Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je vrouw houdt van zwart, waarom neem je dan geen Saffierzwart?
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• vind het carbon zeker geslaagd omwille van de schakeringen afhankelijk van de lichtinval; soms ronduit zwart, dan weer blauwig.
      Last edited by ; 24/03/2013, 20:17.

Comment

• ... carbonzwart ... leder zwart ...M-pakket
        [/QUOTE]

Goede keuze (heb dezelfde combi)
        M-Performance en 20" maken het inderdaad wel af.

Proficiat met de aankoop !
        2012 BMW F11 530da Xdrive M-Sportpakket

Comment

• Prachtige design versie. Zal waarschijnlijk een van de mooiste F11 op de weg zijn !!

Ben idd zeer nieuwsgierig om de fotos te zien !!

Comment

• @Darkiedm4
            Moonstone is knap maar zit nu al boven voorzien budget. Had ook M kunnen laten vallen en saphirschwarz met sportzetels etc. kunnen nemen met grotere velgen en voor de rest zelfde opties en zou zelf goedkoper zijn uitgekomen ... Maar soms in een opwelling ;-)
            Ga deze namiddag wellicht nog paar garages doen om laatste keer kleuren te zien in het echt.

Edit: Dus uiteindelijk maar terug eerste keuze genomen carbon black met voor de rest alles aan buitenzijde ook zwart zoals de niertjes etc. Binnen zimt.
            Last edited by ; 02/01/2013, 11:01.

Comment

• Er staan op het net een heel aantal nieuwe breedsets styling 331 of 351M te koop voor een F10.

Maar ik ben aan het rekenen gegaan en mijn vermoeden is dat de F10 staggered setup op mijn F11 eigenlijk minder mooi zal zijn dan een standaard F11 square setup :
              - F10 :
              voor : 245/40/19 op 8.5" ET33
              achter : 275/35/19 op 9.0" ET44
              - F11
              achter : 245/40/19 op 8.5" ET33

Als ik nu een velgencalculator erbij haal (http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp) blijkt dat de velg van F10 staggered setup met 275 achteraan 5mm meer naar BINNEN steekt

Heeft iemand al dergelijk setup (19" staggered F10 wielen op een F11) geprobeerd ? Zijn er fotos van ?
              Eventueel is een achteraanzicht van een F11 met 20" (ook 275 op 9" met ET44) in vgl met 19" squared ?

Comment

• Eerste 10.000 km staan op de teller en super tevreden van m'n 520DAs touring! Gemiddeld verbruik ligt op 7,2 liter maar dat is wel met pakweg 80% stadsverkeer (binnenbaantjes) en vlotte rijstijl. Af en toe goed doorplanken op de autosnelweg levert pakweg 8,5 liter verbruik op.
                1 kleine klacht (nog niet zeker of ik er spel van ga maken bij de garage): vaak tijdens telefoongesprekken via de carkit hoor ik krakend geluid uit de linkse speaker komen. Is dit een aparte speaker tov de gewoonlijke speakers bij het afspelen van muziek? Want bij muziek hoor ik dit niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Inderdaad.

Ziehier trouwens enkele foto's van een F10 zonder M-sportpakket en met de velgen 351M.

Hoe mooi ze zijn op 1tje met M pack, zo lelijk zijn ze op 1 zonder M pack.
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk Berichten
                    Er staan op het net een heel aantal nieuwe breedsets styling 331 of 351M te koop voor een F10.

Maar ik ben aan het rekenen gegaan en mijn vermoeden is dat de F10 staggered setup op mijn F11 eigenlijk minder mooi zal zijn dan een standaard F11 square setup :
                    - F10 :
                    achter : 275/35/19 op 9.0" ET44
                    - F11
                    achter : 245/40/19 op 8.5" ET33

Als ik nu een velgencalculator erbij haal (http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp) blijkt dat de velg van F10 staggered setup met 275 achteraan 5mm meer naar BINNEN steekt

Heeft iemand al dergelijk setup (19" staggered F10 wielen op een F11) geprobeerd ? Zijn er fotos van ?
                    Eventueel is een achteraanzicht van een F11 met 20" (ook 275 op 9" met ET44) in vgl met 19" squared ?
                    Als je even met de hand rekent: Het hart/midden ET44 valt 11mm (33-44=-11) meer naar binnen als de ET33.
                    De band van 275 is 30mm breder. Ofwel steekt ten opzichte hartlijn 15mm meer naar binnen en 15mm meer naar buiten.

Buitenkant band zal dus 15-11=4mm meer naar buiten steken. Over beide banden uitwendig gemeten staan de banden dus 8mm breder. Alleen spoorbreedte achter (gemeten hart op hart band) neemt af met 2x11=22mm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ggiesberts Bekijk Berichten
                      Als je even met de hand rekent: Het hart/midden ET44 valt 11mm (33-44=-11) meer naar binnen als de ET33.
                      De band van 275 is 30mm breder. Ofwel steekt ten opzichte hartlijn 15mm meer naar binnen en 15mm meer naar buiten.

Buitenkant band zal dus 15-11=4mm meer naar buiten steken. Over beide banden uitwendig gemeten staan de banden dus 8mm breder. Alleen spoorbreedte achter (gemeten hart op hart band) neemt af met 2x11=22mm.
                      Het klopt dat de banden aan elke kant 4mm breder uitsteken, maar de velg zelf steekt bij een 9" met ET44 5mm meer naar tov de 8.5" ET33 :
                      0.5" = 12.7mm, dus 6.35mm aan elke kant en -11mm = 4,65mm ofte bijna 5mm

De band staat dus een kleine 9mm "boller" op een 275 met 9" tov 245 op 8.5"

De vraag is dus, wat valt het meest op :
                      - de velg die 5mm naar binnen staat
                      - de band die 4mm naar buiten staat

Heb al fotos gezien van 20" wielen met 275 en ET44. Ziet er niet slecht uit, maar is moeilijk met 19" te vergelijken.

Comment

• Ik heb net mijn Styling 331 met 245 (op 8.5" ET33) voor en 275 (op 9" ET44) achter ontvangen uit Duitsland
                        Splinternieuw, met Michelin Primacy HP banden.
                        Zien er fantastisch uit en dat voor de helft van de prijs bij de "stealer" ;-)

Standaard staan er dus op een F11 245 voor & achter met beiden ET33

Het feit dat mijn set ET44 achter heeft betekent idd dat de achterste velg een 4mm naar binnen staat tov een standaard F11 setup met ET33 achter.
                        Heb het daarnet nagemeten door de velg vlak op de vloer te leggen en afstand montagevlak tot vloer te meten.
                        Mss dat dit zichtbaar gaat zien, mss niet...
                        Als het niet mooi uitziet, kan ik ze alsnog verkopen of met 5mm spacers werken.

Mijn F11 is pas halfweg maart binnen, dus als iemand met een F11 uit de buurt van Leuven zin heeft deze 19" breedset set eens uit te proberen, stuur maar een berichtje !!
                        Last edited by migueldc; 11/01/2013, 15:54. Reden: saw some mistakes in my ET numbers

Comment

• Vandaag praktisch dezelfde 5 touring gekruist ook een spacegrau m-pack, zag van ver al dat 't ook met zwarte niertjes was... dus ook een liefhebber en beide spontaan eens teken gedaan van 'I see ya'
                          Wie weet wel iemand van hier ook.... was wel funny momentje (beetje zoals motards die teken doen aan elkaar)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                            Ter info saloncondities zijn bekend. Bovenop gewone korting 3500€ op F11 en 2500€ op F31
                            Ik merk dat er nieuwe condities zijn sinds 11 januari... Extra kit van 2000€ bovenop de 3500€
                            kan iemand dit bevestigen?
                            en indien dit het geval is wat houdt dat in voor bestellingen onlangs geplaatst?
                            thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                              Ik merk dat er nieuwe condities zijn sinds 11 januari... Extra kit van 2000€ bovenop de 3500€
                              kan iemand dit bevestigen?
                              en indien dit het geval is wat houdt dat in voor bestellingen onlangs geplaatst?
                              thx!
                              Dat is een typische marketingtruc van BMW, die anderen (oa Audi) ook toepassen tijdens het salon.

Die 3500 is pure salonkorting.
                              Die 2010 eur is gewoon het voordeel die je gedurende het hele jaar door hebt door het business pack te nemen tegenover de opties apart te kopen.
                              - Business pack : 4700 Euro
                              - Metaalkleur + Leder + Dakrails + PDC + Nav Business : 6710 Euro

Ik dacht ook eerst dat ik nog 2010 Eur (of meer aangezien ik de Exclusive Line Plus heb genomen) extra korting kon krijgen en direct de dealer gebeld.
                              Die was ook verrast door deze manier van voorstellen en is na wat rondbellen tot dezelfde conclusie gekomen als ikzelf.

Niettemin is BMW tenminste zo correct om naast die 3500 salonkorting gewoon blijvend 8-9% korting op de VOLLEDIGE catalogusprijs VOOR toepassing van de 3500 te geven.
                              Heel wat andere merken appliceren die percenten na de salonkorting of enkel op basisprijs zonder opties.
                              Al bij al, betekende het voor mij een korting van 13.7% op de volledige auto. Niet mis voor een premiummerk.

En bovendien kan je die 3500 Euro salonkorting gewoon van de Voordeel Alle Aard aftrekken. Gewone kortingen mogen niet, maar tijdelijke kortingen die voor iedereen hetzelfde zijn wel.

Comment

En bovendien kan je die 3500 Euro salonkorting gewoon van de Voordeel Alle Aard aftrekken. Gewone kortingen mogen niet, maar tijdelijke kortingen die voor iedereen hetzelfde zijn wel.
                                Niet onbelangrijke info.
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Gvd! Nog een reden te meer om tijdens de salonperiode te kopen.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Dat is een typische marketingtruc van BMW, die anderen (oa Audi) ook toepassen tijdens het salon.

Die 3500 is pure salonkorting.
                                    Die 2010 eur is gewoon het voordeel die je gedurende het hele jaar door hebt door het business pack te nemen tegenover de opties apart te kopen.
                                    - Business pack : 4700 Euro
                                    - Metaalkleur + Leder + Dakrails + PDC + Nav Business : 6710 Euro

Ik dacht ook eerst dat ik nog 2010 Eur (of meer aangezien ik de Exclusive Line Plus heb genomen) extra korting kon krijgen en direct de dealer gebeld.
                                    Die was ook verrast door deze manier van voorstellen en is na wat rondbellen tot dezelfde conclusie gekomen als ikzelf.

Niettemin is BMW tenminste zo correct om naast die 3500 salonkorting gewoon blijvend 8-9% korting op de VOLLEDIGE catalogusprijs VOOR toepassing van de 3500 te geven.
                                    Heel wat andere merken appliceren die percenten na de salonkorting of enkel op basisprijs zonder opties.
                                    Al bij al, betekende het voor mij een korting van 13.7% op de volledige auto. Niet mis voor een premiummerk.

ok bedankt voor de toelichting... Echter ik heb offerte gekregen van 3 verschillende garages en de korting was enkel op basisconfiguratie dus ZONDER opties!
                                    als jij korting gekregen hebt ook op je opties... Sterk van jou ;-)

Comment

• Yep, 9% op volledig bedrag en daarbovenop nog 3500 salonkorting.
                                      Is wel een 530d met Exclusive Line Plus en nog een paar extra gadgets, dus mss dat ze daarop wat meer discount geven dan op een 520 met business bv.

Stuur me een PM en ik zeg je welke garage ;-)

Comment

• Mijn wagen gaat volgende week in productie en ik kan maar niet een definitieve beslissing over de kleur nemen : Imperial of Tiefsee Blau

Tiefseeblau : http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=382499
                                        Imperial blau : http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=371397

Ik heb beide kleuren al "in het wild" gezien. Tiefseeblau ziet er subliem uit gewassen en onder de zon, maar nogal flets en "gewoontjes" bij bewolkt weer

Imperial ziet er in beide gevallen wel elegant uit, maar mist toch dat tikkeltje sportiviteit van tiefsee.

Wat is jullie mening ?

Comment

• Ik zou gaan voor Tiefsee Blau, afgaande op de foto's

Comment

Working...
                                          X