Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoor eens bij B&C Merksem of B&G De Clercq, die mannen kunnen je ook helpen tegen eerlijke tarieven ;-) Lichtblokken voor een F10/F11 zijn identiek dus evt kan je die 2dehands kopen van een schadebak
Als het een F11 was, en geen F10, dan is het sowieso niet OEM:
Een 550 i/550d heeft 2 grote 'trapeziumvorige' uitlaatsierstukken, 1 langs elke kant.
Een 535i/535d heeft 2 ronde uitlaatsierstukken, wederom langs elke kant 1.
Alle 'lagere' motorversies hebben een dubbel uitlaatsierstuk (bestaande uit 2 rondjes, zoals de foto's hier wat naar boven,) aan de linker kant.
Dan blijft er nog: de M5. maar die bestaat niet als F11, enkel als F10.
Een volledig OEM F11 zal dus geen 4 uitlaten kunnen hebben.
Mooie redenatie maar helaas foute conclusie
torchus zal allicht een Alpina D5 of B5 tegengekomen zijn
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Hoor eens bij B&C Merksem of B&G De Clercq, die mannen kunnen je ook helpen tegen eerlijke tarieven ;-) Lichtblokken voor een F10/F11 zijn identiek dus evt kan je die 2dehands kopen van een schadebak
Vergeet niet dat naast de koplampunits je ook nog koplampsproeiers en automatische hoogteregeling nodig hebt.
Wrs zal de wagen ook opnieuw moeten geprogrammeerd worden
Net contact gehad met mijn dealer. Wagen is in productie gegaan. Wordt geleverd in de loop van week 19. Nog 14d nagelbijten dus !! Zie er ferm naar uit alhoewel het afscheid van mijn 6 cil straight wel pijn zal doen... Foto's volgen zeker !! Voor de liefhebbers : ik zal zeker mijn indrukken nalaten over het verschil tussen de 525d e61 en mijn nieuwe f11 520D.
Intussen ook vernomen dat de BMW M Performance Power Kit in België niet aangeboden wordt itt Nederland en Duitsland. Zie uitleg :
"Power Kits worden in België niet aangeboden.
Dit is niet omdat ze technisch niet kunnen, of omdat er garantieproblemen mee bestaan, maar omdat deze niet gehomologeerd zijn voor onze markt.
Indien een vermogenwijziging wordt aangebracht aan een wagen, moet dit in de voertuigdocumenten opgenomen worden.
Aangezien we in België geen procedure (meer) hebben om zo’n dergelijk aanvraagdossier bij de overheid in te dienen, kunnen we de gegevens op de CoC niet aanpassen (noch een annex toevoegen).
Hierdoor worden deze kits niet aangeboden voor een voertuig dat in België ingeschreven is, en wordt dit niet meer op onze commerciële website vermeld."
Net contact gehad met mijn dealer. Wagen is in productie gegaan. Wordt geleverd in de loop van week 19. Nog 14d nagelbijten dus !! Zie er ferm naar uit alhoewel het afscheid van mijn 6 cil straight wel pijn zal doen... Foto's volgen zeker !! Voor de liefhebbers : ik zal zeker mijn indrukken nalaten over het verschil tussen de 525d e61 en mijn nieuwe f11 520D.
Intussen ook vernomen dat de BMW M Performance Power Kit in België niet aangeboden wordt itt Nederland en Duitsland. Zie uitleg :
"Power Kits worden in België niet aangeboden.
Dit is niet omdat ze technisch niet kunnen, of omdat er garantieproblemen mee bestaan, maar omdat deze niet gehomologeerd zijn voor onze markt.
Indien een vermogenwijziging wordt aangebracht aan een wagen, moet dit in de voertuigdocumenten opgenomen worden.
Aangezien we in België geen procedure (meer) hebben om zo’n dergelijk aanvraagdossier bij de overheid in te dienen, kunnen we de gegevens op de CoC niet aanpassen (noch een annex toevoegen).
