Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Robin_Touareg Bekijk Berichten
    Lang elke kant 2 dus? Das aftermarket dan want BMW levert geen F11 met 4 uitlaten!
    2x2dus.... Vond het ook al een beetje vreemd. Onder zijn xDrive badge hing nog een soort van logo/embleem maar kon het niet thuis brengen. Ik vermoed iets van een tuner.

Sent from somewhere, using Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      2x2dus.... Vond het ook al een beetje vreemd. Onder zijn xDrive badge hing nog een soort van logo/embleem maar kon het niet thuis brengen. Ik vermoed iets van een tuner.

Dit?

Comment

• BMW 5-Reeks Touring F11

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Dit?

Yeahhhh. Wat er onderstond kon ik al rijdende in de halve donkere absoluut niet lezen.

Last edited by Metaxa; 15/12/2013, 23:17.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          MIjn 530D touring heeft intussen meer dan 2500 km, en het verbruik begint wat te zakken.
          Gisterenavond op weg naar mijn werk een ecoritje gedaan van 8 km in EcoPro modus : 6.7 l/100 km, wat imho zeker niet slecht is voor zo'n kort ritje (het verbruik is altijd het hoogst de eerste km). Rustig optrekken, cruise control gebruiken, en ook de vrijloopfunctie die heel wat scheelt in verbruik. Wel kan je die vrijloopfunctie enkel goed gebruiken als er geen verkeer achter je is, anders vinden die het vervelend dat je je laat uitbollen van pakweg 100 km/uur naar 50km/uur over 500m.

Terugrit een paar uur later in comfortmodus en wat sportievere rijstijl: 7.7 l/100 km, nog steeds aanvaardbaar.

Vanmorgen nog eens hetzelfde gedaan in sportstand en sportievere rijstijl: 8.5 l/100 km.

Cruise control aan 70 km/uur verbruikt de auto zo'n 4.5 L/100 km, dus ik begrijp wel hoe ze aan het normverbruik van 5.3L gemengd komen, maar in de praktijk kan je dat wellicht enkel benaderen met een ei onder de voet en maximaal gebruik van cruise control en vrijloopfunctie.
          Met alle ritten door elkaar, aan hoeveel zit je dan gemiddeld?

Comment

• Ik zit aan 8,4 gemiddeld. Ik doe wel veel korte ritten (woon 8 km van werk, school en sportclubs zijn ook vlakbij, gelukkig nooit file).
            De auto heeft nu 2500 km. Het gemiddelde is al wat gezakt tov de eerste 1000 km.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Ik zit aan 8,4 gemiddeld. Ik doe wel veel korte ritten (woon 8 km van werk, school en sportclubs zijn ook vlakbij, gelukkig nooit file).
              De auto heeft nu 2500 km. Het gemiddelde is al wat gezakt tov de eerste 1000 km.
              Zal nog wel een liter zakken hoor. Het is winter ook nu en je hebt ook nog maar 2500 km he!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Dit?

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Yeahhhh. Wat er onderstond kon ik al rijdende in de halve donkere absoluut niet lezen.

Hoe wist jij dat trouwens? Bekende wagen of bekend tuner?

Comment

Ik zit aan 8,4 gemiddeld. Ik doe wel veel korte ritten (woon 8 km van werk, school en sportclubs zijn ook vlakbij, gelukkig nooit file).
                  Dan had ik toch eerder een 528i/530i gekocht ipv een dikke diesel?? Zulke korte afstanden zijn echt niet goed voor een (dikke) diesel.

Greetz,
                  Canonball
                  F10 530dA 2010
                  Z4 E89 23i 2011
                  Greetz,
                  Canonball

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk Berichten
                    Dan had ik toch eerder een 528i/530i gekocht ipv een dikke diesel?? Zulke korte afstanden zijn echt niet goed voor een (dikke) diesel.

