Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is voorlopig geworden alpine wit met zwart leder, exclusive line, m sport, sportautomaat, verdonkerde ramen en open dak.
Ik heb nog een week om te switchen van kleur. Sophisto in showroom is knap, carbon op parking ook. Misschien dat de kalkoen me gouden raad geeft :-)
prettige kerst iedereen!
edit: familie op bezoek, foto's laten zien en die kiezen allemaal unaniem voor witte...
BMW 530d 258 pk (145 g/km CO2 !! Zie hieronder hoe ik dat geflikt heb :-)
Deep Sea Blue
Leder Dakota Zwart
Aluminium Feinschliff inlegplaatjes
Exclusive line Plus
Dynamic Damping Control
Comforttoegang
Alu dakrails
Panoramisch glazen dak
Kofferruimtepakket
Auto dimmende binnen & buitenspiegel, inklapbaar
Verwarmde zetels vooraan
Comfortzetels
Sfeerverlichting
Hogedrukreiniging koplampen
Park Distance Control
Xenonlichten
Adaptive Headlights
Elektronische airco met bijkomende functies
Navi professional (nieuwe v4.2)
Bluetooth met USB aansluiting
Bijkomende opties:
Sportautomatische versnellingsbak met schakelpeddels aan het stuur
Bijkomende 12V stopcontacten
HiFi Professional luidsprekersysteem : verschil met de HiFi gewoon is niet groot, maar wil toch wel een keer zot doen ;-)
Mechanishe zonnegordijnen
Instrumentencombi High
Muziekaansluiting Smartphone
iPhone Apps (vooral voor internetradio en om op afstand te sluiten !)
M Sportstuur
Anthraciet dakhemel (bedankt voor de tip, had dit bijna niet genomen !!)
Met de code ZWV heb ik de 18" van de Exclusive Line Plus laten downgraden naar 17"
Daardoor heb ik plots maar 145 tov 149 gr CO2
Het verschil in VAA en vooral aftrekbaarheid (75% ipv 70) is een paar duizend euro over 5 jaar
Een 6-cilinder die fiscaal even aantrekkelijk is als een 4-cilinder. Cool, niet ?
Die mottige 17"styling 236 dienen dan als winterwielen
Moet nu nog kiezen welke 19" zomervelgen ik koop :
Styling 331 is de obvious choice, maar lijken nogal erg op de zeer courante 18" 328 en de 17" van mijn huidige E91
styling 332 heeft iets chique, maar misschien overgestyleerd
Eigenlijk ben ik weg van de 351m velgen. Iemand enig idee hoe dit op een non-M pack in het tiefseeblau zal overkomen ?
De style 351M velg is een mooie velg en zal zeker niet lelijk staan onder deze combinatie maar anderzijds zijn er sommigen die een M velg onder een non M-pack niet zien zitten.
Mijn voorkeur zou dan ook uitgaan naar de style 312 ferric grey, deze zijn wel 20"
2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
De style 351M velg is een mooie velg en zal zeker niet lelijk staan onder deze combinatie maar anderzijds zijn er sommigen die een M velg onder een non M-pack niet zien zitten.
Mijn voorkeur zou dan ook uitgaan naar de style 312 ferric grey, deze zijn wel 20"
Zoals DolF zegt staan de 312 prachtig onder een 5 maar kosten wel wat meer dan de 351M.
Een 20" zie ik eigenlijk niet zo goed zitten qua rijcomfort.
Ik heb eergisteren met een F11 met DDC en 19" gereden en vond zowel de comfort als sport standen perfect wat ik zocht. Ben bang dat een 20" dat comfort gaat missen.
Verkies dus bij 19" te blijven.
De hoofdredenen waarom ik geen m pack genomen heb is dat ik dan geen tiefseeblau kon nemen en dat 145gr CO2 (75% aftrekbaar ipv 70) dan niet mogeijk was.
Is een 351m op een non m-pack (alhoewel interior zwart met zwarte dakhemel, feinschliff en m sportstuur is) echt "heiligschennis" ?
Kies maar voor de 351m als je die graag ziet. Hier in het dorp rijdt er een F10 in die beige kleur met deze velgen, en dat past mooi. Uw kleur is dan nog zoveel mooier.
Alvast proficiat met deze aankoop. Zo'n 530d is een zaligheid om mee te rijden. Ik geniet er nog steeds elke dag van.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Iemand enig idee of de CO2 uitstoot van de 530d of de 535d nog gaat zakken de komende maanden?
Ik zit namelijk met de 525d en die zit met mijn configuratie zit dit aan 162 gr.
Nu zie ik hier dat die 530d met jouw config aan 145 gr zit. Da's natuurlijk wel een groot verschil voor de berekening van het VAA.
En gezien de inschrijving van de 530d niet meer zoveel is, dan is het misschien nog interessant van de switchen een van de komende dagen.
Mijn 525d zit nu op 27000 km en is ingeschreven in juni 2011. dus die is nog perfect nieuw...
enig idee...
Een zeer goede vraag eigenlijk.
De nieuwe F31 330d zit aan 135gr CO2 en dat is ongezien voor een 3-liter 6-cylinder.
Vreemd is wel dat BMW bij de F31 geen verschil maakt tussen de bandenmaat voor het bepalen van de CO2. Bij de F11 dus wel.
In Bornem weet natuurlijk geen kat waarom ;-)
Dat de zwaardere F11 met dezelfde 30d motor aan 145gr zit voor de 225 banden lijkt me logisch.
Denk niet dat die nog veel lager gaat komen.
Wat ik wel realistisch acht bij het verschijnen van de LCI in Sept 2013 :
1) dat de F11 dezelfde CO2 gaat hebben, ongeacht de bandenmaat. Je zou dus niet met mottige 17" winterbanden achterblijven zoals ik
2) de 535d heeft nu 148gr CO met de 17" velgen. Met wat tuning van de software zou 145gr net zoals de 530d haalbaar moeten zijn
Dit zijn natuurlijk pure veronderstellingen, LCI is altijd koffiedik kijken.
Je moet natuurlijk zelf de rekening maken of het waardeverlies van je huidige 525d het verschil in VAA en aftrekbaarheid waard is.
Voor mij was de lage CO2, de nieuwe iDrive (met Aupeo internetradio, so cool ...) en de zeer mooie salonvoorwaarden in elk geval doorslaggevend om een nieuwe ipv een jonge 2de hands te kopen.
LCI gaat hopelijk ook de Euro6 norm voor de F10/F11 serie standaard maken. Is nu al een dure optie maar wordt wettelijk verplicht vanaf September 2014. Of zou BMW hier mee wachten tot het laatste moment?
(..)Nu zie ik hier dat die 530d met jouw config aan 145 gr zit. Da's natuurlijk wel een groot verschil voor de berekening van het VAA.
En gezien de inschrijving van de 530d niet meer zoveel is, dan is het misschien nog interessant van de switchen een van de komende dagen.
Mijn 525d zit nu op 27000 km en is ingeschreven in juni 2011. dus die is nog perfect nieuw...
enig idee...
Is een straatje zonder eind vrees ik, en met de komst van de LCI, nog koffiedik kijken ook.
Vraag me af of ze d'er wel goed aan doen om hun modellen zo frequent te updaten...
Voor uw peace of mind, blijft dat toch maar beter een aantal jaren exact hetzelfde model.
Anyways, ik denk dat ge veel te veel geld gaat verliezen bij de verkoop.
Een 20" zie ik eigenlijk niet zo goed zitten qua rijcomfort.
Ik heb eergisteren met een F11 met DDC en 19" gereden en vond zowel de comfort als sport standen perfect wat ik zocht. Ben bang dat een 20" dat comfort gaat missen.
Verkies dus bij 19" te blijven.
De hoofdredenen waarom ik geen m pack genomen heb is dat ik dan geen tiefseeblau kon nemen en dat 145gr CO2 (75% aftrekbaar ipv 70) dan niet mogeijk was.
Is een 351m op een non m-pack (alhoewel interior zwart met zwarte dakhemel, feinschliff en m sportstuur is) echt "heiligschennis" ?
ik heb die 312 ferric grey 20 inch zitten op mijn f11. Standaard vering en geen runflats en zeer comfortabel. Heb devoriginele 18ers nu erop met winterbanden en merk geen verschil in comfort. Ik denk dat de sportvering en/of runflats harder gaan aanvoelen.
Is voorlopig geworden alpine wit met zwart leder, exclusive line, m sport, sportautomaat, verdonkerde ramen en open dak.
Ik heb nog een week om te switchen van kleur. Sophisto in showroom is knap, carbon op parking ook. Misschien dat de kalkoen me gouden raad geeft :-)
prettige kerst iedereen!
edit: familie op bezoek, foto's laten zien en die kiezen allemaal unaniem voor witte...
Al gedacht aan individual moonstone? Zeer mooi ook en het is geen wit noch grijs
ik heb die 312 ferric grey 20 inch zitten op mijn f11. Standaard vering en geen runflats en zeer comfortabel. Heb devoriginele 18ers nu erop met winterbanden en merk geen verschil in comfort. Ik denk dat de sportvering en/of runflats harder gaan aanvoelen.
Idem hier. Het algemene veercomfort is bij beide velgen inderdaad hetzelfde, maar serieuze dwarsnaden of putten in de weg zijn bij de 20" toch wel feller voelbaar.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ben nieuw op dit forum maar zeker niet nieuw bij BMW.
1997-2000 525tds touring
2000-2004 540i touring M-pakket (beurs ging als een trein tot de dotcom bubbel, 12,5l gem.)
2004-2010 530d touring Schnitzer (zalige wagen maar veel kinderziektes, bij de eerste e61 ,al met HUD)
2010-2013 525d touring M-pakket ( bij de laatste e61 , wou de F reeks eerst laten uitzieken )
2013(maart)-... 535d
Vandaag besteld : 535d touring
carbonzwart,leder zwart (vrouw houdt van zwart, alleen voor wagens hè
M-pakket
Exclusive Line (geen excl + omdat de wagen met dynamic dampening geen 20 mm verlaagd is met M ophanging )
Innovation Line
sport automaat
pano-schuifdak
lendensteun ( we worden allemaal ouder )
hifi luidspr
multifunct.instrumentendisplay ( kan in tegenstelling tot configurator toch in combi met HUD )
zonnewerende ramen
interieurlijsten carbon ( M- performance)
sportstuur carbon/alcantara ( M- performance )
alu velgen BBS CH-R titanium grijs 20"
Zie het graag sportief
Levering voorzien ergens id loop van maart, foto's volgen
Comment