Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Bij de zescilinders zijn de BMW-zes-in-lijns naar mijn mening niet meer de meest romige, soepele krachtbronnen in hun klasse. De 2.7- en 3-liter V6 die je bij Jaguar en Land Rover en Citroën en zo vindt, vind ik persoonlijk een romiger motor, aangenamer van klank ook. Ook de Benz V6 diesels vind ik qua stemtimbre en loopcultuur beter.
    Qua kracht en prestaties geen probleem, maar wat "aanvoelen" betreft vind ik de zes-in-lijn dus niet meer de meest geciviliseerde motor. Ook niet bij de benzines.
    Ja ik vind zo'n 3.0d zoals in de F01 of F10/1 met 245pk een brute motor en eigenlijk alles behalve soupel qua loopcultuur.
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ik treed binnekort ook toe tot de BMW rijder club na 9 jaar trouw Volvo gereden te hebben (V50, V70 & XC90).
      Eerst en vooral wil ik iedereen in dit topic bedanken voor het uitvoerig bespreken van BMW 5 serie touring f11.
      Heb enorm veel geleerd over mijn toekomstige wagen en waar ik zeker op moet letten.
      Uiteindelijk is het de volgende spec geworden:
      BMW 520D Touring F11 (184PK)
      Spacegrau
      Leder Dakota Schwarz
      M-Sportpakket
      Exclusive Line
      19" 351M velgen
      Dakrails in Shadow line
      Sportautomaat
      Comforttoegang
      Aanhangwagenkoppeling
      Achteruitrijcamera
      Zetels electrisch + geheugen
      Bijkomende voorverwarming
      Bijkomende 12V aansluiting kofferbak
      Hifi Systeem Professional
      Instrumentencombi High
      Zonnewerende ramen achter
      Zwarte niertjes vooraan

Dit alles staat me dus te wachten na 9 jaar Volvo. Ik ben wel benieuwd.
      Levering staat op 15/04 maar hij staat nu al bij de garage. Nog 2 weekjes zweten dus.
      Al een paar eerste fotootjes maar nog op transportblokken en ingepakt
      WP_20130329_001.jpg
      WP_20130329_002.jpg
      WP_20130329_004.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door karoshi Bekijk Berichten
        Ik treed binnekort ook toe tot de BMW rijder club na 9 jaar trouw Volvo gereden te hebben (V50, V70 & XC90).
        Eerst en vooral wil ik iedereen in dit topic bedanken voor het uitvoerig bespreken van BMW 5 serie touring f11.
        Heb enorm veel geleerd over mijn toekomstige wagen en waar ik zeker op moet letten.
        Uiteindelijk is het de volgende spec geworden:
        BMW 520D Touring F11 (184PK)
        Spacegrau
        Leder Dakota Schwarz
        M-Sportpakket
        Exclusive Line
        19" 351M velgen
        Dakrails in Shadow line
        Sportautomaat
        Comforttoegang
        Aanhangwagenkoppeling
        Achteruitrijcamera
        Zetels electrisch + geheugen
        Bijkomende voorverwarming
        Bijkomende 12V aansluiting kofferbak
        Hifi Systeem Professional
        Instrumentencombi High
        Zonnewerende ramen achter
        Zwarte niertjes vooraan

Dit alles staat me dus te wachten na 9 jaar Volvo. Ik ben wel benieuwd.
        Levering staat op 15/04 maar hij staat nu al bij de garage. Nog 2 weekjes zweten dus.
        Al een paar eerste fotootjes maar nog op transportblokken en ingepakt
        [ATTACH=CONFIG]96220[/ATTACH]
        [ATTACH=CONFIG]96221[/ATTACH]
        [ATTACH=CONFIG]96223[/ATTACH]
        En gekocht bij Jorssen Aartselaar zo te zien . Zeer mooie wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
          En gekocht bij Jorssen Aartselaar zo te zien . Zeer mooie wagen.
          Yep daar campeert ie nog ff

Comment

• heb net bericht gekregen van de leaseboer dat ik een afspraak mag maken met de garage om de mijne op te gaan halen... kenteken is opgestuurd... Zal ik nu bellen, of nog even wachten?

Comment

• Waarom zou je wachten ?
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• hehe... wie zegt dat ik gewacht heb? was niet serieus bedoeld... ze zijn er naar aan het kijken en gaan terug bellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door danny_s Bekijk Berichten
                  heb net bericht gekregen van de leaseboer dat ik een afspraak mag maken met de garage om de mijne op te gaan halen... kenteken is opgestuurd... Zal ik nu bellen, of nog even wachten?
                  Ik zou wachten tot de garage dicht is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                    Ik zou wachten tot de garage dicht is...
                    ... en zo'n nieuwe wagen, da stinkt man. Best zo lang mogelijk uitstellen om te gaan afhalen dus.

Comment

• Woensdag mag ik hem halen... Lang genoeg gewacht...Toch een kleine driw eken eerder dan verwacht, dus me helemaal happy...

Comment

• Ik heb mijn F11 sinds Februari, toch maar eens even posten hier.

Speclist:

520D
                        Spacegrau
                        leder dakota
                        elektrische trekhaak
                        M sportpakket
                        decoratieve lijsten in Aluminium
                        verwarmde zetels vooraan
                        xenon
                        PDC voor en achter
                        elektronische gestuurde airconditioning
                        bijkomende 12volt stopcontacten
                        instrumentencombi high
                        Navigatie Professional
                        zonnewerende ramen achteraan

Voorlopig winterbanden erop, tegen mei juni ander velgen, weet alleen nog niet welke.
                        Persoonlijk vind ik de MORR VS8.2 schoon. http://www.e90post.com/forums/showth...=503009&page=6

Iemand andere suggesties?
                        krijg de foto's niet gepost!!!

p4pb9262774.jpg

p4pb9262775.jpg

p4pb9262773.jpg
                        Last edited by ; 05/04/2013, 23:19.

