

Anyway, de CT 200h heeft in ieder geval wel degelijk zijn eigen persoonlijkheid...

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X