Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
    Ik ben vorige week ook mijn zomer velgen gaan laten plaatsen

zalig om mijn wagen enkele dagen voor de levering reeds te zien
    Die van mij kan alle momenten in de garage geleverd worden hebben ze mij laten weten en hij ziet er van buiten bijna identiek uit.
    Ik heb ook de zelfde zomervelgen gekozen. Echt volledig het zelfde. 't moet blijkbaar een goede keuze zijn. Nu kunnen we alle 2 een slecht gevoel hebben dat onze auto niet uniek is
    Anyway, ik weet nu al dat ik een goede keuze gemaakt heb. Binnenin heeft die van mij een zimtbraun kleurtje.
    Hoe is je voorste nummerplaat eigenlijk gemonteerd? ik zie geen vijsjes? of is 't een sticker?

Comment

• Voor de geïnteresseerden, dit is mijn config (levering over enkele dagen):

BMW 520d 184 pk (133 g/km CO2)

Spacegrau
      Leder Dakota Zimtbraun

De standaard stuff als Auto strat Stop , Brake Energy Regeneration,....

sportpack
      sportzetels vooraan
      Edelhout Esche Maser braun
      sportophanging
      sportstuur
      Aërodynamicapakket
      Shadow Line hoogglanzend
      Anthrazit hemel

Exclusive line
      Velgen style 350M 18" (met RFT winterbanden)
      Hoogglans dakrails
      kofferruimtepakket
      auto dimmende binnenspiegel
      verwarmde zetels vooraan
      Sfeerverlichting
      Hogedrukreiniging koplampen
      Park Distance Control
      Xenonlichten
      Elektronische airco met bijkomende functies
      Navi professional
      Bluetooth
      USB aansluiting

Innovation Line
      Park Assist
      Head-Up Display
      Speed Limit Info

Bijkomende opties:
      Sportautomatische versnellingsbak met schakelpeddels aan het stuur
      Zonder monogram
      Comforttoegang
      Automatische bediening kofferklep
      Elektrisch wegklapbare aanhangwagenkoppeling
      Panoramisch schuifdak
      Bijkomende 12V stopcontacten
      HiFi-luidsprekersysteem
      Zonnewerende ramen achter
      BMW teleservices
      Combox controller
      Instrumentencombi High

Accessoires:
      Velgen BMW style 312 Ferricgrey 20" met RFT zomerbanden
      BMW performance front grille black

verlanglijstje:
      BMW performance powerkit 184pk --> 200pk (incl. performance side skirt trim) (pas leverbaar vanaf september)
      BMW performance carbon front splitter (pas leverbaar vanaf september)
      BMW performance pedal covers (omdat de alu voetsteun er nu zo eenzaam en alleen staat)
      BMW performance spiegelkappen in carbon (?)
      BMW LED interieurverlichtingspakket
      Eventueel het dashboard nog met zwart leder laten overtrekken zoals het er OEM uitziet van BMW individual. Dan wel met origineel BMW leder.

Comment

• knappe config!!!!
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Ik ben vorige week ook mijn zomer velgen gaan laten plaatsen
          En rijd hij niet te hard met de sportophanging en de 20"??
          Ik verwacht in ieder geval dat hij zachter zal rijden dan mijn bikkelharde X5 met sportophanging en 21"

Comment

• Da's dus zowat full option Heel knappe config, "als", "moest" en "zou" ik het mij kunnen permitteren, 'k zou hem exact zo samenstellen; ook met spacegrau exterieur en bruin interieur. Hier ga je denk ik heel veel plezier aan beleven .
            BMW F10 535d
            Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
              En rijd hij niet te hard met de sportophanging en de 20"??
              Ik verwacht in ieder geval dat hij zachter zal rijden dan mijn bikkelharde X5 met sportophanging en 21"
              Ik heb dezelfde velgen steken en moet zeggen dat ze eigenlijk verdomd zacht rijden tegenover mijn vorige 3-reeks met 18" velgen.

