Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-Reeks Touring F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ben momenteel in onderhandeling over een nieuwe 5 Touring.
    Waar ik mij echter enorm aan stoor, is dat er op de rechter zonneklep aan voor- en achterkant zo'n ontzettend lelijke sticker zit . Of ja, was het maar een sticker, het is echt een opdruk, je kunt het dus niet even verwijderen!

    Zeker als je (zoals ik) een zwarte hemelbekleding wilt bestellen, dan is dat plakkaat enorm prominent aanwezig.

    Ben benieuwd of er hier op het forum al meer mensen zijn die dit is opgevallen, die zich eraan storen, en wellicht weet iemand hier een oplossing voor.

    Comment


    • mijne corvette heeft dat op de twee kleppen en dat trekt idd op geene zak als je die naar beneden doet .... al goed dat de meesten vooral de achterkant van de wagen te zien krijgen ...en dan nog maar heel even

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
        Voor ieder wat wils:

        DYNAMIC DRIVING CONTROL (standaard met sportautomaat).
        Een druk op de wipschakelaar links naast de versnellingspook van NORMAL in SPORT: de motor reageert spontaner op het gaspedaal, de automatische 8-versnellingsbak met Steptronic laat de motor goed in de toeren draaien voor sportief snel opschakelen. Tegelijk krijgen de stuurinrichting en het chassis een stuggere afstelling. Nog een keer drukken: in de modus SPORT + stelt Dynamic Stability Control u in staat om tot tegen de limiet een gecontroleerde slip uit te voeren.

        Onder de snelheidsmeter wordt altijd aangeduid welke modus op dat moment actief is. Via de iDrive Controller kan in de modus SPORT de aandrijflijn en de afstelling van het chassis geconfigureerd worden, bijv. om dynamisch te rijden op slechte wegen.

        Is de wagen met Dynamic Damping Control uitgerust, dan komt er nog de modus COMFORT bij.


        DYNAMIC DAMPING CONTROL.
        De perfecte afstelling van de schokdempers. Elk wiel is voorzien van een regeleenheid, die de wielbewegingen vierhonderd keer per seconde beoordeelt en de schokdemper aanpast. De elektronica werkt zo snel dat de achterwielen van de voorwielen informatie krijgen wanneer er een oneffenheid aankomt en hoe ze die soepel kunnen afveren. Daarbij worden zowel de trek- als drukniveaus van de schokdempers voortdurend en onafhankelijk van elkaar gewijzigd.

        ADAPTIVE DRIVE.
        Met Dynamic Drive wordt Dynamic Damping Control tot Adaptive Drive uitgebreid met de actieve rolstabilisering. Uit de dwarsversnelling, de versnelling in de lengterichting, de snelheid en de stuuruitslag leidt Dynamic Drive de situatie van dat moment af en houdt het systeem de wagen via stabilisatoren op de assen recht. Zowel in snel genomen bochten als bij plotselinge uitwijkmanoeuvres, altijd blijven de vier wielen vast op de weg.
        Dat weten we dan ook weer!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
          Ik ben momenteel in onderhandeling over een nieuwe 5 Touring.
          Waar ik mij echter enorm aan stoor, is dat er op de rechter zonneklep aan voor- en achterkant zo'n ontzettend lelijke sticker zit . Of ja, was het maar een sticker, het is echt een opdruk, je kunt het dus niet even verwijderen!

          Zeker als je (zoals ik) een zwarte hemelbekleding wilt bestellen, dan is dat plakkaat enorm prominent aanwezig.

          Ben benieuwd of er hier op het forum al meer mensen zijn die dit is opgevallen, die zich eraan storen, en wellicht weet iemand hier een oplossing voor.

          Zoiets had ik ook in de Alfa (156).
          Maar bij mij was het een soort van plastieken hoesje, echt lelijk. Gewoon voorzichtig weggesneden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Ik snap dat dus niet, hè. Wat is overdreven aan twee uitlaatpijpjes voor een 2-liter motor? Bij Audi b.v. krijgen sommige 2-liter 4-pitters zelfs één pijp links en één pijp rechts, en hebben 90% van de viercilinders in de kleinere reeksen een dubbele uitlaat. Bij volkswagen idem. Bij Mercedes ook (deels) idem. En zoveel andere merken.

            Voorts: als je dan toch 6-cilinders rijdt "voor jezelf" (want dat lees ik hier toch continu), what the fuck kan het je dan schelen dat de "paupers" met een 4-cilinder eenzelfde uitlaat hebben? Als je 't toch voor jezelf doet, dan deert dat toch net niet? Of is het plots toch niet meer zo helemaal "voor jezelf", en wil je dat de anderen zien dat jij "meer" bent dan hen, en dat je een 6-cilinder rijdt ipv een 4-cilinder? Laat dan misschien gewoon het monogram staan, ah ja? Of val je dan zelf op identieke manier door de mand omdat er dan 525d op de kont van je kar staat terwijl er nog een 530d is?

