Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Bij Audi hebben ook alle 4-cilinders een dubbele pijp, ondertussen, in de A6 zelfs in links/rechts-combinatie zodat hedentendage een 2.0 TDI ook lijkt te willen aangeven dat 'ie 6 of 8 cilinders heeft.
    Ik heb het zelfs nog aangehaald in mijn topic van mijn E90 dat ik de uitlaten van de A4 2.0TDI 100 keer mooier vond dan het gebogen pijpje naar beneden van mijn E90

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Aan de type-aanduiding, die is toch vrij duidelijk dacht ik zo.

      Ik begrijp niet goed waarom een 4-cilinder geen zelfde uitlaat als een 6-cilinder zou mogen hebben, of waarom een 6-cilinder niet hetzelfde eruit zou mogen zien als een 8-cilinder, enz. Je koopt een auto, en zeker de motor, toch voor jezelf?

      Een zo'n "perfecte" 520d (de motor verlegt opnieuw de lat op elk vlak in de wereld van de 4-cilinder diesels, en zelfs Auto Motor und Sport vraagt zich letterlijk af wat het nut nog is van een duurdere en gulziger 6-cilinder boven zo'n bijna tot in perfectie gerijpte 4-pitter, zelfs voor de liefhebber) zal sowieso het leeuwendeel van de verkoop gaan uitmaken. Niet onlogisch dan dat de kopers daarvan ook op hun wenken worden bediend.
      Bij Audi hebben ook alle 4-cilinders een dubbele pijp, ondertussen, in de A6 zelfs in links/rechts-combinatie zodat hedentendage een 2.0 TDI ook lijkt te willen aangeven dat 'ie 6 of 8 cilinders heeft.
      Je hebt gelijk wat ivm de nieuwe 2L diesel, BMW bewijst nog maar eens hun reputatie. Verder wil ik nog bemerken dat er in Belgie meerendeel fiscaal vriendlijke 2L diesels zullen worden aangekocht, dus er gaat toch al wat potentieel verloren van de motor. Qua verbruik zou ik de 6 cilinders van BMW niet onderschatten, ik zit op 7,4l (325d) bij vlotte rijstijl, vriend van mij rijd met 320d en zit op 7,2l. Wat de uitlaat betreft vind ik het gewoon jammer dat er algemeen een vervlakking komt in de verschillende modellen, niet specifiek bij BMW maar bij alle wagens van alle merken...

      Comment


      • Mjah, daarin volg ik je wel. Bijna iedereen die meer centen uitgeeft dan een ander, wil dan ook graag dat dat geweten is. We zijn zeer zeer ijdel.

        Ik ken de motoren goed (zeker de BMW-krachtbronnen), en alhoewel de zescilinders inderdaad zuinig zijn, is er nog steeds een groot verschil met de viercilinders. Reken maar op 1,5 à 2 liter in een '5 (en 1 à 1,5 liter bij een '3), gemiddelde rijstijl. De nieuwe 520d doet 't volgens de constructeur met 5,1/100km... Bovendien : vergelijk nooit "mijn" met "die zijn" auto en met "die van nog ne maat", dat slaat nergens op omdat elk zijn rijstijl heeft. Het verschil dat jij aanhaalt van 0,3 liter tussen jouw auto en die van jouw maat is b.v geenszins realistisch (ik zeg niet dat het niet zo is, maar het is niet representatief voor het échte (gemiddelde) verschil). Ik zit met mijn 120d b.v. gemiddeld op 12-13 liter. Als ik een dagje circuit doe.
        Last edited by ; 20/06/2010, 09:52.

        Comment


        • M-Pakket met de standaard wielen...





          Comment








          • Mogelijk met de 535d motor aan boord.

            Comment


            • Doet me sterk aan de E39 denken zo, love it!

              Comment


              • Dit is een mooie velg. Een nieuw design en toch herkenbaar.
                Opvallend is wel dat 'm hoog op z'n poten staat.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                  Doet me sterk aan de E39 denken zo, love it!
                  Een beetje ja.

                  Al moet ik nog altijd wat wennen aan de new style dakrails.

                  Comment


                  • Is dat dé standaardvelg die bij het sportpakket zal zitten?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                      Is dat dé standaardvelg die bij het sportpakket zal zitten?
                      Yep, 18 inch. Dit is dan de optionele 19 inch velg:



                      Geen van beide kan me eigenlijk echt bekoren eerlijk gezegd.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Dit is een mooie velg. Een nieuw design en toch herkenbaar.
                        Opvallend is wel dat 'm hoog op z'n poten staat.
                        Awel idd, da is mij zaterdag ook opgevallen tijdens de closed room presentatie van de touring.

                        Vooraan is het echt een opening van dik 7-8 cm. Achteraan valt het nogal mee.
                        Als je de 19inch velgen er zag opstaan achteraan, zat hij bijna dicht. Vraag me dan af hoe die eruit zal zien als die vanachter goed geladen is, dan zit er helemaal een verschil op vooraan tov achteraan...
                        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                        Comment


                        • Die M-sport wordt razend knap denk ik
                          Wel niet in Carbon zwart want dat ben ik nog steeds kotsbeu van de huidige generatie. M-sport in het zilvergrijs

                          Comment








                          • http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=400307

                            Comment








                            • http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=400307

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                De sportzetels zien er in ieder geval mooi uit.

                                die uitlaten, zouden die voor elke motorisatie naar beide kanten gebracht worden?

                                of zouden ze blijven staan zoals bij de niet m-versie, maar dan met die tips erover?

                                heb nog eens gevraagd aan de concessie wanneer er officiële info beschikbaar zal zijn...
                                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                Comment


                                • Knap. Maar hopelijk bieden ze ook meerspakige 19" velgen aan. Vijfspaaks op een Touring past echt niet imo.

                                  Comment


                                  • ik had er meer van verwacht

                                    Comment


                                    • 20" en een spacerke en dat komt in orde.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                        20" en een spacerke en dat komt in orde.
                                        Hoort idd op z'n minst 20 inch onder.

                                        In de praktijk staat hij wel hoger op z'n poten dan op bovenstaande foto's heb ik de indruk. (maar goed ook)

                                        Comment


                                        • Velgen zie ik echt nie graag en tonen zelfs in 19" nog te klein

                                          Comment

                                          Working...
                                          X