Afgelopen zondag indicatie 'lekke band'...
              Maandag naar de bandencentrale, wat blijkt, een barst in de achterzijde van mijn velg.
              Die man heeft een 2-componenten silicone gebruikt om dat te dichten en zegt dat het nu ok is om mee rond te rijden.

Iemand enig idee of:

1) of het ok is om zo rond te rijden.
              2) of het normaal is dat die velg gewoon een barst vertoont. Er is geen enkele deuk te vinden, gewoon de barst.

Ik vermoed dat ik wel in een putje beng gereden, (tegenwoordig moet je zigzaggen in Antwerpen om géén putjes te raken) maar iemand enig idee hoe je dit kunt verhalen op de gemeente?

Heb geen zin om 600 € uit eigen zak te moeten betalen omdat de gemeenten en gewesten het nalaten van hun putjes te vullen (ook die in de weg!)
              Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Ik geloof nooit dat het safe is om zo te blijven rondrijden. Het zal in ieder geval afhangen van hoe groot de barst is hoe lang die silicone zal houden maar als je weet welke krachten velgen moeten verwerken dan zou ik zeggen niet lang.

Kosten verhalen op de gemeente voor zoiets denk ik niet dat het gaat lukken maar je kan het proberen. Je kan in ieder geval eens informeren welke de voorwaarden zijn om de kosten te verhalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
                  zalig om mijn wagen enkele dagen voor de levering reeds te zien
                  Die van mij kan alle momenten in de garage geleverd worden hebben ze mij laten weten en hij ziet er van buiten bijna identiek uit.
                  Ik heb ook de zelfde zomervelgen gekozen. Echt volledig het zelfde. 't moet blijkbaar een goede keuze zijn. Nu kunnen we alle 2 een slecht gevoel hebben dat onze auto niet uniek is
                  Anyway, ik weet nu al dat ik een goede keuze gemaakt heb. Binnenin heeft die van mij een zimtbraun kleurtje.
                  Hoe is je voorste nummerplaat eigenlijk gemonteerd? ik zie geen vijsjes? of is 't een sticker?
                  Geen probleem (no hard feelings ). Beefcake zijn config heeft mij ook uiteindelijk overtuigd. De nummerplaat is inderdaad een sticker. Al ben ik nog niet volledig overtuigd van de stikker. Een plexi nummerplaat met onzichtbare houder vind ik ook mooi.

Ivm de velgen moet ik zeggen dat ik amper verschil merk met rijden. Alleen bij een goot of een rand voel je meer een "slag". Maar voor de rest voelt het zeker niet minder confortabel. Zeker een stuk zachter dan bij mijn E92 m ophanging met 19".

Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                  Ik heb dezelfde velgen steken en moet zeggen dat ze eigenlijk verdomd zacht rijden tegenover mijn vorige 3-reeks met 18" velgen.

Maandag naar de bandencentrale, wat blijkt, een barst in de achterzijde van mijn velg.
                  Die man heeft een 2-componenten silicone gebruikt om dat te dichten en zegt dat het nu ok is om mee rond te rijden.

Iemand enig idee of:

2) of het normaal is dat die velg gewoon een barst vertoont. Er is geen enkele deuk te vinden, gewoon de barst.

Ik vermoed dat ik wel in een putje beng gereden, (tegenwoordig moet je zigzaggen in Antwerpen om géén putjes te raken) maar iemand enig idee hoe je dit kunt verhalen op de gemeente?

Heb geen zin om 600 € uit eigen zak te moeten betalen omdat de gemeenten en gewesten het nalaten van hun putjes te vullen (ook die in de weg!)
                  Ik zou er niet gerust mee rondrijden. Kan je dit niet aangeven aan je verzekering?

Comment

Geen probleem (no hard feelings ). Beefcake zijn config heeft mij ook uiteindelijk overtuigd. De nummerplaat is inderdaad een sticker. Al ben ik nog niet volledig overtuigd van de stikker. Een plexi nummerplaat met onzichtbare houder vind ik ook mooi.
                    Denk ook voor een plexi plaat te kiezen, maar wat is het nut van een onzichtbare houder vooraan? je moet toch sowieso in de bumper vijzen, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

Iemand enig idee of:

Je kan proberen bij de gemeente.
                      Procedure:
                      1) u een put uitzoeken
                      2) naar politie gaan en aangifte doen met duidelijke specificatie van put (eventueel + foto's) en schade aan velg (+foto's) + gemeente aansprakelijk stellen indien het een gemeenteweg betreft.
                      3) verzekering van de gemeente gaat dit in twijfel trekken --> rechtzaak --> rechtsbijstand van uw verzekering (?)
                      dus een zeer lange weg te gaan...

Ik zou gewoon (met pijn in het hart) de 600€ zelf betalen... uw dunne bandjes lokken het eigenlijk ook wel een beetje uit hé...

Comment

• Voor €600 had ik me een nieuwe velg gekocht. Dan ben je er onmiddellijk zeker van dat het goed is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          F11 525d xDrive met Hartge verlaging en 20" velgen styling 303 van het M-sportpakket van de BMW 7 / 5GT.

Fantastisch mooi !

Comment

• @beefcake: geen risico nemen en velg vervangen. Als die breekt gaat het je veel meer geld kosten!!
                            Aangifte doen bij de politie en dan lang wachten, veel kans dat je iets krijgt

Die foto's: F11 525d xDrive met Hartge verlaging en 20" velgen styling 303 van het M-sportpakket van de BMW 7 / 5GT.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                              @beefcake: geen risico nemen en velg vervangen. Als die breekt gaat het je veel meer geld kosten!!
                              Aangifte doen bij de politie en dan lang wachten, veel kans dat je iets krijgt
                              Ja ik denk dat ik het zo idd ga doen.

Bedankt voor al jullie reacties!

@davydvs VEEL SUCCES ermee! het is een fantastische wagen en je hebt hem (althans langs buiten ) perfect afgewerkt!
                              Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Hey,

Ik ben nieuw op het forum. Zijn er enige gewoontes waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb onlangs ook een bestelbon getekend voor een nieuwe F11 na een viertal jaar met een E61 Exclusive Line gereden te hebben. Ik doe deze met spijt in het hart weg want was een super wagen full option maar die verdomde nieuwe regeling VAA...

Hopelijk merk ik het verschil tussen mijn 6cil 525D en mijn nieuwe f11 520D niet al te zeer... Natuurlijk zal ik de sound missen!! Voor de rest ben ik wel tevreden met wat ik voor mijn budget van 51K heb ik kunnen kiezen :

Leder Dakota Zimtbraun
                                Saphirschwarz
                                USB-aansluiting
                                Instrumentencombi High
                                M sportstuur
                                Veiligheidskit
                                Alu velgen styling 236 ( worden mijn wintervelgen )
                                Automatische versnellingsbak Steptronic
                                Antidiefstalbouten
                                Zonder monogram
                                Comforttoegang
                                Dakrails
                                Mechanisch zonnegordijn voor ruiten van de achterdeuren ( voor de kids uiteraard )
                                Fluwelen tapijten
                                Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
                                Verwarmde zetels vooraan
                                Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend
                                ECO PRO
                                Sfeerverlichting
                                Park Distance Control (PDC)
                                Navigatiesysteem Professional
                                Head-Up Display
                                GSM-voorbereiding (Bluetooth)
                                Sportzetels vooraan

Nog op het verlanglijstje : Alu velgen styling 350M

Hopelijk zijn wel snel de tweede week van mei... Ik rijd nu voorlopig met een 120d en dat is toch echt wel niet hetzelfde

Nog een vraagje : weet iemand van jullie of er standaard ook dempingkeuzes worden meegeleverd. Ik weet dat de sport + niet mogelijk is maar voor de rest...

Tnx.
                                Last edited by ; 05/04/2012, 16:33.

Comment

• Welkom Bimmerke en proficiat met de nieuwe wagen!

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een set nieuwe Styling 351M met banden liggen (19')

Comment

• Hi, niet vergeten om xenon aan te vinken op de optielijst? En je hebt toch de sportautomaat genomen? (voor slechts een 150euro bij..) , anders ziett er wel een knappe configuratie uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmerke Bekijk Berichten
                                      Hey,

Ik ben nieuw op het forum. Zijn er enige gewoontes waar ik rekening mee moet houden?