Greetz,
                    Canonball
                    F10 530dA 2010
                    Z4 E89 23i 2011
                    2 keer per week heb ik een langere rit, zoals vandaag, dus maak je geen zorgen over mijn roetfilter.

Voor mij kwam trouwens enkel de 535i in aanmerking, ik wou per se een zescilinder. Maar de fiscaliteit maakt deze auto gezien de hoge CO2 zeer onaantrekkelijk als bedrijfswagen.
                    Da's wellicht eerder iets voor het topic over bedrijfswagens.

Vandaag over een rit van 70 km (2 x 35 km) gemiddeld verbruik van 7.5 L/100km. Deel autostrade met cruise control op 128 km/uur, deel rustig verkeer in zones 70 en zones 50. Lijkt me helemaal geen slecht verbruik voor een zescilinder.
                    Last edited by charlesvdw; 17/12/2013, 22:15. Reden: aanvulling
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

2 keer per week heb ik een langere rit, zoals vandaag, dus maak je geen zorgen over mijn roetfilter.

Voor mij kwam trouwens enkel de 535i in aanmerking, ik wou per se een zescilinder. Maar de fiscaliteit maakt deze auto gezien de hoge CO2 zeer onaantrekkelijk als bedrijfswagen.

Vandaag over een rit van 70 km (2 x 35 km) gemiddeld verbruik van 7.5 L/100km. Deel autostrade met cruise control op 128 km/uur, deel rustig verkeer in zones 70 en zones 50. Lijkt me helemaal geen slecht verbruik voor een zescilinder.
                      Ok, no probs then ;-)
                      Zit rond de 7,7L in de winter; redelijk wat autostrade; geen CC meestal.
                      Lange ritten onder de 7L; vorige week op en af naar Karlsruhe, DE aan 110 kmh gemiddeld en 6,8L verbruikt per 100. En zeggen dat ik ooit eens 129 kmh gemiddeld gehaald heb over diezelfde rit met mijn 325d en toen krek hetzelfde verbruik haalde...

Greetz,
                      Canonball
                      F10 530dA 2010
                      Z4 E89 23i 2011
                      Greetz,
                      Canonball

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk Berichten
                        Ok, no probs then ;-)
                        Zit rond de 7,7L in de winter; redelijk wat autostrade; geen CC meestal.
                        Lange ritten onder de 7L; vorige week op en af naar Karlsruhe, DE aan 110 kmh gemiddeld en 6,8L verbruikt per 100. En zeggen dat ik ooit eens 129 kmh gemiddeld gehaald heb over diezelfde rit met mijn 325d en toen krek hetzelfde verbruik haalde...

Greetz,
                        Canonball
                        F10 530dA 2010
                        Z4 E89 23i 2011

Echt een mix aan snelheden, van 50, 70, 80 (nederland), 90 en 120 (=124 op cc) wegen.
                        Last edited by Metaxa; 18/12/2013, 00:13.

Comment

• Slechte boordcomputers in die audi's

Comment

• Vind die waarden van de 6 in lijn BMW's toch ook niet zo knap hoor: ik daarnet op en af naar Gent: samen 110km aan 130 (cc): boordcomputer: heenrit 6.8l/100km, terugrit 7.2l/100km.
                            auto: touareg (nieuw model) 3.0 v6

teizman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
                              Vind die waarden van de 6 in lijn BMW's toch ook niet zo knap hoor: ik daarnet op en af naar Gent: samen 110km aan 130 (cc): boordcomputer: heenrit 6.8l/100km, terugrit 7.2l/100km.
                              auto: touareg (nieuw model) 3.0 v6

