Oorspronkelijk geplaatst door DolF
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-Reeks Touring F11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk BerichtenUiteraard. Ik denk niet dat ze van BMW uit anders zouden willen leveren. Ik denk dat als je toch zo een dunne band neemt het verschil tussen RF en gewoon niet echt meer te merken is. Verkoper beweerd dat de 5 reeks confortabeler zal rijden qua ophanging tov x5. We zien wel...
Het verschil tussen een 18" en 20" met runflat is verwaarloosbaar klein maar ik had op men 3, 16" RF en gewisseld met 18" met gewone banden en dit reed beter dan de 16" met RF.
Dus als je op de 18" en 20" gewone banden legt zal het comfort zeker voelbaar beteren en het verschil tussen 18 en 20" zal ook wel voelbaar worden.
Zodra men RF versleten zijn vervang ik ze voor gewone Dunlop SP Maxx hoogst waarschijnlijk.Last edited by DolF; 18/03/2012, 14:56.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk BerichtenUiteraard. Ik denk niet dat ze van BMW uit anders zouden willen leveren. Ik denk dat als je toch zo een dunne band neemt het verschil tussen RF en gewoon niet echt meer te merken is. Verkoper beweerd dat de 5 reeks confortabeler zal rijden qua ophanging tov x5. We zien wel...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenZe leveren wel af met gewone banden hoor als je dat vraagt, ze zijn goedkoper dan RF maar ik denk wel niet dat ze van de prijs doen.
Het verschil tussen een 18" en 20" met runflat is verwaarloosbaar klein maar ik had op men 3, 16" RF en gewisseld met 18" met gewone banden en dit reed beter dan de 16" met RF.
Dus als je op de 18" en 20" gewone banden legt zal het comfort zeker voelbaar beteren en het verschil tussen 18 en 20" zal ook wel voelbaar worden.
Zodra men RF versleten zijn vervang ik ze voor gewone Dunlop SP Maxx hoogst waarschijnlijk.
Ik ben ook van mening dat runflats de velgen beter beschermen als je bijvoorbeeld door een put rijdt.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenUw verkoper heeft gelijk. Het verschil is zelfs groot.
Mag je bv met 2 gewone banden en 2 RF rijden?2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Het verschil tussen de 5 en de X5 moet je niet gaan zoeken in de grootte van de velgen. Het zit 'm gewoon in de afstelling van de ophanging die stugger is dan bij de 5.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk rijd nu 18" met runflats. Het verschil met 20" voel je enkel in de kleine oneffenheden in de weg die harder worden doorgegeven. Ik denk dan bijvoorbeeld aan putten in de weg en van die dwarsnaden.
Ik ben ook van mening dat runflats de velgen beter beschermen als je bijvoorbeeld door een put rijdt.
Elke bandenboer zegt RF icm 20" delicater is, de harde wang geeft minder mee en zo is de kans groter op schade/scheuren aan de velgen.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Ik volg volledig met BMWMB. Een x5 is veel hoger en doet zijn best om snel door de bocht te gaan. Dus stuggere ophanging denk ik dan. En ik denk ook dat RF de velg beter beschermd. Als je een diepe put hebt zonder RF zal die echt volledig de velg raken terwijl met RF de band nog steeds een deel incasseerd. Anyway, ik heb al vaak lek gereden en het is op zulke momenten dat je echt wel kan genieten van RF. Ik ben voor! :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenRunflats de velgen beschermen?
Elke bandenboer zegt RF icm 20" delicater is, de harde wang geeft minder mee en zo is de kans groter op schade/scheuren aan de velgen.
Maar, ja kan gelijk hebben. Zo'n techneut ben ik nu ook weer niet.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk BerichtenIk ben voor! :-)OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenUK import is als volgt :
Bij BMW , Porsche, Audi : 40% voorschot in GBP , 40% bij bekendmaking chassisnummer (wagen is af) en 20% vooraleer wagen kan opgehaald worden : dit is de rem om inderdaad niet ondergesneeuwd worden van Europeanen die met de goedkopere GBP een wagen in de UK willen kopen.
Berekening :
Catalogusprijs incl 20 % VAT ( niet 19 !)
/1,2 *1,2 ( GBP staat ongeveer aan 1, 2) = dus catalogus prijs incl UK BTW = Euro prijs excl BTW
BMW korting is + 7% , Audi 4% , Porsche 0% !
