Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alle dashboard bovenkanten die niet donkergrijs, donkerblauw of zwart zijn, reflecteren hard in de voorruit. Da's het enige "probleem". Voor de rest is het idd een kwestie van smaak. Ik volg volledig je mening over vuil of niet, want stof zie je even hard (zoniet harder) op een zwart oppervlak.

    Een 911 met terracotta interieur bijvoorbeeld: het tweekleurige dashboard met donkere bovenkant is ook daar imo een must, want anders stoort het enorm. In de 5-reeks zie ik ook liever een donkere bovenkant en een lichte onderkant, zodat die dikke horizontale lijn van de inleg (hout, alu of whatsoever...) eerder een overgang vormt dan een schril contrast

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Scusi, 't is den blauwen dat 'k bedoel.

      Duidelijk niet, toch?





      Ja bij deze is't inderdaad lichtkleurig langs boven. Die groene had weldegelijk een zwarte bovenkant.

      Ik vind zo'n lichtkleurige bovenkant ook niet mooi. Bovenkant moet sowieso zwart zijn. Onze E39 had ook een beige interieur maar wel met zwarte bovenkant. Vond dat toen heel mooi en vind dat eigenlijk nog steeds bijzonder knap.
      Voor de rest ben ik wel fan van dat Oyster! Wel jammer dat er weer niet te veel keuze is qua kleuren (zowel binnen en buiten) Voor het interieur zie ik bijvoorbeeld zeer graag sattelbraun, maar dat is niet verkrijgbaar op de 5.

      Comment


      • Inderdaad intriest die interieurkleuren.
        Oyster is bijna wit en heeft een te hoog pimpgehalte imo... Bij beige is àlles beige, ook de deuren tot en met de kaartenbakken (en da's weer nadelig voor schoenvegen wat iedereen al wel eens voorheeft), grijs is ook licht en kil, dus ongezellig, en het zimtbraun (kaneelbruin) is het ook niet helemaal. Waarom geen mooi donkerbruin??? Is niet het obligate zwart, donker genoeg voor onderhoud en toch anders genoeg om mooi te 'blenden' met de rest van het interieur. BMW?? Iemand??

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Alle dashboard bovenkanten die niet donkergrijs, donkerblauw of zwart zijn, reflecteren hard in de voorruit. Da's het enige "probleem". Voor de rest is het idd een kwestie van smaak. Ik volg volledig je mening over vuil of niet, want stof zie je even hard (zoniet harder) op een zwart oppervlak.

          Een 911 met terracotta interieur bijvoorbeeld: het tweekleurige dashboard met donkere bovenkant is ook daar imo een must, want anders stoort het enorm. In de 5-reeks zie ik ook liever een donkere bovenkant en een lichte onderkant, zodat die dikke horizontale lijn van de inleg (hout, alu of whatsoever...) eerder een overgang vormt dan een schril contrast
          Het reflecteert, maar je leert daar wel snel mee leven, vind ik. Je kan het zien als je 't wil zien, maar echt storen doet het bijna nooit imo. Het valt wel op als je in zo'n interieur stapt na altijd in een auto gezeten te hebben met donker dashboard.

          Trouwens, je ziet de reflectie al duidelijk op deze foto :



          Maar op andere foto's dan weer niet. Zo is 't imo ook een beetje in real life.

          Ik heb - herinner ik me - ooit nog met Daggie gebeld of 'ie het beige dashboard in z'n Cayman ooit als hinderlijk heeft ervaren, en hij was toen erg duidelijk in z'n "neen". Dus 't is sowieso al iets persoonlijks.

          Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
          Inderdaad intriest die interieurkleuren.
          Oyster is bijna wit en heeft een te hoog pimpgehalte imo... Bij beige is àlles beige, ook de deuren tot en met de kaartenbakken (en da's weer nadelig voor schoenvegen wat iedereen al wel eens voorheeft), grijs is ook licht en kil, dus ongezellig, en het zimtbraun (kaneelbruin) is het ook niet helemaal. Waarom geen mooi donkerbruin??? Is niet het obligate zwart, donker genoeg voor onderhoud en toch anders genoeg om mooi te 'blenden' met de rest van het interieur. BMW?? Iemand??
          Mjah, ik vind dat je toch niet meteen kan klagen over het aanbod aan interieurkleuren. Ge hebt de klassiekers zwart en beige, dat laatste overigens weldegelijk met zwart dashboard en niet met beige (althans, tot nu toe toch, op de berline), en dan nog enkele pittiger, moderne kleuren. Ik zou er alleszins m'n gading in vinden.

