Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ben momenteel in een rechtzaak verwikkeld tegen de staat, grote put in de autostrade. 'S avonds stonden we er met 7 wagens aan de pechstrook.

    Mijn verzekering heeft het volledige bedrag terug gestort - mijn vrijstelling van € 600.

    Via de rechtsbijstand zijn we nu een zaak aangespannen tegen de staat. Maar aangezien er een grote achterstand is bij de rechtbank kan dat nog +1 jr duren.
    BMW X5 45e

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
      En die gaan er dan van tussen voor de keuring? hoe breed zijn de spacers? heb je dan ook andere wielbouten nodig? geen diefstalbeveiliging niet meer bij andere bouten?
      Tegen dat ik naar de keuring moet is 'm misschien al verkocht. Als het ooit zover moet komen, dan haal ik ze er zeker vanaf. De spacers zijn 12mm breed, dus langere bouten waren nodig. Antidiefstalbouten heb ik niet meer achteraan.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Tegen dat ik naar de keuring moet is 'm misschien al verkocht. Als het ooit zover moet komen, dan haal ik ze er zeker vanaf. De spacers zijn 12mm breed, dus langere bouten waren nodig. Antidiefstalbouten heb ik niet meer achteraan.
        Ah ok, op dat vlak heb ik iets meer tegenslag. Trekker van aanhangwagen +750kg = jaarlijkse keuring, dus die spacers... ik weet het toch maar niet... nog maar eens over nadenken, en eens kijken wat het resultaat in werkelijkheid is als ik hem maandag zie...

        Comment


        • Echt jammer dat de nieuwe 525d geen 6-cilinder meer is, maar een 4-cilinder. We staan hier thuis op het punt een nieuwe lease-wagen te bestellen, en momenteel gaat het tussen de 525d en de A6 3.0 TDi. Waarschijnlijk zal die laatste het halen omwille van zijn motor, die wel nog een 6-cilinder is. De loopcultuur is zoveel mooier, en dat is iets wat we heel belangrijk vinden. Vorige week deden we een testrit met de nieuwe 525d, en die motor klinkt zo rauw (zeker als hij nog "koud" staat), hoewel die qua kracht niet moet onderdoen.
          We hebben al een aantal 5-Reeksen gehad, en eigenlijk vinden we de nieuwe 5 zelfs mooier en ergonomischer (qua interieur) dan de A6, maar omwille van de motor zal het waarschijnlijk nu die laatste worden.
          freude am fahren

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
            Echt jammer dat de nieuwe 525d geen 6-cilinder meer is, maar een 4-cilinder. We staan hier thuis op het punt een nieuwe lease-wagen te bestellen, en momenteel gaat het tussen de 525d en de A6 3.0 TDi. Waarschijnlijk zal die laatste het halen omwille van zijn motor, die wel nog een 6-cilinder is. De loopcultuur is zoveel mooier, en dat is iets wat we heel belangrijk vinden. Vorige week deden we een testrit met de nieuwe 525d, en die motor klinkt zo rauw (zeker als hij nog "koud" staat), hoewel die qua kracht niet moet onderdoen.
            We hebben al een aantal 5-Reeksen gehad, en eigenlijk vinden we de nieuwe 5 zelfs mooier en ergonomischer (qua interieur) dan de A6, maar omwille van de motor zal het waarschijnlijk nu die laatste worden.
            Ben jij net in het Audi A6 C7 en/of Avant topic komen piepen?
            En de 530d valt boven het budget?
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Ben jij net in het Audi A6 C7 en/of Avant topic komen piepen?
              En de 530d valt boven het budget?
              Ik volg dat topic geregeld.
              De 530d zou boven het budget uitkomen (door zijn hogere aankoopprijs, en hogere CO2-uitstoot), zeker als je nog wat broodnodige opties wil.
              Last edited by RUBN; 14/04/2012, 16:46.
              freude am fahren

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
                Ah ok, op dat vlak heb ik iets meer tegenslag. Trekker van aanhangwagen +750kg = jaarlijkse keuring, dus die spacers... ik weet het toch maar niet... nog maar eens over nadenken, en eens kijken wat het resultaat in werkelijkheid is als ik hem maandag zie...
                Echt nodig is het zeker niet. In uw geval met uw aanhangwagen zou ik ze zeker niet steken. Dat de velgen wat minder breed zijn achteraan viel bij mij pas op na de verlaging. Als je de wagen dus niet verlaagt, ga je spacers zeker niet missen.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                  Juist een PV gekregen voor de nummerplaat sticker €50 grrrr...
                  Vroeger was de sticker geen probleem ( indien hij reflecterend en een goede grote had ).

                  Nu met de nieuwe nummerplaten is het veranderd:

                  20 JULI 2001. - Koninklijk besluit betreffende de inschrijving van voertuigen :
                  Artikel 21De minister bepaalt afmetingen, vorm, kleur, opschrift en grafie van de kentekenplaten en de reproducties evenals de technische vereisten waaraan de reproducties dienen te voldoen. De minister kan een certificatieprocedure instellen waarvan hij de modaliteiten bepaalt.
                  In het MB van 23/07/2001 staan de voorwaarden waaraan de reproductienummerplaat moet voldoen

                  23 JULI 2001. - Ministerieel besluit betreffende de inschrijving van voertuigen:
                  Artikel 16

                  § 1. De afmetingen, vorm, kleur, opschrift en grafie van de reproductie zijn nagenoeg identiek aan de kenmerken van de overeenstemmende kentekenplaat met hetzelfde nummer. De reproductie mag geen ander opschrift bevatten dan het kenteken van de overeenstemmende kentekenplaat.

                  § 2. In afwijking van paragraaf 1 bestaat er wat betreft de reproductie van de kentekenplaat met afmetingen zoals bepaald in artikel 3, § 2 die voldoet aan de bepalingen van dit besluit, de keuze tussen de afmetingen zoals bepaald in voornoemd artikel. Wat betreft de reproductie van de kentekenplaat met afmetingen zoals bepaald in artikel 3, § 5, bestaat de keuze tussen de afmetingen bepaald in de artikelen 3, § 2 en 3, § 5.

                  § 3. In afwijking van paragraaf 1 mag de kentekenplaat die niet voldoet aan de bepalingen van dit besluit eveneens gereproduceerd worden met de afmetingen en vorm zoals bepaald in artikel 3, § 2, eerste streepje, en de grafie en het Europees symbool zoals bepaald in artikel 3, paragraaf 2 en 3;

                  § 4. De reproductie van de kentekenplaat die voldoet aan de bepalingen van dit besluit dient eveneens te voldoen aan volgende vereisten :

                  de reproductie is vervaardigd uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42, conform de norm EN-485 en met een dikte tussen 0,95 en 1,25 millimeter, of uit een acrylaatplaat van minimum 3,00 millimeter. De hoeken van de platen zijn afgerond : de straal van deze afrondingen bedraagt 10 + 2 millimeter.

                  Elke hoek van de plaat is voorzien een gat, met een diameter van 6 mm en met het middelpunt op 12 mm van de buitenranden van de plaat voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk III en met een diameter van 5 mm en met het middelpunt op 9 mm van de buitenranden van de plaat voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk IV;

                  de dragende plaat dient achteraan voorzien te zijn van een identificatieteken van de plaatfabrikant;

                  de reproductie is voorzien van een retroreflecterende film van klasse 1, rechtstreeks gelamineerd of vastgehecht op de totale oppervlakte van de dragende plaat, waarvan de minimale retroreflectiecoefficiënt moet overeenstemmen met de gegevens in tabel 1 van bijlage 3 van dit besluit. De trichromatische coördinaten van de witte, blauwe en gele kleur zijn begrepen binnen de grenzen van de zone bepaald door de coördinaten aangeduid in tabel 2 van bijlage 3 van dit besluit. De kleuren hebben minstens de aangeduide minimale luminantiefactor en de identieke RAL code van de overeenstemmende kentekenplaat;

                  de retroreflecterende film dient voorzien te zijn van een kleurloos identificatieteken van de filmfabrikant evenals de referentie van de afkondigingsdatum van het koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen.

                  de tekens van het opschrift hebben de vorm en afmetingen zoals bepaald in bijlage 1 voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk III. De onderlinge horizontale afstand tussen het middelpunt van elk teken bedraagt 50 millimeter. De tekens van het opschrift hebben de vorm en afmetingen zoals bepaald in bijlage 2 voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk IV. De onderlinge horizontale afstand tussen het middelpunt van elk teken bedraagt 39,2 millimeter. De verticale afstand tot de boven- en onderrand van de plaat dient gelijk te zijn.

                  in het geval van een aluminiumplaat dient het opschrift en de boord in een reliëf van minimum 1,15 mm ten opzichte van de grond van de dragende plaat gestanst te zijn.

                  de fabrikant van de reproductie dient ISO 9001-2008 gecertificeerd te zijn

                  De technische voorwaarden voor de producenten staan in de MO van 20/02/2012:

                  20 FEBRUARI 2012. - Ministeriële omzendbrief betreffende de certificering van reproducties van kentekenplaten
                  http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...1825-mo-200212

                  Bron: wegcode.be
                  Last edited by ; 15/04/2012, 08:50.

                  Comment


                  • Dus nu mag de sticker-nummerplaat niet meer.

                    Ik veronderstel dat dit enkel van toepassing is op de nieuwe, lange, EU-platen en niet op de oude platen in omloop. Dit laatste weet ik niet 100% zeker maar ik veronderstel dat de regelgeving niet retroactief zal werken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Tot nu toe vond ik m'n smaak niet 100% bij BMW voor 20" velgen voor de '5. Da's nou anders. Prachtig... De grotere offset zal er veel mee te maken hebben, de gehomologeerde 20" staan me altijd een tik te smal.
                      Op bovenstaande foto's zie je niet dat de velgen van de 7 eigenlijk te breed zijn voor de 5. Vooraan steken ze buiten de wielkassen, en dat vind ik lelijk.

                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Vandaar dat ik spacers heb geplaatst.
                        Spacers simuleren een grotere spoorbreedte maar bieden geen extra diepte aan een velg...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Op bovenstaande foto's zie je niet dat de velgen van de 7 eigenlijk te breed zijn voor de 5. Vooraan steken ze buiten de wielkassen, en dat vind ik lelijk.

                          Wielen die duidelijk buiten de kassen steken, zie ik ook niet graag. Maar wat je hier toont valt voor mij onder de noemer "mooi effen met de wielkas" alsook prachtig.

                          Comment


                          • Inderdaad, vind ik ook zoals de voorste wielen want ik was gisteren nog aan het zoeken wat er mis was aan die foto maar nu zie ik het precies, die achterste banden steken iets uit de kas precies.
                            Last edited by DolF; 16/04/2012, 17:47.
                            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                              Ik ben vorige week ook mijn zomer velgen gaan laten plaatsen




                              :drool: Helaas geen optie voor mij, ik moet de Rijnkaai dagelijks over...

                              Comment


                              • Net m'n F11 520d gaan afhalen. Zalige machine! Veel minder sportieve motor dan m'n x5, maar toch een zalige motor hoor... en de nadelen van een 4-cylinder... Ik hoor de wagen bijna niet binnenin met uitzondering van een gezonde brom en de trillingen bij stilstand vallen weg door het start-stop systeem dat eigenlijk wel in m'n smaak valt op het eerste zicht. foto's volgen...
                                Last edited by ; 16/04/2012, 19:59.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
                                  Net m'n F11 520d gaan afhalen. Zalige machine! Veel minder sportieve motor dan m'n x5, maar toch een zalige motor hoor... en de nadelen van een 4-cylinder... Ik hoor de wagen bijna niet binnenin met uitzondering van een gezonde brom en de trillingen bij stilstand vallen weg door het start-stop systeem dat eigenlijk wel in m'n smaak valt op het eerste zicht. foto's volgen...
                                  Proficiat! Ik ben benieuwd naar de foto's. Je gaat er veel plezier aan beleven ;-).

                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  F11 525d xDrive met Hartge verlaging en 20" velgen styling 303 van het M-sportpakket van de BMW 7 / 5GT.



                                  Super velgen! Zalig icm de zilveren kleur.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door sleeps Bekijk Berichten
                                  :drool: Helaas geen optie voor mij, ik moet de Rijnkaai dagelijks over...
                                  Ik hoop dat ik ze een tijdje heel kan houden :-).

                                  Comment


                                  • Daarnet een Duitse F11 met 4 uitlaten gezien. Zag er wel proper uit. Is dit dan sowieso een 535 of (M)550 ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                      Daarnet een Duitse F11 met 4 uitlaten gezien. Zag er wel proper uit. Is dit dan sowieso een 535 of (M)550 ?
                                      Nageplaatst, 535/550 i/d heeft 1x links & 1x rechts

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                        Daarnet een Duitse F11 met 4 uitlaten gezien. Zag er wel proper uit. Is dit dan sowieso een 535 of (M)550 ?
                                        Als het een F11 was, en geen F10, dan is het sowieso niet OEM:
                                        Een 550 i/550d heeft 2 grote 'trapeziumvorige' uitlaatsierstukken, 1 langs elke kant.
                                        Een 535i/535d heeft 2 ronde uitlaatsierstukken, wederom langs elke kant 1.
                                        Alle 'lagere' motorversies hebben een dubbel uitlaatsierstuk (bestaande uit 2 rondjes, zoals de foto's hier wat naar boven,) aan de linker kant.

                                        Dan blijft er nog: de M5. maar die bestaat niet als F11, enkel als F10.


                                        Een volledig OEM F11 zal dus geen 4 uitlaten kunnen hebben.

                                        Comment


                                        • Ja dat wist ik allemaal al.

                                          Mijn vraag was of het ook mogelijk is om zo'n M-uitlaten te monteren op een 520/525/530, dus de modellen waarvan de uitlaten enkel links zitten. Als er zowel links als rechts reeds een uitlaat zit lijkt me dit niet zo'n onoverkomelijk probleem, maar bij enkel een uitlaat links moet er rechts een heel stuk worden uitgesneden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X