Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door davydvs Bekijk Berichten
    heb ook mijn X5 vervangen door een 520d touring (de x5 heb ik een lichte vracht van gemaakt) om reden van die VAA. Ik kan je nu al zeggen: je gaat de 6-cilinder en de extra duw in de rug missen, maar je zal er geen spijt van hebben. De x5 rijd ik rond met sportophaning en 21". de 5-reeks heeft ook m-sportophanging en 20". Deze laatste rijd een pak zachter.
    Veel gelezen over sound en power van 6-cilinder in vergelijking met 4-cilinder. Eerlijk gezegd ik vind de sound van mijn X5 sd absoluut niet mooi (zeker stilstaand) en extra duw in de rug in vergelijking met 520d vind ik marginaal. Als het toch een diesel moet zijn, liever zuinig een fiscaal vriendelijk ---> 520d is daar perfect voor.
    Voor echte rijplezier (sound en power) ---> 335i
    Moest dit mijn daily zijn, dan had ik een benzine gekozen (15.000km per jaar). Waarschijnlijk 528i

Comment

• Iemand ervaring met Active Steering?
      Geweldige optie op X5, maar ik vraag mij af indien nuttig op touring?
      Lees wel: wordt vooral in stad gereden door mijn vrouw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
        om nog even op die sierlijsten terug te komen... kom in dit topic nog foto's tegen van zimtbraun in combinatie met hexagon inleg http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=607826 en voor mij is alle twijfel volledig weg nu
        De hexagon inleg in de 5 is duidelijk mooier dan dat in de 1. Goede keuze.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Vandaag besteld met voorziene levering eind oktober :

BMW F11 520D 184pk MJ 2013

Full specs: http://www.autoforum.be/showthread.p...F11-520D-184pk

Als trouwe opel-fan was ik eerst gaan kijken voor een Insignia.
          Maar na een testrit was ik volledig verkocht.

Wat een verschil zeg !

Comment

• Hoe zit het eigenlijk ondertussen met de stuurinrichting/ophanging issues? Ik lees toch nog in wat reviews dat de 5 veel last heeft van zijwind en niet stabiel aanvoelt op hogere snelheden, klopt dit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              Hoe zit het eigenlijk ondertussen met de stuurinrichting/ophanging issues? Ik lees toch nog in wat reviews dat de 5 veel last heeft van zijwind en niet stabiel aanvoelt op hogere snelheden, klopt dit?
              De mijne loopt maar +/-220km/h daaronder geen last van zijwind of instabiliteit .

Comment

• rijdt een F11 met M-sportophanging en 19 inch M-velgen echt zo bikkelhard zoals een collega beweert... of valt dat nog mee? ik rij nu met een Audi A4 met sportophanging (2 cm verlaagd) met 17 inch velgen... heb 't wel graag beetje sportief en strak in de bochten maar om nu ieder putje en bultje te voelen is ook niet alles... verkoper beweerde dat de touring ook anders afgeveerd is dan de berline en dat dynamic damping control een beetje overbodig is op een touring.

Comment

rijdt een F11 met M-sportophanging en 19 inch M-velgen echt zo bikkelhard zoals een collega beweert... of valt dat nog mee? ik rij nu met een Audi A4 met sportophanging (2 cm verlaagd) met 17 inch velgen... heb 't wel graag beetje sportief en strak in de bochten maar om nu ieder putje en bultje te voelen is ook niet alles... verkoper beweerde dat de touring ook anders afgeveerd is dan de berline en dat dynamic damping control een beetje overbodig is op een touring.
                  Ik heb een F11 met M-sportophanging en 19 inch M-velgen en dat valt al bij al nog mee qua comfort.
                  Mijn 335d Touring met M-sportophanging en 18 inch M-velgen reed harder.

Comment

• Misschien had die meer vermogen.

Comment

• Mijn 5 reeks zal normaal gezien 2de week van september geleverd worden, is nu 'in productie' volgens dealer... nu wou ik er eigenlijk nog de optie infrarood relfecterende voorruit bij laten plaatsen (denk dat dit wel ferm kan schelen zo op warme dagen, in de zon met lederen interieur) maar zou volgens de dealer niet meer aan te passen zijn (wegens reeds 'in productie'). Klopt dat wel dat het niet meer zou kunnen..? Eventueel wil ik er nog op aandringen...
                      Een andere verkoper zei me wel dat die optie er voor zorgt dat gsm ontvangst fel verminderd (wegens de infrarood reflecterende laag in de voorruit)...

Comment

Mijn 5 reeks zal normaal gezien 2de week van september geleverd worden, is nu 'in productie' volgens dealer... nu wou ik er eigenlijk nog de optie infrarood relfecterende voorruit bij laten plaatsen (denk dat dit wel ferm kan schelen zo op warme dagen, in de zon met lederen interieur) maar zou volgens de dealer niet meer aan te passen zijn (wegens reeds 'in productie'). Klopt dat wel dat het niet meer zou kunnen..? Eventueel wil ik er nog op aandringen...
                        Een andere verkoper zei me wel dat die optie er voor zorgt dat gsm ontvangst fel verminderd (wegens de infrarood reflecterende laag in de voorruit)...
                        Zou dit persoonlijk niet nemen, denk niet dat het op warme dagen zoveel zal uitmaken. Ook coyotes, en navi zullen minder ontvangst hebben. En als de dealer zegt dat hij al in productie is denk ik niet dat dit nog zal lukken!

