Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben naar het uitzien voor een nieuwe 5 serie (ben eigenaar van een 520d E61) : een 520D touring of een 520D gt; heb met beide al test gereden en twijfel.

De GT vond ik vrij mooi (de kids zijn er wild van), maar voor de koffer twijfel ik (ben meer ruimte gewoon), maar de standaard achttraps automaat vind ik zonder twijfel een meerwaarde; de 184 pk heeft echter wat meer moeite met de bijkomende 160 kg tegenover de touring; de wagen rijdt zeer comfortabel; aan hoge(re) snelheid op de autosnelweg echter veel windgeluid. Kleurpallet van de GT-series vind ik echter niet zo mooi (veel te saaie donkere kleurstellingen).

De Touring is echt een heel verschil met mijn huidige versie (in practisch alles) en de sportautomaat is een plezier om mee te rijden; de 184 pk's komen veel vinniger over; kofferruimte is meer en ben gek op die havanakleur - wat niet te verkrijgen is op de gt :-( - en de voorsteven is imposanter om te bekijken van de binnenkant (bij de gt duikt de koffer meer).

Graag jullie feedback.

Field

Comment

• Hou er rekening mee dat midden dit jaar de facelift op de markt komt. Wie nu nog een F10/F11 bestelt, rijdt na een half jaar al met een verouderd model.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Heb een keer een rode F11 gezien. Wat een kar foto staat hier ook ergens.

proficiat!

die flippers zal je niet echt missen. Leuk in het begin maar na een tijdje gebruik je dat toch niet meer.
        Dat denk ik eigenlijk ook. in het begin ga je misschien toch handmatig schakelen om het 'sportieve' gevoel te behouden, later laat je de automaat het werk doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Hou er rekening mee dat midden dit jaar de facelift op de markt komt. Wie nu nog een F10/F11 bestelt, rijdt na een half jaar al met een verouderd model.
          hou eens op jij!

te laat trouwens...

Comment

In welke kleur je de 5 ook neemt, het zal toch altijd eenheidsworst zijn. Je ziet ze zoveel rijden, zodat geen enkele standaard kleur opvalt, op misschien rood na.
            Ik ben zeer tevreden van het rijplezier dat mijn 530d biedt, en het is een zeer mooie wagen zowel vanbinnen als vanbuiten, maar speciaal is 'm geenszins.
            In Belgie zie je ze idd heel veel rijden, waarschijnlijk omdat de lease tarieven heel gunstig zijn (in mijn geval hetzelfde als een A6). In Nederland blijft het een wat zeldzamere verschijning. Prijzen liggen hier ook dik 10% hoger.

Comment

Hou er rekening mee dat midden dit jaar de facelift op de markt komt. Wie nu nog een F10/F11 bestelt, rijdt na een half jaar al met een verouderd model.

Da's waar, maar te oordelen aan de beperkte omvang van de gecamoufleerde stukken op de prototypes gaat de facelift niet zo gigantisch groot zijn (is ook niet nodig). De zijpinkers verhuizen naar de buitenspiegels, de koplampen gaan wellicht verlost worden van de melkwitte rand bovenaan, de luchthappers in de voorbumper worden wat herschikt en aan de achterlichten wordt ook wat geprutst.

Een F11 pfl gaat er dus niet opvallend oud uitzien, zoals dat met een M-B W212 pfl wel het geval zal zijn. Ik zou de nakende facelift wel gebruiken om de dealer wat korting af te persen, maar ik zou de F11 pfl er niet voor laten staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                Da's waar, maar te oordelen aan de beperkte omvang van de gecamoufleerde stukken op de prototypes gaat de facelift niet zo gigantisch groot zijn (is ook niet nodig). De zijpinkers verhuizen naar de buitenspiegels, de koplampen gaan wellicht verlost worden van de melkwitte rand bovenaan, de luchthappers in de voorbumper worden wat herschikt en aan de achterlichten wordt ook wat geprutst.

