Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De nieuwe 5"s vind ik ook zeer gevoelig voor stuurcorrecties. Nu ik vind dat net leuk. En dat afwijken, nogmaals geen enkele weg ligt 100% vlak. Paar weken terug op reis in Frankrijk heb ik ook rechtuit eens stuur los laten getest en hij hield heel lang hetzelfde rijvak aan. Mss Belgische wegen ?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
      Er staat ééntje bij Monserez in Aalbeke. (pm Alexanderr hier op forum )
      Kijk ook bij de variant van het forum naar F10 berline.
      Daar heb ik bv verschillende foto's gepost van een F10/F11 in titaanzilver.

      Ik had eerst radicaal voor carbon zwart gegaan maar nu toch mijn config aangepast naar titaanzilver.
      Op foto is hij mooi, in het echt is hij - maar wel best een M-pakket opsteken!
      De beslissing is ondertussen gevallen : 525d touring, titansilber met M-pakket. Wat de velgen betreft heb ik een rationele keuze gemaakt en voor de 18 duim velgen gekozen (3 kindjes en regelmatig goed geladen ... ). Ben ook eens naar de touring in Aalbeke gaan zien en die staat wel bijzonder mooi op de 19 duims velgen ... . Levering zal voor januari zijn.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk Berichten
        De beslissing is ondertussen gevallen : 525d touring, titansilber met M-pakket. Wat de velgen betreft heb ik een rationele keuze gemaakt en voor de 18 duim velgen gekozen (3 kindjes en regelmatig goed geladen ... ). Ben ook eens naar de touring in Aalbeke gaan zien en die staat wel bijzonder mooi op de 19 duims velgen ... . Levering zal voor januari zijn.
        Proficiat!

        je zal er zeker tevreden van zijn!
        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk Berichten
          De beslissing is ondertussen gevallen : 525d touring, titansilber met M-pakket. Wat de velgen betreft heb ik een rationele keuze gemaakt en voor de 18 duim velgen gekozen (3 kindjes en regelmatig goed geladen ... ). Ben ook eens naar de touring in Aalbeke gaan zien en die staat wel bijzonder mooi op de 19 duims velgen ... . Levering zal voor januari zijn.
          Prachtig!!! Titaansilver is suuuuuuuuuuuper mooi... Carbon zwart ook maar voor niet kenners is dit zwart.
          En praktisch elke M die op baant komt, heeft dat carbonzwart.

          Wel bizar is de leveringstermijn. Normaal is het 6 weken (in mijn geval was het nu 10 weken)...
          Veel succes en mooi nieuwjaarsgeschenk.

          ps: ik zie dat je van Kortrijk bent?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk Berichten
            De beslissing is ondertussen gevallen : 525d touring, titansilber met M-pakket. Wat de velgen betreft heb ik een rationele keuze gemaakt en voor de 18 duim velgen gekozen (3 kindjes en regelmatig goed geladen ... ). Ben ook eens naar de touring in Aalbeke gaan zien en die staat wel bijzonder mooi op de 19 duims velgen ... . Levering zal voor januari zijn.
            Proficiat , zal er naar uitkijken in het Kortrijkse


            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Proficiat , zal er naar uitkijken in het Kortrijkse


              1 op 1 gelijk aan de mijne behalve dat het bij mij een berline is en een 520d
              3de week van oktober staat hij ook op mijne oprit.

              @ Toerke: kga u dan eens komen halen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                3de week van oktober staat hij ook op mijne oprit.

                @ Toerke: kga u dan eens komen halen

                Okidoki moat

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                  Prachtig!!! Titaansilver is suuuuuuuuuuuper mooi... Carbon zwart ook maar voor niet kenners is dit zwart.
                  En praktisch elke M die op baant komt, heeft dat carbonzwart.

                  Wel bizar is de leveringstermijn. Normaal is het 6 weken (in mijn geval was het nu 10 weken)...
                  Veel succes en mooi nieuwjaarsgeschenk.

                  ps: ik zie dat je van Kortrijk bent?
                  Om boekhoudkundige (en fiscale) redenen is het een leasing, vandaar dat ze liever wachten tot januari om hem in te schrijven. Alleszins qua CO2 een hele verbetering in vergelijking met mijn huidige Land Rover Discovery (van 270 naar 142 gr ...)

                  Ik woon in Oostrozebeke maar op een forum gebruik ik altijd Kortrijk omdat men meestal ons landelijk en sympathiek gemeentje niet weet liggen. Bovendien altijd in Kortrijk gestudeerd.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk Berichten
                    Om boekhoudkundige (en fiscale) redenen is het een leasing, vandaar dat ze liever wachten tot januari om hem in te schrijven. Alleszins qua CO2 een hele verbetering in vergelijking met mijn huidige Land Rover Discovery (van 270 naar 142 gr ...)