          Vermoedelijk zullen er wel weer bijkomende interieurcombinaties beschikbaar worden, ca. 1 à 1,5 jaar na lancering (misschien wel samen met de lancering van de touring), zoals dat quasi altijd bij BMW gebeurt. In 't begin zijn de koetswerk- en interieurkleuren beperkt, maar na een tijdje breidt dat uit. Dat beige met beige dashboard op de foto's van de blauwe touring lijkt mij zoiets : tot nu toe is dat niet te krijgen in de limousine. Of dat moet geen beige maar oyster zijn (dat je op de berline ook al met donker oyster dashboard kan krijgen), maar 't lijkt er niet straf op...

          Comment


          • De Touring is haast nog mooier dan de sedan. Een echte eer voor de E39 deze 5 reeks
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten


              de voorkant heeft nog wat opsmuk nodig, heb 'm nu een aantal keren zien rijden in München (de F10, maar die neus is hetzelfde) dus ik wacht nog even op het sportpakket..

              maar die achterkant, en zeker op deze foto's met die velgen
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Het reflecteert, maar je leert daar wel snel mee leven, vind ik. Je kan het zien als je 't wil zien, maar echt storen doet het bijna nooit imo. Het valt wel op als je in zo'n interieur stapt na altijd in een auto gezeten te hebben met donker dashboard.

                Trouwens, je ziet de reflectie al duidelijk op deze foto :



                Maar op andere foto's dan weer niet. Zo is 't imo ook een beetje in real life.

                Ik heb - herinner ik me - ooit nog met Daggie gebeld of 'ie het beige dashboard in z'n Cayman ooit als hinderlijk heeft ervaren, en hij was toen erg duidelijk in z'n "neen". Dus 't is sowieso al iets persoonlijks.
                Een item waar het sowieso altijd bij stoort, is de HUD, vind ik. Ik heb er soms al problemen mee dat je zelfs met een zwart dashboard de contouren van het projectieschermpje in de voorruit kan zien (tjah, ik kan er niets aan doen: maniakale trekjes )

                Comment


                • topic naar boveuh
                  Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                    topic naar boveuh
                    Aléé, uwen dag is weer goed.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                      topic naar boveuh
                      Bedankt voor uw bijdrage.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                        Bedankt voor uw bijdrage.
                        tja ik hoop maar elke dag op spectaculaire nieuwe dingen van die interne BMW'ers, maar het blijft uit...

                        (en hop staat weer bovenaan)...

                        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                        Comment


                        • maar nog steeds geen nieuws he...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                            maar nog steeds geen nieuws he...
                            spijtig genoeg niet
                            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                            Comment


                            • Ondertussen is de 5 Touring te configureren op www.bmw.co.uk

                              Comment


                              • 530d en 535i schelen praktisch niks in prijs, terwijl de E92 330d en 335i ruim 5000 euro uit elkaar liggen.

                                Iemand een verklaring voor?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                  530d en 535i schelen praktisch niks in prijs, terwijl de E92 330d en 335i ruim 5000 euro uit elkaar liggen.

                                  Iemand een verklaring voor?
                                  Een 5 is een kilometervreter, dus mensen zijn nog meer geneigd om deze in diesel te nemen?

                                  Comment


                                  • de 530d motor werd opgewaardeerd tot 245 pk en komt daardoor qua prestaties meer in de buurt van de 535 i terwijl voorheen de prestaties van de huidige 535I meer in de buurt lagen van de 535d ;

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      Ondertussen is de 5 Touring te configureren op www.bmw.co.uk
                                      zou nu ook te configureren zijn op bmw.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                                        zou nu ook te configureren zijn op bmw.be
                                        da's mensen blij maken met een dooie mus...

                                        is nog steeds de oude versie
                                        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                        Comment


                                        • idd, heb het nu ook gezien!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X