Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 535d en M-pakket nu te configureren op www.bmw.be.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
      535d en M-pakket nu te configureren op www.bmw.be.

      Alleen maar de touring

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
        Alleen maar de touring
        Daarom dat ik het hier zet.

        Hopelijk volgt de berline ook snel.

        Comment


        • Rij-impressie: BMW 5-serie Touring

          Na de GT en de sedan is het nu de beurt aan de van meet af aan verwachte Touring op basis van de nieuwe BMW 5 Serie. Deze elegant gelijnde combi heeft weliswaar minder bagageruimte te bieden dan de E-klasse Estate, maar wel een fikse dosis rijplezier én een nieuwe 184 pk sterke viercilinder dieselmotor. Wat ons betreft is dit de échte 5 GT.

          Geheel in de lijn der traditie brengt BMW van de zesde generatie 5-serie een Touring uit. De eerste, op basis van de E34, verscheen in 1991. De F11, zoals de huidige in de wandelgangen van de Beierse autobouwer heet, is de vierde generatie. En waar BMW er voorheen alles aan deed om zijn auto’s lichter te maken, zijn de knappe koppen in München daar dit keer niet in geslaagd. Het instapmodel met benzinemotor, de 523i Touring, weegt al bijna 1,7 ton. De nieuweling is zes centimeter langer dan zijn voorganger en de wielbasis nam toe van 2,89 naar 2,97 meter. Op het motorenpalet staan hoofdzakelijk zespitters, maar met de lancering van de nieuwe 520d komt daar 
verandering in. En wie weet kunnen we in de toekomst nog een viercilinder benzinemotor aan de basis verwachten, bij voorkeur met een turbo. Goed voor het koppel en dankzij de beperkte cilinderinhoud een garantie voor mooie rapportcijfers tijdens de verplichte Europese verbruiksmeting. Bovendien zijn er landen waar je belasting betaalt op basis van het aantal cc’s en ook dan is een kleine motor gunstig.


          Net zo veel pk’s als eerste 530d

          Voor onze testrit door het Beierse land staat een hand­geschakelde 520d Touring klaar. De relatief kleine vierpitter zwemt in de ruimte onder de motorkap. Vanaf de voor-
kant van het blok tot aan de nieren op het front gaapt een 
kloof van meer dan zestig centimeter. Een gat dat bij de zescilinder­modellen wordt opgevuld door de langere motor. De 520d beschikt over een start-/stopsysteem. Dat drukt het verbruik in de stad, terwijl de schakelindicator je 
helpt om zo zuinig mogelijk te rijden. Met zijn vermogen 
van 184 pk heeft deze basisdiesel exact evenveel pk’s als de eerste 530d -1998- en bijna dezelfde hoeveelheid koppel. De ontwikkeling van de dieselmotor maakt grote sprongen! We draaien meteen de snelweg op en daar wordt binnen tien minuten duidelijk dat je met deze machine uitstekend bediend bent. Oké, onder de 1.500 toeren heeft hij het 
even moeilijk, maar verder zijn de prestaties van het 
niveau zoals je dat in een auto als deze mag verwachten en bijna gelijk aan de net genoemde 530d. De overbrengingsverhoudingen van de zesbak en het differentieel zijn 
aangepast aan het hoge koppel en dat resulteert in lage toerentallen op constante snelheden. Bij 120 km/h noteren we 2.200 toeren. Er is merkbaar werk gemaakt van het 
elimineren van trillingen en geluid, waardoor je nauwelijks in de gaten hebt met een viercilinderdiesel onderweg te zijn. Kortom, fijne motor en meer dan voldoende voor 
alledaags gebruik. Enneh, de 2.0 heeft ook twee uitlaat­pijpen, dus typeplaatje eraf en niemand die weet wat er 
in het vooronder snort!

          Maatstaf
          Het onderstel van de Touring is gelijk aan dat van de sedan, met uitzondering van de achteras. Die is in dit geval luchtgeveerd en voorzien van automatische niveauregeling. 
De testauto heeft regelbare schokdempers, waarbij je kunt kiezen uit comfort, normaal, sport en sport plus. In de 
comfortabele modus voel je duidelijk dat de carrosserie 
aan de achterkant op luchtbalgen leunt. Hij deint dan iets meer en dat is bij hoge snelheden op de autobahn niet 
prettig. Ook in de stand ‘normaal’ voelt de Touring iets 
anders aan dan de sedan met stalen veren. Dat neemt niet weg dat het nog steeds een heerlijk sturende auto is. Wat ons betreft de maatstaf in deze klasse. De verhouding 
tussen sportiviteit en comfort is beter dan ooit in de 5-serie en het rijden van bochtige binnenwegen is voor de lief­hebber van puur autorijden een waar genoegen. Daarnaast verslindt de 5 met het grootste gemak eindeloze stukken snelweg. Eén van de sprekers op de persconferentie voor­afgaande aan de testrit rept van ‘Freude am fahren 2.0’. 
Of hij daarmee doelt op die tweeliter dieselmotor of op de geweldige rijeigenschappen weten we niet, maar lucht­fietserij is die uitspraak zeker niet. Met de torsiestijfheid 
van de carrosserie, toch altijd een issue bij een station­wagon, zit het voelbaar goed. Geen gekraak bij het nemen van drempels.


          Geen bestelwagen
          Hoe zit het met het gebruiksgemak en het ruimteaanbod? Net als bij het vorige model is ook nu de achterruit apart van de klep te openen. En wel op afstand. Handig als er 
alleen maar een tas of een koffertje naar binnen moet. Het afdekzeil gaat trouwens automatisch mee omhoog en bij het sluiten weer terug. De klep zelf is - optioneel – elektrisch te openen en te sluiten. Kijken we naar de bagageruimte (nee, geen laadruim), dan zien we dat die niet veel groter 
is dan die van de sedan. De inhoud bedraagt 560 tot 1.670 liter. Uiteraard is de Touring wel breder inzetbaar, doordat je bijvoorbeeld vier grote reiskoffers naast elkaar kunt 
zetten. Of doorladen tot het dak. De koets loopt echter 
vanaf de D-stijl snel af en dat wreekt zich. De rugleuning van de achterbank is in drie delen (40:20:40) neerklapbaar en dat kan met een hendel vanuit de laadruimte. Elke 5-serie Touring staat op 17 inch lichtmetaal en heeft onder meer automatische airconditioning, iDrive met radio/cd, een 
regen- en lichtsensor en cruisecontrol. In eerste instantie levert BMW de 523i, de 535i, de 520d en de 530d. Later 
komen er meer motorvarianten. Alle motoren zijn leverbaar met de achttrapsautomaat. De levering start in september. Met zijn lichtvoetige karakter, grote actieradius (520d) en sublieme rij- en reiseigenschappen ontpopt de Touring zich meer als GT dan zijn grotere en zwaardere stalgenoot die als zodanig door het leven gaat.





          Last edited by Jocar; 03/08/2010, 17:14.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment






          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment






            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Ik vind het toch spijtig dat die uitlaat van de 4 cylinder identiek is aan die van de 6 cylinder
                2012 E92 Bmw 335i DKG
                1991 E30 320i

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                  Ik vind het toch spijtig dat die uitlaat van de 4 cylinder identiek is aan die van de 6 cylinder
                  valt direct op te lossen door de 535d te nemen, die heeft er 2 verspreid over de wagen staan
                  Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                    Vreemd...

                    Een 530d geconfigureerd naar mijn wens kom ik op een 75K ongeveer zonder M-pack.

                    Een 535d met M-pack kom ik nu aan 76K
                    en de biv en jaarlijkse taks zijn ook gelijk, dus waarom nog twijfelen. Hebben dat thuis ook gedaan, x5 3.0d t.o.v. een sd en nog geen seconde spijt van gehad.

                    Comment


                    • Ik vraag me af of je het verschil tussen de standaard chromé raamomlijsting en de dakrails in gesatineerd aluminium goed ziet. valt die combinatie aan te raden of niet?

                      Welke dakrails zouden jullie nemen met de standaardraamomlijsting?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        Ik vraag me af of je het verschil tussen de standaard chromé raamomlijsting en de dakrails in gesatineerd aluminium goed ziet. valt die combinatie aan te raden of niet?

                        Welke dakrails zouden jullie nemen met de standaardraamomlijsting?

                        Gesatineerd of zonder...
                        2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                        2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                        2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

                        2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                        1999 Volvo V70 classic 2.5d
                        1967 Volvo 123 GT

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                          Ik vraag me af of je het verschil tussen de standaard chromé raamomlijsting en de dakrails in gesatineerd aluminium goed ziet. valt die combinatie aan te raden of niet?

                          Welke dakrails zouden jullie nemen met de standaardraamomlijsting?
                          Nog meningen?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Nog meningen?
                            Ik heb het nog niet irl gezien, maar naar aanleiding van Wannes zijn bestelling van de 535d touring heb ik er eens eentje samengesteld. Op Sophistograu zou ik sowieso beide in alu nemene. Het chromé met geandoriseerd alu past naar mijn mening zeker samen en staat dik op zo'n touring. Bij voorkeur op een donkere kleur en als het even kan met getinte ruiten.
                            Volvo V60 D3 R-design

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                              Ik heb het nog niet irl gezien, maar naar aanleiding van Wannes zijn bestelling van de 535d touring heb ik er eens eentje samengesteld. Op Sophistograu zou ik sowieso beide in alu nemene. Het chromé met geandoriseerd alu past naar mijn mening zeker samen en staat dik op zo'n touring. Bij voorkeur op een donkere kleur en als het even kan met getinte ruiten.

                              ik dacht ook eerst die gesatineerde te nemen maar achteraf bekeken ga ik ook mijn grille zwart steken , dus dan is het best van er geen kleurboek van te maken ...lekker duister

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Ideaal! Starten en die shitdynamics meten uit

                                Comment




                                • wat een zielige/basic tellerpartij is me dat

                                  voor de rest wel een mooi interieur precies

                                  Comment


                                  • Jii heb dus duidelijk nog niet met deze wagen gereden .. Die tellerpartij is nu in rust ... Je moet dat zien als als hij aan staat .. ;-)

                                    Comment


                                    • kan zijn dat er al gepost zijn, maar zijn er ergens al filmkes van de 535d te zien?

                                      zou graag het geluid eens horen.

                                      na zware discussie met de leasing zal ik mijn bestellng pas tegen juni 2011 kunnen doen...

                                      Maar kom, tegen dan zijn de eerste kinderziekten eruit en dan gaan we ineens voor de full monty....
                                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                        ik dacht ook eerst die gesatineerde te nemen maar achteraf bekeken ga ik ook mijn grille zwart steken , dus dan is het best van er geen kleurboek van te maken ...lekker duister
                                        Het is allebei wel knap. Maar ik heb het geld niet op zo'n slee te kopen, dus ik hoef niet te kiezen! Heb ik me die moeite toch al bespaard!!
                                        Volvo V60 D3 R-design

                                        Comment


                                        • Uitstel zal zeker geen afstel zijn voor jou.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X