Een F11 pfl gaat er dus niet opvallend oud uitzien, zoals dat met een M-B W212 pfl wel het geval zal zijn. Ik zou de nakende facelift wel gebruiken om de dealer wat korting af te persen, maar ik zou de F11 pfl er niet voor laten staan.
                En ik die dacht dat ik deftige korting had gehad... pff al verschillende offertes gezien met betere korting zelf op goedkopere auto.
                Ga eens kleine lettertjes lezen of ik er nog van tussenuit kan zonder kosten. Ze willen niks meer doen dan zal ik kijken of ik niks kan doen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk Berichten
                  Mijn wagen gaat volgende week in productie en ik kan maar niet een definitieve beslissing over de kleur nemen : Imperial of Tiefsee Blau

Tiefseeblau : http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=382499
                  Imperial blau : http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=371397

Ik heb beide kleuren al "in het wild" gezien. Tiefseeblau ziet er subliem uit gewassen en onder de zon, maar nogal flets en "gewoontjes" bij bewolkt weer

Imperial ziet er in beide gevallen wel elegant uit, maar mist toch dat tikkeltje sportiviteit van tiefsee.

Wat is jullie mening ?
                  Wij hebben een imperialblau en ik vind het een fantastische kleur voor een F11
                  Last edited by ; 25/01/2013, 14:34.

Comment

• mooi hoor... met maffia-raampjes.. maar wat blinkt tie vies...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door danny_s Bekijk Berichten
                      mooi hoor... met maffia-raampjes.. maar wat blinkt tie vies...
                      Dat mag wel (blinken) als ie net van de detailer komt
                      Last edited by Speedhunter; 26/01/2013, 17:04.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Je bent goed op de hoogte, blijkbaar.
                        Tegen mij zei een BMW-verkoper dat de facelift zeer beperkt zou zijn, dat de lamellen in de nieren zwart zouden zijn ipv verchroomd, en dat enkel wie de Sport-line neemt een wat ander front zou hebben. Maar misschien is het wel logisch dat de faceliftverschillen geminimaliseerd worden tegenover iemand die een offerte laat maken voor een prefacelift

Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten

Last edited by charlesvdw; 25/01/2013, 23:06.
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Kom net terug van Dubai & Qatar en had de Sheraton in Doha nu net de 5 serie (F10 weliswaar) als limousine in 2 kleuren : Imperial & Tiefsee Blau

Van toeval gesproken, lol ;-)

Heb dus mooi de 2 kleuren naast elkaar gezien. Ze staan allebei fantastisch, maar Tiefsee Blau komt net iets jonger/sportiever over zonder "goedkoop" uit te zien.
                          Moet wel toegeven dat het verschil subtieler is dan ik dacht.

Dus allebei mooi, maar voor mij wordt het Tiefsee Blau

Comment

• Goede keuze.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Wat denken jullie van "Exterieur Line Aluminium gesatineerd"? 't Zou bij een zwarte BMW 520d Touring zijn. Iemand die de optie al nam of ook overwoog?

Comment

• 't Is een dure optie voor wat het is, maar ik vind het mooier met dan zonder.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• heeft iemand die instrumentencombi high? plaatjes die ik vind op internet zijn niet echt duidelijk. Iemand?

Comment

• Ik heb die optie besteld bij mijn 530d. Is in principe het instrumentenpaneel van de nieuwe HUD, maar dan zonder de dure HUD.
                                    Heeft eigenlijk 2 major features :
                                    1) Als het contact uit is, is alles zwart behalve de wijzers & randen : http://img845.imageshack.us/img845/5923/img0107rj.jpg
                                    2) De onderste 1/3 is een groot LCD display (7" of zo) waarin de boordcomputer allerlei nuttige informatie zet zoals : GPS pijlen (dus split-screen niet meer nodig), CD tracks of Radio channels, verbruik, etc...
                                    Hiervan geen pics, maar getest en het is volgens mij het ideale compromis tussen de GPS pijlen rechts in split-screen (niet handing) en de dure HUD.

Was een feature die al lange tijd bij Audi A6/A7 beschikbaar was en nogal ontbrak bij BMW. Nu dus niet meer.

Comment

• ok, ziet er idd goed uit. Deze foto laat het goed zien. Durf het bijna niet te vragen, maar heb je ook een foto met de lampjes/contact aan?

Comment

• zonder de instrumentencombi high, is er ook een GPS pijlweergave in het midden.

Comment

• Nee, vind er ook gene op het internet, maar zal er maken zodra ik mijn auto heb. Is wel nog wachten tot half maart :-(

Comment

Working...
                                          X