Hierdoor worden deze kits niet aangeboden voor een voertuig dat in België ingeschreven is, en wordt dit niet meer op onze commerciële website vermeld."
Dan maar hopen dat de 184PK volstaan zeker...
Damn, ik had bij mijn dealer ook reeds geïnformeerd, maar kreeg nog geen antwoord. Ik moet dus al niet meer wachten op een antwoord.
Of de 184pk zullen volstaan zal je zelf moeten ondervinden.
Wat mijn voorlopige bevindingen er over zijn: Ik kom van een getunede E70 X5, maar zelfs met de standaard 235 pk was hij een heel pak sneller dan de 520d.
Ik vind dat niet erg, want ik heb er zelf voor gekozen, (alé ja, 't was meer Di Rupo zijn keuze) maar van sportiviteit is bijna geen sprake meer. Ik laat hem vooral in comfort staan, bij sport is hij dan wel wat vinniger, maar ik had het geen "sport" durven noemen :-) Anderzijds is hij meer dan vlot genoeg voor het Belgische verkeer, maar verwacht niet te veel emoties als je het gaspedaal naar beneden drukt.
Ik heb de opties comforttoegang en automatisch openen van kofferklep destijds aangevinkt. Na een weekje met mijn auto te rijden zou ik deze al niet meer willen missen. Zeer handig is dat als je met je handen vol aan je koffer komt, je met een voetbeweging je koffer kan openen. Helaas zijn ze bij bmw iets vergeten... soms neem je ook wel iets uit je koffer waarvoor je je twee handen nodig hebt. Helaas werkt dan de truk met het voetje niet. De techniek is er... alleen zal niemand bij bmw er over na gedacht hebben??
Daar heb ik idd ook al aan gedacht. Ik zit natuurlijk wel aan de andere kant van het land. Eventueel Ndl maar natuurlijk kom je dan in problemen bij een eventuele keuring of bij een ongeluk. Auto is in België dan niet gehomologeerd... De verzekering zal in haar handjes wrijven.
Ik zou eens informeren of ze dat in Duitsland wel willen doen. Ik ga graag bij Kohl in Aken. Mooie en goede garage, en niet ver over de grens.
Daar heb ik idd ook al aan gedacht. Ik zit natuurlijk wel aan de andere kant van het land. Eventueel Ndl maar natuurlijk kom je dan in problemen bij een eventuele keuring of bij een ongeluk. Auto is in België dan niet gehomologeerd... De verzekering zal in haar handjes wrijven.
Daar heb ik idd ook al aan gedacht. Ik zit natuurlijk wel aan de andere kant van het land. Eventueel Ndl maar natuurlijk kom je dan in problemen bij een eventuele keuring of bij een ongeluk. Auto is in België dan niet gehomologeerd... De verzekering zal in haar handjes wrijven.
Da is natuurlijk de vraag.
Wie gaat er een gewone 5 reeks nakijken bij een ongeval? Denk dat ze zich daar niet echt mee bezig gaan houden. Enkel bij van die uitgebouwde 'johnny' bakken (sorry voor degenen die met zo ene rondrijden) zullen ze misschien die dingen eens testen...
En voor de rest. Verzekering? denk ni dat die dat bij een 'klasse' wagen zoals een 5 reeks zouden gaan testen...
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Extra vermogen kan je aangeven, mijn makelaar deed daar niet moeilijk over (+30pk op 190pk V6 was circa 120 euro extra per jaar)
De mijne is binnen voor wat garantiestuff;
- Dynamic Drive, valt soms uit. Denk vocht? Euvel doet zich precies voor na regen heb ik de indruk...
- Standverwarming nooit gewerkt, met handleiding van Beefcake afgegeven aan receptie. Waarvoor dank ;-)
- Schurend geluid (google Groaning noise front Axle)
Morgenvroeg starten ze, ben benieuwd :-)
Kerel heeft wel duidelijk in de computer gezet "WAGEN NIET HIER GEKOCHT, PREMIUM." is dat een interne code voor vollebak factureren?
Comment