Wie niet geheel tevreden is met het vermogen van z'n 5-serie, kan z'n BMW altijd langsbrengen bij de heren van AC Schitzer. Zowel voor de benzine- als dieselversies heeft de Duitse tuner een behoorlijke bonk extra's pk's in de aanbieding.
Op de bijgevoegde afbeeldingen zien we een naar tuning-begrippen subtiel aangeklede 5-serie Touring, maar de plastic plakkers zijn uiteraard ook op de sedan te krijgen. Zowel aan de voor- als achterzijde verschijnen dikkere spoilers en ook achterop het dak komen we een plastic plateautje tegen. Sideskirts ontbreken natuurlijk niet en de motorkap is naar wens te voorzien van extra luchtsleuven.
Een verlagingsset legt je 5-serie 25 mm dichter boven het asfalt en voor de wielen valt te kiezen uit exemplaren in de maat 19-, 20-, of 21-inch. Ook in het interieur heeft AC Schnitzer z'n sporen achtergelaten. Zo krijg je een sportstuur, een verlichte pookknop (optioneel met schakeldisplay), vloermatten en aluminium pedalen.
Vermogenswinst
Wat vermogens betreft, tilt AC Schitzer zowel een aantal dieselversies naar het niveau van hun sterkere broers. De 520d stijgt in vermogen van 184 naar 218 pk. De 525d van 218 pk naar 258 pk en de 530d stijgt op zijn beurt van 258 pk naar 309 pk, bijna gelijk aan de 313 pk van de 535d. Die laatste krijgt na een AC Schitzer-behandeling overigens de beschikking over 360 trappelende dieselpaarden.
De benzineversies trappen bij de tuner af met de 528i. Deze stijgt van 245 pk naar 294 pk. De 535i krijgt er op zijn beurt 54 pk bij en komt daarmee uit op 360 pk. Bovenaan de voedselketen domineert de 550i, die van 449 pk omhoog klimt naar 525 pk. Wat de porties extra testosteron gaan kosten, is nog niet bekend.
Op de bijgevoegde afbeeldingen zien we een naar tuning-begrippen subtiel aangeklede 5-serie Touring, maar de plastic plakkers zijn uiteraard ook op de sedan te krijgen. Zowel aan de voor- als achterzijde verschijnen dikkere spoilers en ook achterop het dak komen we een plastic plateautje tegen. Sideskirts ontbreken natuurlijk niet en de motorkap is naar wens te voorzien van extra luchtsleuven.
Een verlagingsset legt je 5-serie 25 mm dichter boven het asfalt en voor de wielen valt te kiezen uit exemplaren in de maat 19-, 20-, of 21-inch. Ook in het interieur heeft AC Schnitzer z'n sporen achtergelaten. Zo krijg je een sportstuur, een verlichte pookknop (optioneel met schakeldisplay), vloermatten en aluminium pedalen.
Vermogenswinst
Wat vermogens betreft, tilt AC Schitzer zowel een aantal dieselversies naar het niveau van hun sterkere broers. De 520d stijgt in vermogen van 184 naar 218 pk. De 525d van 218 pk naar 258 pk en de 530d stijgt op zijn beurt van 258 pk naar 309 pk, bijna gelijk aan de 313 pk van de 535d. Die laatste krijgt na een AC Schitzer-behandeling overigens de beschikking over 360 trappelende dieselpaarden.
De benzineversies trappen bij de tuner af met de 528i. Deze stijgt van 245 pk naar 294 pk. De 535i krijgt er op zijn beurt 54 pk bij en komt daarmee uit op 360 pk. Bovenaan de voedselketen domineert de 550i, die van 449 pk omhoog klimt naar 525 pk. Wat de porties extra testosteron gaan kosten, is nog niet bekend.
Comment