Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De dealer gebruikt waarschijnlijk BMW Care producten? Ik zou zeker voor de Swissvax behandeling gaan die aangebracht is door een professionele detailer.

    En proficiat met de Tiefseeblaue 530d, prachtig kleur met een beestige motor.

    Comment


    • Ik zou ook voor Wax-it gaan. Bedenk wel dan 1 behandeling niet voor eeuwig is. Je zal zelf nadien regelmatig de lak moeten verzorgen, want anders is het weggesmeten geld. En niet wachten, meteen laten doen als ie nieuw is. Je denkt dat ie mooi is bij aflevering? Wacht tot na de behandeling..

      Comment


      • Je kan het natuurlijk ook zelf doen. Ik heb dat de bij de E van mijn pa gedaan deze zomer. Kost je enkel maar de Wax (in mijn geval van Jeffs Werkstätt, kostte een 30-tal euro denk ik), wat microvezeldoeken en tijd.
        Het zal waarschijnlijk niet zo goed gedaan zijn als bij een professional maar ik was tevreden met bet resultaat. Juist regelmatig eens onderhouden met een goede shampoo en eventueel een quick detailer en dan kan je voor even verder.

        Comment


        • Je kan inderdaad veel zelf doen, Wax-it.be ondersteunt zeer goed met advies, tutorials e.d. Maar je moet er wel consequent in zijn dan, en daar schort het bij velen.

          Er is ook een nieuwe vorm van lakbescherming op de markt, 't heet nanolex. Ik heb de versie voor glas op m'n voorruit en het is verbluffend. Het bestaat ook voor glanzende laklagen (koetswerk en velgen) en ik dacht dat er zelfs al een versie in de maak is voor matte laklagen (want dat blijft op vandaag de grootste hel qua onderhoud). Vraag daar 'es naar bij Wax-it.be, zij zijn gespecialiseerde Nanolex-partner.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Je kan inderdaad veel zelf doen, Wax-it.be ondersteunt zeer goed met advies, tutorials e.d. Maar je moet er wel consequent in zijn dan, en daar schort het bij velen.

            Er is ook een nieuwe vorm van lakbescherming op de markt, 't heet nanolex. Ik heb de versie voor glas op m'n voorruit en het is verbluffend. Het bestaat ook voor glanzende laklagen (koetswerk en velgen) en ik dacht dat er zelfs al een versie in de maak is voor matte laklagen (want dat blijft op vandaag de grootste hel qua onderhoud). Vraag daar 'es naar bij Wax-it.be, zij zijn gespecialiseerde Nanolex-partner.
            Ik heb dat ooit eens een paar keer aangebracht op mijn voorruit ... was één of ander geel productje dacht ik.
            Na een paar maanden begonnen mijn ruitenwisser enorm te piepen bij het op en neer gaan. Na de ruitenwissers te hebben vervangen heb ik mij altijd afgevraagd of er een verband was. Omdat ik het niet zeker wist, heb ik dat nooit meer op mijn voorruit willen gooien. Is er een verband denk je?
            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

            Comment


            • Nee, dat is niet Nanolex waar je het over hebt maar volgens mij Rain X. Ik heb dat vroeger ook nog wel eens gebruikt en er zaten inderdaad nogal wat nadelen aan dat produkt (piepen na een tijdje, vettige vegen). Je mag dat niet vergelijken met Nanolex. En ik weet waar ik het over heb want mijn auto werd ook reeds volledig 'genanolext' bij Wax-It. Aan de eigenaar van de BMW die twijfelt waar hij zijn wagen gaat laten behandelen, niet twijfelen en gaan voor Wax-It. Het zijn mensen die weten waarover ze het hebben die luisteren naar de klant en die dienvolgens ook het gepaste produkt/behandeling zullen voorstellen. Bij BMW zal je vooral je geld kwijt zijn zonder dat daartegenover een behandeling staat die nog maar in de buurt komt (snel, snel auto wassen, rap met een polishke over en uitgevoerd door de knecht in opleiding want de rest is met iets anders bezig ...). Wil je zo weinig mogelijk tijd besteden aan het onderhoud van je wagen dan moet je voor een 'nano-coating' gaan genre Nanolex. Er is nu ook nog een betere behandeling met 22PLE (glascoating) die nog duurzamer zou zijn. Kort door de bocht, ga je voor maximaal gebruiksgemak/ weinig onderhoud kies voor een coating (nano / glas). Wil je maximale 'bling' ga voor Swissvax. Welke behandeling je echter daar ook zult kiezen, vergeet vooral je zonnebril niet nadien want verschieten zul je.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                Er is nu ook nog een betere behandeling met 22PLE (glascoating) die nog duurzamer zou zijn. Kort door de bocht, ga je voor maximaal gebruiksgemak/ weinig onderhoud kies voor een coating (nano / glas). Wil je maximale 'bling' ga voor Swissvax. Welke behandeling je echter daar ook zult kiezen, vergeet vooral je zonnebril niet nadien want verschieten zul je.
                Ik heb die van Auto Finesse gekocht bij Wax-It... moet ik me dan meer verwachten aan gebruiksgemak of 'bling'?
                Bedoeling is deze dit weekend aan te brengen (auto sinds vorige donderdag maar te druk om vroeger te doen)
                Last edited by ; 04/03/2013, 14:34. Reden: foutje

                Comment


                • Zijn vooral producten die een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding bieden. Ik heb er ook al een paar (Tripple, Lather, Finale) waar ik alleen maar tevreden over kan zijn. Ik sprak over Swissvax omdat hierboven dit merk werd aangehaald. Met gebruiksgemak bedoel ik vooral dat het nadien makkelijker te onderhouden valt en niet het toepassen of aanbrengen van de producten zelf.
                  Autofinesse zal je niet ontgoochelen, maar veel zoniet alles hangt natuurlijk af van waar je voor kiest. Kortom wax zorgt (meestal) voor bling en een beperktere duurzaamheid en sealants / of coatings voor een grotere duurzaamheid en of gemakkelijker onderhoud met iets minder bling.

                  Comment


                  • stillekes hier...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door migueldc Bekijk Berichten
                      Mijn tiefseeblau 530d wordt binnen 2 weken geleverd. Het begint te kriebelen.

                      Ik heb eigenlijk nog nooit een lakbescherming op een nieuwe wagen laten aanbrengen, maar voor dergelijke investering overweeg ik het toch.

                      De BMW dealer vraagt 700 Eur (excl. BTW) voor een "BMW Seal & Protect", wat ik toch een beetje aan de dure kant vind.

                      Anderzijds kost een Wax-It behandeling met Swissvax ook 640 en moet ik dan van Leuven naar Oudenaarde & terug bollen.

                      Wat is het beste ? En zijn er ook minder dure alternatieven ?
                      Kan ik mss eerst een paar maanden zonder rijden en daarna die behandeling laten doen ?
                      Of is dit allemaal niet nodig op een nieuwe auto ?

                      Alle ervaringen zijn welkom :-)
                      Ik heb de mijne laten behandelen met Opti-Coat. Is een lakverzegeling die tot 5 jaar meegaat. Prijs voor de volledige behandeling was 300€ btw in op factuur. Is hier bij een plaatselijke autolak-specialist bij mij in de buurt.

                      Kijk anders eens op de facebook pagina van Superior Car Clean ( http://www.facebook.com/pages/Superi...00862216665682 ) en check het album 'Lakverzegeling Audi Allroad 2013' en dan kan je het resultaat voor en na zien.

                      Het is wel zo dat het produkt 24 uur moet uitharden en 48 uur daarna niet met water in aanraking mag komen maar indien gewenst wordt het ook aan huis gedaan.

                      Comment


                      • Is dat jouw auto, Mac? Zo ja: nice, met vooral een sublieme koetswerkkleur.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Is dat jouw auto, Mac? Zo ja: nice, met vooral een sublieme koetswerkkleur.
                          Nope, de mijne. Wordt deze week bij de dealer geleverd. Hopelijk rij ik er nog mee voor pasen, want van 3 tot 15 April zit ik weeral in het buitenland :-(

                          Comment


                          • Jaja, I know, die 530d ... tiefseeblau = prachtig.

                            Maar ik had het op de donkerbruin metallic Allroad.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Jaja, I know, die 530d ... tiefseeblau = prachtig.

                              Maar ik had het op de donkerbruin metallic Allroad.
                              Dat is inderdaad mijn nieuwe bolide ja

                              Wou hem absoluut in deze kleur want is enkel op de Allroad verkrijgbaar :-)

                              Comment


                              • Voor de bezitters of mensen die dit weten… ik vind die niet zo onmiddellijk terug in deze topic en misschien kan iemand me hiermee helpen.
                                Ik parkeer de wagen dikwijls in een ondergrondse parking van een paar verdiepingen die zeer smal is. Dit betekent concreet dat ik elke verdieping opnieuw op de toets dien te drukken voor detectie.
                                Kan dit niet ingesteld worden dat deze langer blijft opstaan?
                                Is anders zeer vervelend in die parking.

                                Verder is er een mogelijkheid flitspalen en dergelijke in de GPS te zetten? Eventueel als POI ofzo?
                                Thanks!

                                Comment


                                • Vandaag in Gent een F11 535 gezien in imola rood.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
                                    Ik heb de mijne laten behandelen met Opti-Coat. Is een lakverzegeling die tot 5 jaar meegaat. Prijs voor de volledige behandeling was 300€ btw in op factuur. Is hier bij een plaatselijke autolak-specialist bij mij in de buurt.

                                    Kijk anders eens op de facebook pagina van Superior Car Clean ( http://www.facebook.com/pages/Superi...00862216665682 ) en check het album 'Lakverzegeling Audi Allroad 2013' en dan kan je het resultaat voor en na zien.

                                    Het is wel zo dat het produkt 24 uur moet uitharden en 48 uur daarna niet met water in aanraking mag komen maar indien gewenst wordt het ook aan huis gedaan.
                                    Ik heb een afspraak met Superior Car Clean gemaakt en die raadde me FLON 4000 aan, een nieuwe product dat beter zou zijn dan Opti-Coat.
                                    Toevallig vermeldde ik dit in de BMW garage vandaag, waar ze me prompt ieder product met Teflon ten zeerste afraden aangezien Teflon de rubbers aan de deuren aantast en zorgt voor "squeaky noises" die niet meer weggaan, tenzij vervangen van de rubbers.

                                    Heeft iemand hier al van gehoord ?
                                    Probeert de BMW garage hun veel te dure Seal&Protect te verkopen of is dit een terechte worry ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                      Voor de bezitters of mensen die dit weten… ik vind die niet zo onmiddellijk terug in deze topic en misschien kan iemand me hiermee helpen.
                                      Ik parkeer de wagen dikwijls in een ondergrondse parking van een paar verdiepingen die zeer smal is. Dit betekent concreet dat ik elke verdieping opnieuw op de toets dien te drukken voor detectie.
                                      Kan dit niet ingesteld worden dat deze langer blijft opstaan?
                                      Is anders zeer vervelend in die parking.

                                      Verder is er een mogelijkheid flitspalen en dergelijke in de GPS te zetten? Eventueel als POI ofzo?
                                      Thanks!
                                      Om op je eerste vraag te antwoorden denk niet dat dit mogelijk is, vindt dit soms ook wel vervelend
                                      En flitspalen kun je niet opslaan in je GPS (je kan nog altijd een coyote kopen dan zitten de mobiele erbij!)

                                      Comment


                                      • De mijne is ook aangekomen in de garage. Nu nog een weekje wachten ...

                                        Kleur : Havanabruin
                                        Interieur : Leder Dakota Oyster/schwartz
                                        Afmontage : exclusive line
                                        Sportautomatische versnellingsbak, instrumentencombi High, Xenonlichten, Navi Professional, 18" wielen met runflats, ....

                                        De E61 heeft trouw gediend (280 k km op de teller) en zal zien wat ik er ga mee doen.

                                        IMG_0021.jpg

                                        Field

                                        Comment


                                        • nog een week of vier/vijf wachten voor mij... begint te korten...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X