Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij Audi hebben ook alle 4-cilinders een dubbele pijp, ondertussen, in de A6 zelfs in links/rechts-combinatie zodat hedentendage een 2.0 TDI ook lijkt te willen aangeven dat 'ie 6 of 8 cilinders heeft.
Ik heb het zelfs nog aangehaald in mijn topic van mijn E90 dat ik de uitlaten van de A4 2.0TDI 100 keer mooier vond dan het gebogen pijpje naar beneden van mijn E90
Aan de type-aanduiding, die is toch vrij duidelijk dacht ik zo.
Ik begrijp niet goed waarom een 4-cilinder geen zelfde uitlaat als een 6-cilinder zou mogen hebben, of waarom een 6-cilinder niet hetzelfde eruit zou mogen zien als een 8-cilinder, enz. Je koopt een auto, en zeker de motor, toch voor jezelf?
Een zo'n "perfecte" 520d (de motor verlegt opnieuw de lat op elk vlak in de wereld van de 4-cilinder diesels, en zelfs Auto Motor und Sport vraagt zich letterlijk af wat het nut nog is van een duurdere en gulziger 6-cilinder boven zo'n bijna tot in perfectie gerijpte 4-pitter, zelfs voor de liefhebber) zal sowieso het leeuwendeel van de verkoop gaan uitmaken. Niet onlogisch dan dat de kopers daarvan ook op hun wenken worden bediend.
Bij Audi hebben ook alle 4-cilinders een dubbele pijp, ondertussen, in de A6 zelfs in links/rechts-combinatie zodat hedentendage een 2.0 TDI ook lijkt te willen aangeven dat 'ie 6 of 8 cilinders heeft.
Je hebt gelijk wat ivm de nieuwe 2L diesel, BMW bewijst nog maar eens hun reputatie. Verder wil ik nog bemerken dat er in Belgie meerendeel fiscaal vriendlijke 2L diesels zullen worden aangekocht, dus er gaat toch al wat potentieel verloren van de motor. Qua verbruik zou ik de 6 cilinders van BMW niet onderschatten, ik zit op 7,4l (325d) bij vlotte rijstijl, vriend van mij rijd met 320d en zit op 7,2l. Wat de uitlaat betreft vind ik het gewoon jammer dat er algemeen een vervlakking komt in de verschillende modellen, niet specifiek bij BMW maar bij alle wagens van alle merken...
Mjah, daarin volg ik je wel. Bijna iedereen die meer centen uitgeeft dan een ander, wil dan ook graag dat dat geweten is. We zijn zeer zeer ijdel.
Ik ken de motoren goed (zeker de BMW-krachtbronnen), en alhoewel de zescilinders inderdaad zuinig zijn, is er nog steeds een groot verschil met de viercilinders. Reken maar op 1,5 à 2 liter in een '5 (en 1 à 1,5 liter bij een '3), gemiddelde rijstijl. De nieuwe 520d doet 't volgens de constructeur met 5,1/100km... Bovendien : vergelijk nooit "mijn" met "die zijn" auto en met "die van nog ne maat", dat slaat nergens op omdat elk zijn rijstijl heeft. Het verschil dat jij aanhaalt van 0,3 liter tussen jouw auto en die van jouw maat is b.v geenszins realistisch (ik zeg niet dat het niet zo is, maar het is niet representatief voor het échte (gemiddelde) verschil). Ik zit met mijn 120d b.v. gemiddeld op 12-13 liter. Als ik een dagje circuit doe.
Dit is een mooie velg. Een nieuw design en toch herkenbaar.
Opvallend is wel dat 'm hoog op z'n poten staat.
Awel idd, da is mij zaterdag ook opgevallen tijdens de closed room presentatie van de touring.
Vooraan is het echt een opening van dik 7-8 cm. Achteraan valt het nogal mee.
Als je de 19inch velgen er zag opstaan achteraan, zat hij bijna dicht. Vraag me dan af hoe die eruit zal zien als die vanachter goed geladen is, dan zit er helemaal een verschil op vooraan tov achteraan...
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment