De nieuwe 5"s vind ik ook zeer gevoelig voor stuurcorrecties. Nu ik vind dat net leuk. En dat afwijken, nogmaals geen enkele weg ligt 100% vlak. Paar weken terug op reis in Frankrijk heb ik ook rechtuit eens stuur los laten getest en hij hield heel lang hetzelfde rijvak aan. Mss Belgische wegen ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-Reeks Touring F11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk BerichtenEr staat ééntje bij Monserez in Aalbeke. (pm Alexanderr hier op forum )
Kijk ook bij de variant van het forum naar F10 berline.
Daar heb ik bv verschillende foto's gepost van een F10/F11 in titaanzilver.
Ik had eerst radicaal voor carbon zwart gegaan maar nu toch mijn config aangepast naar titaanzilver.
Op foto is hij mooi, in het echt is hij - maar wel best een M-pakket opsteken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk BerichtenDe beslissing is ondertussen gevallen : 525d touring, titansilber met M-pakket. Wat de velgen betreft heb ik een rationele keuze gemaakt en voor de 18 duim velgen gekozen (3 kindjes en regelmatig goed geladen ... ). Ben ook eens naar de touring in Aalbeke gaan zien en die staat wel bijzonder mooi op de 19 duims velgen ... . Levering zal voor januari zijn.
je zal er zeker tevreden van zijn!Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk BerichtenDe beslissing is ondertussen gevallen : 525d touring, titansilber met M-pakket. Wat de velgen betreft heb ik een rationele keuze gemaakt en voor de 18 duim velgen gekozen (3 kindjes en regelmatig goed geladen ... ). Ben ook eens naar de touring in Aalbeke gaan zien en die staat wel bijzonder mooi op de 19 duims velgen ... . Levering zal voor januari zijn.
En praktisch elke M die op baant komt, heeft dat carbonzwart.
Wel bizar is de leveringstermijn. Normaal is het 6 weken (in mijn geval was het nu 10 weken)...
Veel succes en mooi nieuwjaarsgeschenk.
ps: ik zie dat je van Kortrijk bent?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk BerichtenDe beslissing is ondertussen gevallen : 525d touring, titansilber met M-pakket. Wat de velgen betreft heb ik een rationele keuze gemaakt en voor de 18 duim velgen gekozen (3 kindjes en regelmatig goed geladen ... ). Ben ook eens naar de touring in Aalbeke gaan zien en die staat wel bijzonder mooi op de 19 duims velgen ... . Levering zal voor januari zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
3de week van oktober staat hij ook op mijne oprit.
@ Toerke: kga u dan eens komen halen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten3de week van oktober staat hij ook op mijne oprit.
@ Toerke: kga u dan eens komen halen
Okidoki moat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk BerichtenPrachtig!!! Titaansilver is suuuuuuuuuuuper mooi... Carbon zwart ook maar voor niet kenners is dit zwart.
En praktisch elke M die op baant komt, heeft dat carbonzwart.
Wel bizar is de leveringstermijn. Normaal is het 6 weken (in mijn geval was het nu 10 weken)...
Veel succes en mooi nieuwjaarsgeschenk.
ps: ik zie dat je van Kortrijk bent?
Ik woon in Oostrozebeke maar op een forum gebruik ik altijd Kortrijk omdat men meestal ons landelijk en sympathiek gemeentje niet weet liggen. Bovendien altijd in Kortrijk gestudeerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk BerichtenOm boekhoudkundige (en fiscale) redenen is het een leasing, vandaar dat ze liever wachten tot januari om hem in te schrijven. Alleszins qua CO2 een hele verbetering in vergelijking met mijn huidige Land Rover Discovery (van 270 naar 142 gr ...)
Ik woon in Oostrozebeke maar op een forum gebruik ik altijd Kortrijk omdat men meestal ons landelijk en sympathiek gemeentje niet weet liggen. Bovendien altijd in Kortrijk gestudeerd.
of heb je nog de 6 cilinder kunnen bemachtigen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk BerichtenOm boekhoudkundige (en fiscale) redenen is het een leasing, vandaar dat ze liever wachten tot januari om hem in te schrijven. Alleszins qua CO2 een hele verbetering in vergelijking met mijn huidige Land Rover Discovery (van 270 naar 142 gr ...)
Ik woon in Oostrozebeke maar op een forum gebruik ik altijd Kortrijk omdat men meestal ons landelijk en sympathiek gemeentje niet weet liggen. Bovendien altijd in Kortrijk gestudeerd.
Als je zegt levering in januari, dan sluit uw boekjaar af op 31/12 ... dus nog 4 maand om dit in kosten van dit boekjaar te steken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk BerichtenIk woon in Oostrozebeke maar op een forum gebruik ik altijd Kortrijk omdat men meestal ons landelijk en sympathiek gemeentje niet weet liggen. Bovendien altijd in Kortrijk gestudeerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk BerichtenMisschien bizarre vraag: waarom zou het boekhoudkundig beter zijn om nog 4 maanden te wachten?
Als je zegt levering in januari, dan sluit uw boekjaar af op 31/12 ... dus nog 4 maand om dit in kosten van dit boekjaar te steken
Wat de CO2 betreft stond er 142 gr op de definitieve offerte. Blijkbaar beïnvloedt de velgenkeuze ook de coëfficiënt. De wagen nemen op standaardvelgen resulteert in een lagere CO2.
Redbull, het is de leasing maatschappij die hem liever als 2012 geboekstaafd ziet dan een 2011. Het fiscaal interessante zit hem in de keuze voor een operationele leasing. Als je een wagen koopt is dat voor een vennootschap een investering en dat staat op de balans. Door het feit dat het op de balans staat, beïnvloedt het ook de ratio's van de onderneming. Een operationele leasing is een kost en heeft geen invloed op de ratio's. Het is een iets duurdere oplossing maar je rijdt ook 4 jaar zorgen vrij. Mogelijke kosten zijn alleen de diesel die je er in kapt, de franchise als je een ongeval in fout veroorzaakt en eventuele doorrekening van moedwillig veroorzaakte schade.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk BerichtenRedbull, het is de leasing maatschappij die hem liever als 2012 geboekstaafd ziet dan een 2011. Het fiscaal interessante zit hem in de keuze voor een operationele leasing. Als je een wagen koopt is dat voor een vennootschap een investering en dat staat op de balans. Door het feit dat het op de balans staat, beïnvloedt het ook de ratio's van de onderneming. Een operationele leasing is een kost en heeft geen invloed op de ratio's. Het is een iets duurdere oplossing maar je rijdt ook 4 jaar zorgen vrij. Mogelijke kosten zijn alleen de diesel die je er in kapt, de franchise als je een ongeval in fout veroorzaakt en eventuele doorrekening van moedwillig veroorzaakte schade.
Een operationele lease betaal je ook onderhoud en banden etc.
De huidige 5 moet pas binnen op 30000 km. Stel dat je dat na 1 jaar bereikt. Je moet dan enkel je olie etc laten vervangen. Max kost enkele 100'n €'s. Maar met je operationele lease betaal je wel al 12 maanden onderhoud en banden, terwijl je die eigenlijk niet echt nodig hebt.
Dan zou je voor je firma beter een financiële renting nemen met 16 restwaarde. Zo is het ook geen investering. (vanaf 16% restwaarde is het geen leasing meer in boekhoudkundige termen en dus geen investering meer)
Na x-jaar ga je naar de garage en laat je hen de wagen verkopen aan een derde partij. Die betaalt er natuurlijk nog veel meer voor dan je restwaarde. Boekhoudkundig wordt die restwaarde betaalt en de rest is 'handje-contantje'.... en hop, weer een leuke manier om geld uit je onderneming te halen...
Een operationele lease is de meest dure, fiscaal onvriendelijke oplossing die je in je onderneming kan steken.
en trouwens verzekering. Als je een goeie makelaar hebt, zou je goedkoper moeten kunnen verzekeren (omnium) dan bij de leasing...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenJe opmerking van een 'iets duurdere' oplossing is toch niet helemaal correct imho.
Een operationele lease betaal je ook onderhoud en banden etc.
De huidige 5 moet pas binnen op 30000 km. Stel dat je dat na 1 jaar bereikt. Je moet dan enkel je olie etc laten vervangen. Max kost enkele 100'n €'s. Maar met je operationele lease betaal je wel al 12 maanden onderhoud en banden, terwijl je die eigenlijk niet echt nodig hebt.
Dan zou je voor je firma beter een financiële renting nemen met 16 restwaarde. Zo is het ook geen investering. (vanaf 16% restwaarde is het geen leasing meer in boekhoudkundige termen en dus geen investering meer)
Na x-jaar ga je naar de garage en laat je hen de wagen verkopen aan een derde partij. Die betaalt er natuurlijk nog veel meer voor dan je restwaarde. Boekhoudkundig wordt die restwaarde betaalt en de rest is 'handje-contantje'.... en hop, weer een leuke manier om geld uit je onderneming te halen...
Een operationele lease is de meest dure, fiscaal onvriendelijke oplossing die je in je onderneming kan steken.
en trouwens verzekering. Als je een goeie makelaar hebt, zou je goedkoper moeten kunnen verzekeren (omnium) dan bij de leasing...
- banden en verzekering buiten leasing contract omdat we rechtstreeks heel scherpe prijzen kunnen onderhandelen (nogal een grote vloot aan bedrijfsvoertuigen )
- handje contantje is er onder die vorm helaas niet bij (beursgenoteerd en niet op BEL20)
- policy intern schrijft voor zo weinig mogelijk risico's op non core-business investeringen
Mij houdt het niet bezig zolang er maar voldoende vrijheid is om bij de BMW dealer langs te gaan ... . Opel en Ford bieden op dit moment rond de 22% fleet korting gemiddeld maar echt mijn gading vind ik er toch niet (misschien een RS500 als er nog eentje te vinden is maar die hou ik dan liever voor de weekend tripjes op landelijke wegen )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenJe opmerking van een 'iets duurdere' oplossing is toch niet helemaal correct imho.
Een operationele lease betaal je ook onderhoud en banden etc.
De huidige 5 moet pas binnen op 30000 km. Stel dat je dat na 1 jaar bereikt. Je moet dan enkel je olie etc laten vervangen. Max kost enkele 100'n €'s. Maar met je operationele lease betaal je wel al 12 maanden onderhoud en banden, terwijl je die eigenlijk niet echt nodig hebt.
Dan zou je voor je firma beter een financiële renting nemen met 16 restwaarde. Zo is het ook geen investering. (vanaf 16% restwaarde is het geen leasing meer in boekhoudkundige termen en dus geen investering meer)
Na x-jaar ga je naar de garage en laat je hen de wagen verkopen aan een derde partij. Die betaalt er natuurlijk nog veel meer voor dan je restwaarde. Boekhoudkundig wordt die restwaarde betaalt en de rest is 'handje-contantje'.... en hop, weer een leuke manier om geld uit je onderneming te halen...
Een operationele lease is de meest dure, fiscaal onvriendelijke oplossing die je in je onderneming kan steken.
en trouwens verzekering. Als je een goeie makelaar hebt, zou je goedkoper moeten kunnen verzekeren (omnium) dan bij de leasing...
Ik heb dit laten uitrekenen en twas 87€ per maand aan onderhoud (=1044€/jaar)
Pas na 30K moet je wat olie bijkappen...
Verzekering per maand was 170€
Aparte verzekeing via mijn privé makelaar => 125€
16% restwaarde...Dus koop de auto over na 4 jaar voor een "prikje" en verkoopt hem privé of aan derde partij => extra $$$
enz...
Dus ik ga volledig akkoord met Beefcake... maar bij grote bedrijven met veel auto's, hebben ze soms liever een operationele leasing. Dan weten ze wat dit kost per maand zodoende ze op lange termijn deze kost kunnen vastzetten.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenJe opmerking van een 'iets duurdere' oplossing is toch niet helemaal correct imho.
Een operationele lease betaal je ook onderhoud en banden etc.
De huidige 5 moet pas binnen op 30000 km. Stel dat je dat na 1 jaar bereikt. Je moet dan enkel je olie etc laten vervangen. Max kost enkele 100'n €'s. Maar met je operationele lease betaal je wel al 12 maanden onderhoud en banden, terwijl je die eigenlijk niet echt nodig hebt.
Dan zou je voor je firma beter een financiële renting nemen met 16 restwaarde. Zo is het ook geen investering. (vanaf 16% restwaarde is het geen leasing meer in boekhoudkundige termen en dus geen investering meer)
Na x-jaar ga je naar de garage en laat je hen de wagen verkopen aan een derde partij. Die betaalt er natuurlijk nog veel meer voor dan je restwaarde. Boekhoudkundig wordt die restwaarde betaalt en de rest is 'handje-contantje'.... en hop, weer een leuke manier om geld uit je onderneming te halen...
Een operationele lease is de meest dure, fiscaal onvriendelijke oplossing die je in je onderneming kan steken.
en trouwens verzekering. Als je een goeie makelaar hebt, zou je goedkoper moeten kunnen verzekeren (omnium) dan bij de leasing...Oorspronkelijk geplaatst door Bruno76 Bekijk BerichtenBeefcake, Je haalt hier inderdaad een aantal argumenten aan die steek houden maar in ons specifiek geval is operationele lease toch de enige interessante optie :
- banden en verzekering buiten leasing contract omdat we rechtstreeks heel scherpe prijzen kunnen onderhandelen (nogal een grote vloot aan bedrijfsvoertuigen )
- handje contantje is er onder die vorm helaas niet bij (beursgenoteerd en niet op BEL20)
- policy intern schrijft voor zo weinig mogelijk risico's op non core-business investeringen
Mij houdt het niet bezig zolang er maar voldoende vrijheid is om bij de BMW dealer langs te gaan ... . Opel en Ford bieden op dit moment rond de 22% fleet korting gemiddeld maar echt mijn gading vind ik er toch niet (misschien een RS500 als er nog eentje te vinden is maar die hou ik dan liever voor de weekend tripjes op landelijke wegen )Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk BerichtenVolledig correct.
Ik heb dit laten uitrekenen en twas 87€ per maand aan onderhoud (=1044€/jaar)
Pas na 30K moet je wat olie bijkappen...
Verzekering per maand was 170€
Aparte verzekeing via mijn privé makelaar => 125€
16% restwaarde...Dus koop de auto over na 4 jaar voor een "prikje" en verkoopt hem privé of aan derde partij => extra $$$
enz...
Dus ik ga volledig akkoord met Beefcake... maar bij grote bedrijven met veel auto's, hebben ze soms liever een operationele leasing. Dan weten ze wat dit kost per maand zodoende ze op lange termijn deze kost kunnen vastzetten.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk BerichtenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment