Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aangezien de bakverhoudinen hetzelfde zijn zal dat geen verschil geven. Het kan zijn dat hij in de sportstand dan directer aanvoelt, maar das dan ook al...
    Plus als we dan zouden spreken over een 518d of 520d wordt het helemaal futiel..
    Imho zit het verschil enkel in de padles aan het stuur, en persoonlijk zou ik het laten voor wat het is. Die 8 traps is zonder "sport" al extreem goed...

    Sent from my SGPT12 using Tapatalk

    Comment


    • Prijsverschil is wel klein, evt. toch te overwegen.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

      Comment


      • De pook is mooier en ligt wat aangenamer in de hand. Ook onderaan een leder pookbalgje in plaats van een stuk plastiek.
        En dat is het voornaamste wat de meeste mensen opmerken denk ik.

        Paddles zijn misschien fijn, maar zeker niet nodig. De automaat valt voldoende met de voet te sturen. Net voor het inhalen even snel het gaspedaal intrappen en dan terug lossen en de bak schakelt enkele verhoudingen terug. Sneller ben je met die paddles niet. Want als je voor een bocht aan het afremmen bent en terwijl vlot probeert terug te schakelen met de paddles zit er toch nog vertraging op.

        Comment


        • Ik gebruik ze vooral om terug te schakelen en af te remmen op de motor

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stevends78 Bekijk Berichten
            Ik gebruik ze vooral om terug te schakelen en af te remmen op de motor
            Waarom zou je dat willen doen? Remblokken zijn een stuk goedkoper dan een automaat...
            -

            Comment


            • Denk dat het nog afkicken is na 18 jaar handgeschakeld rijden zeker?

              nee serieus, soms heb je van die situaties dat je een beetje snelheid moet minderen en dat de gas lossen alleen niet voldoende is (zeker niet met die vrijloop in eco pro). Zo een seconde op de rem gaan staan doe ik ook niet, dus dan schakel ik er 1 of 2 terug. Niet dat de tandwielen er vanonder vliegen :-)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                Waarom zou je dat willen doen? Remblokken zijn een stuk goedkoper dan een automaat...
                Een automaat slijt niet als je wil remmen op de motor. De automaat kiest zelf of het verantwoord is om terug te schakelen, nadat de bestuurder het commando heeft gegeven, en zal dit dus ook niet doen indien dit schade zou kunnen geven.
                Bij een manuele bak kan je nog eventueel je koppeling verslijten (afhankelijk van wat je verstaat onder afremmen op de motor), maar dus ook niet je versnellingsbak zelf. De koppeling is het zwakste punt en zal het dus eerst begeven. Bij een automaat heb je een koppelomvormer en aangezien deze niet met behulp van frictiemateriaal maar met vloeistof functioneert, zal er ook geen extra slijtage optreden in de "koppeling". Ik heb het hier wel over een echte automaat (zoals in de 5 reeks) en niet over een gerobotiseerde handbak met frictiekoppeling.

                Dus geen vrees dat de tandwielen er vanonder zouden vliegen
                Last edited by M3 E46 SMGII; 26/12/2013, 00:17.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                  Een automaat slijt niet als je wil remmen op de motor. De automaat kiest zelf of het verantwoord is om terug te schakelen, nadat de bestuurder het commando heeft gegeven, en zal dit dus ook niet doen indien dit schade zou kunnen geven.
                  Bij een manuele bak kan je nog eventueel je koppeling verslijten (afhankelijk van wat je verstaat onder afremmen op de motor), maar dus ook niet je versnellingsbak zelf. De koppeling is het zwakste punt en zal het dus eerst begeven. Bij een automaat heb je een koppelomvormer en aangezien deze niet met behulp van frictiemateriaal maar met vloeistof functioneert, zal er ook geen extra slijtage optreden in de "koppeling". Ik heb het hier wel over een echte automaat (zoals in de 5 reeks) en niet over een gerobotiseerde handbak met frictiekoppeling.

                  Dus geen vrees dat de tandwielen er vanonder zouden vliegen
                  Interessant, ik had gelezen dat het een aantal componenten van de wagen extra zou belasten:

                  If you approach this purely from a financial standpoint, it doesn't make sense to use engine braking in your daily driving. The amount of wear on the brakes, under normal driving conditions, is negligible, but the tradeoff is more wear and tear on potentially more expensive components.
                  Additionally, we know more fuel is consumed when the engine isn't running at it's optimum speed for power production.
                  In summary, engine braking won't do any immediate damage to your vehicle, whether it be automatic or manual. But while it makes sense to use engine braking for safety reasons, it doesn't necessarily make sense to do so for purely financial reasons considering the increased costs and transfer of ear and tear to the engine, transmission, u-joins, and other components involved in powering the vehicle.
                  -

                  Comment


                  • Voor de prijs van remblokken moet je het inderdaad niet doen.
                    Net zo min als dat je ophangingsrubbers zou overbelasten door terug te schakelen met een automaat. Die bak schakelt echt wel verantwoord terug. Het blijft tenslotte een automaat die op comfort gericht is en geen sequentiële bak uit de racerij. Als je met een manuele bak vaak bruut terugschakelt en daardoor je aandrijflijn zwaar belast kan je na verloop van tijd daar wel schade van ondervinden in flexkoppelingen bijvoorbeeld. Maar tegen dat je dat voorhebt zal je zelf al wel doorhebben dat je er hard tegenaan bent gegaan. En dan nog, het dient voor te gebruiken, nieuw stuk erin en opgelost. Dat zijn geen torenhoge kosten.

                    On topic.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                      Prijsverschil is wel klein, evt. toch te overwegen.
                      te laat. tis al gekocht

                      Comment


                      • Ik vind dit nergens terug in deze topic.
                        Iemand ergens online deftige mat gekocht voor kant bestuurder?
                        De andere zijn nog perfect in orde maar die van mijn kant begint de eerste sporen te tonen van gebruik en zou dus graag een vervanger leggen liefst met een hak.
                        Thx

                        Comment


                        • Waar kan ik een Nederlandse handleiding downloaden voor een BMW 530D Touring F11 van 2010. Ben er al een tijd naar aan't zoeken, vind niks. Wie kan mij helpen.

                          Comment


                          • In 't Engels: http://www.diagnostic-world.com/page...ual_212489.cfm
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Eindelijk, het kleur mineral grau is vanaf maart te krijgen op de 5-reeks! Nu beschikbaar op de configurator. Ook twee nieuwe pakketten: edition sport en edition sport pro.
                              Mijn 5 touring met babymotor (518d) wordt begin april geleverd in mineral grau met edtion sport, exclusive pack en nog een paar opties. Foto's volgen!

                              Comment


                              • productie gaat vlot heb ik in de gaten die van mij was gerekend voor 20/03 en is al binnen
                                maar ik moet wachten mijn huidige kan pas stop in de week van 20/03

                                Comment


                                • nice, die van ons is voorzien voor 25/3. Ben benieuwd of die er ook vroeger gaat zijn. Enkel verzekering moeten we nog regelen.
                                  There's no such thing as too much snow

                                  BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

                                  Comment


                                  • die van mij was voor eind maart, uitgesteld naar tweede week april... (zucht) Geen bevestiging over gekregen maar wss is het nieuwe kleur mineralgrau ervoor verantwoordelijk... :-( pffff, wachten.

                                    Comment


                                    • productienummer gekregen van mijn dealer... stiekem hopen dat hij toch vroeger geleverd wordt... :-)

                                      Dit zijn de opties:

                                      Gegevens voertuig
                                      Model: 5L11 518d Touring
                                      Kleur: B39 Mineralgrau
                                      Bekleding: LCOX Leder Dakota Oyster Exklusivnaht
                                      Optie:
                                      ZB2 - Exclusive Pack
                                      ZKS - Veiligheidskit
                                      ZOR - Niet-gereduceerd vermogen
                                      ZT2 - Klantvoordeel Pack
                                      1CA - Interne code
                                      1CB - Interne code
                                      1CC - Auto Start Stop functie
                                      1CD - Brake Energy Regeneration
                                      2PA - Antidiefstalbouten
                                      2VB - Weergave bandendruk
                                      230 - Versie EU
                                      24F - [7MF] Alu velgen styling 609 18"
                                      258 - Runflat banden
                                      3MC - Dakrails in Shadow Line hoogglanzend
                                      302 - Alarmsysteem
                                      316 - Automatische bediening van de achterklep
                                      320 - Zonder monogram
                                      4AT - Decoratieve lijsten Schwarz hochgl{nzend
                                      4UR - Sfeerverlichting
                                      4U2 - ECO PRO
                                      418 - Kofferruimtepakket
                                      423 - Fluwelen tapijten
                                      430 - Automatische dimmende binnen- en buitens
                                      431 - Automatisch dimmende binnenspiegel
                                      481 - Sportzetels vooraan
                                      494 - Verwarmde zetels vooraan
                                      5AC - High Beam Assist
                                      5A1 - LED mistlampen
                                      502 - Hogedrukreiniging koplampen
                                      508 - Park Distance Control (PDC)
                                      524 - Adaptive Headlights
                                      534 - Elektronisch gestuurde airconditioning
                                      548 - Kilometertacho
                                      6AC - Intelligent Emergency Call - eCall
                                      6AE - BMW Teleservices
                                      6NS - Comforttelefonie met uitgebreide smartph
                                      6WA - Instrumentencombi High
                                      609 - Navigatiesysteem Professional
                                      698 - Regiocode 2 voor DVD
                                      7MF - Edition Sport
                                      710 - [7MF] M sportstuur
                                      760 - [7MF] Shadow Line hochgl{nzend
                                      8KA - BMW onderhoudssysteem - Condition Based
                                      8S3 - Interne code (aut. vergrendeling tijdens
                                      8TF - Actieve voetgangersbescherming
                                      868 - Spraakversie Nederlands
                                      877 - Weglaat voor DWA via slot
                                      886 - Handleiding Nederlands

                                      Comment


                                      • Mijn 520d touring heb ik half februari besteld. Initieel geplande levering zeker voor half april maar nu verschoven naar half mei. Zijn er zo veel meer verkocht tijdens het salon dan gepland?

                                        Comment


                                        • Indien u te lang moet wachten dan kan u als alternatief een gelijkwaardige Skoda Superb 1.6 of 2.0 tdi combi uit stock kopen tegen zeer goede condities (eindereeeksmodel).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X