Dus voor BMW -7% ( op gans de wagen in tegenstelling in Belgie enkel op basis voertuig)
+ 600 GBP om een links gestuurde versie
Dan moet er een bank cheque met 21% BTW aan BTW kantoor in Belgie betaald worden en moet wagen getoond worden : dit geldt voor BTW plichtigen als voor particulieren.
BTW plichtigen kunnen van 0% tot 50% daarvan via hun eerstvolgende BTW aangifte recuperen, maar de 21% moet eerst volledig worden betaald.
Het douanekantoor zal het inschrijvingsformulier afgeven met stempel dat BTW betaald is, dan naar de verzekeraar die de platen zal aanvragen, en klaar is kees.
De prijzen zijn inderdaad veel lager, vooral als met full spec gaat en de extra's op de UK versie wel wil zoals leder meestal standaard en andere opties die bij ons bijbetaald moeten worden.
De garantie die in de UK 3 jaar is is enkel maar 2 jaar europees.
Audi korting = -8%
btw zelfs tot -100% in bepaalde uitzonderlijke gevallen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ook, temeer er geen reservewiel meer is. In veel gevallen kan je dan doorrijden tot een veilige plaats om de band proberen te herstellen met de herstelkit, of kan je zelfs rijden zelfs tot aan een bandencentrale of thuis. Als echter de band aan flarden is gereden, zoals met mijn 7 vorig jaar, dan moeten ze 'm toch takelen. Ik vond de combinatie runflat en een klein reservewiel perfect. Dan kan je je altijd behelpen. Nu dus niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVeel bandenboeren zeggen dat omdat ze geen runflats kunnen leggen.
Maar, ja kan gelijk hebben. Zo'n techneut ben ik nu ook weer niet.
RF heeft het enige voordeel voor die enkele keer dat je lek rijdt kun je veilig doorrijden aan matige snelheid maar je moet evengoed naar de bandenboer voor een herstelling.
Gewone banden zijn veel comfortabeler, goedkoper en met een kitje zoals dit bv. kun je je in de meeste gevallen ook behelpen indien je lek rijdt.
RF banden zijn niet alleen duurder maar ze slijten ook sneller dan de klassieke band.
Als ik in NL zou wonen was ik ook wel te vinden voor RF maar de Belgische wegen is gewoon een ramp vandaar in Belgie liever de klassieke band.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk BerichtenIk volg volledig met BMWMB. Een x5 is veel hoger en doet zijn best om snel door de bocht te gaan. Dus stuggere ophanging denk ik dan. En ik denk ook dat RF de velg beter beschermd. Als je een diepe put hebt zonder RF zal die echt volledig de velg raken terwijl met RF de band nog steeds een deel incasseerd. Anyway, ik heb al vaak lek gereden en het is op zulke momenten dat je echt wel kan genieten van RF. Ik ben voor! :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenEen RF is juist veel belastender voor de velg. De band absorbeert veel minder krachten, en geeft ze bijgevolg ook in veel hogere mate door aan de wang van de velg. Da's pure fysica.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenEen RF is juist veel belastender voor de velg. De band absorbeert veel minder krachten, en geeft ze bijgevolg ook in veel hogere mate door aan de wang van de velg. Da's pure fysica.
Comment
-
Hier op 15000KM tijd ook al 2 kromme velgen, helaas ook door dezelfde put... Die RFT's vliegen er bij mij onderuit als ze op zijn, ik leg thuis wel een volwaardig reservewiel in de garage. Laatste keer hebben ze mij op een zondag kunnen afslepen naar de garage.
Zelfs een krik en/of kruissleutel horen niet meer tot de standaard uitrusting ? :
**Consolidated RFT Failures/Issues Thread**
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sleeps Bekijk BerichtenHier op 15000KM tijd ook al 2 kromme velgen, helaas ook door dezelfde put... Die RFT's vliegen er bij mij onderuit als ze op zijn, ik leg thuis wel een volwaardig reservewiel in de garage. Laatste keer hebben ze mij op een zondag kunnen afslepen naar de garage.
Zelfs een krik en/of kruissleutel horen niet meer tot de standaard uitrusting ? :
**Consolidated RFT Failures/Issues Thread**2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Rij nu al een maandje rond met een F11 525d ( vanuit de UK)
Ze zijn wel een optie vergeten in de fabriek => Dynamic Damping control.
Na onderzoek bleek dat de computer in duitsland de optie niet had geregistreerd.
shit.
Vraagje : Vanuit de UK zeggen ze dat dit niet kan geretrofit worden.
Zou dit zo zijn ?
Comment
Comment