            3/4e van de verkochte diesels in de BMW '5 zijn 4-cilinders. Think the bigger picture, en wees blij dat die 4-cilinders tenminste een mooie uitlaat krijgen.

            (to no one in particular)
            Ik vind het gewoon ambetant als er eene 520d zonder typeaanduiding rondrijdt dan weet je nog altijd niet of het wel echt een 4-cilinder is en andersom met een 530d een klein verschil had toch wel gemogen.
            Ik vond die uitlaatjes nu eenmaal een mooie Bmw-traditie...
            Last edited by Ambi; 27/08/2010, 18:43.
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
              Welke motor?

              Blijkbaar krijg je het ook sneller op een 2.0d en misschien zelfs een 2.5d... Maar daarvoor moet ik de post van alexanderr opsnorren...
              motor 3.0 diesel (wel 525d)

              Wat bedoel je met "blijkbaar krijg je het ook sneller op een 2.0d en misschien zelfs een 2.5d... " ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
                Ik ben momenteel in onderhandeling over een nieuwe 5 Touring.
                Waar ik mij echter enorm aan stoor, is dat er op de rechter zonneklep aan voor- en achterkant zo'n ontzettend lelijke sticker zit . Of ja, was het maar een sticker, het is echt een opdruk, je kunt het dus niet even verwijderen!

                Zeker als je (zoals ik) een zwarte hemelbekleding wilt bestellen, dan is dat plakkaat enorm prominent aanwezig.

                Ben benieuwd of er hier op het forum al meer mensen zijn die dit is opgevallen, die zich eraan storen, en wellicht weet iemand hier een oplossing voor.


                Bij mij hangt die sticker aan de binnenkant van de zonneklep (wel lichtgrijze dakhemel), dus stoort me niet...
                én ook op de voorkant (net gecheckt)...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                  Bij mij hangt die sticker aan de binnenkant van de zonneklep (wel lichtgrijze dakhemel), dus stoort me niet...
                  én ook op de voorkant (net gecheckt)...
                  Bij grijze hemel valt het wat minder op (hoewel het natuurlijk nog heel lelijk is), maar bij zwarte hemel springt het er gewoon flink uit, is het gewoon heel storend.

                  Zou je geen Engelse klep kunnen bestellen?
                  Of zou het bijv. door stomen te verwijderen zijn?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                    Voor ieder wat wils:

                    DYNAMIC DRIVING CONTROL (standaard met sportautomaat).
                    Een druk op de wipschakelaar links naast de versnellingspook van NORMAL in SPORT: de motor reageert spontaner op het gaspedaal, de automatische 8-versnellingsbak met Steptronic laat de motor goed in de toeren draaien voor sportief snel opschakelen. Tegelijk krijgen de stuurinrichting en het chassis een stuggere afstelling. Nog een keer drukken: in de modus SPORT + stelt Dynamic Stability Control u in staat om tot tegen de limiet een gecontroleerde slip uit te voeren.

                    Onder de snelheidsmeter wordt altijd aangeduid welke modus op dat moment actief is. Via de iDrive Controller kan in de modus SPORT de aandrijflijn en de afstelling van het chassis geconfigureerd worden, bijv. om dynamisch te rijden op slechte wegen.

                    Is de wagen met Dynamic Damping Control uitgerust, dan komt er nog de modus COMFORT bij.

                    DYNAMIC DAMPING CONTROL.
                    De perfecte afstelling van de schokdempers. Elk wiel is voorzien van een regeleenheid, die de wielbewegingen vierhonderd keer per seconde beoordeelt en de schokdemper aanpast. De elektronica werkt zo snel dat de achterwielen van de voorwielen informatie krijgen wanneer er een oneffenheid aankomt en hoe ze die soepel kunnen afveren. Daarbij worden zowel de trek- als drukniveaus van de schokdempers voortdurend en onafhankelijk van elkaar gewijzigd.

                    ADAPTIVE DRIVE.
                    Met Dynamic Drive wordt Dynamic Damping Control tot Adaptive Drive uitgebreid met de actieve rolstabilisering. Uit de dwarsversnelling, de versnelling in de lengterichting, de snelheid en de stuuruitslag leidt Dynamic Drive de situatie van dat moment af en houdt het systeem de wagen via stabilisatoren op de assen recht. Zowel in snel genomen bochten als bij plotselinge uitwijkmanoeuvres, altijd blijven de vier wielen vast op de weg.
                    Ook op de internationale fora bestaat daar nog steeds de grootste twijfel over, volgens sommigen is het bij sportautomaat enkel automaatinstellingen, gasrespons en stuurinrichting (waardoor de wagen directer aanvoelt), volgens anderen komt daar effectief een aangepaste instelling van de stabilisatorstangen bij. De stuurinrichting zou trouwens in 'normal' mode al anders (zwaarder en directer) aanvoelen.

                    Ik hoop dat de aanpassing aan stabilisatorstangen er bijzit, maar met enkel automaat/gasrespons/stuurinrichting kan ik even goed leven gezien de prijs van de optie. Vooral naar de andere instelling van de stuurinrichting ben ik zeer benieuwd, aangezien ik het te lichte stuurgevoel één van de (weinige) minpunten van de wagen vind.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
                      Bij grijze hemel valt het wat minder op (hoewel het natuurlijk nog heel lelijk is), maar bij zwarte hemel springt het er gewoon flink uit, is het gewoon heel storend.

                      Zou je geen Engelse klep kunnen bestellen?
                      Of zou het bijv. door stomen te verwijderen zijn?
                      Heb dat ook in mijn GLK metr zwarte hemelbekleding, maar moet zeggen dat het me nog geen moment gestoord heeft...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                        Ook op de internationale fora bestaat daar nog steeds de grootste twijfel over, volgens sommigen is het bij sportautomaat enkel automaatinstellingen, gasrespons en stuurinrichting (waardoor de wagen directer aanvoelt), volgens anderen komt daar effectief een aangepaste instelling van de stabilisatorstangen bij. De stuurinrichting zou trouwens in 'normal' mode al anders (zwaarder en directer) aanvoelen.

                        Ik hoop dat de aanpassing aan stabilisatorstangen er bijzit, maar met enkel automaat/gasrespons/stuurinrichting kan ik even goed leven gezien de prijs van de optie. Vooral naar de andere instelling van de stuurinrichting ben ik zeer benieuwd, aangezien ik het te lichte stuurgevoel één van de (weinige) minpunten van de wagen vind.
                        Het zou me echt verwonderen dat die stabilisatorstangen kunnen aangepast worden bij de sportbak. BMW kennende, zou die optie dan een stuk duurder zijn ...

                        Comment


                        • to the rescue

                          je krijgt inderdaad de dynamic driving control (knop links naast de pook) icm de sportautomaat. die knop dient om inderdaad de directheid van enerzijds transmissie en anderzijds onderstel aan te passen. Let wel, je kunt dan slechts switchen tussen normal en sport (+). Als je dynamic damping control neemt, komt daar nog een comfortstand bij.
                          De sportstand is altijd te configureren (enkel transmissie, enkel onderstel, of de twee tesamen).

                          Wàt er precies onderstelgewijs verandert, zou ik liever opzoeken vooraleer er uitspraak over te doen. Het is inderdaad een feit dat je zéker niet de actieve rolstangen krijgt (zou onlogisch zijn gezien de prijs van de optie op zich) noch de actieve dempers.

                          Belangrijkste om te weten is dat de sportautomaat -zeker in de lichtere motorisaties- een stuk dynamischer en directer is, zonder brutaal te worden. Voor die 120 EUR + BTW meerprijs tgo een standaardautomaat (sportstuur is sowieso al een must, als je dat niet neemt ben je goed gek) heb je een auto die totaal anders is van karakter. En dan hebben we het nog niet over de chiquere look van de pook en de paddles aan het stuur ...


                          @ Naish: je hebt die niet sneller op een 20/25d hoor ... Allicht heb je dat mis op, of heb ik mij verkeerd uitgedrukt
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                            to the rescue

                            je krijgt inderdaad de dynamic driving control (knop links naast de pook) icm de sportautomaat. die knop dient om inderdaad de directheid van enerzijds transmissie en anderzijds onderstel aan te passen. Let wel, je kunt dan slechts switchen tussen normal en sport (+). Als je dynamic damping control neemt, komt daar nog een comfortstand bij.
                            De sportstand is altijd te configureren (enkel transmissie, enkel onderstel, of de twee tesamen).

                            Wàt er precies onderstelgewijs verandert, zou ik liever opzoeken vooraleer er uitspraak over te doen. Het is inderdaad een feit dat je zéker niet de actieve rolstangen krijgt (zou onlogisch zijn gezien de prijs van de optie op zich) noch de actieve dempers.

                            Belangrijkste om te weten is dat de sportautomaat -zeker in de lichtere motorisaties- een stuk dynamischer en directer is, zonder brutaal te worden. Voor die 120 EUR + BTW meerprijs tgo een standaardautomaat (sportstuur is sowieso al een must, als je dat niet neemt ben je goed gek) heb je een auto die totaal anders is van karakter. En dan hebben we het nog niet over de chiquere look van de pook en de paddles aan het stuur ...
                            rood: kheb dan ook mijn pa een slag op zn kop moeten geven om hem dat te doen inzien...

