Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door yvesvg Bekijk Berichten
    Ja, ik weet het.
    Maar mij stoort toch het goedkope interieur van de nieuwe 3reeks toch ook wel.
    Als je dan weet dat je evenveel mag leggen voor een 330d als voor een 520d vraag ik mij af of die motor alles kan goedmaken...
    Zeker op onze wegen....
    De 5 is gewoon een klasse hoger, en dat zal je merken tijdens elke km die je gaat rijden. De wagen is stiller en comfortabeler. Zeker als je veel lange afstanden doet is dat een meerwaarde. Tegelijkertijd kijk je ook op een mooier dashboard. Ook is de 5 ruimer. Dit zijn al heel wat voordelen tov een BMW 3.
    De 3 heeft inderdaad de schitterende 3.0d motor die voor een diesel mooi klinkt, en die prestaties zal leveren van een niveau dat zelfs Porsche rijders er nerveus gaan van worden.
    Maar, zoals je zelf zegt, in principe kan je dit vermogen in België niet kwijt. Een 520d, en al zeker een 525d, zijn meer dan performant genoeg. Nadeel is het minder mooie geluid van de viercilinder.

    Je zal dus voor jezelf een keuze moeten maken welke eigenschappen jou het meeste aanspreken.

    Ik, persoonlijk, zou kiezen voor een 525d.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SkidRow Bekijk Berichten
      Heb voor dezelfde keuze gestaan !

      De 520d is een prachtige wagen. Maar voor mij te groot en teveel "bootgevoel". En is misschien wel de wagen waar je het minste "waardeverlies" zal hebben.

      Heb daarom twee weken geleden 330d besteld en rij bijgevolg nu zelf rond met 10 jaar oude Citroen die van alle kanten rammelt . Maar het is de laatste keer dat je met een drieliter zal kunnen rijden.
      Even doorbijten en het plezier heb je achteraf.
      Ik heb sinds vorige week vrijdag mijn 525d Touring (6 cilinder 204pk) en ik heb nog geen seconde spijt dat ik mijn 335d Touring verkocht heb.
      Zo'n bootgevoel waar jij over spreekt heb ik toch niet.
      Ok, bij m'n 335d kreeg ik een iets grotere duw in de rug bij volgas, maar wanneer kan je dit nog doen?
      De keren dat ik het eens deed heb ik telkens prijs gehad, 3 zware boetes waarvan 2 keer m'n rijbewijs kwijt.
      Als ik nu volgas geef met de 525d heb ik meer als voldoende power en belangrijk, het rijgevoel is anders.
      Na 3 jaar met een redelijk harde vering te rijden is de 5-serie een droom, wat een comfort, en dat interieur/dashboard.
      Voor mijn aankoop heb ik in veel auto's gezeten en vergeleken, wel, het dashboard en interieur van de 5 kan geen enkele auto aan tippen, en zeker de nieuwe 3-serie niet!
      Ik heb ook een 330d overwogen maar eens ik in de 5-serie had gereden was mijn keuze snel gemaakt.
      Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar voor mij woog het powergevoel van de 330d niet op tegen het comfortabele rijgevoel van de 5.
      Daarbij komt dat ik ook de neus van de 5 met M-pakket gewoonweg subliem vond.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        De 5 is gewoon een klasse hoger, en dat zal je merken tijdens elke km die je gaat rijden. De wagen is stiller en comfortabeler. Zeker als je veel lange afstanden doet is dat een meerwaarde. Tegelijkertijd kijk je ook op een mooier dashboard. Ook is de 5 ruimer. Dit zijn al heel wat voordelen tov een BMW 3.
        De 3 heeft inderdaad de schitterende 3.0d motor die voor een diesel mooi klinkt, en die prestaties zal leveren van een niveau dat zelfs Porsche rijders er nerveus gaan van worden.
        Maar, zoals je zelf zegt, in principe kan je dit vermogen in België niet kwijt. Een 520d, en al zeker een 525d, zijn meer dan performant genoeg. Nadeel is het minder mooie geluid van de viercilinder.

        Je zal dus voor jezelf een keuze moeten maken welke eigenschappen jou het meeste aanspreken.

        Ik, persoonlijk, zou kiezen voor een 525d.
        Ik deel dezelfde mening.
        Wel heb ik een zescilinder gekocht gezien ik de viercilinder niet zag zitten.
        Het is een Premium Selection geworden van maart 2011 met 24.000 km, +/- full option.
        Last edited by ; 26/06/2012, 00:10.

        Comment


        • Dat is ook nog een mogelijkheid natuurlijk, een Premiun Selection 530d kopen. Dan heb je natuurlijk het beste van 2 werelden. Ik ondervind het dagelijks. 530d
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Bon, gewoon ter info voor al onze BMW rijders.

            Officieel antwoord van BMW op de vraag of indien ik de huistuning van BMW in DE, NL of LU zou laten doen, de software instellingen overschreven worden hier in BE als mijn auto een software update vereist, is NEE.

            maw je mag/kan een BMW Performance Tuning laten uitvoeren bij BMW in een ander land dan BE. Hierbij verlies je je waarborg niet en heb je waarborg op al je eventuele nieuwe onderdelen. Ook worden de software instellingen die gezet worden NIET overschreven indien je auto hier in BE een software update zou nodig hebben.

            Dat maakt dat je als je er tijd voor wil maken je je BMW kan laten huistunen en toch niets van je waarborgen verliest.

            Lijkt mij persoonlijk interessant en ik ga hier verder op onderzoek naar prijzen + tijd vereist om de tuning te doen.
            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

            Comment


            • Ik heb eens gehoord voor een 116d van de vorige generatie bij de dealer. die melde mij spontaan dat er bij de huistuning ongeveer 30pk bij kwam. Koste toen € 800 ongeveer.
              BMW X5 45e

              Comment


              • Ik heb hier een klant die sinds kort met een 525d rijd, 6 cilinder, der zit daar een powerbox in en hij heeft nu 260pk ipv 204.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
                  Ik heb hier een klant die sinds kort met een 525d rijd, 6 cilinder, der zit daar een powerbox in en hij heeft nu 260pk ipv 204.
                  Van 204 naar 260 pk is wel redelijk veel, wie plaatst die powerbox?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
                    Ik heb hier een klant die sinds kort met een 525d rijd, 6 cilinder, der zit daar een powerbox in en hij heeft nu 260pk ipv 204.
                    Dat zal niet de officiële tuning van BMW zijn. En dus bye bye garantie. Is wat dom met nieuwe auto imho...
                    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Ik, persoonlijk, zou kiezen voor een 525d.
                      Ik lees dat vaak, maar begrijp niet goed waarom. Het is ook een viercilinder (mocht het nog een zescilinder zijn: ok), en het subjectief verschil in snelheidsgevoel is zo goed als onbestaande: beide zijn vlot, maar niet snel. De meerprijs voor een 525d vind ik behoorlijk groot, ik zou voor dat verschil dan liever de upgrade naar een hoger uitrustingspakket betalen, of bijkomende opties nemen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                        Van 204 naar 260 pk is wel redelijk veel, wie plaatst die powerbox?
                        Die 525d is een 3-liter. Bij BMW zelf puurt men minstens 245pk uit identiek dezelfde motor. De vermogensstijging naar 260pk vind ik dan ook erg bescheiden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik lees dat vaak, maar begrijp niet goed waarom. Het is ook een viercilinder (mocht het nog een zescilinder zijn: ok), en het subjectief verschil in snelheidsgevoel is zo goed als onbestaande: beide zijn vlot, maar niet snel. De meerprijs voor een 525d vind ik behoorlijk groot, ik zou voor dat verschil dan liever de upgrade naar een hoger uitrustingspakket betalen, of bijkomende opties nemen.
                          Hier heb je wel een punt. Ik had de prijzen dan ook niet bekeken. Misschien kan je dan beter een 520d nemen en in Duitsland een BMW Performance upgrade laten doen.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Als dat al nodig is. De BMW upgrade is duur en brengt in vergelijking erg weinig extra pit. Ik zou een 520d nemen en er mooi af blijven. Als je echt prestaties wil die ook een duidelijk ander gevoel geven, dan moet je bijleggen voor extra longinhoud en voor de 530d gaan. Ikzelf zou b.v. ook nooit de meerprijs voor een 535d dokken tov een 530d. Het verschil tussen beide is subjectief erg klein, ook al is de 535d de facto wel sneller. De meerprijs is behoorlijk groot voor een (imo) gevoelsmatig erg klein verschil, een beetje zoals tussen de 520d-525d, uiteindelijk. Bij de zespitters heb je voor de extra dough wél een gescheiden uitlaat (pijpje links en pijpje rechts), wat ik persoonlijk net minder mooi vind dan het dubbelloops kanon links. Maar ik kan me inbeelden dat er velen zijn die net de gescheiden uitlaat willen omdat je dan (indien debadged) visueel duidelijk onderscheiden kan worden van de "pauper-520d" die ook die mooie dubbele uitlaat heeft.

                            Ik zou bij de '5 enkel de 520d, de 530d, de 535i en de M5 overwegen. Al de rest vind ik ofwel te duur voor wat je méér krijgt tgo een minder model (bv 525d vs 520d, of 535d vs 530d), of te duur tav een hoger model dat qua prijs dan al binnen bereik komt (b.v. 550i met een karrevracht opties kost bijna een basis M5, en dan is die laatste iets helemaal anders).
                            Edit: ik vergeet de atmosferische 530i! Met manuele bak, M Pack en navi pro. Meer moet dat niet zijn.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              (...)Als je echt prestaties wil die ook een duidelijk ander gevoel geven, dan moet je bijleggen voor extra longinhoud en voor de 530d gaan.(...)
                              Volledig mee akkoord. Niet alleen zal dat ook echt significant beter rijden, ik kan mij bvb ook voorstellen dat naar levensduur toe een 530d de beter keuze is tov een superopgefokte 520d. Met superopgefokte motoren ben je uiteindelijk altijd zelf super gefokt op den duur.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                Volledig mee akkoord. Niet alleen zal dat ook echt significant beter rijden, ik kan mij bvb ook voorstellen dat naar levensduur toe een 530d de beter keuze is tov een superopgefokte 520d. Met superopgefokte motoren ben je uiteindelijk altijd zelf super gefokt op den duur.

                                ²²²

                                Mijn 320d was getuned naar 198PK en elke keer als ik sportief reed had ik het gevoel dat ik hem forceerde en "pijn" deed
                                Met mijn 535d was het juist omgekeerd , die kwam pas tot leven bij sportief rijden

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door yvesvg Bekijk Berichten
                                  Ja, ik weet het.
                                  Maar mij stoort toch het goedkope interieur van de nieuwe 3reeks toch ook wel.
                                  Als je dan weet dat je evenveel mag leggen voor een 330d als voor een 520d vraag ik mij af of die motor alles kan goedmaken...
                                  Zeker op onze wegen....
                                  Wel, een vriend van me die stond ook laatst voor dezelfde keuze, of althans ongeveer dezelfde keuze. Zijn twijfels waren tussen:
                                  - 330d touring
                                  - 530d xDrive touring
                                  - 535d touring
                                  Op mijn aanraden is het dan uiteindelijk een 535d touring geworden, en hij is zeer tevreden van de keuze.

                                  Zijn probleem met de 3 serie was ten eerste de lange wachttijd, de andere 2 opties, de 5 series, was hij sowieso van plan in te voeren uit Duitsland en op een goeie week stond hij hier in Belgie terug met z'n 535d, premium met denk ik 10.000km !!

                                  Aangezien hij veel op de baan zit, zoals je al zei... België, dan is de 5 serie sowieso een pak comfortabeler, luxueuzer en ook stiller vanbinnen. Als je écht vaak in de auto zit, +3uur per dag dan zou de keuze voor mij al onmiddellijk gemaakt zijn.

                                  Als je dan nog eens kiest voor een 'niet-nieuwe' 5 serie touring dan is er nog eens het contradictorische voordeel van de prijs. Je kunt een 530d in perfect staat met alle mogelijk opties vinden in Duitsland voor minder geld dan een nieuwe 330d. Soit, als ik het goed voorheb ga je beide voor nieuwe wagens. Dan zal de prijs gelijk liggen 520d-330d.

                                  En om af te sluiten, in the end vind ik de 5 touring de mooiere van de 2, hetzij vanbinnen als vanbuiten. De afwerking ligt dan ook nog een stuk hoger, wat natuurlijk logisch is...

                                  In elk geval succes met de 2 mooie keuzes, nu heb je ook mijn input
                                  Bijgevoegde Bestanden
                                  Last edited by Jag; 27/06/2012, 18:10.
                                  Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Ik lees dat vaak, maar begrijp niet goed waarom. Het is ook een viercilinder (mocht het nog een zescilinder zijn: ok), en het subjectief verschil in snelheidsgevoel is zo goed als onbestaande: beide zijn vlot, maar niet snel. De meerprijs voor een 525d vind ik behoorlijk groot, ik zou voor dat verschil dan liever de upgrade naar een hoger uitrustingspakket betalen, of bijkomende opties nemen.
                                    Het heeft inderdaad te maken tussen keuze 4 of 6 cilinder, alsook of je een nieuwe of jonge tweedehands koopt.
                                    Ik heb een 525d 6 cilinder gekocht in Duitsland, 2011 Premium Selection.
                                    De meerprijs tussen een nieuwe 520d en een tweedehands 525d was niet meer groot.
                                    Voor dezelfde prijs had ik hier in België een nieuwe 520d met M-pakket, geen bijkomende opties.
                                    Nu heb ik een 525d 6 cilinder met M-pack en bijna alle optie's, hier betaalde de vorige Duitse eigenaar een jaar geleden 75.125 euro voor.
                                    De keuze was voor mij snel gemaakt, ofwel een magere 520d 4 cilinder of een super uitgeruste 525d 6 cilinder ... dan moet je niet lang twijfelen.
                                    Ik heb zowel met de 520d (184pk 4 cilinder) gereden als 525d (204pk 6 cilinder) en deze rijden echt wel anders.
                                    De 6 cilinder is veel alerter op het gas en geeft je toch een leukere rijervaring tegenover de 520d.
                                    Last edited by ; 08/07/2012, 14:16.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                                      Van 204 naar 260 pk is wel redelijk veel, wie plaatst die powerbox?
                                      Zal het eens navragen....

                                      Comment


                                      • Ik dacht dat de F10/11 525D ook een 4 cilinder was ? Toch niet dan ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                          Ik dacht dat de F10/11 525D ook een 4 cilinder was ? Toch niet dan ?
                                          De 525d is recent een 4 cilinder geworden, vorig jaar was dit nog een 6 cilinder.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X