Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• is dat sinds onze regering heeft besloten om het VAA te laten berekenen op de CO2 dat die officiële cijfers voor de 5-reeks Touring zo drastisch verlaagd zijn?

Ik heb mijne 525d Automaat van 06/2011 en die heeft 162 gr CO2.
    de 530d Automaat (om 6 cilinder met 6 cilinder te vergelijken) van nu heeft 145-152 gr CO2...

de 525d Automaat (4 cilinder) heeft nu nog maar 135-142 gr CO2...

wel spectaculaire daling...
    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Update van de motorengeneratie, yep. De 530d kreeg er een beetje vermogen bij, en werd (althans volgens de ECE-cyclus) zuiniger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
        is dat sinds onze regering heeft besloten om het VAA te laten berekenen op de CO2 dat die officiële cijfers voor de 5-reeks Touring zo drastisch verlaagd zijn?

Ik heb mijne 525d Automaat van 06/2011 en die heeft 162 gr CO2.
        de 530d Automaat (om 6 cilinder met 6 cilinder te vergelijken) van nu heeft 145-152 gr CO2...

de 525d Automaat (4 cilinder) heeft nu nog maar 135-142 gr CO2...

wel spectaculaire daling...
        Zal wel te maken hebben met nieuw productiejaar vanaf september 2011.
        Met update motor zit 535d Touring ook op 164gr dacht ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Wielen van de M5 onder een 'gewone' 5.

Weet iemand toevallig de prijs van die velgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
            Zal wel te maken hebben met nieuw productiejaar vanaf september 2011.
            Met update motor zit 535d Touring ook op 164gr dacht ik
            Nope, de 535d zit met de standaard 17" velg op 148 gram! En met zwaardere velgen kan dat stijgen tot max. 155 gram.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door coolaid Bekijk Berichten
              Nope, de 535d zit met de standaard 17" velg op 148 gram! En met zwaardere velgen kan dat stijgen tot max. 155 gram.
              Zal de xDrive zijn dan

Comment

• Mijn 530d xDrive zit ook maar aan 150gr. Deze lagere uitstoot zou komen door het start/stop systeem.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                  Zal de xDrive zijn dan
                  yep, xDrive gooit er 8 gram bovenop (voor 535xd 156-163g)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Mijn 530d xDrive zit ook maar aan 150gr. Deze lagere uitstoot zou komen door het start/stop systeem.
                    Gebruik je die start stop, of is het een automatisme om na het starten dadelijk de knop eronder te drukken?
                    Ik vraag me af of het gezond voor motor en aandrijving is, vandaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                      Gebruik je die start stop, of is het een automatisme om na het starten dadelijk de knop eronder te drukken?
                      Daar mag je denk ik wel gerust in zijn dat dat voldoende getest is. Er zijn ook een hele reeks veiligheden in gebouwd waardoor de motor niet afslaat. Als er veel koeling nodig is, de motor nog niet opgewarmd is, de batterijspanning laag is...

En dan nog, ongezond voor de motor... De meeste hier verkopen hun 5 reeks als ze er nog geen 100k of 150k kilometers met gedaan hebben. Dat gaat dat echt wel aankunnen, daar is dat op getest. Moest je nu je wagen twintig jaar gaan bijhouden en nagenoeg dagelijks gebruiken, tja dan kan dit misschien een van de onderdelen zijn die als een van de eerste gaan falen. Omdat dat nog een vrij recente ontwikkeling is.

Waarom het ongezond voor de aandrijving zou zijn, zie ik niet meteen in. Een beetje geschud bij het opnieuw opstarten ja, maar als het daar al niet tegen kan zou het maar erg zijn.

En als je dan echt je motor wil "sparen" kan je het nog uitschakelen. Maar hey, dan kan je ook beginnen met in de winter de eerste dertig kilometer je verwarming af te zetten, om je motor sneller op temperatuur te laten komen. Als we dan toch bezig zijn

Comment

• Ik heb het er ook niet mee hoor, wat met turbo laten nadraaien, vaak al snel doorrijden vlak na het starten van de motor (oliedruk?), motor die niet goed opwarmt (en dan heb ik het over olie)... Ik zet het bijna altijd af.

Comment

• vandaag nog wat veranderd aan mijn bestelling.

Nu is 't definitief.
                          Zo zal hij geleverd worden eind april:
                          520d touring, spacegrau, leder zimtbraun, hout esche maser braun
                          M sportpakket met shadowline en 18" winterbanden.
                          Exclusive line met hoogglans dakrails.
                          Innovation Line.
                          Sportautomatische versnellingsbak
                          Comforttoegang
                          electrisch wegklapbare trekhaak
                          panoramisch dak
                          12v stopcontacten
                          Hifi luidsprekers
                          Zonnewerende ramen

Voor mijn zomerbandjes heb ik de 20" style 312 ferric grey besteld.

Ik neem dan afscheid van mijn x5 xdrive 40d die omwille van de nieuwe regeling op VAA niet echt nog te betalen is in mijn ogen.

Stevig stapje terug wat betreft de motor, maar we worden ook al wat ouder en dus minder wild

gr.

Comment

• Bij het m-sportpakket hoort een alu voetsteun.
                            Best wel netjes, maar ik vind hem er zo eenzaam staan als de andere pedalen geen alu hebben.
                            Iemand een idee welke pedalen er bij passen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                              Ik gebruik meestal het start/stop systeem. Het werkt enkel storend als je dikwijls en kort na mekaar moet stoppen en weer vertrekken. Ik denk dan aan files of aan wegen met veel kruispunten met verkeerslichten of in stadskernen. In die gevallen zet ik het soms af.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• BMW performance power kit 184 --> 200 pk

Helaas enkel voor hangeschakelde 520 d

Comment

• AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Zijn deze foto's niet van een 525d van iemand hier op het forum?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MiniCooper Bekijk Berichten
                                    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=209920945

Zijn deze foto's niet van een 525d van iemand hier op het forum?
                                    Denk dat dat BeefCake zijn bolide kan zijn idd! (Weeral!)
                                    2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

• Idd, dat is de zijne. Heb onlangs ook zo'n zoekertje van z'n auto gepost.

Comment

• Ik heb het gemeld bij autoscout. Als meer mensen dit melden word het mss sneller verwijderd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
                                          vandaag nog wat veranderd aan mijn bestelling.

spacegrau, leder zimtbraun, hout esche maser braun
                                          M sportpakket met shadowline en 20" 312 ferric!.
                                          Exclusive line met hoogglans dakrails.
                                          panoramisch dak
                                          Zonnewerende ramen

.
                                          Ultieme kleurencombo voor mij

Dan nog juist zwarte niertjes en een zwarte skibox en volledig af!

Comment

Working...
                                          X