                    Ik woon in Oostrozebeke maar op een forum gebruik ik altijd Kortrijk omdat men meestal ons landelijk en sympathiek gemeentje niet weet liggen. Bovendien altijd in Kortrijk gestudeerd.
                    Nog beter nieuws: de nieuwe 525d (pas onlangs beschikbaar - 4 cilinder) heeft minder dan 139 co2 ! => 75% aftrekbaar!!!

                    of heb je nog de 6 cilinder kunnen bemachtigen?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk Berichten
                      Om boekhoudkundige (en fiscale) redenen is het een leasing, vandaar dat ze liever wachten tot januari om hem in te schrijven. Alleszins qua CO2 een hele verbetering in vergelijking met mijn huidige Land Rover Discovery (van 270 naar 142 gr ...)

                      Ik woon in Oostrozebeke maar op een forum gebruik ik altijd Kortrijk omdat men meestal ons landelijk en sympathiek gemeentje niet weet liggen. Bovendien altijd in Kortrijk gestudeerd.
                      Misschien bizarre vraag: waarom zou het boekhoudkundig beter zijn om nog 4 maanden te wachten?
                      Als je zegt levering in januari, dan sluit uw boekjaar af op 31/12 ... dus nog 4 maand om dit in kosten van dit boekjaar te steken

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk Berichten
                        Ik woon in Oostrozebeke maar op een forum gebruik ik altijd Kortrijk omdat men meestal ons landelijk en sympathiek gemeentje niet weet liggen. Bovendien altijd in Kortrijk gestudeerd.
                        Ben ook van Oostrozebeke dus misschien kom ik deze wel eens tegen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                          Misschien bizarre vraag: waarom zou het boekhoudkundig beter zijn om nog 4 maanden te wachten?
                          Als je zegt levering in januari, dan sluit uw boekjaar af op 31/12 ... dus nog 4 maand om dit in kosten van dit boekjaar te steken
                          Het is inderdaad een 525d 4 cyl geworden. Als ik de beloofde prestaties zie, zal deze motor 'misschien' bij de hernemingen wat moeten onderdoen voor de 525d 6 cyl. Het afscheid van de 6 cyl sound wordt misschien iets moeilijker.

                          Wat de CO2 betreft stond er 142 gr op de definitieve offerte. Blijkbaar beïnvloedt de velgenkeuze ook de coëfficiënt. De wagen nemen op standaardvelgen resulteert in een lagere CO2.

                          Redbull, het is de leasing maatschappij die hem liever als 2012 geboekstaafd ziet dan een 2011. Het fiscaal interessante zit hem in de keuze voor een operationele leasing. Als je een wagen koopt is dat voor een vennootschap een investering en dat staat op de balans. Door het feit dat het op de balans staat, beïnvloedt het ook de ratio's van de onderneming. Een operationele leasing is een kost en heeft geen invloed op de ratio's. Het is een iets duurdere oplossing maar je rijdt ook 4 jaar zorgen vrij. Mogelijke kosten zijn alleen de diesel die je er in kapt, de franchise als je een ongeval in fout veroorzaakt en eventuele doorrekening van moedwillig veroorzaakte schade.

                          Comment


                          • 'op papier' zijn ook de hernemingen van de 4 cyl. beter dan de 6 cyl: (80-120 km/u : 6.1 ipv 6.5 sec)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk Berichten
                              Redbull, het is de leasing maatschappij die hem liever als 2012 geboekstaafd ziet dan een 2011. Het fiscaal interessante zit hem in de keuze voor een operationele leasing. Als je een wagen koopt is dat voor een vennootschap een investering en dat staat op de balans. Door het feit dat het op de balans staat, beïnvloedt het ook de ratio's van de onderneming. Een operationele leasing is een kost en heeft geen invloed op de ratio's. Het is een iets duurdere oplossing maar je rijdt ook 4 jaar zorgen vrij. Mogelijke kosten zijn alleen de diesel die je er in kapt, de franchise als je een ongeval in fout veroorzaakt en eventuele doorrekening van moedwillig veroorzaakte schade.
                              Je opmerking van een 'iets duurdere' oplossing is toch niet helemaal correct imho.

                              Een operationele lease betaal je ook onderhoud en banden etc.

                              De huidige 5 moet pas binnen op 30000 km. Stel dat je dat na 1 jaar bereikt. Je moet dan enkel je olie etc laten vervangen. Max kost enkele 100'n €'s. Maar met je operationele lease betaal je wel al 12 maanden onderhoud en banden, terwijl je die eigenlijk niet echt nodig hebt.

                              Dan zou je voor je firma beter een financiële renting nemen met 16 restwaarde. Zo is het ook geen investering. (vanaf 16% restwaarde is het geen leasing meer in boekhoudkundige termen en dus geen investering meer)

                              Na x-jaar ga je naar de garage en laat je hen de wagen verkopen aan een derde partij. Die betaalt er natuurlijk nog veel meer voor dan je restwaarde. Boekhoudkundig wordt die restwaarde betaalt en de rest is 'handje-contantje'.... en hop, weer een leuke manier om geld uit je onderneming te halen...

                              Een operationele lease is de meest dure, fiscaal onvriendelijke oplossing die je in je onderneming kan steken.

                              en trouwens verzekering. Als je een goeie makelaar hebt, zou je goedkoper moeten kunnen verzekeren (omnium) dan bij de leasing...
                              Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                Je opmerking van een 'iets duurdere' oplossing is toch niet helemaal correct imho.

                                Een operationele lease betaal je ook onderhoud en banden etc.

                                De huidige 5 moet pas binnen op 30000 km. Stel dat je dat na 1 jaar bereikt. Je moet dan enkel je olie etc laten vervangen. Max kost enkele 100'n €'s. Maar met je operationele lease betaal je wel al 12 maanden onderhoud en banden, terwijl je die eigenlijk niet echt nodig hebt.

                                Dan zou je voor je firma beter een financiële renting nemen met 16 restwaarde. Zo is het ook geen investering. (vanaf 16% restwaarde is het geen leasing meer in boekhoudkundige termen en dus geen investering meer)

                                Na x-jaar ga je naar de garage en laat je hen de wagen verkopen aan een derde partij. Die betaalt er natuurlijk nog veel meer voor dan je restwaarde. Boekhoudkundig wordt die restwaarde betaalt en de rest is 'handje-contantje'.... en hop, weer een leuke manier om geld uit je onderneming te halen...

                                Een operationele lease is de meest dure, fiscaal onvriendelijke oplossing die je in je onderneming kan steken.

                                en trouwens verzekering. Als je een goeie makelaar hebt, zou je goedkoper moeten kunnen verzekeren (omnium) dan bij de leasing...
                                Beefcake, Je haalt hier inderdaad een aantal argumenten aan die steek houden maar in ons specifiek geval is operationele lease toch de enige interessante optie :

                                - banden en verzekering buiten leasing contract omdat we rechtstreeks heel scherpe prijzen kunnen onderhandelen (nogal een grote vloot aan bedrijfsvoertuigen )
                                - handje contantje is er onder die vorm helaas niet bij (beursgenoteerd en niet op BEL20)
                                - policy intern schrijft voor zo weinig mogelijk risico's op non core-business investeringen

                                Mij houdt het niet bezig zolang er maar voldoende vrijheid is om bij de BMW dealer langs te gaan ... . Opel en Ford bieden op dit moment rond de 22% fleet korting gemiddeld maar echt mijn gading vind ik er toch niet (misschien een RS500 als er nog eentje te vinden is maar die hou ik dan liever voor de weekend tripjes op landelijke wegen )

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                  Je opmerking van een 'iets duurdere' oplossing is toch niet helemaal correct imho.

                                  Een operationele lease betaal je ook onderhoud en banden etc.

                                  De huidige 5 moet pas binnen op 30000 km. Stel dat je dat na 1 jaar bereikt. Je moet dan enkel je olie etc laten vervangen. Max kost enkele 100'n €'s. Maar met je operationele lease betaal je wel al 12 maanden onderhoud en banden, terwijl je die eigenlijk niet echt nodig hebt.

                                  Dan zou je voor je firma beter een financiële renting nemen met 16 restwaarde. Zo is het ook geen investering. (vanaf 16% restwaarde is het geen leasing meer in boekhoudkundige termen en dus geen investering meer)

                                  Na x-jaar ga je naar de garage en laat je hen de wagen verkopen aan een derde partij. Die betaalt er natuurlijk nog veel meer voor dan je restwaarde. Boekhoudkundig wordt die restwaarde betaalt en de rest is 'handje-contantje'.... en hop, weer een leuke manier om geld uit je onderneming te halen...

                                  Een operationele lease is de meest dure, fiscaal onvriendelijke oplossing die je in je onderneming kan steken.

                                  en trouwens verzekering. Als je een goeie makelaar hebt, zou je goedkoper moeten kunnen verzekeren (omnium) dan bij de leasing...
                                  Volledig correct.

