Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk Berichten
    De kogel is bijna door de kerk. Wordt hoogstwaarschijnlijk de volgende config :

BMW 530d 258 pk (152 g/km CO2)

Deep Sea Blue
    Leder Dakota Zwart
    Aluminium Feinschliff inlegplaatjes

Exclusive line Plus
    Velgen style 331 19" (upgrade van 18" in de line)
    Dynamic Damping Control
    Comforttoegang
    Zwarte dakrails
    Panoramisch glazen dak
    Kofferruimtepakket
    Auto dimmende binnen & buitenspiegel, inklapbaar
    Verwarmde zetels vooraan
    Comfortzetels
    Sfeerverlichting
    Hogedrukreiniging koplampen
    Park Distance Control
    Xenonlichten
    Adaptive Headlights
    Elektronische airco met bijkomende functies
    Navi professional (nieuwe v4.2)
    Bluetooth met USB aansluiting

Bijkomende opties:
    Sportautomatische versnellingsbak met schakelpeddels aan het stuur
    Bijkomende 12V stopcontacten
    HiFi Professional luidsprekersysteem : klonk goed op een 640d in de showroom, maar is die idd zoveel beter als de HiFi ?
    Mechanishe zonnegordijnen
    Instrumentencombi High
    Muziekaansluiting Smartphone
    iPhone Apps (vooral voor internetradio en om op afstand te sluiten !)
    M Sportstuur (ZEER belangrijk ;-)

Meerprijs voor een 530d tov een 520d is flink, alsook VAA, maar nu ik eindelijk mijn 6-cilinder droom gemakkelijk kan veroorloven, ga ik ervoor. Di Rupo of geen Di Rupo...
    Maar het rijdt zo zalig. Zelfs de klank (binnen in de wagen toch) is subliem.
    En zoals de dealer zei : een 520d is een goede auto, een 530d is voor de liefhebber

Twijfel nog om hem in de UK te kopen (4000 euro goedkoper) of dan toch hier in Leuven.
    Ben eigenlijk heel tevreden van de dealer en vrees dat die goede relatie naar de knoppen is als ik met een UK import afkom.
    Mooie configuratie!
    Persoonlijk vind ik de HiFi meer dan goed genoeg. Klinkt héél goed, niks over te klagen.
    Ik merk het verschil tussen Hifi en hifi prof amper op. Ik ben natuurlijk absoluut geen audiofiel maar een gewone audio luisteraar.
    Bijgevolg zie ik dan ook geen meerwaarde in de hifi prof.

Zit de HUD erop? Vind ik persoonlijk een enorm interessante en zeer aangename optie.
    Zeker icm het gebruiken van de gps.
    Geen zwarte dakhemel? Persoonlijk vind ik de zilvere dakhemel serieus afsteken met een zwart dashboard/ zwart lederen zetels.
    Je hebt tenslotte ook het panoramisch open dak, dus te donker zal het zeker niet worden.

Iig, succes met de aankoop en de wagen!
    -

Comment

• HUD is echt wel leuke optie, zou ik meteen terug bestellen
      Laat die op de 18" afkomen en hou ze voor de winterbanden en steek er nadien de 19" onder.
      Scheelt meteen een paar gr in co2

Automatische trekhaak is ook wel wreed gemakkelijk
      So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• De hifi-pro is toch wel wat beter. De bassen zijn voller, maar het totaalbeeld is ook wat zuiverder en ruimtelijker. Of het de prijs waard is, is natuurlijk de vraag - maar dat geldt voor alle opties. Daarop realiseert de autofabrikant zijn marges.

Over de keuze tussen 535i en 530d, neem de benzine. Ga er eens mee rijden, dan is het je onmiddellijk duidelijk. Je moet enkel voor de diesel gaan als je echt héél veel km's maakt. Reken op 11 liter verbruik voor de benzine, maar ook op 9 liter voor de diesel. Herverkoopwaarde van alles wat niet 520d heet, is sowieso niet geweldig, je verliest enorm veel op die zwaardere motorisaties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P_F Bekijk Berichten
          De hifi-pro is toch wel wat beter. De bassen zijn voller, maar het totaalbeeld is ook wat zuiverder en ruimtelijker. Of het de prijs waard is, is natuurlijk de vraag - maar dat geldt voor alle opties. Daarop realiseert de autofabrikant zijn marges.

Over de keuze tussen 535i en 530d, neem de benzine. Ga er eens mee rijden, dan is het je onmiddellijk duidelijk. Je moet enkel voor de diesel gaan als je echt héél veel km's maakt. Reken op 11 liter verbruik voor de benzine, maar ook op 9 liter voor de diesel. Herverkoopwaarde van alles wat niet 520d heet, is sowieso niet geweldig, je verliest enorm veel op die zwaardere motorisaties.
          Ik ga ermee akkoord dat de 535i veel plezanter rijdt. Maar de belgische invoerder heeft hier een stomiteit begaan.
          De 535i met Exclusive Line Plus heeft 183gr CO2 ipv 179gr. Dit komt door de 18" velgen ipv 17".
          Heb de garage gevraagd indien ik die velgen niet kon laten "downgraden" naar 17". Dat kon wel, maar de CO2 op grijze kaart bleef dan 183...

179gr CO2 betekent 70% aftrekbaar op de zaak : 183gr CO2 slechts 60% :-(

De enige mogelijkheid om dat te vermijden is :
          1) Exclusive Line nemen en alle extra opties apart : is +4000 Euro duurder. Zot dus...
          2) De 535i in de UK kopen waar hij met 17" wordt geleverd. Daarna voor 4000 Euro de Styling 131 bij de BMW dealer kopen. Dan is die nog een 1500 Euro goedkoper dan een 530d in Belgie.

Vrees wel dat ik met optie 2 een lastige relatie met mijn dealer krijg voor garantie & onderhoud.

Comment

• Volgens mij is bij de invoerder optie 1 zonder meerprijs bespreekbaar is. Voor hen maakt dat tenslotte niets uit. Dit soort modellen wordt zodanig weinig nog verkocht (met de VAA e.d.) dat ze nu toch wel iets extra moeite doen.
            Collega van mij heeft zijn 520d in de UK gehaald overigens - heeft daar geen last mee bij onderhoud.

Denk toch zeker na over benzine/diesel - veel mensen nemen diesel uit gewoonte 'omdat iedereen het doet'. Moet je toch bekijken voor je eigen situatie vind ik.

Comment

• Het enige wat ik nog zo toelagen aan de configuratie zijn: zwarte dakhemel en eventueel HUD als er nog budget is.
              Gaat wel een prachtige auto worden! Tiefseeblau.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                Het enige wat ik nog zo toelagen aan de configuratie zijn: zwarte dakhemel en eventueel HUD als er nog budget is.
                Gaat wel een prachtige auto worden! Tiefseeblau.
                HUD zou ik niet doen, duur en niet zo mooi op het dashboard. Hoog gadgetgehalte natuurlijk, maar je moet ergens stoppen.

Is een 530i geen optie ? Ook een potente zescilinder, lager in catalogusprijs dan 535i en 530D.
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• inderdaad en nog puurder, zo'n 30i

Collega hier opt werk rijdt met een 335i Cabrio, met performance exhaust en automaat.
                  13.3l/100 km rond de kerktoren. Met veel autobahn krijgt hij dit gemakkelijk onder de 12.
                  Sportiver rijden 15l/100km.

valt goed mee, met mijn 2.0D van 136pk zit ik gemakkelijk aan de 7 als ik er niet op let.

Comment

• Als je gewoon het verkeer volgt, zit je met de 35i-motor onder de 10l. Realistisch verbruik rond de 11 liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P_F Bekijk Berichten
                      Als je gewoon het verkeer volgt, zit je met de 35i-motor onder de 10l. Realistisch verbruik rond de 11 liter.
                      Ervaring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B13 Bekijk Berichten
                        Ik heb daarnet gezien dat in mijn F11 de software precies automatisch veranderd is...alles is Duits geworden, GPS is weg, telefoon is weg, enkel Italiaans, Duits en Engels als taal te kiezen en al mijn voorkeuren weg...iemand die dit al heeft meegemaakt? Alles uitzetten en opnieuw aanzetten helpt niet...kan dit gereset worden?
                        Het probleem heeft zichzelf opgelost...gelukkig maar!

Comment

• @Martini Racing: inderdaad, eerst een 535d en nu een 640i.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B13 Bekijk Berichten
                            Het probleem heeft zichzelf opgelost...gelukkig maar!
                            "Problems that go away by themselves, come back by themselves"...

In onze S-max (OK, is geen BMW -5 ) ook van begin af aan probs gehad met het navi/radio systeem. Nu 4 jaar later krijgt em soms nog z'n kuren (navi valt gewoon weg, of radio staat op een bepaald volume en ge kunt die dan niet meer veranderen/afzetten of van zender veranderen, ....).

In m'n bmw-1 werkt de navi (professional, in combo met bluetooth) dan wel weer vlekkeloos, echt een pracht van een systeem. Ik had echt zo'n positieve indruk van de BMW systemen. Maar als ik dan uw verhaal hoor.... nobody is perfect, precies...

Comment

• Na een aantal testritten eindelijk beslist dat het een F11 wordt met exclusive line pakket en M sportpakket. Morgen bestel ik en dus nog een paar uren om te beslissen over de kleuren. Of carbon zwart met zimtbraun interieur of Alpine white met dakota zwart ... niet makkelijk!
                              Iemand ervaring met één van deze combinaties? voor- of nadelen? Opinies zijn welkom ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                Na een aantal testritten eindelijk beslist dat het een F11 wordt met exclusive line pakket en M sportpakket. Morgen bestel ik en dus nog een paar uren om te beslissen over de kleuren. Of carbon zwart met zimtbraun interieur of Alpine white met dakota zwart ... niet makkelijk!
                                Iemand ervaring met één van deze combinaties? voor- of nadelen? Opinies zijn welkom ;-)
                                Carbonzwart met Zimtbraun. Veel stijlvoller en voor mij persoonlijk ook mooier. Bovendien gaan de inleglijsten van het M sportpakket mooi samen met het zimtbraun.

Comment

• Mijn keuze zou titansilber zijn met zimt interieur. Je ziet het zelden, maar het is super knap en op het titansilber komen de vormen van het m-pack zeer goed over.

Comment

• Echt geen wit. Dat was grappig in 2008 maar nu drie keer niks meer. Dus dan maar het zwart.

Ofwel inderdaad zou zilver ook mijn keuze zijn.
                                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                      Echt geen wit. Dat was grappig in 2008 maar nu drie keer niks meer. Dus dan maar het zwart.

Ofwel inderdaad zou zilver ook mijn keuze zijn.
                                      Ik geef wagen erna door aan het vrouwtje ... Zij haat zilver. Net als mijn dochter... Ik vind het niet mis
                                      Ze verkiezen alle twee echter wit. Nu met M sport en verduisterde ramen is die echt wel knap en komt sportkit best tot zijn recht.
                                      carbon is unieke kleur en zimt is ook speciaal
                                      zal straks in garage nog eens kijken...

Comment

• Eigenlijk kan je weinig verkeerd doen met eender welke kleur je kiest voor de F11.
                                        Ik heb zelf Saffierzwart gekozen, wat je mits bijbetaling via Individual kan bestellen. Saffierzwart icm M-sportpakket zal je zelden tegenkomen. Voor mij moet het ofwel blauw zijn, ofwel zwart, maar niet zwart met een blauwe schijn. Ik zal het nooit echt graag zien dat carbonzwart.
                                        Maar ja, kleuren en smaken...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Carbonzwart vind ik wellicht 1 van de mooiere kleuren in het BMW gamma, een mooie donkerblauwe gloed! Wel vind ik dat met zo'n donker kleur het m pack sowieso minder tot zijn recht komt. Vooraan en aan de zijkant valt het nog mee, maar vanachter moet je al zeer goed kijken om een m pack te onderscheiden van de rest. Dat heb je natuurlijk niet met een witte/zilvere. Sophistograu vind ik ook héél knap. Is beduidend lichten dan zwart/ carbonzwart en de lijnen zijn bijgevolg ook beter zichtbaar.
                                          Indien carbon zwart zou ik gaan voor veneto of oyster als interieur kleur! Dat zimtbraun vind ik maar niks. Iig, een slechte kleurkeuze kan je hier niet maken. Succes!
                                          -

Comment

Working...
                                          X