teizman
                              Tja , je kan nu ook niet direct zeggen dat die BMW’s slurpers zijn hé , mijns inziens is dat voor een 3 liter motor met 250pk toch niet onaardig. Ikzelf kan aardig vergelijken in die zin dat m’n compagnon een 530 heeft en ik een A6 met V6 tdi ( de mijne heeft wel maar 204pk ) , beiden automaat en beiden gelijkaardige rijstijl ( we wonen ook vlakbij elkaar en doen dus beiden dezelfde weg naar de firma ) , hij heeft gemiddeld toch anderhalve liter meer nodig dan ik , iedereen heeft natuurlijk een andere rijstijl maar de keren dat we soms eens met elkaars wagen rijden als we een lange buitenlandtrip doen bvb blijkt dat evenzeer.
                              Mijn en ook zijn ervaring is dat verbruik heel veel afhangt van het type baan, secundaire wegen en snelwegen maken echt wel een groot verschil, als ik langere ritten doe ( pakweg 200km ) op de snelweg en het verkeer laat het toe om veel tot zeer veel CC 120 te rijden dan kan ik makkelijk op 5.6 liter geraken. Secundair verkeer kom ik dan weer snel iets boven de 7 liter uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                Tja , je kan nu ook niet direct zeggen dat die BMW’s slurpers zijn hé , mijns inziens is dat voor een 3 liter motor met 250pk toch niet onaardig. Ikzelf kan aardig vergelijken in die zin dat m’n compagnon een 530 heeft en ik een A6 met V6 tdi ( de mijne heeft wel maar 204pk ) , beiden automaat en beiden gelijkaardige rijstijl ( we wonen ook vlakbij elkaar en doen dus beiden dezelfde weg naar de firma ) , hij heeft gemiddeld toch anderhalve liter meer nodig dan ik , iedereen heeft natuurlijk een andere rijstijl maar de keren dat we soms eens met elkaars wagen rijden als we een lange buitenlandtrip doen bvb blijkt dat evenzeer.
                                Mijn en ook zijn ervaring is dat verbruik heel veel afhangt van het type baan, secundaire wegen en snelwegen maken echt wel een groot verschil, als ik langere ritten doe ( pakweg 200km ) op de snelweg en het verkeer laat het toe om veel tot zeer veel CC 120 te rijden dan kan ik makkelijk op 5.6 liter geraken. Secundair verkeer kom ik dan weer snel iets boven de 7 liter uit.
                                Ik zit tussen 5,7 en 7,7L/100; eerste was lange rit in de zomer met druk verkeer op autosnelweg; laatste is wintergemiddelde op autosnelweg met minder verkeer ;-)

Greetz,
                                Canonball
                                F10 530dA 2010
                                Z4 E89 23i 2011
                                Greetz,
                                Canonball

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                  Slechte boordcomputers in die audi's

ik heb het vroeger wel eens bijgehouden met het werkelijke verbruik en zat na een paar maal noteren telkens op net geen 0,4l verschil. Als je om de 1,5 dag à 2 dagen aan de slurf hangt stop je daar wel mee.

Comment

• De mijne heeft nu + +/- 46k kilometer op de teller (een tweeliter, met sportautomaat) en ik zit aan een gemiddeld verbruik van 6,1 liter (35k kilometer met véél autostrade dagelijks); beetje sportieve stijl, maar niet echt beulen.
                                    Laatste maanden veel minder kms gereden en zit nu aan een gemiddelde van tussen 6,6 en 6,8 l, wel nauwelijks of geen autostrade meer. Lijkt me acceptabel voor een wagen als deze.

Comment

• weet iemand het verschil in prestaties en hernemingen van een gewone automatic tov de sportautomatic (of de sport stand bij ddc). ik vind dit niet direct terug op het internet. missschien ergens op een duitse site ? bedankt !

Comment

• Paddles aan het stuur. En mss iets andere software (al is er weinig of geen verschil merkbaar). Voor de rest is alles hetzelfde, tot aan de verhoudingen toe...

Sent from my SGPT12 using Tapatalk

Comment

• ik vroeg me af of er een verschil is in aantal seconden, of indien het enkel sportiever aanvoelt ?

Comment

Working...
                                          X