Ik heb onlangs ook een bestelbon getekend voor een nieuwe F11 na een viertal jaar met een E61 Exclusive Line gereden te hebben. Ik doe deze met spijt in het hart weg want was een super wagen full option maar die verdomde nieuwe regeling VAA...

Hopelijk merk ik het verschil tussen mijn 6cil 525D en mijn nieuwe f11 520D niet al te zeer... Natuurlijk zal ik de sound missen!! Voor de rest ben ik wel tevreden met wat ik voor mijn budget van 51K heb ik kunnen kiezen :

Leder Dakota Zimtbraun
                                      Saphirschwarz
                                      USB-aansluiting
                                      Instrumentencombi High
                                      M sportstuur
                                      Veiligheidskit
                                      Alu velgen styling 236 ( worden mijn wintervelgen )
                                      Automatische versnellingsbak Steptronic
                                      Antidiefstalbouten
                                      Zonder monogram
                                      Comforttoegang
                                      Dakrails
                                      Mechanisch zonnegordijn voor ruiten van de achterdeuren ( voor de kids uiteraard )
                                      Fluwelen tapijten
                                      Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
                                      Verwarmde zetels vooraan
                                      Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend
                                      ECO PRO
                                      Sfeerverlichting
                                      Park Distance Control (PDC)
                                      Navigatiesysteem Professional
                                      Head-Up Display
                                      GSM-voorbereiding (Bluetooth)
                                      Sportzetels vooraan

Nog op het verlanglijstje : Alu velgen styling 350M

Hopelijk zijn wel snel de tweede week van mei... Ik rijd nu voorlopig met een 120d en dat is toch echt wel niet hetzelfde

Nog een vraagje : weet iemand van jullie of er standaard ook dempingkeuzes worden meegeleverd. Ik weet dat de sport + niet mogelijk is maar voor de rest...

Tnx.
                                      Mooie auto, proficiat! Icm zimt leder zou ik zeker de donkere hemelbekleding nemen ...

Met de opties die je hebt, heb je nu waarschijnlijk een business line plus genomen? Het verschil met exclusive line zal echt niet groot zijn en dan heb je nog xenonlichten als extra ..

Plus ... Als t niet dringend is zou ik vragen om hem naar juli te schuiven, de F11 wordt dan 100€ duurder (denk ik, kan ook 300 zijn), maar heeft dan wel standaard USB aansluiting en elektrische koffer. Waardoor de prijs van uw pakket gaat dalen en je eigenlijk gratis de elektrische koffer erbij hebt.

Is toh wat ik zou doen
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• @bt : supervelgen maar ik doe iets teveel km ( 45K/jaar ) om 19duims te nemen vrees ik. Zou er - op de Belgische gatenkaaswegen - teveel op achteruit gaan qua comfort denk ik. Zullen normaal 18"ers worden... Anders graag.

@ Davidov : tnx en je hebt gelijk - net even nagevlooid op de bestelbon, sportautomaat heb ik idd aangevinkt. In combinatie met het M-stuurtje heb je dan meteen de flippers. Lijkt me wel tof ( toch voor de minime meerprijs ). Qua Xenon, die kunnen er spijtig genoeg niet meer bij. Company policy is erg strikt qua firmawagens en mag absoluut niet boven het budget gaan. Heb al iets meer dan 10% korting gekregen dus vrees dat ik geen 900 EUR meer ga kunnen van de prijs doen...

@ Alexanderr : Goede tip voor de donkere hemelbekleding. Ga nog eens proberen dat erbij te krijgen!! Fingers crossed. Ik wist ten andere niet dat er een uitrustingsupdate zit aan te komen vanaf juli. Spijtig genoeg zal dat de laat zijn voor me. Mijn ééntje moet midden mei weg ( afspraak met de nieuwe eigenaar )... Denk de electrische koffer achteraf te laten installeren. Al eens geïnformeerd en dat zou betaalbaar zijn...

Comment

• Ben u al tegengekomen, schitterende configuratie!

Comment

Working...
                                          X