Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus CT 200h

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Met alle beste wil van de wereld, maar daar kan ik niet mee akkoord gaan.

De Delte en de C30 bulken van het karakter (love it or hate it), deze kleine Lexus hier vind ik 100% op een souped up Toyota Corolla lijken. En ik ben niet lief of extra hard met m'n woorden, maar zeg het zoals ik die auto zie : je zou compleet geschift moeten zijn om daar (wat kost 'ie?) 35k (?) voor te moeten geven. Karakter nul. Lexus heeft al knappe auto's gebouwd, maar dit is er alvast géén van, wat mij betreft.

En binnenin : ik vind dat het erg hard opvalt in je tekst die die spypics (oid) begeleiden, dat je een met leder beklede koepel boven de tellers hebt, en met leder beklede armsteunen en een met leder beklede middentunnel. Maar voorts ziet dat er echt niet uit zoals ik van 'n Lexus zou verwachten, maar wel zoals een (goed en degelijk gebouwd) Toyota-interieur waar enkele lapjes leer op gesmeten zijn om de auto een premium feel te geven. Doesn't work for me.

In z'n geheel durf ik het zo te vergelijken : een hoogstens matig mooie (voor de vuilbekken onder ons "een lelijke doos maar 'k zou ze nog doen") dame die wat last heeft van extra kilootjes en zeker geen verfijnde looks heeft, die opvalt door haar ecologische manier van leven (wat cool is om te vertellen, maar daar stopt het uiteindelijk ook) en daardoor dubbel zoveel van het gezinsbudget opslokt, die qua karakter hoogstens matig scoort ... maar die dan wel enkele extra lapjes zacht leer tussen haar dijnen krijgt aangemeten ... die wordt daar ook plots geen primadonna mee.

Enfin, 'k gun het Lexus, en het valt op dat "zij die moeten" de auto hard verdedigen (het zou maar erg zijn moest 't niet zo zijn), maar deze Toyota+ lijkt me niet meteen enige onrust bij de bouwers van de premium compacts te gaan veroorzaken. De Delta blaak van karakter en stijl (imo mist de Lexus daar zo goed als alles), de C30 is uitermate eigenzinnig, opvallend zonder negatief te zijn en heeft een hip en no nonsense imago (de Lexus kan je wel eigenzinnig noemen, maar opvallend is 'ie alvast niet of 't is door 't feit dat 'ie eigenlijk schoonheid mist, en no nonsense is 'ie allerminst). Ik hoop van harte dat die paar lapjes leder binnenin en de verklaarde fantastische bouwkwaliteit het pleit weten te redden.
    Ondanks het feit dat ik deze Lexus, in tegenstelling tot de bloedmooie IS, geen mooie wagen vind, vind ik je betoog sterk overdreven.

Sla even de eerste beste reclamefolder van een concurerend merk open en beschouw de indentieke reclamepraatjes.

Toen ik mijn Golf Variant ging kiezen wist de verkoper mij te vertellen dat ik bovenop mijn wagen een gevarendriehoek kreeg! Hij moet in een gulle bui zijn geweest want ook leeslampjes én zonnekleppen met make-up spiegeltjes behoorden tot de uitrusting. Zaken die, wat mij betreft, vandaag stuk voor stuk standaard wezen in een wagen van die prijsklasse.

Even de nadruk leggen op wat lederbekleding lijkt mij dus niet van de pot gerukt.

Comment

Los van bovenstaand vind ik deze nieuwe Lexus niet bijzonder. Men had beter moeten weten en een verkleinde versie van de succesvolle IS op de markt brengen.

De concurentie doet het imo ook met een 1-reeks of een A3.

Comment

Smaken verschillen inderdaad.. ik vind deze wagen vrij knap .Ik vermoed dat hij ook veel groter is dan dat ik het me inbeeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          vind ik je betoog sterk overdreven
          Ik schrijf altijd zo. Bij gelijk welke auto, of ik 'm nu knap vind, of net niet.

Voorts had ik het vooral op het exterieur, dat ik helemaal niet Lexus lijken vind, maar souped up Toyota. Interieur is knapper dan bij Toyota, vind het wat druk (maar dat is smaak), maar 't is alvast veel beter dan 't exterieur.

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Even de nadruk leggen op wat lederbekleding lijkt mij dus niet van de pot gerukt.
          Zeker niet, maar wat ik uiteindelijk bedoelde, was of dat nu de auto zal kunnen "redden", hier ten lande (of in West-Europa).