Comment

• Dergelijk infraroodreflecterend glas maakt weldegelijk een enorm verschil uit in warmtegevoel. De stralingswarmte van de zon op het lichaam verdwijnt voor het grootste deel. Het comfortgevoel stijgt er behoorlijk sterk door, en het maakt dus vooral op dagen met volle zon (koud of warm) een groot verschil.

Groot nadeel is dat zo'n glas bijzonder slecht GPS-signalen doorlaat. Een Coyote op je dashboard zal dus hoogstens matige ontvangst hebben, mogelijks zelfs géén. In tegenstelling tot wat je zegt is er inzake GSM-ontvangst nauwelijks een probleem: de in de auto ingebouwde telefoonkit heeft een aparte antenne, en zelfs zonder heb je nog alle andere richtingen waardoor de GSM-verbinding betrouwbaar blijft.

Als je kar echter al in productie zit, is 't te laat om de optie eraan toe te voegen.

Comment

• ok bedankt voor beide reacties!
                            Ik ga er mij verder niet druk in maken en naar half september toeleven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Dergelijk infraroodreflecterend glas maakt weldegelijk een enorm verschil uit in warmtegevoel. De stralingswarmte van de zon op het lichaam verdwijnt voor het grootste deel. Het comfortgevoel stijgt er behoorlijk sterk door, en het maakt dus vooral op dagen met volle zon (koud of warm) een groot verschil.

Groot nadeel is dat zo'n glas bijzonder slecht GPS-signalen doorlaat. Een Coyote op je dashboard zal dus hoogstens matige ontvangst hebben, mogelijks zelfs géén. In tegenstelling tot wat je zegt is er inzake GSM-ontvangst nauwelijks een probleem: de in de auto ingebouwde telefoonkit heeft een aparte antenne, en zelfs zonder heb je nog alle andere richtingen waardoor de GSM-verbinding betrouwbaar blijft.

Als je kar echter al in productie zit, is 't te laat om de optie eraan toe te voegen.
                              Bellen via de dakantenne doe je enkel als je de snap-in gebruikt
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Is er verlies in ruimte achter door de comfortzetels tov sportzetels? Meerprijs is marginaal tussen beide (met M pack)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                  Bellen via de dakantenne doe je enkel als je de snap-in gebruikt
                                  Ah ja, da's waar. (Da's ook het verschil tussen de twee opties op de huidige BMW's, zeker? De goedkopere variant heeft geen mogelijkheid tot snap-in en heeft geen eigen GSM-module met versterker, maar laat enkel toe een Bluetooth-telefoon met de auto te koppelen voor gegevensoverdracht en bediening ... terwijl de duurdere versie wel mogelijkheid tot snap-in heeft en een ingebouwde GSM-module heeft?)
                                  Maar dan nog: een GPS-toestel moet "klaar zicht" hebben op de hemel, terwijl een GSM-toestel in zo goed als alle richtingen signaal zendt/ontvangt. Zo'n warmtewerende voorruit lijkt me dan ook vooral impact te hebben op standalone GPS-toestellen die "onder" de voorruit staan, en nauwelijks of niet op GSM-toestellen in de auto.
                                  Last edited by ; 23/08/2012, 11:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW Bekijk Berichten
                                    Is er verlies in ruimte achter door de comfortzetels tov sportzetels? Meerprijs is marginaal tussen beide (met M pack)
                                    De zetelleuning van comfortzetels is toch wel wat dikker dan die van de standaard- en sportzetels, net door het extra scharnierpunt. Qua voetruimte maakt dat nauwelijks uit, maar voor de knieën van volwassen achterpassagiers is er (afhankelijk van de manier waarop de comfortzetels vooraan staan afgesteld) toch duidelijk minder ruimte, yep. Voor een kinderstoeltje of klein mannen geen probleem, echter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW Bekijk Berichten
                                      Is er verlies in ruimte achter door de comfortzetels tov sportzetels? Meerprijs is marginaal tussen beide (met M pack)
                                      Absoluut, ik denk bijna een centimeter knieruimte ...
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ah ja, da's waar. (Da's ook het verschil tussen de twee opties op de huidige BMW's, zeker? De goedkopere variant heeft geen mogelijkheid tot snap-in en heeft geen eigen GSM-module met versterker, maar laat enkel toe een Bluetooth-telefoon met de auto te koppelen voor gegevensoverdracht en bediening ... terwijl de duurdere versie wel mogelijkheid tot snap-in heeft en een ingebouwde GSM-module heeft?)
                                        Maar dan nog: een GPS-toestel moet "klaar zicht" hebben op de hemel, terwijl een GSM-toestel in zo goed als alle richtingen signaal zendt/ontvangt. Zo'n warmtewerende voorruit lijkt me dan ook vooral impact te hebben op standalone GPS-toestellen die "onder" de voorruit staan, en nauwelijks of niet op GSM-toestellen in de auto.

Klopt als een bus. Tegenwoordig moeilijk om er nog uit te geraken
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• net telefoon van de dealer gekregen: mijne bak is vandaag geleverd! Was normaal pas ergens half september ingeschat dus wel een leuke verrassing. Straks eens gaan kijken... als het mee zit dan ergens rond 1 september platen en zo in orde en kan ik bollen en dat terwijl bestelling pas begin augustus geplaatst was!

Comment

Working...
                                          X