                            Wat bedoel je met "...je kan dan slechts switchen tussen normal en sport..." ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                              rood: kheb dan ook mijn pa een slag op zn kop moeten geven om hem dat te doen inzien...

                              Wat bedoel je met "...je kan dan slechts switchen tussen normal en sport..." ?
                              standen in te schakelen met de dynamic driving control (dus IAS of sportautomaat zonder de actieve dempers): normal - sport - sport+
                              met dynamic damping control: comfort - normal - sport - sport+
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                standen in te schakelen met de dynamic driving control (dus IAS of sportautomaat zonder de actieve dempers): normal - sport - sport+
                                met dynamic damping control: comfort - normal - sport - sport+
                                Aja zo. Thanks! Weet je nog iets van eventuele vertragingen door die onderwater gelopen fabriek?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                  Aja zo. Thanks! Weet je nog iets van eventuele vertragingen door die onderwater gelopen fabriek?
                                  ze zeggen 10 dagen geen productie ... dus ik vermoed maximum 2 weken vertraging op alles.
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                    ze zeggen 10 dagen geen productie ... dus ik vermoed maximum 2 weken vertraging op alles.
                                    Dus ook op de onze? Of niet?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                      Het zou me echt verwonderen dat die stabilisatorstangen kunnen aangepast worden bij de sportbak. BMW kennende, zou die optie dan een stuk duurder zijn ...
                                      Mij ook, ik reken er niet op

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                        Ik vind het gewoon ambetant als er eene 520d zonder typeaanduiding rondrijdt dan weet je nog altijd niet of het wel echt een 4-cilinder is en andersom met een 530d een klein verschil had toch wel gemogen.
                                        Ik vond die uitlaatjes nu eenmaal een mooie Bmw-traditie...
                                        "Ambetant"? Wat is daar ambetant aan? Ik bedoel 't niet verkeerd, maar... als 15-jarige is dat inderdaad het grootste "genot" van het auto(mee)rijden, kijken naar andere karren e.d. Ik had dat ook, vroeger, en als 't niet snel genoeg ging naar m'n goesting (b.v. we werden ingehaald, wat niet echt vaak gebeurde gezien de erg zware voet van m'n pa toen en de krachtige wagens waarmee 'ie toen reed), werd ik daar ook "ambetant" van.

                                        Wat moet je nou weten of die '5 voor je, die misschien sneller, misschien trager, of misschien even snel rijdt, nu een 520d of een 530d is? Als de eigenaar het je wil laten weten, dan laat 'ie wel z'n monogram hangen. En als je 't niet weet, dan is dat toch net zo spannend?

                                        Ik snap het écht niet. Maar bon, 't zal wel aan mij liggen zeker? Ik ben dan ook de kwiet die de twee ronde uitlaatjes links op een 730d (véél) mooier vindt dat de dubbele trapeziums op de 740d en vermoedelijk zelfs een 740d naar een 730d-uitlaat zou laten "downtunen" gewoon omwille van de looks. En ik ben ook zo'n kwiet die een 760i met z'n opzichtige uitlaatpijpen eigenlijk liever zou hebben met een discrete orgelpijpenwinkel. Enzovoort.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          "Ambetant"? Wat is daar ambetant aan? Ik bedoel 't niet verkeerd, maar... als 15-jarige is dat inderdaad het grootste "genot" van het auto(mee)rijden, kijken naar andere karren e.d. Ik had dat ook, vroeger, en als 't niet snel genoeg ging naar m'n goesting (b.v. we werden ingehaald, wat niet echt vaak gebeurde gezien de erg zware voet van m'n pa toen en de krachtige wagens waarmee 'ie toen reed), werd ik daar ook "ambetant" van.

                                          Wat moet je nou weten of die '5 voor je, die misschien sneller, misschien trager, of misschien even snel rijdt, nu een 520d of een 530d is? Als de eigenaar het je wil laten weten, dan laat 'ie wel z'n monogram hangen. En als je 't niet weet, dan is dat toch net zo spannend?

                                          Ik snap het écht niet. Maar bon, 't zal wel aan mij liggen zeker? Ik ben dan ook de kwiet die de twee ronde uitlaatjes links op een 730d (véél) mooier vindt dat de dubbele trapeziums op de 740d en vermoedelijk zelfs een 740d naar een 730d-uitlaat zou laten "downtunen" gewoon omwille van de looks. En ik ben ook zo'n kwiet die een 760i met z'n opzichtige uitlaatpijpen eigenlijk liever zou hebben met een discrete orgelpijpenwinkel. Enzovoort.
                                          Over de trapeziums ben ik het ook eens
                                          Op een 550i ziet dat er ook zo raar uit .
                                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                                          1991 E30 320i

                                          Comment

                                          Working...
                                          X