                                  Ik heb dit laten uitrekenen en twas 87€ per maand aan onderhoud (=1044€/jaar)
                                  Pas na 30K moet je wat olie bijkappen...

                                  Verzekering per maand was 170€
                                  Aparte verzekeing via mijn privé makelaar => 125€

                                  16% restwaarde...Dus koop de auto over na 4 jaar voor een "prikje" en verkoopt hem privé of aan derde partij => extra $$$

                                  enz...

                                  Dus ik ga volledig akkoord met Beefcake... maar bij grote bedrijven met veel auto's, hebben ze soms liever een operationele leasing. Dan weten ze wat dit kost per maand zodoende ze op lange termijn deze kost kunnen vastzetten.

                                  Comment


                                  • 2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                    2009 Mazda 2 1.5 Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                                      de perfektie

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                        Je opmerking van een 'iets duurdere' oplossing is toch niet helemaal correct imho.

                                        Een operationele lease betaal je ook onderhoud en banden etc.

                                        De huidige 5 moet pas binnen op 30000 km. Stel dat je dat na 1 jaar bereikt. Je moet dan enkel je olie etc laten vervangen. Max kost enkele 100'n €'s. Maar met je operationele lease betaal je wel al 12 maanden onderhoud en banden, terwijl je die eigenlijk niet echt nodig hebt.

                                        Dan zou je voor je firma beter een financiële renting nemen met 16 restwaarde. Zo is het ook geen investering. (vanaf 16% restwaarde is het geen leasing meer in boekhoudkundige termen en dus geen investering meer)

                                        Na x-jaar ga je naar de garage en laat je hen de wagen verkopen aan een derde partij. Die betaalt er natuurlijk nog veel meer voor dan je restwaarde. Boekhoudkundig wordt die restwaarde betaalt en de rest is 'handje-contantje'.... en hop, weer een leuke manier om geld uit je onderneming te halen...

                                        Een operationele lease is de meest dure, fiscaal onvriendelijke oplossing die je in je onderneming kan steken.

                                        en trouwens verzekering. Als je een goeie makelaar hebt, zou je goedkoper moeten kunnen verzekeren (omnium) dan bij de leasing...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk Berichten
                                        Beefcake, Je haalt hier inderdaad een aantal argumenten aan die steek houden maar in ons specifiek geval is operationele lease toch de enige interessante optie :

                                        - banden en verzekering buiten leasing contract omdat we rechtstreeks heel scherpe prijzen kunnen onderhandelen (nogal een grote vloot aan bedrijfsvoertuigen )
                                        - handje contantje is er onder die vorm helaas niet bij (beursgenoteerd en niet op BEL20)
                                        - policy intern schrijft voor zo weinig mogelijk risico's op non core-business investeringen

                                        Mij houdt het niet bezig zolang er maar voldoende vrijheid is om bij de BMW dealer langs te gaan ... . Opel en Ford bieden op dit moment rond de 22% fleet korting gemiddeld maar echt mijn gading vind ik er toch niet (misschien een RS500 als er nog eentje te vinden is maar die hou ik dan liever voor de weekend tripjes op landelijke wegen )
                                        Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                        Volledig correct.

                                        Ik heb dit laten uitrekenen en twas 87€ per maand aan onderhoud (=1044€/jaar)
                                        Pas na 30K moet je wat olie bijkappen...

                                        Verzekering per maand was 170€
                                        Aparte verzekeing via mijn privé makelaar => 125€

                                        16% restwaarde...Dus koop de auto over na 4 jaar voor een "prikje" en verkoopt hem privé of aan derde partij => extra $$$

                                        enz...

                                        Dus ik ga volledig akkoord met Beefcake... maar bij grote bedrijven met veel auto's, hebben ze soms liever een operationele leasing. Dan weten ze wat dit kost per maand zodoende ze op lange termijn deze kost kunnen vastzetten.
                                        Elke situatie is anders natuurlijk, voor hier is het zelfs niet mogelijk (operationele-> te veel km's). Het is altijd wikken & wegen en heeft elk zijn voor & en nadelen. Het is zoals met de onderhoudscontracten. Er zal hier nooit getekend worden voor zo'n contract. Het meest delicate jaar voor ons is het derde jaar. Beetje gokken maar nog nooit slecht uitgekomen. Moesten we dit wel gedaan hebben hadden we al veel nutteloze euro's mogen neertellen.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                                          Hopelijk ziet Simoni deze niet (of misschien juist wel =$$$$$) want die is precies al enkele jaren oud....
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X