Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wie niet geheel tevreden is met het vermogen van z'n 5-serie, kan z'n BMW altijd langsbrengen bij de heren van AC Schitzer. Zowel voor de benzine- als dieselversies heeft de Duitse tuner een behoorlijke bonk extra's pk's in de aanbieding.

Op de bijgevoegde afbeeldingen zien we een naar tuning-begrippen subtiel aangeklede 5-serie Touring, maar de plastic plakkers zijn uiteraard ook op de sedan te krijgen. Zowel aan de voor- als achterzijde verschijnen dikkere spoilers en ook achterop het dak komen we een plastic plateautje tegen. Sideskirts ontbreken natuurlijk niet en de motorkap is naar wens te voorzien van extra luchtsleuven.
    Een verlagingsset legt je 5-serie 25 mm dichter boven het asfalt en voor de wielen valt te kiezen uit exemplaren in de maat 19-, 20-, of 21-inch. Ook in het interieur heeft AC Schnitzer z'n sporen achtergelaten. Zo krijg je een sportstuur, een verlichte pookknop (optioneel met schakeldisplay), vloermatten en aluminium pedalen.

Vermogenswinst
    Wat vermogens betreft, tilt AC Schitzer zowel een aantal dieselversies naar het niveau van hun sterkere broers. De 520d stijgt in vermogen van 184 naar 218 pk. De 525d van 218 pk naar 258 pk en de 530d stijgt op zijn beurt van 258 pk naar 309 pk, bijna gelijk aan de 313 pk van de 535d. Die laatste krijgt na een AC Schitzer-behandeling overigens de beschikking over 360 trappelende dieselpaarden.
    De benzineversies trappen bij de tuner af met de 528i. Deze stijgt van 245 pk naar 294 pk. De 535i krijgt er op zijn beurt 54 pk bij en komt daarmee uit op 360 pk. Bovenaan de voedselketen domineert de 550i, die van 449 pk omhoog klimt naar 525 pk. Wat de porties extra testosteron gaan kosten, is nog niet bekend.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Wie niet geheel tevreden is met het vermogen van z'n 5-serie, kan z'n BMW altijd langsbrengen bij de heren van AC Schitzer. Zowel voor de benzine- als dieselversies heeft de Duitse tuner een behoorlijke bonk extra's pk's in de aanbieding.

Op de bijgevoegde afbeeldingen zien we een naar tuning-begrippen subtiel aangeklede 5-serie Touring, maar de plastic plakkers zijn uiteraard ook op de sedan te krijgen. Zowel aan de voor- als achterzijde verschijnen dikkere spoilers en ook achterop het dak komen we een plastic plateautje tegen. Sideskirts ontbreken natuurlijk niet en de motorkap is naar wens te voorzien van extra luchtsleuven.
          Een verlagingsset legt je 5-serie 25 mm dichter boven het asfalt en voor de wielen valt te kiezen uit exemplaren in de maat 19-, 20-, of 21-inch. Ook in het interieur heeft AC Schnitzer z'n sporen achtergelaten. Zo krijg je een sportstuur, een verlichte pookknop (optioneel met schakeldisplay), vloermatten en aluminium pedalen.

Vermogenswinst
          Wat vermogens betreft, tilt AC Schitzer zowel een aantal dieselversies naar het niveau van hun sterkere broers. De 520d stijgt in vermogen van 184 naar 218 pk. De 525d van 218 pk naar 258 pk en de 530d stijgt op zijn beurt van 258 pk naar 309 pk, bijna gelijk aan de 313 pk van de 535d. Die laatste krijgt na een AC Schitzer-behandeling overigens de beschikking over 360 trappelende dieselpaarden.
          De benzineversies trappen bij de tuner af met de 528i. Deze stijgt van 245 pk naar 294 pk. De 535i krijgt er op zijn beurt 54 pk bij en komt daarmee uit op 360 pk. Bovenaan de voedselketen domineert de 550i, die van 449 pk omhoog klimt naar 525 pk. Wat de porties extra testosteron gaan kosten, is nog niet bekend.