Joris, uiteraard geen oogkleppen, maar wat is, zit ergens in het midden tussen wat ik beweerde en wat jij zegt in, laat ons maar zeggen. Ik druk me gewoon altijd sterk uit, en 't feit dat ik al die letters in één lange roffel uit m'n vingers laat rollen zonder na te lezen maakt dat misschien niet altijd de beste woordkeuze naar boven komt.
          Niettemin : wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Is het niet all the way, dan toch zeker deels. Ik heb het gevoel dat de CT hier in onze contreien niet zo lovend onthaald wordt (tenminste, wat er al van geweten is), zelfs in de pers durven de minder ja-knikkende journalisten al voorzichtig insinueren dat 'ie, mocht 't een succes willen zijn, er beter wat hipper en trendyer had mogen uitzien. Ik borduurde daarop voort, in mijn stijl, en ik had sterk het gevoel dat door de duidelijke focus op iets anders, werd geprobeerd 't daar niet over te moeten hebben. 'k Kan me natuurlijk vergissen. En helemaal niet slecht bedoeld, wat dacht je nou?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
            Ik vermoed dat hij ook veel groter is dan dat ik het me inbeeld
            Daar ben ik ook benieuwd naar. Is 'ie eerder van 't formaat van een 308 (even lang als andere auto's in dat segment of bij de premium zusjes ervan), maar hoger waardoor 'ie duidelijk volumineuzer is en overkomt IRL.

Of toch eerder 't volume van een A3 of '1?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              En helemaal niet slecht bedoeld, wat dacht je nou?
              Hey Gilles,

Slechte bedoelingen: nooit, of course ! Kwam zo ook niet over.
              Maar als ik het flauw vind, zeg ik het ook, even "blunt" hé

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

41 foto's: [www.autoblog.com]
                      Eerste indruk Autoblog: [www.autoblog.com]
                      Eerste indruk The Telegraph: [lexusenthusiast.com]

Comment

freude am fahren

Comment

Pre-productie testritjes rond Zaventem:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

vind het echt een mooie kar!
                            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

't Was beter geweest als ze de raamlijn zo ontworpen hadden,
                              ziet er veel evenwichtiger uit imo:

Bron: www.autoweek.nl
                              freude am fahren

Comment

Lexus CT 200h komt in maart

Lexus heeft de CT 200h, de hybride hatchback af. Hij wordt op de Salon van Parijs in zijn definitieve gedaante getoond, in maart 2011 verschijnt de 14 procent bijtellings-auto in de Nederlandse showrooms.

De Lexus CT 200h gaat concurreren met de BMW’s 1-serie en de Audi’s A3 van deze wereld. Hij doet echter als hybride, conventionele uitvoeringen worden niet leverbaar. De CT 200h beschikt over een hybride aandrijflijn, maar de benzinemotor zal sterker zijn dan die van de Auris Hybrid en de Prius. Toch zal de uitstoot onder de 110 gram CO2 per kilometer liggen, belooft Lexus. Dat betekent vrijstelling van BPM, wegenbelasting en 14 procent bijtelling bij zakelijk gebruik. De auto voldoet aan de Euro 6 emissie-eisen die in 2014 van kracht worden.
                                Lexus belooft een directe besturing, alleen de LFA schijnt volgens het merk directer te sturen. Van uiterst links naar de uiterst rechtse aanslag vergt 2,6 omwentelingen.

Comment

Ziet er zeker niet slecht uit, alleen die navigatie die inklapt vind ik echt een minpunt.
                                  Bij onze X3 is dat ook, dat oog zo cheap, precies made by fisherprice

Comment

Nog wat meer info

Lexus rondt ontwikkeling CT 200h af 16-08-2010 19:01

Lexus heeft de praktijktests met de CT 200h, een compacte hatchback met hybride aandrijflijn, op de Europese wegen afgerond. Lexus’ benjamin is daarmee nu klaar voor productie. De CT 200h staat vanaf maart 2011 bij de Nederlandse Lexus dealers en wordt op de autosalon van Parijs in zijn definitieve vorm onthuld.
                                    Een belangrijk onderdeel van de tests was het optimaliseren van het Energy Management System, dat deel uit maakt van de hybride aandrijving. Dankzij die aanpassingen zorgen de twee energiebronnen in de CT200h auto volgens de ontwerpers zowel voor sportieve eigenschappen als voor milieuverantwoorde prestaties. Verder werden het motormanagement en de reacties van de gasklep aangeplast voor een meer dynamische rijervaring. Ook het motorgeluid werd verfijnd.

De CT 200h is de eerste compacte vijfdeursauto van Lexus en markeert de introductie van de eerste hybride in het Europese premium C-segment. Voor Lexus vormt de CT 200h ook de eerste ‘Full Hybrid’ voor een groter publiek, waarbij het Japanse merk vooral jongere kopers en zakelijke rijders als doelgroep voor ogen heeft. Die profiteren van een tot 14 procent verlaagde bijtelling en het groene energielabel A. De vriendelijke fiscale behandeling is een gevolg van het lage brandstofverbruik van de Lexus en de daarmee samenhangende geringe CO2-emissie. Daarnaast bedraagt de NOX uitstoot slechts 10 procent van die van een even groot dieselmodel. Ook stoot de CT 200h in tegenstelling tot dieselmotoren, geen schadelijke roetdeeltjes uit. De NOX emissies van de nieuwe Lexus liggen nu al lager dan de strenge Euro 6-norm die in september 2014 van kracht wordt.
                                    Lexus zegt extra aandacht te hebben besteed aan het creëren van superieure rijeigenschappen en stabiliteit. Uitgangsbasis hierbij was het ontwerpen van een bijzonder stijve carrosserie. Ook stelt de Lexus CT 200h volgens de ontwerpers in zijn segment een nieuwe norm op het gebied van rij comfort en wegligging. Daartoe werd een volledig nieuwe wielophanging ontworpen, bestaande uit MacPherson veerpoten met L-vormige draagarmen vóór en nieuwe double wishbone plus langs armen achter. Omdat een uiterst stijve carrosserie de neiging heeft om trillingen over te brengen, is de CT 200h te voorzien van een unieke stabilisatorstang met een lateraal geïntegreerd dempersysteem vóór en achter; een unicum in zijn klasse. Hierdoor worden ongewenste trillingen in de carrosserie geminimaliseerd, wat zorgt voor lineaire stuurreacties en verbeterd rij comfort. De carrosserie bestaat behalve uit aluminium ook uit lichtgewicht plaatstaal met een hoge treksterkte; niet alleen om het zwaartepunt te verlagen, maar ook om de auto zo licht mogelijk uit te voeren om het brandstofverbruik te verminderen. Verder zijn de motorkap, de achterklep en de bumperverstevigingen uitgevoerd in aluminium. De CT 200h is uitgerust met elektrische stuurbekrachtiging (EPS). Het energiebesparende, lichtgewicht ontwerp is speciaal afgesteme op de hybride aandrijflijn van de Lexus. Met slechts 2,6 omwentelingen van aanslag tot aanslag heeft de CT 200h op de LFA na de meest directe besturing die ooit is toegepast in een Lexus. Een ander belangrijk kenmerk van de Japanner is de speciale rij standschakelaar waarmee bestuurders kunnen kiezen uit 4 verschillende typen rij karakter: EV, Eco, Normal en Sport. Deze modi schakelen de CT 200h naar wens over in een op onthaasten gerichte stand of juist op een dynamische setting, terwijl tegelijkertijd de prestaties en de dynamische stabiliteit worden aangepast. Ook kent elke stand zijn eigen gedrag als het gaat om efficiency, brandstofverbruik en emissie.

De CT 200h profiteert volgens de ontwerpers van een aantal maatregelen die erop gericht zijn de wind en weggeluiden tot een minimum te beperken, zodat de inzittenden kunnen genieten van een toonaangevend stil interieur. Daarom is in de motorruimte, het schutbord, de bodemplaat en in de cabine royaal gewerkt met isolerende en geluiddempende materialen. Een luchtweerstandcoëfficiënt (Cw-waarde) van slechts 0,28 zorgt ervoor dat het windgeruis van de carrosserie van de CT 200h wordt geminimaliseerd. Een van de andere maatregelen die het geluid moet beperken, is de toepassing van een voorruit met een geluiddempende dunne filmlaag. De achterzijde van de motorkap is zó gevormd dat de turbulentie die ontstaat door de luchtstroom over de ruitenwissers minimaal is. De ruimte tussen de voorruit en het dak en de regengoten aan de zijkant is zo klein mogelijk gehouden om het windgeluid te verminderen. En een afdichting in de middenstijl tussen de vóór en achterportieren zorgt ervoor dat de lucht soepel langs de carrosserie wordt geleid.
                                    Zoals elke Lexus-bestuurder, profiteert straks ook de eigenaar van een CT 200h van het zogeheten Lexus Red Carpet Treatment. Deze premium service staat onder meer voor een haal/brengservice van de auto, vervangend vervoer bij reparatie, een vaste servicemonteur en standaard reiniging van het exterieur én het interieur na elke servicebeurt. De Lexus CT 200h is vanaf maart 2011 leverbaar.

Bron: autointernationaal

Comment

Deze is sowieso een testrit waard. Qua looks niet echt mijn ding, maar in het echt zou het wel kunnen meevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                        vind het echt een mooie kar!
                                        Idem, de mooiste in z'n klasse zelfs!

Heb de thread nog niet volledig doorlezen, enkel foto's bekeken. Ik veronderstel RWD, weet er al iemand iets over beschikbare motoren en prijzen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Ik weet dat ik maar beter niks meer zeg in dit topic, maar miljaar ... what were they thinking?

Comment

Working...
                                          X