Comment

• ok... zal nog een weekje langer geduld moeten hebben... Eerst huidig leasecontract uitzitten vooraleer een nieuw te beginnen...

Comment

• Knappe velgen,
                            Wat vind je van de HRE S101 of de PUR 40UR?
                            De Vorsteiner VS110 zijn ook ni slecht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                              Knappe velgen,
                              Wat vind je van de HRE S101 of de PUR 40UR?
                              De Vorsteiner VS110 zijn ook ni slecht.

Velgen zijn mooi maar persoonlijk vind ik de Morr toch wel iets meer hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door danny_s Bekijk Berichten
                                ok... zal nog een weekje langer geduld moeten hebben... Eerst huidig leasecontract uitzitten vooraleer een nieuw te beginnen...
                                Ben eens gaan kijken in de garage... Hij staat daar mooi te blinken met een bordje verkocht erop... Wilt u hem nu niet meenemen, meneer? tuurlijk, maar mag pas as. donderdag van de lease-mevrouw... Ok. Prima. By the way... Ik had toch alu stripjes besteld, en waarom zitten die er niet op? Stond hexagon op de offerte, zonder sportpakket en dat gaat niet... En wij hebben u dat niet laten weten, sorry daarvoor. Das jammer, leek me toch mooi samen met dat zimtbraun. Nu dus zwarte inleglijsten, ook niet mis, maar komt minder sportief over. Oplossing: er komt binnen nu en een paar maanden toch het Feinschliff alu in... Wordt achteraf vervangen. Iedereen blij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xuomi Bekijk Berichten
                                  Ik heb mijn F11 sinds Februari, toch maar eens even posten hier.

Speclist:

520D
                                  Spacegrau
                                  leder dakota
                                  elektrische trekhaak
                                  M sportpakket
                                  decoratieve lijsten in Aluminium
                                  verwarmde zetels vooraan
                                  xenon
                                  PDC voor en achter
                                  elektronische gestuurde airconditioning
                                  bijkomende 12volt stopcontacten
                                  instrumentencombi high
                                  Navigatie Professional
                                  zonnewerende ramen achteraan

Voorlopig winterbanden erop, tegen mei juni ander velgen, weet alleen nog niet welke.
                                  Persoonlijk vind ik de MORR VS8.2 schoon. http://www.e90post.com/forums/showth...=503009&page=6

Iemand andere suggesties?
                                  krijg de foto's niet gepost!!!

[ATTACH=CONFIG]96286[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]96285[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]96287[/ATTACH]
                                  Dat Spacegrau met die zwarte niertjes is wel héél mooi. Prachtige wagen.

Field

Comment

• Heb m'n wagen nu een week en al 2300 km op de teller. Maandag direct al 420 km naar klant in Le Havre. De wagen rijdt fantastisch goed; heb al de comfort, eco-pro, sport en sport + standen uitvoerig kunnen testen. Die eco-pro vind ik een fantastische tool. Over de volle 2300 km heb ik nu een gemiddeld verbruik van 6.1 l/100 km, wat al niet slecht is aangezien de motor nog niet helemaal ingereden is. Ben wel nooit boven de 3000 toeren gegaan en de snelheid beperkt tot 140 km/h. Dan draait hij zo'n 2200 t/min ...
                                    Wat een zalige motor en die acht-automaat verwent de bestuurder op een - voor mij - nooit geziene manier. De 18" wielen geven - vergeleken met de 16" wielen in m'n E61 - een harder rijgevoel af. Heb ook het gevoel dat ik toch meer rijwielgeluiden heb dan bij de E61. Maar hoe groter de wielen, hoe meer geluid je ook krijgt. De zijwindgevoeligheid is even hoog - of laag - als bij de E61 .

De zetels (gewone versie) zitten goed, ook voor de lange ritten. 's Avonds, als alle lichtjes in de cockpit branden en de sfeerverlichting de deurportieren een bijkomende rode gloed geeft, krijg je toch zo'n lekker gevoel over deze wagen. Toch een groot verschil met de E61, ik vind deze veel spartaanser dan de F11, alhoewel het ook appelen met peren vergelijken is : dit zijn twee totaal verschillende wagens. Bedieningsknoppen zijn van hoge kwaliteit en mooi afgewerkt. De nieuwe Idrive (professional navi) reageert zéér snel. Tegenover mijn navi professional in de E61, is dit een straaljager. Kaarten zijn van goede beeldkwaliteit en je hebt ook iets meer toeters en bellen, die beter en directer toegankelijk zijn dan tegenover die in mijn E61.

Over de kleur - havanabruin - ben ik zéér tevreden. Bij betrokken weer heb ik echter eerder een grijzere indruk van de kleur, maar bij ietsje zonnig(er) weer, komt dat prachtige bruin er mooi door.IMG_0049.jpgIMG_0054.jpgIMG_0052.jpgIMG_0053.jpg

Een kleine impressie van mijn "nief machien" hierboven. Als de mods mij even kunnen helpen om de afbeeldingen in de correcte positie te krijgen, dan zou dat mooi zijn.

Field

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xuomi Bekijk Berichten
                                      Persoonlijk vind ik de MORR VS8.2 schoon.
                                      Hier nog wat foto's van een F10 met AC Schnitzer verlaging en Morr VS8.2 velgen.

Ziehier meer foto's: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=828023
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Hier nog wat foto's van een F10 met AC Schnitzer verlaging en Morr VS8.2 velgen.

Ziehier meer foto's: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=828023
                                        Dank u voor de foto's, deze had ik nog niet gezien, velgen zien er echt vet uit.

Comment

• Gère gedon.
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X