Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat is er eigenlijk mis met een 520d? Prijsverschil met een 525d is 6.000€ en met 180pk kan dat toch ook geen sukkelaar zijn...
Niks, is daar mis mee. Money talks: als je het budget hebt om een 525d te kopen, en je moet niks van andere zaken laten liggen die je wil: waarom niet dan? Want een 6-cilinder rijdt nu eenmaal smeuïger en aangenamer dan een 4-cilinder. Ook bij Europese diesels geldt het Amerikaanse N/A petrol engine adagium "there's no substitute for cubic inches".
Velen, vooral liefhebbers, zeggen dat de "beste optie" op een auto, een sterkere motor is. Ik ga daar maar deels mee akkoord: voor een wagen waar je vaak mee rijdt om plezier te hebben, onderschrijf ik dat ... maar voor een daily waarmee je vooral werkkilometers aflegt aan legale snelheden, in file, enz. heb ik veel liever wat extra features binnenin de auto die 't me aangenamer maken, dan een krachtiger motor. Concreet: de ca. 7.500 EUR dat een 525d méér kost dan een 520d, zou ik veel liever opvullen met comfortzetels, verluchte voorzetels, de HiFi Pro, een glazen zonnedak en een automatische versnellingsbak. Maar da's elk zijn keuze.
Krijgt de 525d standaard ook niet een paar dingen extra, die een optie zijn op de 520d. Waardoor het prijsverschil tussen beide modellen eigenlijk een stukkie kleiner wordt?
Niks, is daar mis mee. Money talks: als je het budget hebt om een 525d te kopen, en je moet niks van andere zaken laten liggen die je wil: waarom niet dan? Want een 6-cilinder rijdt nu eenmaal smeuïger en aangenamer dan een 4-cilinder. Ook bij Europese diesels geldt het Amerikaanse N/A petrol engine adagium "there's no substitute for cubic inches".
Velen, vooral liefhebbers, zeggen dat de "beste optie" op een auto, een sterkere motor is. Ik ga daar maar deels mee akkoord: voor een wagen waar je vaak mee rijdt om plezier te hebben, onderschrijf ik dat ... maar voor een daily waarmee je vooral werkkilometers aflegt aan legale snelheden, in file, enz. heb ik veel liever wat extra features binnenin de auto die 't me aangenamer maken, dan een krachtiger motor. Concreet: de ca. 7.500 EUR dat een 525d méér kost dan een 520d, zou ik veel liever opvullen met comfortzetels, verluchte voorzetels, de HiFi Pro, een glazen zonnedak en een automatische versnellingsbak. Maar da's elk zijn keuze.
Het budget dat je moet voorzien voor een tweede zogenaamde 'fun-wagen' is wel nog veel hoger dan een extra-budget voor je dagelijkse wagen; Met de opties die jij zou willen op een 520d moet je nog een extra 10 of 15.000 euro rekenen om voor de 530 of 535d te gaan maar dat is nog een stuk lager dan een tweede loutere fun-auto met de gesuggereerde sterkere motor; Op dit ogenblik rijd ik dagelijks met een 320d en heb ik een boxster voor weekend/vrije tijd/fun; maar ik denk daar toch vanaf te stappen en te gaan voor 1 wagen maar met dan krachtigere motor; Er is niet alleen het kostenaspect dat daar mee meespeelt ( 2 keer verzekering , verkeersbelasting...) maar ook het feit dat je uiteindelijk veel meer tijd in je dagelijkse auto doorbrengt en als je dus daar werk/fun kunt combineren je niet alleen qua kostprijs beter af bent maar ook dagelijks meer plezier aan je auto hebt ipv enkele weekends
Niks, is daar mis mee. Money talks: als je het budget hebt om een 525d te kopen, en je moet niks van andere zaken laten liggen die je wil: waarom niet dan? Want een 6-cilinder rijdt nu eenmaal smeuïger en aangenamer dan een 4-cilinder. Ook bij Europese diesels geldt het Amerikaanse N/A petrol engine adagium "there's no substitute for cubic inches".
Velen, vooral liefhebbers, zeggen dat de "beste optie" op een auto, een sterkere motor is. Ik ga daar maar deels mee akkoord: voor een wagen waar je vaak mee rijdt om plezier te hebben, onderschrijf ik dat ... maar voor een daily waarmee je vooral werkkilometers aflegt aan legale snelheden, in file, enz. heb ik veel liever wat extra features binnenin de auto die 't me aangenamer maken, dan een krachtiger motor. Concreet: de ca. 7.500 EUR dat een 525d méér kost dan een 520d, zou ik veel liever opvullen met comfortzetels, verluchte voorzetels, de HiFi Pro, een glazen zonnedak en een automatische versnellingsbak. Maar da's elk zijn keuze.
Zo denk ik ook. Ik zou me dan ook eerder een 520d zien kopen dan een 525d, juist omwille van het rationele.
Mijn vriend Davy, die mijn copiloot was tijdens de Ardennenrit, heeft vandaag een E61 520d besteld zoals hierboven.
Sophistograu, satijnglans raamomlijsting/dakrails, deze 19" wielen (na aandrang van mij ), sportzetels in leder zimt en alu sierlijsten. Dat gaat zeer knap zijn.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Mijn vriend Davy, die mijn copiloot was tijdens de Ardennenrit, heeft vandaag een E61 520d besteld zoals hierboven.
Sophistograu, satijnglans raamomlijsting/dakrails, deze 19" wielen (na aandrang van mij ), sportzetels in leder zimt en alu sierlijsten. Dat gaat zeer knap zijn.
Waarom? Zo'n 520d is meer dan snel genoeg, en al zeker voor mijne maat. Die heeft echt een fluwelen voet.
Eigenlijk zijn we rotverwend met al dat vermogen. Ik weet nog welke negatieve commentaren er waren toen de 116d uitkwam. Deze 'ondergemotoriseerde' 116d wordt in de Autogids getest in het sprintje tot 100 in 9,9 seconden. Dat zijn tijden die goed 10 jaar geleden zelfs niet door een 325tds gehaald werden. Toen vonden we dat een sportdiesel, nu vinden we dat traag en voor paupers...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment