Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
    Ook icm runflats?
    Uiteraard. Ik denk niet dat ze van BMW uit anders zouden willen leveren. Ik denk dat als je toch zo een dunne band neemt het verschil tussen RF en gewoon niet echt meer te merken is. Verkoper beweerd dat de 5 reeks confortabeler zal rijden qua ophanging tov x5. We zien wel...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
      Uiteraard. Ik denk niet dat ze van BMW uit anders zouden willen leveren. Ik denk dat als je toch zo een dunne band neemt het verschil tussen RF en gewoon niet echt meer te merken is. Verkoper beweerd dat de 5 reeks confortabeler zal rijden qua ophanging tov x5. We zien wel...
      Ze leveren wel af met gewone banden hoor als je dat vraagt, ze zijn goedkoper dan RF maar ik denk wel niet dat ze van de prijs doen.
      Het verschil tussen een 18" en 20" met runflat is verwaarloosbaar klein maar ik had op men 3, 16" RF en gewisseld met 18" met gewone banden en dit reed beter dan de 16" met RF.
      Dus als je op de 18" en 20" gewone banden legt zal het comfort zeker voelbaar beteren en het verschil tussen 18 en 20" zal ook wel voelbaar worden.
      Zodra men RF versleten zijn vervang ik ze voor gewone Dunlop SP Maxx hoogst waarschijnlijk.
      Last edited by DolF; 18/03/2012, 14:56.
      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
        Uiteraard. Ik denk niet dat ze van BMW uit anders zouden willen leveren. Ik denk dat als je toch zo een dunne band neemt het verschil tussen RF en gewoon niet echt meer te merken is. Verkoper beweerd dat de 5 reeks confortabeler zal rijden qua ophanging tov x5. We zien wel...
        Uw verkoper heeft gelijk. Het verschil is zelfs groot.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
          Ze leveren wel af met gewone banden hoor als je dat vraagt, ze zijn goedkoper dan RF maar ik denk wel niet dat ze van de prijs doen.
          Het verschil tussen een 18" en 20" met runflat is verwaarloosbaar klein maar ik had op men 3, 16" RF en gewisseld met 18" met gewone banden en dit reed beter dan de 16" met RF.
          Dus als je op de 18" en 20" gewone banden legt zal het comfort zeker voelbaar beteren en het verschil tussen 18 en 20" zal ook wel voelbaar worden.
          Zodra men RF versleten zijn vervang ik ze voor gewone Dunlop SP Maxx hoogst waarschijnlijk.
          Ik rijd nu 18" met runflats. Het verschil met 20" voel je enkel in de kleine oneffenheden in de weg die harder worden doorgegeven. Ik denk dan bijvoorbeeld aan putten in de weg en van die dwarsnaden.

          Ik ben ook van mening dat runflats de velgen beter beschermen als je bijvoorbeeld door een put rijdt.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Uw verkoper heeft gelijk. Het verschil is zelfs groot.
            Vreemd dat een X5 oncomfortabeler rijdt met 20" runflat dan een 5 F10/11.

            Mag je bv met 2 gewone banden en 2 RF rijden?
            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

            Comment


            • Het verschil tussen de 5 en de X5 moet je niet gaan zoeken in de grootte van de velgen. Het zit 'm gewoon in de afstelling van de ophanging die stugger is dan bij de 5.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Ik rijd nu 18" met runflats. Het verschil met 20" voel je enkel in de kleine oneffenheden in de weg die harder worden doorgegeven. Ik denk dan bijvoorbeeld aan putten in de weg en van die dwarsnaden.

                Ik ben ook van mening dat runflats de velgen beter beschermen als je bijvoorbeeld door een put rijdt.
                Runflats de velgen beschermen?
                Elke bandenboer zegt RF icm 20" delicater is, de harde wang geeft minder mee en zo is de kans groter op schade/scheuren aan de velgen.
                2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                Comment


                • Ik volg volledig met BMWMB. Een x5 is veel hoger en doet zijn best om snel door de bocht te gaan. Dus stuggere ophanging denk ik dan. En ik denk ook dat RF de velg beter beschermd. Als je een diepe put hebt zonder RF zal die echt volledig de velg raken terwijl met RF de band nog steeds een deel incasseerd. Anyway, ik heb al vaak lek gereden en het is op zulke momenten dat je echt wel kan genieten van RF. Ik ben voor! :-)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                    Runflats de velgen beschermen?
                    Elke bandenboer zegt RF icm 20" delicater is, de harde wang geeft minder mee en zo is de kans groter op schade/scheuren aan de velgen.
                    Veel bandenboeren zeggen dat omdat ze geen runflats kunnen leggen.
                    Maar, ja kan gelijk hebben. Zo'n techneut ben ik nu ook weer niet.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
                      Ik ben voor! :-)
                      Ik ook, temeer er geen reservewiel meer is. In veel gevallen kan je dan doorrijden tot een veilige plaats om de band proberen te herstellen met de herstelkit, of kan je zelfs rijden zelfs tot aan een bandencentrale of thuis. Als echter de band aan flarden is gereden, zoals met mijn 7 vorig jaar, dan moeten ze 'm toch takelen. Ik vond de combinatie runflat en een klein reservewiel perfect. Dan kan je je altijd behelpen. Nu dus niet.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                        UK import is als volgt :
                        Bij BMW , Porsche, Audi : 40% voorschot in GBP , 40% bij bekendmaking chassisnummer (wagen is af) en 20% vooraleer wagen kan opgehaald worden : dit is de rem om inderdaad niet ondergesneeuwd worden van Europeanen die met de goedkopere GBP een wagen in de UK willen kopen.
                        Berekening :
                        Catalogusprijs incl 20 % VAT ( niet 19 !)
                        /1,2 *1,2 ( GBP staat ongeveer aan 1, 2) = dus catalogus prijs incl UK BTW = Euro prijs excl BTW
                        BMW korting is + 7% , Audi 4% , Porsche 0% !
                        Dus voor BMW -7% ( op gans de wagen in tegenstelling in Belgie enkel op basis voertuig)
                        + 600 GBP om een links gestuurde versie

                        Dan moet er een bank cheque met 21% BTW aan BTW kantoor in Belgie betaald worden en moet wagen getoond worden : dit geldt voor BTW plichtigen als voor particulieren.
                        BTW plichtigen kunnen van 0% tot 50% daarvan via hun eerstvolgende BTW aangifte recuperen, maar de 21% moet eerst volledig worden betaald.
                        Het douanekantoor zal het inschrijvingsformulier afgeven met stempel dat BTW betaald is, dan naar de verzekeraar die de platen zal aanvragen, en klaar is kees.
                        De prijzen zijn inderdaad veel lager, vooral als met full spec gaat en de extra's op de UK versie wel wil zoals leder meestal standaard en andere opties die bij ons bijbetaald moeten worden.
                        De garantie die in de UK 3 jaar is is enkel maar 2 jaar europees.
                        Audi voorschot = 20%
                        Audi korting = -8%
                        btw zelfs tot -100% in bepaalde uitzonderlijke gevallen.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Ik ook, temeer er geen reservewiel meer is. In veel gevallen kan je dan doorrijden tot een veilige plaats om de band proberen te herstellen met de herstelkit, of kan je zelfs rijden zelfs tot aan een bandencentrale of thuis. Als echter de band aan flarden is gereden, zoals met mijn 7 vorig jaar, dan moeten ze 'm toch takelen. Ik vond de combinatie runflat en een klein reservewiel perfect. Dan kan je je altijd behelpen. Nu dus niet.
                          Heb al meerdere keren een volledige dag met een lekke RF gereden. Max 80 km/h is dan de regel. En voor de rest hinderd het weinig bij normaal rijgedrag.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Veel bandenboeren zeggen dat omdat ze geen runflats kunnen leggen.
                            Maar, ja kan gelijk hebben. Zo'n techneut ben ik nu ook weer niet.
                            Het is logisch ook, RF is delicater voor de velgen, het veert veel minder mee dus de impact op de velgen is groter..
                            RF heeft het enige voordeel voor die enkele keer dat je lek rijdt kun je veilig doorrijden aan matige snelheid maar je moet evengoed naar de bandenboer voor een herstelling.

                            Gewone banden zijn veel comfortabeler, goedkoper en met een kitje zoals dit bv. kun je je in de meeste gevallen ook behelpen indien je lek rijdt.
                            RF banden zijn niet alleen duurder maar ze slijten ook sneller dan de klassieke band.


                            Als ik in NL zou wonen was ik ook wel te vinden voor RF maar de Belgische wegen is gewoon een ramp vandaar in Belgie liever de klassieke band.
                            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
                              Ik volg volledig met BMWMB. Een x5 is veel hoger en doet zijn best om snel door de bocht te gaan. Dus stuggere ophanging denk ik dan. En ik denk ook dat RF de velg beter beschermd. Als je een diepe put hebt zonder RF zal die echt volledig de velg raken terwijl met RF de band nog steeds een deel incasseerd. Anyway, ik heb al vaak lek gereden en het is op zulke momenten dat je echt wel kan genieten van RF. Ik ben voor! :-)
                              Een RF is juist veel belastender voor de velg. De band absorbeert veel minder krachten, en geeft ze bijgevolg ook in veel hogere mate door aan de wang van de velg. Da's pure fysica.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                Een RF is juist veel belastender voor de velg. De band absorbeert veel minder krachten, en geeft ze bijgevolg ook in veel hogere mate door aan de wang van de velg. Da's pure fysica.
                                Ja het is heel logisch.
                                2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                  Een RF is juist veel belastender voor de velg. De band absorbeert veel minder krachten, en geeft ze bijgevolg ook in veel hogere mate door aan de wang van de velg. Da's pure fysica.
                                  Ik volg u volledig als je praat over een band met iets of wat dikte, maar als je echt grote velgen gaat nemen en bijgevolg zeer dunne banden dan ben ik er nog altijd van overtuigd dat runflat de velg beter gaat beschermen omdat deze moeilijker volledig in te duwen is bij bijvoorbeeld een zeer grote put. Als men een zeer grote put tegen komt heeft dat dub laagje rubber dat dan volledig ingeduwd word ook geen waarde en dat is voor mij ook pure fysica... :-) maar om eindeloze discussies hier omtrent te vermijden denk ik ook dat ieder moet nemen waar hij zich goed bij voelt. Het is ook een persoonlijke voorkeur.

                                  Comment


                                  • Hier op 15000KM tijd ook al 2 kromme velgen, helaas ook door dezelfde put... Die RFT's vliegen er bij mij onderuit als ze op zijn, ik leg thuis wel een volwaardig reservewiel in de garage. Laatste keer hebben ze mij op een zondag kunnen afslepen naar de garage.
                                    Zelfs een krik en/of kruissleutel horen niet meer tot de standaard uitrusting ? :

                                    **Consolidated RFT Failures/Issues Thread**

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sleeps Bekijk Berichten
                                      Hier op 15000KM tijd ook al 2 kromme velgen, helaas ook door dezelfde put... Die RFT's vliegen er bij mij onderuit als ze op zijn, ik leg thuis wel een volwaardig reservewiel in de garage. Laatste keer hebben ze mij op een zondag kunnen afslepen naar de garage.
                                      Zelfs een krik en/of kruissleutel horen niet meer tot de standaard uitrusting ? :

                                      **Consolidated RFT Failures/Issues Thread**
                                      Wat bedoel je precies met krom? Foto's van?
                                      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                      Comment


                                      • Rij nu al een maandje rond met een F11 525d ( vanuit de UK)
                                        Ze zijn wel een optie vergeten in de fabriek => Dynamic Damping control.

                                        Na onderzoek bleek dat de computer in duitsland de optie niet had geregistreerd.
                                        shit.

                                        Vraagje : Vanuit de UK zeggen ze dat dit niet kan geretrofit worden.
                                        Zou dit zo zijn ?

                                        Comment


                                        • Da's dus luchtvering, ik denk inderdaad dat dit achteraf niet meer kan.
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                          Comment

                                          Working...
                                          X