heb toevallig vandaag bij Ziptuning geinformeerd; € 1250,- met 2 jaar motorgarantie als de auto nieuw is wel 290 pk en 415 nm koppel voor de 528. Daar hoef ik geen 6 cylinder voor te hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiavanti Bekijk Berichten
            heb toevallig vandaag bij Ziptuning geinformeerd; € 1250,- met 2 jaar motorgarantie als de auto nieuw is wel 290 pk en 415 nm koppel voor de 528. Daar hoef ik geen 6 cylinder voor te hebben
            En ook nog 2 jaar garantie met onbeperkte km's bij BMW zelf?
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Qua uiterlijk zou ik niets moeten hebben van die AC Schnitzer addenda maar die motor Tuning is wel leuk. Het is ook een gekende BMW tuner en ik zou hem liever door AC Schnitzer laten tunen dan door zip tuning.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Wel opvallend dat AC Schnitzer 9/10 keer fout geschreven is in dat artikel Er staat veel Schitzer
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• hmmm die tuning voor de 35d...

Comment

• Hou rekening met een prijs van ca. 3500 euro voor zo'n ACS motortuning.
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• bar redelijk veel geld voor een motor die eigenlijk al tip top is

Comment

• en het is dan nog met een externe powerbox !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMH Bekijk Berichten
                          en het is dan nog met een externe powerbox !
                          Maakt dat nog een verschil? Ik vermoed alleen in prijs.

Comment

• Hallo.
                            Ik ben van plan om op korte termijn een een F11 aan te schaffen. Daar ik graag een xdrive zou willen ben ik geïnteresseerd in de 2.0d xdrive. Zijn er mensen op dit forum die deze motor hebben??? Vraag me af of die krachtig genoeg is voor xdrive. De 525xd zal wellicht beter zijn, maar dat scheelt ook weer enorm in prijs een VAA.
                            Greetz

Comment

• Wat is het verschil eigenlijk tussen de gewone automatische versnellingsbak en de sport-automatische versnellingsbak?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                                Wat is het verschil eigenlijk tussen de gewone automatische versnellingsbak en de sport-automatische versnellingsbak?
                                sport automatische zou leren en onthouden hoe jij wilt rijden.
                                hij past zich aan aan jouw rijstijl dus.
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                  sport automatische zou leren en onthouden hoe jij wilt rijden.
                                  hij past zich aan aan jouw rijstijl dus.

Da zou pas cool zijn... na 10 keer te hebben gebruik, trekt'm voor u op aan't licht

het verschil zijn de peddles aan het stuur die enkel bij de sportautomatische versnellingsbak aanwezig zijn.
                                  Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Het prijsverschil is klein 180€ of daaromtrent, en volgens mij is het enige verschil dat de sportautomaat schakelpeddles aan het stuur heeft, zoals Beefcake ook zegt.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• MIjn 530D touring heeft intussen meer dan 2500 km, en het verbruik begint wat te zakken.
                                      Gisterenavond op weg naar mijn werk een ecoritje gedaan van 8 km in EcoPro modus : 6.7 l/100 km, wat imho zeker niet slecht is voor zo'n kort ritje (het verbruik is altijd het hoogst de eerste km). Rustig optrekken, cruise control gebruiken, en ook de vrijloopfunctie die heel wat scheelt in verbruik. Wel kan je die vrijloopfunctie enkel goed gebruiken als er geen verkeer achter je is, anders vinden die het vervelend dat je je laat uitbollen van pakweg 100 km/uur naar 50km/uur over 500m.

Terugrit een paar uur later in comfortmodus en wat sportievere rijstijl: 7.7 l/100 km, nog steeds aanvaardbaar.

Vanmorgen nog eens hetzelfde gedaan in sportstand en sportievere rijstijl: 8.5 l/100 km.

Cruise control aan 70 km/uur verbruikt de auto zo'n 4.5 L/100 km, dus ik begrijp wel hoe ze aan het normverbruik van 5.3L gemengd komen, maar in de praktijk kan je dat wellicht enkel benaderen met een ei onder de voet en maximaal gebruik van cruise control en vrijloopfunctie.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Even voor de kenners hier, daarstraks ééntje zien rijden met 2 x 2 ronde pijpjes, welke versie zou dit kunnen zijn 535i/550i?
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Even voor de kenners hier, daarstraks ééntje zien rijden met 2 x 2 ronde pijpjes, welke versie zou dit kunnen zijn 535i/550i?
                                          Lang elke kant 2 dus? Das aftermarket dan want BMW levert geen F11 met 4 uitlaten!

Comment

Working...
                                          X