Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-Reeks Touring F11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAan de type-aanduiding, die is toch vrij duidelijk dacht ik zo.
Ik begrijp niet goed waarom een 4-cilinder geen zelfde uitlaat als een 6-cilinder zou mogen hebben, of waarom een 6-cilinder niet hetzelfde eruit zou mogen zien als een 8-cilinder, enz. Je koopt een auto, en zeker de motor, toch voor jezelf?
Een zo'n "perfecte" 520d (de motor verlegt opnieuw de lat op elk vlak in de wereld van de 4-cilinder diesels, en zelfs Auto Motor und Sport vraagt zich letterlijk af wat het nut nog is van een duurdere en gulziger 6-cilinder boven zo'n bijna tot in perfectie gerijpte 4-pitter, zelfs voor de liefhebber) zal sowieso het leeuwendeel van de verkoop gaan uitmaken. Niet onlogisch dan dat de kopers daarvan ook op hun wenken worden bediend.
Bij Audi hebben ook alle 4-cilinders een dubbele pijp, ondertussen, in de A6 zelfs in links/rechts-combinatie zodat hedentendage een 2.0 TDI ook lijkt te willen aangeven dat 'ie 6 of 8 cilinders heeft.
Comment
-
Mjah, daarin volg ik je wel. Bijna iedereen die meer centen uitgeeft dan een ander, wil dan ook graag dat dat geweten is. We zijn zeer zeer ijdel.
Ik ken de motoren goed (zeker de BMW-krachtbronnen), en alhoewel de zescilinders inderdaad zuinig zijn, is er nog steeds een groot verschil met de viercilinders. Reken maar op 1,5 à 2 liter in een '5 (en 1 à 1,5 liter bij een '3), gemiddelde rijstijl. De nieuwe 520d doet 't volgens de constructeur met 5,1/100km... Bovendien : vergelijk nooit "mijn" met "die zijn" auto en met "die van nog ne maat", dat slaat nergens op omdat elk zijn rijstijl heeft. Het verschil dat jij aanhaalt van 0,3 liter tussen jouw auto en die van jouw maat is b.v geenszins realistisch (ik zeg niet dat het niet zo is, maar het is niet representatief voor het échte (gemiddelde) verschil). Ik zit met mijn 120d b.v. gemiddeld op 12-13 liter. Als ik een dagje circuit doe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenDoet me sterk aan de E39 denken zo, love it!
Al moet ik nog altijd wat wennen aan de new style dakrails.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenIs dat dé standaardvelg die bij het sportpakket zal zitten?
Geen van beide kan me eigenlijk echt bekoren eerlijk gezegd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDit is een mooie velg. Een nieuw design en toch herkenbaar.
Opvallend is wel dat 'm hoog op z'n poten staat.
Vooraan is het echt een opening van dik 7-8 cm. Achteraan valt het nogal mee.
Als je de 19inch velgen er zag opstaan achteraan, zat hij bijna dicht. Vraag me dan af hoe die eruit zal zien als die vanachter goed geladen is, dan zit er helemaal een verschil op vooraan tov achteraan...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
die uitlaten, zouden die voor elke motorisatie naar beide kanten gebracht worden?
of zouden ze blijven staan zoals bij de niet m-versie, maar dan met die tips erover?
heb nog eens gevraagd aan de concessie wanneer er officiële info beschikbaar zal zijn...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten20" en een spacerke en dat komt in orde.
In de praktijk staat hij wel hoger op z'n poten dan op bovenstaande foto's heb ik de indruk. (maar goed ook)
Comment
Comment